بنتلیهفته نامه

معرفی نسل جدید بنتلی کانتینِنتال GT، اشراف‌زاده انگلیسی!

سال 2003 میلادی بود که بنتلی برای نخستین بار مدل کانتینِنتال GT را به‌عنوان اولین ساخته تولید انبوه خود (و نیز اولین محصول پس از خریداری سهامَش توسط گروه فولکس واگِن در 1998) به دنیای خودرو معرفی کرد. نسل اول این گرند تورِر انگلیسی تا سال 2011 روی خط تولید بود و پس از آن جای خود را به نسل دومی داد که قرار است تا انتهای 2017 به فروش برسد. با وجود اینکه در نسل دوم به‌روزرسانی‌ها و ارتقادِهی‌های قابل‌توجهی مثل ارائه نسخه سوپراسپرت با قلب 700 اسب بخاری روی کانتینِنتال انجام شد، اما مشکل قدیمی بودن پلتفرم (مشترک با فولکس واگِن فِیتون) گریبانش را به‌سختی می‌فشرد و گاهاً نمی‌گذاشت آب خوش از گلویش پایین برود. در نتیجه بنتلیِ بزرگ بر آن شد تا با ارائه نسلی کاملاً جدید بر این معضل هم فائق آمده و با آمادگی بیشتری به سمت گرند تورِرهای لوکس بازار حمله‌ور شود.


ظاهر خودرو تغییر فاحشی نداشته و شاکله اولیه خود را کاملاً حفظ کرده است. تنها نکته قابل‌توجه، بهره‌گیری از عناصر بصری موجود در مدل مفهومی EXP 10 Speed 6، از جمله چراغ‌های جلو و عقب می‌باشد که در آوردگاه 2015 ژنو به نمایش درآمد و نظرهای بسیاری را به خود جلب نمود. در بحث ابعاد بدنه، به لطف استفاده از پلتفرم MSB مشترک با پورشه پانامرا، فاصله بین دو محور به میزان 5.3 اینچ (134.6 میلی‌متر) افزایش یافته و این امکان را برای طراحان فراهم ساخته تا با بهره‌گیری از خطوطی کشیده‌تر، نمایی تنومندتر و زیباتر به کانتینِنتال ببخشند. رینگ‌ها هم به‌صورت استاندارد از نوع 21 اینچی بوده و در صورت انتخاب مالک با نمونه غول‌پیکر 22 اینچی تعویض می‌شوند.

با ورود به داخل اتاق در دریایی از چرم، چوب و فلز فوق‌العاده باکیفیت غوطه‌ور خواهید شد. طبق گفته‌های رسمی کمپانی، برای کابین هر دستگاه کانتینِنتال جدید بیش از 9.2 متر مربع چوب موردنیاز است و نصب آن مجموعاً 9 ساعت به طول می‌انجامد. صندلی‌ها از نوع برقی 12 جهته بوده و روکش چرمی‌شان طرحی موسوم به “الماس در الماس (Diamond in Diamond)” دارد که توسعه و نهایی شدنش 18 ماهِ تمام زمان برده است. برخی دیگر از ادوات با قطعات برنزی پوشیده شده و جلوه خاصی به اتاق نشیمن گرند تورِر جوان انگلیسی بخشیده‌اند. در مورد سیستم صوتی هم اگر نمونه استاندارد 650 واتی با 10 بلندگو برایتان کافی نبود می‌توانید گزینه بَنگ اَند اُلوفسِن (Bang and Olufsen) با 1500 وات قدرت و 16 بلندگو یا نمونه 2200 واتی ساخت کمپانی انگلیسی نایم (Naim) با 18 بلندگو را برگزینید.

اما جدای از همه این‌ها، نمایشگر چرخان بنتلی (Bentley Rotating Display) را باید شاخص‌ترین ویژگی کابین بازطراحی شده کانتینِنتال دانست. این صفحه‌نمایش 12.3 اینچی هنگام خاموش بودن خودرو زیر لایه‌ای از چوب مخفی می‌شود اما به محض فشردن دکمه استارت چرخیده و روبروی چشمانتان قرار می‌گیرد. البته حالت سومی هم وجود دارد و آن بازهم صفحه‌ای چوبی است که سه نشان‌دهنده آنالوگ دایره‌ای شکل (زمان‌سنج، دماسنج، قطب نما) را در خود جای داده؛ ایده‌ای بس جالب توجه، تجملاتی و البته کاملاً غیر ضروری!


اما نگاهی به زیر کاپوت بیاندازیم. بنتلی پیشرانه 6 لیتری (5998 سی‌سی) W12 خود را برای تپیدن در سینه کانتینِنتال جوان مورد به‌روزرسانی قرار داده و مدعی است که ابعاد آن 24 درصد کوچکتر از یک بلوک 12 سیلندر V شکل با مشخصات یکسان است! از طرفی قدرت و گشتاور این نیروگاه غیرنظامی نیز به ترتیب به 626 اسب بخار و 900 نیتوتن‌متر بالغ گردیده و برای ثبت شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت طی تنها 3.7 ثانیه مانعی پیشِ روی خود نمی‌بیند. نقل و انتقال ارقام مذکور بر عهده فلایویل دوگانه جدید و جعبه‌دنده هشت سرعته دو کلاچه خودکار قرار گرفته تا شتاب‌گیری‌ها و تعویض دنده‌ها نرم‌تر انجام شوند. همچنین به لطف بهره‌گیری از فناوری خاموش/روشن (Start/Stop) و نسخه پیشرفته‌تر سامانه غیرفعال سازی سیلندرها، آلایندگی منتشره از مجموعه فنی به نسبت مدل کنونی 16 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

تلفیق و ارائه همزمان سواری لوکس و راحت و چابکی و چالاکی درخور توجه مورد دیگری است که طی پروسه طراحی و ساخت کار زیادی برده و توجه فوق‌العاده‌ای را به خود معطوف ساخته است. سامانه چهار چرخ محرک (AWD) برای دستیابی به هندلینگ بهتر، بجای تقسیم گشتاور به‌صورت 40/60 درصد جلو/عقب، در حالت عادی تمامی آن را به چرخ‌های عقب می‌فرستد و هنگام نیاز محور جلو را هم تغذیه می‌کند. سامانه “سواری پویای بنتلی (Bentley Dynamic Ride)” با دریافت محرک‌های الکترونیکی میله‌های ضد غلتش هریک از محورها، موجب کاهش پیچش بدنه و افزایش چسبندگی به سطح مسیر حرکت می‌گردد. دیسک‌های ترمز حدود 12 میلی‌متر بزرگت‌تر شده و 419 میلی‌متر (16.5 اینچ) قطر دارند. تعلیق بادی جدید نیز بسته به حالت رانندگی انتخابی توسط راننده می‌تواند همچون فنرهای اسپرت، سخت یا مثال لیموزین‌های لوکس، نرم و راحت باشد. البته حالت‌های رانندگی مذکور که شامل راحت (Comfort)، بنتلی (Bentley) و اسپرت (Sport) می‌باشند، عملکرد پیشرانه، جعبه‌دنده و دیگر سامانه‌های دخیل در دینامیک خودرو را هم دستخوش تغییر نموده و تنها به سامانه تعلیق اکتفا نخواهند کرد.

مشتریان خوش اقبال بنتلی برای شخصی‌سازی گرند تورِر لوکس خود 17 رنگ بدنه مختلف، 15 نوع کف‌پوش اتاق، 12 نوع چوب و 15 نوع چرم پیشِ رو خواهند داشت. اگر هم هیچ‌یک از این‌ها مورد پسندشان نبود می‌توانند سراغ مولینِر (Mulliner) رفته و با پرداخت هزینه بیشتر، بدون هیچ محدودیتی هرآنچه را که دلشان می‌خواهد در خودروشان داشته باشند.

نسل جدید بنتلی کانتینِنتال به‌زودی در نمایشگاه 2017 فرانکفورت در معرض تماشای عموم قرار خواهد گرفت. مشخصات قیمتی و شرایط فروش نیز متعاقباً اعلام می‌گردد.

مشخصات فنی بنتلی کانتینِنتال 2019

نوع خودرو: گرند تورِر کوپه دو درب – پیشرانه جلو – دو دیفرانسیل
طول / عرض / ارتفاع (میلی‌متر): 4850 / 1966 / 1405
فاصله بین دو محور (میلی‌متر): 2851
وزن خشک (کیلوگرم): 2244
حجم صندوق بار (لیتر): 358
پیشرانه: 12 سیلندر 5998 سی‌سی W شکل با توربو دوقلو
بیشینه قدرت (اسب بخار/دور بر دقیقه): 626 / 5000 تا 6000
بیشینه گشتاور (نیوتن‌متر/دور بر دقیقه): 900 / 1350 تا 4500
جعبه‌دنده: هشت سرعته دو کلاچه خودکار
شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت (ثانیه): 3.7
سقف سرعت (کیلومتر بر ساعت): 333
ترمزها (جلو/عقب): هردو دیسکی آهنی
تعلیق (جلو/عقب): بادی با فنرهای سه حجره‌ای
مصرف سوخت شهری/جاده‌ای (لیتر در یکصد کیلومتر): 17.7 / 8.9
حجم مخزن سوخت (لیتر): 90
آلایندگی کربن دی‌اکسید (گرم بر کیلومتر): 278

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2979 ديدگاه)

    همون‌طور که گفته شد، تو طراحی خارجیش تا جایی که تونستن از exp10 speed 6 الهام گرفتن. جلوش خوبه، عقبش می‌تونست بهتر باشه، کابینم مدرن‌تر شده ولی دیگه ابهت و حس کلاسیک سابق رو نداره.

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2979 ديدگاه)

      منظورم از ابهت، طراحی کابینشه نه بیرون؛ کابین قبلی کلاسیک‌تر بود، جدیده مدرن‌تر. در کل بنتلی یه کمپانی کار درست و محبوبه که همه چی رو به اندازه در اختیار مصرف‌کننده میذاره.

    2. Diamond

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (54 ديدگاه)

      اگر کمی مطالعه کنید راجع به طراحی این مدل،متوجه میشید که طراح خودرو خواسته چراغ های عقب طراحی یکسانی داشته باشه با اگزوز هاش…

  2. FcmZ

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (114 ديدگاه)

    طراحی داخلیش در عین زیبایی که داره چقدر شبیه پورشه کاین جدید شده.

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2979 ديدگاه)

      نمی‌دونم چرا با دیدن کامنت شما، یاد این شعر سهراب سپهری افتادم: چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید!

      1. FcmZ

        ۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (114 ديدگاه)

        اتفاقا دوست عزیزچشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید!
        من که نگفتم این زشته. شما این دورو کنار هم نگاه کن متوجه میشید که طراحیه کلی یکه. فقط زرق و برق بنتلی خیلی بیشتره.

        1. Amir

          ۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (151 ديدگاه)

          اگر منظورتون از شباهت داشتن فرمون و داشبورد و کنسول وسط و….
          حق با شماست

        2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

          ۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2979 ديدگاه)

          شکل مانیتور و محل خروجی‌های هوا باعث شده ناخواسته همچین حسی بهتون دست بده اما اختلافشون از زمین تا آسمونه و یک درصدم شبیه نیستن.

        3. FcmZ

          ۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (114 ديدگاه)

          پس شما هم متوجه شدین!!!

    2. علی

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (30 ديدگاه)

      تا حدودی موافقم ، با پورشه پانمرا یه اصول کلی رو دنبال کردن

    3. MehdiTurbo

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (802 ديدگاه)

      واقعن زیباس به نظرم کار درستی کرده بتلی از اون طراحی ساده و خیلی کلاسیک دراومده خیلیا عاشق اون طراحی بودند ولی خیلیای زیادیم از زیاد از حد کلاسیک بودنشو اون کیلومتر ساده و فرمون خیلی ساده خوششون نمیومد،الان ی لوکس به تمام معنا با مشخصات فنی عالی و امکانت خیلی خوبه،درمورد کاینم ک بحثش بود،قاعدتن مدرن شدن هر چیزی شباهت به همراه داره،مثل موبایلا،حتی اهنگایی ک میشنویم خیلی شبیه بهمند،منتهی اصالت مهمه،شاید کاین و بنتلی داخلش خیلی شبیه هم باشه ولی وقتی بشینی توشون اگ ارمش نباشه میفهمی این به روز شده کاین و اون هم نسل جدید بتلی.

    4. هومن

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      شبیه پانامراس چون زیر مجموعه فولکس واگن هستن پانامرا اسپرت ترو مدرن تره این کلاسیک تر و شیک تره

    5. محمد سنگ ساز

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      و این برای بنتلی که رسالتش اصلاتش است، فاجعست

  3. شاهین یزدین

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (70 ديدگاه)

    چچچچچچقدر خوبه

  4. kamran cooper

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    تغییرای جسورانش خیلی قابل تحسینه.بخصوص واسه یه کمپانی سنتی مثل بنتلی که شاید خیلیا انتظارشو نداشتن.
    عقبشم زیبا شده فقط یکم زمان میبره تا به چراغای جدید عادت کنیم.کانتیننتال رو فقط باید با خودش مقایسه کرد

  5. Sajjad

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1639 ديدگاه)

    اولین ماشینی بود که با خوندن مشخصاتش و دیدن ظاهرش، حرفی برای گفتن نداشتم

  6. Amir

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (151 ديدگاه)

    این ماشین برای من بعد از جگوار f_type
    دوست داشتنی ترین ماشین انگلیسی
    نسبت به نسل اول خیلی زیباتر شده هرچند نسل اولشم زیبا بود

  7. Nima

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    چرا انقدر خوبه این بنتلی واقعاً همه چیش از طراحیش تا اعداد و ارقامش ادم و به وجد میاره

  8. ایلیا

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    من اولین بار با دیدن این ماشین عاشق دنیای خودرو شدم.
    بچه بودم ی مشکیش رو توی مجله دیدم ،احساس میکردم با همه ی ماشینای دنیا فرق داره

    هنوز هم عاشقشم ، یکی از سه ماشین مورد علاقمه

  9. MAHDI . CHEVROLET

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    نمیدونم چرا بنتلی رو بیشتر از بقیه انگلیسی ها دوست دارم خصوصا کانتیننتال
    ظاهرش خیلی خوب شده داخلشم که نمیشه چیزی گفت

    1. PaRHaM

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (731 ديدگاه)

      واقعا عااالی شده?
      خیلی جدی میگم اصلا از نسل قبلش خوشم نمیومد
      ولی این نسل….
      ترکونده!❤?
      خیلی ماشین خوشگل
      خوش ساخت و دقیقیه
      توجه ب جزئیات توش واقعا لذت بخشه❤
      مشخصات فنی هم که دیگه شاهکاره با این وزن ?
      کلا واقعا عالی شده❤?❤?❤?

  10. دانیال_Surrey،England

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2340 ديدگاه)

    فوق العادس این ماسل کار انگلیسی.
    عاشق اون داشبورد متغییرشم.
    هیچی تو دنیا لذت بخش تر از این نیست که کاپوت رو بزنی بالا و دوتا نام w12 و hand build رو بببینی.
    جالبه که نصبت به نسل قبلی قدرتمندتر شده و آلایندگی و مصرف سوختش کمتر شده!!!
    این نشون میده که بنتلی چقدر تو این کلاس پیشرو محسوب میشه.
    اصلا لذت و اصالت بنتلی به وزنه بالاشه.
    که حتی این وزن بالا هم چیزی از چابکی خودرو کم نکرده.
    و شتابش هم مطمئن باشید چیزی حدود 3.5 ثانیس.((بنتلی همیشه شتابش رو بیشتر اعلام میکنه)) که با این وزن حیرت انگیزه.
    انجین های 12 سیلندر بنتلی پیشرفته ترین انجین های 12 سیلندر دنیا محسوب میشه.
    ساخت هر انجین دست ساز در کارخانه بنتلی توسط هر فرد چیزی حدود 6/5 ساعت وقت میگیره.
    هر دستگاه از این کوپه های زیبا 340 ساعت رو در تونل های بادی سپری کردن و مورد آزمایش قرار گرفتن.
    بنتلی با شورای محلی در کرو انگلستان در تماس بوده و درخواست کرده در خارج از مقر بنتلی جاده ها رو تعمییر نکنن تا برای تست سواری و راحتی خودرو مورد استفاده قرار بگیره.
    و البته که این خودرو در سراسر جهان هم مورد تست جاده ای قرار گرفته.
    در این اعجوبه ی مهندسی 2300 مدار ترسیم شده و مورد استفاده قرار گرفته.
    8000 هزار متر سیم کشی در این خودرو استفاده شده.
    استفاده از 92 واحد کنترل الکتریکی(ecu) در این ماشین.
    برای این گرند تورر 100 میلیون خط کد نرم افزاری نوشته شده که در نو ع خودش بینظیره.
    برای مثال مجموعه ی تمام کدهای نرم افزاری که برای بوئینگ 787 نوشته شده چیزی حدود 16 میلیون خطه.
    یا جنگنده اف35 نزدیک به 27 میلیون خط کد نرم افزاری براش نوشته شده.و حتی ارتش آمریکا برای سیستم نبردی آیندشون یا((سیستم ارتباطیشون برای میدان های نبرد)) 63 میلیون خط کد نرم افزاری براش نوشته شده!!!!!!
    البته خیلی چیزای دیگه هم نگفتم ولی سایت های مختلف بهش اشاره کردن.
    چیزایی گفتم که شاید ندیده بودین.
    این نشون میده که کانتیننتال جدید پیشرفته ترین گرندتورر فوق لوکسی هست که ساخته شده و بیخودی بهش لقب پادشاه جی تی های جهان رو ندادن.
    ???The King Of Grand Tourers???
    ((پدال جان این رو چاپ کن اون یکی ها که فرستادم کامل نیست.))

  11. Wrx

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    بی نظیر??☺️

  12. فقط انگلستان پادشاه بلامنازع خودروسازی دنیا

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (808 ديدگاه)

    انگلستان همیشه بدون ادعا و سر و صدا بهترین ماشین های جهان رو می سازه جالبه که طراحی های نسل جدید خیلی از شرکت ها زیاد به دل آدم نمی نشینه ولی طراحی های جدید خودروهای انگلیسی همواره بهتر از قبل بودن
    چند مورد از بهترین خودروهای دنیا رو نام می برم که تو کلاس خودشون بهترین هستن اگه می تونید رقیبی بهتر ازشون رو تو کشور خودروساز مورد علاقه خودتون مثل ژاپن یا آلمان یا آمریکا یا … پیدا بکنید و اسمش رو بگید ولی به نظرم نمی تونید

    قدرتمند ترین و لوکس ترین خودرو کوپه جهان = بنتلی کانتیننتال سوپر اسپورت
    سریع ترین و لوکس ترین خودرو شاسی بلند جهان = بنتلی بنتایگا
    باکیفیت ترین و سلطنتی ترین شاسی بلند فول سایز جهان = رولزرویس کولینان
    باکیفیت ترین و سلطنتی ترین خودرو کوپه جهان = رولزرویس ریث
    باکیفیت ترین و سلطنتی ترین خودرو سدان جهان = رولزرویس فانتوم
    قدرتمندترین و سریع ترین خودرو تنفس طبیعی جهان = آستون مارتین والکیِری
    خاص ترین و سریعترین خودرو سوپر گرندتورر جهان = آستون مارتین DB11
    گرن کوپه ترین و خاص ترین خودرو گرن کوپه جهان = آستون مارتین راپید
    قدرتمند ترین و سریعترین خودرو با کابوت فوق کشیده جهان =آستون مارتین ولکان
    سریعترین و بهترین خودرو سوپر اسپورت جهان = مکلارن 720S
    سریع ترین و قدرتمند ترین هایپر کار جهان = مکلارن P1 gtr
    کامل ترین خودرو شاسی بلند سوپر لوکس جهان = رنجروورLWB اتوبیوگرافی
    ,و …

    توی جهان یه جا به اسم مجله پدال وجود داره که بعضی از کاربراش اینقدر برای خودشون آلمان آلمان کردن و اینقدر گفتن پادشاه خودروسازی جهان آلمانه که خودشون هم گول حرفای خودشون رو خوردن و به این حرف باطل باورشون شده و تو یه رتبه بندی خیالی آلمان و ژاپن و آمریکا رو سه قطب خودروسازی در جهان می دونن ولی غافل از اینکه خودرو انگلیسی تمام خودروهای کشورهای مورد نظرشون رو می ندازه تو دره باطله ها

    پادشاه بلامنازع خودروسازی دنیا انگلستان کبیر

    1. دانیال_Surrey،England

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2340 ديدگاه)

      همیشه این اغراق های جالبتو دوست داشتم.
      البته جگوار پراجکت 8 هم از قلم انداختی.
      قدرتمندترین و سریع ترین هایپر جی تی جهان در حاضر هم بوگاتی شیرون محسوب میشه که انگلیسی نیست.?
      باید تا سال 2019 صبر کرد و دید مک لارن چه خوابی برای بوگاتی دیده.
      سریع ترین سوپر اسپرتی هم که فاصله ی زیادی که بین هایپرکارها و سوپر اسپرت ها بود رو از بین برده در حال حاضر همین 720s هستش که گفتی و درسته.
      و البته سریع ترین سوپر اسپرت جهان که قراره مچ خیلی از هایپرها رو بخوابونه فعلا با اسمp15 شناخته میشه و باید 5 ماه دیگه براش صبر کرد.
      ولی من قبول ندارم پادشاه بلامنازع انگلستان باشه.
      در حال حاضر تو پرفورمنس و حد نهایی لوکس بودن آلمان و انگلستان حرف اول رو میزنن.
      ولی در کل آمریکا و ایتالیا و ژاپن هم به هیچ وجه نمیشه دست کم گرفت و نبایدم گرفت.
      من همیشه از رقابت سخت و نفس گیر بین کشورها لذت میبرم.

      1. فقط انگلستان پادشاه بلامنازع خودروسازی دنیا

        ۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (808 ديدگاه)

        پهلوان مکلارن عزیز منم همیشه نظرهاتو دوست داشتم
        منم برای خودروسازی آلمان و آمریکا و ژاپن احترام زیادی قائلم ولی مطمئنا در خودروسازی به پای انگلستان نمی رسن
        مثلا ایتالیا سوپر اسپورت های خیلی خوبی تولید می کنه ولی از نظر نظر کوپه سازی مثل رولزرویس داون و گرند تورر سازی مثل آستون مارتین و شاسی بلند سازی و سدان سازی در حد انگلستان نیست
        یا آمریکا و ژاپن که به زور چند تا خودرو کامل و سطح بالا ازشون دیدیدم مثلا فورد جی تی جدید خودرو کاملیه و یه رقیب خوب برای مکلارنه و چند مورد محدود دیگه هم دارن ولی درصد خیلی زیادی از خودروهاشون بدون نقص و سطح بالا نیستن مثلا یه خودرو کوپه ژاپنی و آمریکایی برام اسم ببرید که از همه نظر در حد بنتلی کانتیننتال باشه
        آلمان هم که همیشه بعضی از خودروهاش رقیب خوبی هستن ولی در موارد زیادی پایین تر از رقیب انگلیسیشون هستن پس یعنی در واقعیت اصلا درست نیست بگیم که رقیب هم هستن مثل بنتلی بنتایگا و پورشه کاین یا مثل بنز اس کلاس و رولزرویس فانتوم و …
        پس نتیجه می گیریم که این خودروهای انگلیسی هستن که حرف اول همه سگمنت های برتر رو می زنن و در آخر هم نتیجه می گیریم که
        پادشاه بلامنازع خودروسازی دنیا انگلستان کبیر هستش.

      2. مانی

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1828 ديدگاه)

        طراحی بیرونیش آدمو متحیر میکنه
        اما بنظرم داخل بنز اس‌ قشنگ‌تره
        دوستی‌ که گفته انگلیس غول دنیا یه خودرو هست
        باید بگم اگه اینجوریه چرا همشون ورشکست شدن
        و الان صاحبشون یا آلمانین یا چینی‌ بجز تعداد کمی‌
        بنتلی رو فولکس می‌سازه،رلزرویس رو بی‌ ام و،ام جی‌ به چینی‌‌ها رسید
        جگوار دسته تاتا موتوره هنده،لند روور و رنجرور ماله بی‌ام و بود
        الان خبر ندارم کی‌ خریده و و و ….

        1. Car lover

          ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (132 ديدگاه)

          جگوار لندرور متعلق به تاتا موتورز هند است و استون مارتین قبلا متعلق به فورد بوده و هم اکنون دست چندین شرکت سرمایه گذار است
          برند های پادشاه خودروسازی جهان زیر دست المان ها و هند می باشد جه جالب ههههه

  13. Reventon

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (282 ديدگاه)

    یا خدا قلبم
    ای چی بود??
    کلیدا کنسولشو نگا فقط،المینیوم با کیفیت
    واقعا اولین ماشینی بود دیدم با صدای بلند گفتم
    وای ای ماشینو برو

  14. ستار

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (48 ديدگاه)

    همچیو باهم داره
    لوکس و مدرنیته و اسپرت بودن
    عالی بود
    چقد فاصله داره میفته بین ما کشورهای جهان سوم و اونا
    روز به روز ام داره بیشتر میشه…اونا با سرعت نور بجلو حرکت میکنن و ما بجای درجا زدن داریم به عقب برمیگردیم

  15. Mercede kaviani

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (430 ديدگاه)

    با درود به دوستان
    فکر نمی کردم بعد از مدل توربو ار بنتلی بتوانم هیچ کدام از مدل های بنتلی را دوست داشته باشم
    ولی نسل جدید واقعا یک شاهکار هنری است و مخصوصا دیزاین داخل ان بنیان گذار سبک جدید در طراحی داخل بدنه است
    راستی فروش وخدمات پس از فروش بوگاتی توسط نمایندگی های بنتلی صورت می گیرد
    با سپاس دوباره دوستدار شما مرسده کاویانی

  16. mohsen

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1060 ديدگاه)

    به نظرم صفحه ی پشت فرمون یک خودروی لوکس لاقل آمپراش باید آنالوگ باشن

    1. akrh78

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (301 ديدگاه)

      مثال نقض ==> مرسرس اس کلاس و مایبخ مرسدس اس 600

      1. محمد سنگ ساز

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (4 ديدگاه)

        شرکت بنز متخصص تولید خودروهای سنگین و کامیون است.
        جایی برای ماشین با اصالت ندارد.

  17. سروش

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (171 ديدگاه)

    فک نکنم خود انگلیسی ها اندازه بعضی از دوستان واسه خودشون نوشابه باز کنن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن