بنتلی

الکتریکی شدن تمامی محصولات بنتلی در آینده‌ای نزدیک

شاید بنتلی یک برند لوکس سنتی باشد اما با معرفی بنتایگا پلاگین هیبریدی، پای خود را به دریای الکتریکی‌ها گذاشت.

گفته می‌شود این شاسی‌بلند کاملاً لوکس اواخر سال جاری وارد بازار آمریکا خواهد شد و راه را برای تولید سایر محصولات الکتریکی شده باز خواهد کرد.


عضو هیئت‌مدیره‌ی بنتلی که مسئول بخش بازاریابی و فروش است اعلام کرده تا سال ۲۰۲۳ شاهد تولید نسخه‌های هیبریدی از تمامی محصولات این خودروساز خواهیم بود. کریس کرافت همچنین تائید کرده اولین خودروی الکتریکی بنتلی تا سال ۲۰۲۵ تولید خواهد شد.


چیز زیادی درباره‌ی این خودروی الکتریکی نمی‌دانیم اما مدیر بنتلی اعلام کرده محصولات الکتریکی بخش اعظمی از آینده‌ی این شرکت خواهند بود. اگرچه خودروهای الکتریکی سهمی کوچکی از فروش صنعت خودرو را به خود اختصاص داده‌اند اما محبوبیت آن‌ها رو به افزایش بوده و بنا به گفته‌ی کرافت بیش از ۳۰ درصد خریداران خودروهای لوکس به مدل‌های الکتریکی علاقه دارند.

bentley-hybrid-concept-charging-station
کرافت در مصاحبه‌ای که با کار اند درایور داشته به این نکته اشاره کرده که خودروهای الکتریکی با هویت بنتلی همخوانی دارند چراکه گشتاور را بصورت آنی ارائه می‌کنند و این یکی از ویژگی‌های محصولات بنتلی است. خودروهای الکتریکی ساکت و آرام هستند و این موضوع با برندهای لوکسی همچون بنتلی و رولزرویس کاملاً هماهنگ است.


اگرچه مدیر بنتلی اشاره زیادی به محصولات هیبریدی این برند نداشته اما احتمالاً در آینده شاهد تولید نسخه‌های هیبریدی کانتیننتال GT، فلایینگ اسپور و مولسان خواهیم بود. هنوز مشخص نیست که نیروبخش این خودروها چه خواهد بود اما احتمال استفاده از قوای محرکه‌ی بنتایگا هیبریدی در آن‌ها وجود دارد.


به عنوان یادآوری بد نیست بدانید کراس اوور بنتلی از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو، یک پیشرانه‌ی الکتریکی و یک مجموعه باتری با ظرفیت اعلام نشده سود می‌برد. این کمپانی از اشاره به جزئیات خودداری کرده اما قبلاً تائید شده شارژ باتری در ۲.۵ ساعت انجام خواهد شد و برد حالت الکتریکی آن نیز ۵۰ کیلومتر خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Amirferrari

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    منظور از الکتریکی شدن تمام محصولات به این معنی نیست که بنتلی قراره همه خودروهاش رو تمام الکتریکی کنه بلکه در کنار موتورهای پرچمدار 12 یا ۸ سیلندر محصولاتش نسخه های هیبریدی هم اضافه میشن مثل بنتیگا که هم با موتور ۱۲ و ۸ سیلندر عرضه میشه هم مدل هیبریدی،اینجوری بنتلی اون دسته از مشتریای که بیشتر به خودروهای هیبریدی علاقه دارن رو هم جذب محصولات خودش میکنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا