بنتلی

بنتلی بنتایگا اسپید چگونه ساخته می‌شود؟!

اگرچه بنتلی بنتایگا وجه اشتراک زیادی با فولکس‌واگن توارگ دارد اما در سطح بسیار بالاتری قرار داشته و محصولی بسیار لوکس‌تر است. دیگر تفاوت واضح این دو خودرو به مونتاژ توارگ با ربات‌ها و البته ساخت بنتایگا با دخالت بیشتر انسان‌ها مربوط می‌شود.

بنتلی بنتایگا اسپید

و البته در ساخت بنتایگا دخالت انسانی بیشتری وجود دارد زیرا تولید هر دستگاه بنتلی بنتایگا اسپید ۱۶ روز کاری یا به عبارتی ۱۲۸ نفر ساعت زمان می‌برد. این خودرو در کارخانه Crewe بریتانیا تولید می‌شود جایی که از سال ۱۹۶۴ تاکنون خانه بنتلی بوده و در دو سال اولی که فولکس‌واگن آن را در اختیار گرفت شاهد سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون پوندی بود.

بنتلی بنتایگا اسپید

در ادامه می‌توانیم زمانی را که برای تکمیل هر بخش خودرو نیاز است را ببینیم:

  • چوب: ۱۰ ساعت
  • تریم: ۸ ساعت
  • رنگ: ۲۴ ساعت
  • پیشرانه: ۱۳.۴ ساعت
  • مونتاژ: ۱۹ ساعت
  • بخش‌های دیگر، تست‌های کیفیت و تائید نهایی: ۵۲.۵ ساعت

بنتایگا اسپید به دیگر برادران خود شامل V8، سری دیزاین، دیزلی و هیبریدی ملحق شده و همین سال پیش به عنوان گل سر سبد خانواده عرضه شده است. بنتایگا اسپید ترکیبی از ارتفاع بالای یک شاسی‌بلند با سطح راحتی محصولی GT مانند و پرفورمنس خودرویی اسپورت است. در حقیقت تنها ۳.۸ ثانیه زمان نیاز است تا سرعت بنتایگا اسپید از صفر به ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این هیولای لوکس هم ۳۰۵ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

بنتلی بنتایگا اسپید

مدل اسپید در مقایسه با نسخه استاندارد بنتایگا ۱۲ سیلندر ۲۶ اسب بخار قوی‌تر است. نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربوی بکار رفته در این خودرو خروجی ۶۲۶ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری دارد. شعاع حرکتی این خودرو حدود ۶۰۰ کیلومتر تخمین زده شده و مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر نیز ۱۳.۱ لیتر است.

بنتلی بنتایگا اسپید در آمریکا قیمت پایه ۲۳۵۷۰۰ دلاری داشته اما اگر چند آپشن را انتخاب کنید قیمت آن سریعاً بالا خواهد رفت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مهردادكمال

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    وجهه لوکسش به کنار اما من اوروس رو ترجیح میدم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    فکر میکنم کسی که خریداره چنین خودروهائیست ، به این چیزها اهمیت نمیدهد و تنها چیزی که مهمه پرستیژ خودروست که بنتلی خیلی خوب ارائه میکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا