بنتلیتویوتا

دوئل بنتلی فلاینگ اسپار و تویوتا سنچوری

مرحلهٔ مقدماتی، گروه ششم، سدان‌های فوق لوکس، دوئل اول

دوئل‌های این گروه

بنتلی فلاینگ اسپار

تویوتا سنچوری

؟

رولزرویس گوست

مایباخ S کلاس

؟

تویوتا سنچوری

تاریخ معرفی: نمایشگاه توکیو ۲۰۱۷

پلت‌فرم: N تویوتا

چکیده: سنچوری گران‌ترین و لوکس‌ترین محصول تویوتا محسوب می‌شود. این ماشین پرچم‌دار و یا ویترین توانایی‌های تویوتا به‌حساب می‌آید و از آن به‌عنوان رولزرویس ژاپنی یاد می‌شود. این خودرو از سال ۱۹۶۷ تاکنون در حال تولید است اما طی این سال‌ها فقط سه بار نسل عوض کرده که نسل سوم آن حدود چهار سال پیش معرفی شد. با توجه به ابعاد بزرگ، خطوط بدنهٔ رسمی و قیمت شش‌رقمی سنچوری، خیلی‌ها آن‌را با رولزرویس مقایسه می‌کنند زیرا هردوی این خودروها انعکاسی بسیار مجلل از کشورهای خود هستند اما دقیقاً در همین موضوع بسیار باهم تفاوت دارند. در خارج از ژاپن، افراد کمی هستند که سنچوری را بشناسند زیرا این خودرو صادر نمی‌شود و به همین دلیل تویوتا تعداد بسیار کمی از آن‌را تولید می‌کند. از سنچوری در هر ماه تنها ۵۰ دستگاه با دقت و زحمت فراوان ساخته می‌شود و لیست سفارش‌های آن برای یک سال پُر است. سنچوری یک نماد غیرقابل‌دسترس در کشور خود محسوب می‌شود.

البته تویوتا نسل دوم سنچوری که بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۹۷ در حال تولید بود را در کشورهایی مثل آلمان، اتریش، انگلستان و چند کشور در خاورمیانه عرضه کرد اما در این کشورها به فروش چندانی دست نیافت زیرا غیر از ژاپنی‌ها، دیگر مردم جهان شکوه محض سنچوری را درک نمی‌کنند. به همین دلیل، تویوتا با قاطعیت می‌گوید که نسل کنونی سنچوری را در خارج از ژاپن عرضه نخواهد کرد. در ژاپن اما اوضاع کاملاً متفاوت است زیرا مردم این کشور به‌طور شگفت‌آوری جذب این سدان لوکس می‌شوند و هنگام دیدن آن، متوقف می‌شوند، نگاهی می‌اندازند و به صنعت و سنتی که سنچوری را ساخته افتخار می‌کنند. به‌واقع احساس غرور ژاپنی‌ها وقتی سنچوری را می‌بینند قابل‌لمس است. به همین دلیل، برای درک واقعی فرهنگ ژاپن باید با این خودرو رانندگی کرد. این ماشین در سرزمین آفتاب تابان نماد شکوه و اقتدار است زیرا امپراطور ژاپن، «ناروهیتو» یک سنچوری را به‌عنوان لیموزین سلطنتی خود انتخاب کرده است.

هرچند تویوتا اخیراً برای بازگرداندن یکی از نمادهای خود یعنی سوپرا دست به دامن ب‌ام‌و شده است اما سنچوری با قاطعیت همچنان یک خودروی ژاپنی اصیل باقیمانده است. نسل دوم این خودرو به پیشرانهٔ ۵ لیتری V12 مجهز بود یعنی موتوری که حتی لکسس هم اجازه نداشت آن‌را قرض بگیرد اما در نسل کنونی، از قوای محرکهٔ ۵ لیتری V8 هیبریدی نسل قبلی لکسس LS600h استفاده شده است که شاید برای برخی خوشایند نباشد. سنچوری برای رانندگی هم خودروی چندان خوبی نیست زیرا هرچند پیشرانهٔ آن پُرگشتاور و بی‌صدا است اما به‌گونه‌ای تنظیم شده که بیش از چیزی روان و نرم باشد؛ بنابراین مطمئناً این خودروی راننده نیست و نباید هم باشد چون بیش از ۹۰ درصد از خریداران سنچوری هیچ‌گاه پشت فرمان آن نمی‌نشینند. در همین حال، همان‌طور که گفته شده، این خودرو نماد فرهنگ ژاپن است و به‌عنوان‌مثال، درحالی‌که طبق یک قانون نانوشته، یک خودروی لوکس باید پُر از چرم باشد، سنچوری هرگز دنباله‌روی این قانون نیست. درحالی‌که برای تودوزی بنتلی و رولزرویس چندین گاو کشته می‌شوند، در سنچوری بجای چرم پرسروصدا، از تودوزی پشمی باوقاری استفاده می‌شود. البته تویوتا تودوزی چرمی را هم به‌صورت سفارشی برای آن ارائه می‌کند.

کیفیت رنگ‌های بدنهٔ سنچوری که شامل مشکی، سرمه‌ای، آبی تیره و نقره‌ای می‌شود هم فوق‌العاده است به‌گونه‌ای که رولزرویس، بنتلی، مایباخ و فراری در کیفیت رنگ حتی نمی‌توانند به این تویوتا نزدیک شوند. این بهترین رنگی است که تاکنون روی یک خودرو پاشیده شده است. از سوی دیگر اما هرچند سنچوری کاملاً متناسب با فرهنگ ژاپن است و در این نسل به تکنولوژی‌های ایمنی و سیستم هیبریدی مجهز شده ولی باید حرکت بیشتری به سمت فناوری داشته باشد زیرا جهان خودرو با سرعت بیشتری از هر زمان دیگری در حال پیشرفت است. البته شاید نباید چنین انتظاری از سنچوری داشت زیرا این خودرویی بی‌رقیب است. بله در ژاپن سدان‌های لوکس دیگری مثل بنتلی فلاینگ اسپار هم حضور دارند که قدرت بیشتر یا تجهیزات و تکنولوژی‌های بیشتری را ارائه می‌کنند و کاملاً قابل شخصی‌سازی هستند اما هیچ‌کدام از آن‌ها حس خاص این تویوتا را ندارند. این یک خودروی کاملاً منحصربه‌فرد است که هیچ رقیبی ندارد، حتی رولزرویس.

بنتلی فلاینگ اسپار

تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۹

پلت‌فرم: MSB گروه فولکس‌واگن

چکیده: در بازار خودرو با بودجه‌ای شش‌رقمی می‌توان یک لیموزین لوکس خرید که بسیار راحت است اما در جاده‌های پیچ‌درپیچ نمی‌تواند چندان خوب عمل کند. با این مبلغ می‌توان یک سوپراسپرت هم خریداری کرد که قطعاً لبخند را بر چهرهٔ راننده می‌نشاند اما رانندگی روزانه با آن راحت نیست. دراین‌بین اما شاید بنتلی فلاینگ اسپار یک استثنای نادر باشد زیرا این یک سوپر سدان است که هیجان و راحتی را به‌اندازهٔ مساوی ارائه می‌کند. این خودرو درعین‌حالی که راحتی فوق‌العاده‌ای را برای سرنشینان فراهم می‌کند، می‌تواند پرفورمنسی در حد اسپرت‌ترین سدان‌های بازار را هم ارائه کند.

پس از فشردن دکمهٔ استارت، فهمیدن اینکه موتور روشن شده بسیار سخت است زیرا پیشرانه واقعاً ساکت است و این ویژگی حتی در سرعت‌های بالا هم ادامه پیدا می‌کند. راحتی سواری فلاینگ اسپار از طریق سیستم تعلیق بادی سه حالته و همین‌طور سیستم کنترل پویایی سواری بنتلی کنترل می‌شود که دومی شامل یک آنتی‌رول بار فعال می‌شود که هنگام پیچیدن سطح بدنه را حفظ می‌کند. در حالت راحت نیز فلاینگ اسپار تقریباً تمام مشکلات و نواقص مسیر را دفع می‌کند. با چرخاندن انتخاب‌گر دوار روی کنسول به سمت حالت اسپرت، بدنه کمی تکان می‌خورد اما این موجب می‌شود بتوان با فلاینگ اسپار به‌گونه‌ای پیچ‌ها را طی کرد که هیچ لیموزین دو و نیم تنی دیگری نمی‌تواند.

بهترین حالت رانندگی در این ماشین اما حالت اختصاصی بنتلی است که تعادلی عالی بین حالات اسپرت و راحت برقرار می‌کند. سیستم فرمان گیری چهارچرخ برای اولین بار در بنتلی، برای نسل کنونی فلاینگ اسپار ارائه شده که به پوشاندن حداقل بخشی از وزن در سرعت‌های بالا و همین‌طور طول خودرو در مانورهای سرعت‌پایین کمک می‌کند. به لطف جابجایی محور جلو، فلاینگ اسپار جدید بسیار بهتر از نسل قبلی می‌پیچد زیرا پیشرانه هم‌اکنون بیشتر پشت چرخ‌های جلو قرار گرفته است. علاوه بر این، سامانهٔ چهارچرخ محرک عقب محور نیز به این موضوع کمک کرده است زیرا برخلاف نسل قبلی که تقسیم قدرت در آن ۶۰ به ۴۰ بین محورهای عقب و جلو بود، سامانهٔ جدید فقط در هنگام تشخیص لغزش نیرو را به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

در پایان، آیا نسل جدید فلاینگ اسپار ارزش دارد که آن‌را نسبت به رقبا ترجیح دهیم؟ کاملاً. رولزرویس گوست فقط در پالایش بر بنتلی برتری دارد اما فلاینگ اسپار خودروی جذاب‌تری برای رانندگی است. مرسدس-مایباخ S کلاس را هم می‌توان به‌عنوان رقیبی برای این سدان بنتلی در نظر گرفت اما این سدان فوق لوکس آلمانی هم نمی‌تواند حسی مثل فلاینگ اسپار را ارائه کند؛ بنابراین، اگر یک خودروی گران‌قیمت همه‌کاره در بازار وجود داشته باشد، آن بنتلی فلاینگ اسپار است. این خودرویی است که در یک لحظه بسیار راحت و پالایش‌شده است اما در همان حال می‌تواند هیجان‌انگیز و فوق‌العاده سریع باشد. زیبایی بیرونی خیره‌کننده، قابلیت سفارشی‌سازی بی‌پایان تریم‌های داخلی و کابین جادار، از ویژگی‌های برجستهٔ این سدان لوکس بریتانیایی هستند و چیزی نیست که نسل جدید بنتلی فلاینگ اسپار در آن عالی نباشد.

مقایسهٔ مشخصات فنی

بنتلی فلاینگ اسپار

تویوتا سنچوری

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 ۵.۰ لیتری V8
تنفس توئین توربو طبیعی هیبریدی
قدرت ۵۵۰ اسب بخار ۴۳۰ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر ۵۱۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه CVT
محور محرک چهارچرخ عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۹ ثانیه ۶.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر ترکیبی ۷.۳ لیتر ترکیبی
وزن ۲۴۲۵ کیلوگرم ۲۳۷۰ کیلوگرم
طول ۵,۳۱۶ میلی‌متر ۵,۳۳۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۱۹۳ میلی‌متر ۳,۰۹۰ میلی‌متر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه ۱۹۸,۷۲۵ دلار ۱۸۰,۰۰۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام سدان فوق لوکس را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۶ دیدگاه‌ها

  1. Mahdi

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (140 ديدگاه)

    تویوتا چی با خودش فکر کرده موقعی که اینو میساخته عجب

    موافقم 26
    مخالفم 15
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      من همون دیوونه‌ای هستم که حاضرم سنچوری را به تمام خودروهای هم‌رده‌اَش ترجیح دهم !

      درسته که بنتلی از خیلی جهات بالاتر از سنچوریه ، اما سنچوری روحی در وجودش داره که میشه گفت گویی کلاسیک و نوستالژی به حساب میاد !

      سنچوری یه احساسی به من میده که قابل بیان نیست !

      عاشق اون پارچه‌ی مخملی صندلی‌ها و طرح چوبش هستم ، عاشق طراحی با اصالت ژاپنیش هستم ، مطمئناً سواریش مثل قالیچه‌ی پرنده میمونه ، نرم ، راحت ، آرامش‌بخش که فقط بشینی داخلش و از سکوت کابینش به جهان هستی و پیدایشش فکر کنی که چی شد انسان به نقطه‌ای رسید که از اسب‌سواری رسید به شاتل سواری و… !

      سنچوری برای اهل دلان هست و نه عشق برند و خودنمایی آن !

      موافقم 31
      مخالفم 23
      1. Amirreza

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        سنچوری بینظیره و درش شکی نیست و اینجا هم نگفته کدام خودرو بهتره و گفته کدام خودرو محبوبه پس شما رو درک میکنم اما اینجا انتخاب من بنتلیه با احترام به نظر شما و خودروی تویوتا

        موافقم 17
        مخالفم 6
    2. Nima+RST

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (90 ديدگاه)

      من متن نوشته شده پر آب و تاب تویوتا رو خوندم بعد عکسای داخلشو دیدم که عین بنزای دهه نود برگام ریخت ازین حجم پیاز داغ متن

      موافقم 23
      مخالفم 3
  2. ممد ژانگولر

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    کیفیت پارچه صندلی تویوتا منو کشته صد رحمت به پرشیا خودمون 😂
    این اگه لوکسشه وا به حال اکونومیاش

    موافقم 14
    مخالفم 15
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    جای لینکلن کانتیننتال توی این دوئل خالیه…

    موافقم 5
    مخالفم 10
    1. F35RAPTOR

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2596 ديدگاه)

      کانتیننتال فک نکنم فوق لوکس باشه

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        متاسفانه لینکلن خرابش کرد،وگرنه ماشینی شبیه کانتیننتال توی زمینه اشرافی گری حد نداشت…

        موافقم 8
        مخالفم 4
        1. F22RAPTOR

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2596 ديدگاه)

          خب داداش وقتی یه ماشین لوکس پر افتخار رو بر اساس یه پلتفرم دف جلو بدی بیرون همینه دیگه

          موافقم 8
          مخالفم 0
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          حیف واقعاً حیف….

          موافقم 5
          مخالفم 1
        3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          فقط یه چیزی،شما بالا که پیام دادین f35رپتور اومده این پایین شد f22! چی شد یه لحظه؟

          موافقم 5
          مخالفم 1
        4. F22RAPTOR

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2596 ديدگاه)

          آره مرورگر مو عوض کردم به خاطر همین
          تو قسمت * نام
          اشتباهی اسمو وارد کردم تو کامنت بعدی همونطور که گفتی درستش کردم اگه به کامنتهای قبلیم مراجعه کنی تو پستهای قبلی اسممو به درستی وارد کردم،آدمیزاده دیگه❤️
          به دوست عزیزم آقای پوتوس بگم که
          فرق بین اف35 و اف22 رو میدونم
          امیدوارم اشتباه منو به دیده نادیده گرفته و بخشایش حاصل فرمایند

          موافقم 3
          مخالفم 1
        5. rezars pc

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (475 ديدگاه)

          f35 raptor ×
          f35 lightning 2 درست

          موافقم 7
          مخالفم 1
      2. ❤Potus45❤

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (38 ديدگاه)

        F35 رپتور رو از کجا دراوردی دیگه f35 لایتنینگه حتما با تسلا هم مخالفی

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. F22RAPTOR

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2596 ديدگاه)

          دیگه میبخشی مارو، 😊
          در جریان کامنتهای قبلیم باشی
          میبینی که این دفه یه جورایی اشتباه نوشتم
          چرا محاکمه میکنی😁
          من خودم امریکایی فنم تسلا رو هم دوس دارگ

          موافقم 6
          مخالفم 1
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آقای پوتوس ایراد بنی اسرائیلی چرا میگیری؟ خودش فهمید درستش کرد چرا اینجوری میکنی برادر…
          فقط آقای f22رپتور دمت گرم آمریکا فنی فقط تسلا رو دوست نداشته باش که همین دنیای خودرو رو اون به گند کشیده…

          موافقم 3
          مخالفم 2
        3. F22RAPTOR

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2596 ديدگاه)

          خیلی جالبه حالا هر کی میاد از ما ایراد میگیره😁

          موافقم 3
          مخالفم 1
        4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          😂👌

          موافقم 2
          مخالفم 0
  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    با احترام به سنچوری،من بنتلی رو انتخاب میکنم،خیلی قشنگ تره…

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. MR.JD

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (326 ديدگاه)

      شرمنده ولی هیچ دلیلی نداره 180.000 دلار صرف خرید یک تویوتا کنی
      هر چقدر هم که روی تویوتا تعصب داشته باشند در ایران و کشور های عربی ولی تویوتا یک برند اکونومیک هست و مفهوم خودروی لوکس با تویوتا در تضاد است

      موافقم 10
      مخالفم 4
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        دقیقا منم دلیلی نمی‌بینم ۲۰۰هزار پول بدی به یه ماشین که شبیه ماشین های اقتصادی میمونه!😂
        بقول یه نفر که می‌گفت هیوندای و کیا هم اقتصادی هستن و لوکس بودن بهشون نمیاد تویوتا هم همینطوره و فقط کارش ساخت ماشین های اقتصادی و بادوام هست،نه یه ماشین لوکس که متاسفانه حد نهاییش هم شده همین!😂😂

        موافقم 7
        مخالفم 5
        1. Audi e_tron gt

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (757 ديدگاه)

          با این پول هم میتونی مایباخ s کلاس هم gls بخری قیمت تویوتا به نظرم واقعا بالاست
          تویوتا داخلش هم زیاد به دل نمیشینه

          موافقم 5
          مخالفم 2
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آره میباخ خیلی ارزشمند تره،این که هیچی نداره!

          موافقم 5
          مخالفم 5
        3. حسین

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1066 ديدگاه)

          ببخشید از شما واسه قیمت گذاری اجازه نگرفتن😂😂 حتما انتظار داری پول کانتیننتال بدی سنچوری سوار بشی 🤣

          موافقم 5
          مخالفم 2
      2. Amirreza

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        آقا حسین اینجا بحث تعصب نیست ، شما خودتونم باید قبول کنین که این تویوتا برای رقابت با مایباخ و بنتلی و رولز رویس زیادی معمولیه ، کابینش خیلی از بنتلی معمولی تره

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          دست خوش آقای امیررضا👌

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. حسین

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1066 ديدگاه)

          باید ببینیم واسه کجا و چه فرهنگی ساخته شده.
          اگه کسی توی ژاپن زندگی کنه سنچوری گزینه بهتره چون منحصر به فرد و خاصه توی اون کشور. ماشینی که امپراطور کشور استفاده می کنه.
          کسی که توی ژاپن نباشه هم بنتلی ارجحیت داره براش.

          موافقم 7
          مخالفم 0
  5. Sina10

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    پدال واقعا کار خوبی کرد که اطلاعات خودرو ها رو بیشتر کرد ، واقعا تو بعضی رقابت ها اطلاعات ناقص بود ولی الان کامل شده ، یه دفعه هم رقابت بنتلی و استون مارتین رو گذاشتین بعلاوه بررسی کامل اونم عالی بود

    اینجا هم با اینکه سنچوری خیلی خاص و لوکسه اما هرگز رقیب بنتلی فلایینگ اسپار نمیشه ، کابین بنتلی از زیباترین کابین هاییه که تا حالا دیدم ، طراحیش خارجیش هم زیباست ، با فاصله به نظرم بنتلی

    موافقم 8
    مخالفم 2
  6. GT

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    فکر میکنم اگر اس کلاس مایباخ با سنچوری مقایسه میشد خیلی بهتر بود، چون فلائینگ اسپور در سطح گوست هست، و اینجا هم بدون شک بنتلی را انتخاب می‌کنم هر چند طراحی سنچوری هم فوق العاده زیباست

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Amirreza

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      ببخشید ولی میباخ اس کلاسم چیزی از گوست کم نداره و تکنولوژی ها و نو آوری های خیلی زیادی توش هست

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. GT

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        بله از نظر نو آوری و تکنولوژی خیلی بالاتر از گوست هست، ولی از نظر لوکس بودن و متریال در حد گوست نیست، قیمت بسیار کمتر از گوست خودش مشهود هست، از نظر قیمت به نظرم مایباخ خیلی به سنچوری نزدیک تره

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      آی کلاس هم بیاد بازم سنچوری میبازه چون واقعا در سطح یه ماشین لوکس نیست،بقول متن فقط ژاپنی‌ها شاید درکش کنن ما که نمی‌تونیم!

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        ″اس کلاس….″

        موافقم 3
        مخالفم 1
      2. rezars pc

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        شاید نیست فقط ژاپنی هان دیگه از سر سال سفارش این پره که نمی تونم درک کنم این بخششو یعنی فروششم شوخی بردار نیست با همه ی اینا

        موافقم 2
        مخالفم 0
  7. فرشاد

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    خجالت کشیدم با اون همه تعریفی نویسنده از سنچوری کرد ب بنتلی رای دادم

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. MR.JD

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (326 ديدگاه)

      خجالت نداره
      خود مدیر عامل تویوتا هم اینجا بود به بنتلی رای میداد

      موافقم 6
      مخالفم 3
    2. BenzSLR

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      اون همه تعریف کرد به دلیل ناشناخته تر بودنش هست

      موافقم 3
      مخالفم 0
    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      بنتلی از هر نظری سرتر از تویوتاست…

      موافقم 3
      مخالفم 1
    4. AHMET 2002

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      اره
      فک کنم سر سنچوری یکم احساسی شده اقای دهقان😅

      موافقم 2
      مخالفم 0
  8. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (160 ديدگاه)

    با این که سنچوری رو خیلی دوست دارم و تویوتا رو تو این زمینه تحسین میکنم،ولی نمیشه اینجا از فلایینگ گذشت….

    موافقم 7
    مخالفم 0
  9. حسین دهمرد

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    برگای خود تویوتا ریخته. از اینکه عکسشو کنار بنتلی گذاشتن.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  10. porsche

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    هر کسی نمیتونه قدر این رولزرویس ژاپنی رو بدونه…

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. BenzSLR

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      بهش میگن رولز رویس منظورش این نیست از اون کپی کرده منظورشون اینه در همون اندازه لوکسه

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. porsche

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        منضور من هم همین بود

        موافقم 1
        مخالفم 1
  11. Saipa

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (20 ديدگاه)

    خداوکیلی شاهین طراحیش از سنچوری صد برابر بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 16
    1. Amirreza

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      باشه

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. porsche

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      عشق فقط یک کلام سایپا شاهین و تمااااام

      موافقم 4
      مخالفم 1
    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      کسی مجبورت نکرده بخری برو شاهین بگیر هنوز کروز کنترل هم بهش نبستن!😂😂😂

      موافقم 5
      مخالفم 1
    4. BenzSLR

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      والا دلم برا رامین چینی تنگ شده چرا آخه آشغال ایرانی چی داره طرفدارشی ؟ اینجا جا تعریف کردن از سایپا قالپاق و ایران فرغون نیست

      موافقم 3
      مخالفم 0
    5. MOHAMMAD.n.r

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      منظورت از شاهین همون بلدرچینی هست که سایپا با اسم شاهین کرد تو پاچه ملت؟؟🤣🤣🤣
      همونی که روز اول مالکینش قیمت حدود یک میلیاردی روش میزاشتن و میگفتن از سراتو بهتره و… ولی الان به مشتری التماس میکنن که ۳۰۰ تومن بخر؟؟🤣🤣
      همون بلدرچینی که انجین تیبا روشه و قابلیت انفجار داره؟؟
      .
      .
      .
      والا با این طرز تفکر حقمون هست که لگن هاشون رو به قیمت خودرو های روز دنیا بهمون غالب کنن!!!!!

      موافقم 7
      مخالفم 0
      1. Saipa

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (20 ديدگاه)

        زمانی که محصولات پلتفرم sp200 گروه خودروسازی سایپا به بازار معرفی شوند، دیگه کسی سایپا رو مسخره نمیکنه

        موافقم 0
        مخالفم 5
        1. Amirreza

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          به نظر من شاهین قابل رقابت با مولسان و فانتومه ، حتما دنا هم با ام ۸ و سی ال اس مقایسه میشه ، جمعش کنید بابا

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. Farzad

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          واقعا آدم به یک عجایبی در پدال برخورد میکنه !
          طرفداری از سایپا قالپاق رو ندیده بودیم که دیدیم .
          هر وقت انسان هایی که سایپای جنایت کار به کام مرگ فرستاد و میفرسته زنده شدن ، اونوقت سایپاقالپاق هم میتونه ماشین خوبی تولید کنه .
          یک مشت ارابه مرگ پلاستیکی .

          موافقم 4
          مخالفم 0
      2. Amirreza

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        یه وقت اینو یه جایی نگیا ، به بلدرچینا بر میخوره با ماشینای ایران فرغون مقایسشون کردی

        موافقم 1
        مخالفم 0
    6. Aryan🥋🥋🥋judo

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (574 ديدگاه)

      چانگان فنو میشد یه کاریش کرد ولیددیگه خدایی سایپا فن هیچ جوری تو کلم نمیره

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        صد رحمت به رامین حیف قدرشو ندونستیم!

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. Saipa

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (20 ديدگاه)

          باشه تو طرفدار چین استعمارگر باش

          موافقم 1
          مخالفم 4
        2. Amirreza

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          چین استعمار گری که میگی حداقلش اینه که خودروسازی داره نه فرغون سازی

          موافقم 1
          مخالفم 1
        3. mahan

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          صایپا جان ما فقط تورو کم داشتیم که جنسمون جور شد…

          موافقم 2
          مخالفم 0
  12. Amirreza

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    سنچوری خودروی خیلی خوبیه و قابل احترامه ولی به نظر من خیف بود که تویوتا اسم این ماشین رو به جای اینکه لکسس بزارل ، تویوتا گذاشته چون صد در صد اگه لکسس بود و برند لکسس جایگاه بالاتری نسبت به تویوتا داره اقبال بیشتری ازش میشد ، اما اینجا رای من بنتلیه با اون کابین رویاییش ، سنچوری خوب هست ولی برای رقابت با بنتلی و رولز رویس باید لوکس تر بشه ، خلاصه اینکه رای من اینجا بنتلیه ، مخشوصا بخاطر کابین و اون موتور کار درستش

    موافقم 3
    مخالفم 0
  13. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    درسته، سنچوری حس خاصی داره ولی من ژاپنی نیستم، بنابراین نمیتونم از زیبایی کابین و مشصات برتر بنتلی چشم پوشی کنم!
    عجیب ترین نکته اما گیربکسشه، تویوتا رو چه حسابی رو به سدان فوق لوکس گیربکس cvt گذاشت.

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. BenzSLR

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      CVT ها دیگه مثل قدیم نیستن و کیفیت خوبی پیدا کردن ولی واقعا رو یه سدان لوکس cvt ؟

      موافقم 3
      مخالفم 0
  14. امیر

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    من عاشق بنتلی هستم. به همین خاطر به بنتلی رای دادم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهدی

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (194 ديدگاه)

    یه لوکس با گیربکس CVT ؟ عجیبه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  16. MOS

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    واقعا چرا تویوتا رو سنچوری گیربکس CVT گذاشته؟ می تونست از گیربکس ۱۰ سرعته LS500 استفاده کنه…
    و در کل به بنتلی رای دادم از هر نظر بهتره

    موافقم 3
    مخالفم 0
  17. مهدی

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    مقایسه این دوتا هم تقریبا مثل مقایسه لندکروز و رنجروور هست… بنتلی ظاهر لوکس و کابین لاکچری و قدرت بیشتری داره اما من فکر میکنم سنچوری کارش رو درست تر انجام میده مهندسی ساخت و متریالی که استفاده شده در راستای دوام و آرامش و راحتی و کاربردی بودنه نمونش همون استفاده پشم به جای چرم هست که به نظرم خیلی خیلی خیلی کار درستی کردن چون چرم فقط ظاهر داره نه چیز دیگه… احتمالا بیشتر خودروی تشریفات و سفارت ها باشه .

    موافقم 2
    مخالفم 2
  18. mm.y@rlou

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    خود تویوتا هم میدونه سنچوری بیرون ژاپن خریدار نداره صادر نمیکنه واقعا هم از حق نگذریم تو لوکس سازی انگیلیسیا خیلی خوبن

    موافقم 4
    مخالفم 0
  19. BenzSLR

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    من که بنتلی رو انتخاب کردم سنچوری هم چند عیب داشت
    ۱. موتور ۱۲ سیلندر روش نذاشتن حتی سفارشی
    ۲. گیربکس آخه cvt ؟
    اینا رو داشت عالی بود راستی مثلا یه فرد در جایی غیر از ژاپن ( مثلا امارات )میتونه این تویوتا رو سفارش بده براش بیارن ؟

    موافقم 3
    مخالفم 0
  20. Reza Hosseini

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (88 ديدگاه)

    مصرف سوخت سنچوری رو

    7.3 لیتر؟
    عجیبه
    این که میگن سلایق تو کشور های مختلف فرق داره، واقعا اینجا نمود پیدا میکنه
    با احترام به سنچوری اما فلایینگ اسپور رو انتخاب می‌کنم

    موافقم 3
    مخالفم 0
  21. امیر

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    فقط فاز خریداران سنچوری…
    یه محاسبه ساده، قیمت سنچوری نهایتا باید ۱۰۰هزارتا باشه!!!

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. rezars pc

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      تعدادشونم کم نیست آخه خیلی هم رسمیه براشون لیست سفارش یکسال پره و ۵۰ تا توی هر ماه یعنی سالی ۶۰۰ تاشو داره که واقعا با این عملکرد و قیمت و طراحی و حجم فروش میبینیم که سلایق مردم ژاپن چه شکله من که مایباخ ۵۷ اس رو بیشتر از این دوستدارم

      موافقم 5
      مخالفم 0
  22. ❤Potus45❤

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (38 ديدگاه)

    F35 رپتور رو از کجا دراوردی ¿¿¡

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. rezars pc

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      لاکهید مارتین
      Kill me kill me now

      موافقم 1
      مخالفم 0
  23. ارشیاsvj

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    هیچ دلیلی برای خرید یا حتی رای دادن به سنچوری نیست

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      جز اینکه تویوتا فن باشی!😂😂😂

      موافقم 3
      مخالفم 3
  24. محمد مختاری آذر

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    خوب قطعا بنتلی بهتره از همه جهت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. ماکان

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (761 ديدگاه)

    سلام . اگر که انشاالله به همین زودی ها شرایط در کشور ایران جوری شود که همه نوع خودرویی به ایران به صورت آزاد وارد کنند مخصوصاً از برند بنتلی و رولز رویس ، من در زمان مناسب یک بنتلی فلاینگ اسپار هم انشاالله می خرم .

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. •Mohamad•

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (178 ديدگاه)

      آقای ماکان من به نظر شما احترام می زارم اما شما می خوای آلپینا B7 ، آئودی S8 ، بی ام و 760li ، رولزرویس ، بنتلی و….. شما میخوای همه اینارو بخری میتونم بپرسم که دقیقا چجوری🤨

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. ماکان

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (761 ديدگاه)

        خدمت شما و سایر کاربران عرض کنم که اگر شماها توانایی اش را داشته باشید و بدانید که برای رسیدن به برخی از خواسته هایی که به نسبت خیلی بزرگ هستند باید چه نوع نگرشی در ذهن تان وجود داشته باشد و در ازای آن از طریق چه نوع مشاغل یا شغلی که از لحاظ میزان درآمد مناسب و تا حد زیادی خوب باشد ، کسب درآمد کنید ، البته تا جایی که می توانید همیشه از فرصت های تان برای کسب درآمد تان خوب استفاده کنید و همیشه به اضافه تلاش ، همیشه پشتکار هم داشته باشید و بدون دلیل منطقی فرصت های تان را هدر ندهید و از فرصت های تان خوب استفاده کنید ، در ضمن جوری هم باشید که تا میشه هرگز یا اینکه خیلی از مواقع تمام درآمد هایی را که کسب می کنید خرج های اضافی نکنید و تا میاد از لحاظ پولی ، دارایی تان خیلی زیاد شود فقط در حد واجب خرج کنید و بقیه اش را در حساب تان پس انداز کنید و بعد هم در کل بلد باشید که باید دارایی تان را برای رسیدن به خواسته های بزرگ چگونه مدیریت کنید ، مطمئناً با عمل کردن به تمام اینها و مثبت اندیشی ، می توانید شما هم انشاالله به اینجور خواسته ها برسید . انشاالله که هم خودم و هم سایر مردم به همچین موردی برسند .

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. سهند

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (662 ديدگاه)

          پس شما به این موارد رسیده اید؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. BenzSLR

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1962 ديدگاه)

          انشاالله

          موافقم 0
          مخالفم 0
  26. سهند

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (662 ديدگاه)

    رای من قطعا بنتلی است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ماکان

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (761 ديدگاه)

      حقیقتش را بخواهید نه به طور کامل ، ولی دارم از طریق راهکار های مختلفی که گفتم تلاش و برنامه ریزی خودم را می کنم و سعی می کنم که همیشه امیدوار باشم تا به یاری خدا به خواسته هایم برسم . شما هم به خواسته های تان می رسید انشاالله .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. mahan

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    انتخاب من قطعا بنتلی هست ولی دلیلش این نیست که از سنچوری خوشم نمیاد اتفاقا خیلی هم خوشم میاد و یک روحیه نوستالوییک و رتروو داره منتها سنچوری رو شاید وقتی سنم به 70 برسه اگه برسه و اگه یک مافیایی باشم ترجیحش میدم.درکل اگه قراره یک بار سنچوری بخرم پس حتما باید یک بنتلی و یک رولزرویس تو پاریکنگم داشته باشم تا سنچوری بگیرم چون حس و حال و سبک منحصر به خودش رو داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Ahmad

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (67 ديدگاه)

    قطعا یکی از معنادار ترین دوئل های سایت پدال بود بطوریکه میشه این دوئل رو به نحوی تقابل فرهنگ شرق و غرب اطلاق کرد. تویوتایی که هیچوقت اهل نمایش نبوده و حتی به قیمت از دست دادن اقبال عمومی محصولات کاربردی و متناسب با فلسفه‌ی تولید آن محصول تولید میکند در مقابل بنتلی که محصولات شیدا کننده از نظر راحتی و زیبایی بصری تولید میکند و در عین حال از هزینه کردن در هر بخش از قضیه که توسط خریدار رویت نمی‌شوند خودداری می‌کند و لذت را قربانی از دست دادن طول عمر میکند، درست برعکس تویوتا. اینکه گفته می‌شود تویوتا سنچوری برخواسته از قلب فرهنگ ژاپن است کاملا درست است و در مورد بنتلی هم که ویترین فرهنگ انگلیس و غرب است نیز صدق میکند. به عنوان مثال حتی وقتی به غذای ژاپنی ها نگاه میکنیم اکثرا غذاهای کم چرب و کم نمک و آبکی هستند ولی در مقابل غذاهای آمریکایی و انگلیسی که فست فود های پرچرب و پرنمک هستند این مورد باعث میشود حتی تعداد ژاپنی هایی که به سنین بالای هفتاد سال میرسند بیشتر از انگلیسی ها یا آمریکایی ها باشد و آمار چاقی هم پایین تر است ولی در عوض فست های غربی خوشمزه ترند!

    موافقم 2
    مخالفم 1
  29. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    اوه اوه 😂😂سنچوری نابود شد!
    جالبه اینجا هم چقدر رای ها زیاد بود،درحالیکه توی باقی دوئل ها بازم درحد ۷۰۰،۸۰۰تا نظر بود اما الان به ۱۲۰۰تا هم کشید تو اینجا…
    بیچاره سنچوری 😂

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا