بنتلی

فراخوان بیش از 6 هزار دستگاه بنتلی بنتایگا

بنتلی فراخوانی جهانی برای بیش از ۶ هزار دستگاه بنتایگا اعلام کرد. از این میان ۱۸۹۲ دستگاه در آمریکا و ۷۸۳ دستگاه در اروپا تردد می‌کنند. مشکل این خودروها به نشتی کانکتور لوله سوخت مربوط می‌شود.

یکی از سخنگویان بنتلی به اتونیوز گفته که خودروهای یاد شده همگی به پیشرانه ۸ سیلندر مجهز بود و در تاریخ ژانویه ۲۰۱۸ تا مارس ۲۰۲۰ ساخته شده‌اند. تاکنون گزارشی از حادثه، آتش‌سوزی یا جراحت مرتبط با این مشکل به دست بنتلی نرسیده است. قطعه‌هایی که مورد فراخوان قرار گرفته‌اند عبارت‌اند از سیستم سوخت‌رسانی، لوله‌ها و…

اگر نشتی رخ دهد بوی سوخت به مشام خواهد رسید و ریسک آتش گرفتن پیشرانه وجود خواهد داشت. البته بنتلی تخمین می‌زند درصد خودروهایی که این عیب را دارند تنها ۰.۲ درصد باشد.

این خودروساز بریتانیایی با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

اگرچه این فراخوان یک اقدام پیشگیرانه است اما نمایندگی‌ها اقدام به تعویض کانکتور لوله سوخت فعلی با نمونه‌ای بهتر خواهند کرد و نرم‌افزار فن خنک‌کننده پیشرانه را نیز ارتقا خواهند داد. این اقدامات حدود یک ساعت طول خواهد کشید.

NHTSA می‌گوید تولید کننده این قطعات کارخانه Veritas Dunakiliti Kft مجارستان است.

اما این مشکل چگونه پیدا شد؟ در ۳۰ جولای ۲۰۱۸ اولین بار یک مشتری این مشکل را پیدا کرد و به نمایندگی گفت که بوی بنزین به مشامش می‌رسد. در نوامبر همان سال بود که دلیل این مشکل نرم شدن متریال تشکیل دهنده قطعات به خاطر دمای بالا تائید شد.

بین فوریه تا ژوئن ۲۰۱۹ بنتلی به دنبال راه‌حل رفع مشکل بوده و قدم بعدی هم بهبود فرایند طراحی قطعات در شرکت تأمین‌کننده بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. MASIHA

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    خوبه لااقل به هیچ انسان یا ماشینی اسیبی نرسیده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ali (chevy nova)

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (6810 ديدگاه)

    ای بابا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ممد ژانگولر

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3534 ديدگاه)

    زکی ?

    اینم به جمع فناشوندگان اضافه گردید?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ♤ANGUS_812♤

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      این فقط برای جذب مشتری این کارو میکنه
      اینا سیاست خودرو سازاست تا بازار رو از دست ندن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. امیر.عارف

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (876 ديدگاه)

    خدایی دمشون گرم . حالا هر فکر و سیاست تجاری هم که میخواد پشتش باشه . چرا که دنبال عیب یابی و مهمتر دنبال راه کار و تغییر الگوی تولید هستند . ایران خودرو 1000 ساله داره پژو تولید میکنه که مثل آب خوردن سر سیلند می سوزونه نمیکنند دنبال بهبود کانالهای آب اطراف سیلند باشند تا این همه ملت هزینه اضافه پرداخت نکنند . تازه این یک نمونه از ایرادات ماشین تولیدی ایرانی است

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا