بنتلی

فروش بیش از 11 هزار دستگاهی بنتلی در سال 2019

در سال ۲۰۱۹ فروش کلی بنتلی ۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش یافته و به ۱۱,۰۰۶ دستگاه رسیده است. این هفتمین سال پیاپی است که فروش این برند فوق لوکس بریتانیایی بیش از ۱۰ هزار دستگاه بوده است. همچنان ایالات‌متحده بازار اصلی بنتلی محسوب می‌شود زیرا در سال ۲۰۱۹ در این کشور ۲,۹۱۳ دستگاه فروش داشته است. پس از آمریکا، اروپا با ۲,۶۷۰ دستگاه دومین بازار پرفروش بنتلی به‌حساب می‌آید و چین نیز با ۱,۹۴۰ دستگاه در جایگاه سوم قرار دارد. پس‌ازاین سه بازار بزرگ، بیشترین فروش بنتلی با ۱,۴۹۲ دستگاه در منطقهٔ خاورمیانه بوده است درحالی‌که فروش ۸۵۲ دستگاه در ژاپن، ۶۵۱ دستگاه در کُره و ۴۸۸ دستگاه در منطقهٔ آسیا اقیانوسیه، فروش ۱۱ هزار دستگاهی این شرکت در سال ۲۰۱۹ را تکمیل کرده‌اند.

اما نکتهٔ عجیب اینکه پرفروش‌ترین محصول بنتلی در سال ۲۰۱۹ کانتیننتال بوده است نه شاسی‌بلند بنتایگا. این گرند تورر فوق لوکس به لطف افزودن نسخه‌های V8 و کانورتیبل به خانوادهٔ خود، افزایش فروش چشمگیر ۵۴ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۸ تجربه کرده و بنتایگا را به جایگاه دوم تنزل داده است. بااین‌حال شاسی‌بلند بنتلی هم در سال ۲۰۱۹ با افزایش فروش ۱۸ درصدی مواجه شده و رکورد فروشی را برای خود به ثبت رسانده است. این رکورد به لطف نسخه‌های هیبریدی و اسپید و همین‌طور نسخه‌های ویژهٔ مولینر به ثبت رسیده که جذابیت بنتایگا را افزایش داده‌اند. اما سدان فلاینگ اسپار به دلیل اینکه به‌تازگی تغییر نسل داده است، در سال ۲۰۱۹ فروشی نداشته و بنابراین هیچ نقشی در فروش کلی بنتلی در این سال ایفا نکرده است.

رئیس و مدیرعامل بنتلی «آدریان هالمارک» دراین‌باره می‌گوید:

فروش کلی ما برای چهارمین بار در طول تاریخ صدسالهٔ ما به بیش از ۱۱ هزار دستگاه رسیده است. بعلاوه، فروش بنتلی برای هفتمین سال متوالی بیش از ۱۰ هزار دستگاه بوده است. این عملکرد خوب درنتیجهٔ تقاضای زیاد در همهٔ مناطق، عرضهٔ موفق نسل جدید کانتیننتال کانورتیبل به‌علاوهٔ عرضهٔ پنج نسخهٔ تولید محدود در طول سال پدید آمده است. نکتهٔ قابل‌توجه اینکه این موفقیت بدون هیچ فروشی از فلاینگ اسپار به دست آمده که همواره ۲۰ درصد از فروش سالانهٔ ما را به خود اختصاص می‌داد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    لوکس . اسپرت . با ابهت همراه با کانتیننتال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Just bentley continental

    ۱۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (539 ديدگاه)

    بهترین شرکت خودرویی که میشناسم
    هم سرعت هم قدرت هم زیبایی هم فوق لوکس هم راحتی دیگه چی میخوای همه چی توی یه ماشینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran (fox)

      ۲۰ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (214 ديدگاه)

      عشق است بنتلی علی الخصوص مدل کانتیننتال فقط به عشق تو دوست عزیز انگلیسی باز و بنتلی بازم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. fara2001

    ۱۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (201 ديدگاه)

    برعکس اینکه بسیاری باورشون اینه که فقط عربای خلیج فارس این برندهای لوکس رو میخرن ولی آمار از یه چیز دیگه حکایت داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا