بنتلی

معرفی کانسپت بنتلی EXP 100، خیره‌کننده و اغواگر

بنتلی سرانجام به مناسبت جشن صدسالگی خود، رسماً کانسپت جدید EXP 100 را رونمایی کرده است. این خودرو که یک گرند تورر تمام الکتریکی است، برای نشان دادن شکل احتمالی محصولات بنتلی در سال ۲۰۳۵ طراحی شده است. قوای محرکهٔ تمام الکتریکی EXP 100 از چهار موتور الکتریکی با سیستم کنترل بُرداری گشتاور تشکیل شده که مجموعاً ۱۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. بنتلی ادعا کرده است که EXP 100 به لطف این نیروی فوق‌العاده در کمتر از ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

در این کانسپت خیره‌کننده از باطری‌هایی با فناوری جدید و متعلق به آینده استفاده شده که انتظار می‌رود چگالی انرژی آن‌ها پنج برابر بیشتر از باطری‌های امروزی باشد. به همین دلیل تعجبی ندارد که گفته شده ۸۰ درصد از باطری‌های این خودرو ظرف تنها ۱۵ دقیقه شارژ می‌شوند. با هر بار شارژ کامل این باطری‌ها نیز بُردی برابر با ۷۰۰ کیلومتر برای خودرو فراهم می‌شود. در همین حال، وزن EXP 100 حدود ۱۹۰۰ کیلوگرم است که برای خودرویی با این اندازه قابل‌توجه است زیرا کانسپت الکتریکی بنتلی ۵.۸ متر طول و حدود ۲.۴ متر عرض دارد تا بر جاده‌های آینده حکمرانی کند.

مدیر طراحی بنتلی آقای «Stefan Sielaff» در رابطه با این خودرو گفته است:

EXP 100 نشان‌دهندهٔ نوع خودروهایی است که ما در آینده خواهیم ساخت؛ مانند محصولات نمادین گذشتهٔ بنتلی، این خودرو با احساسات سرنشینان خود ارتباط برقرار می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند تا خاطرات و تجربیات سفرهای فوق‌العادهٔ خود را به یاد بسپارند

شاید مهم‌ترین ویژگی برجستهٔ کانسپت EXP 100 دستیار شخصی هوش مصنوعی آن باشد. به گفتهٔ بنتلی، این سیستم نیازهای سرنشینان را از پیش سنجیده و می‌تواند بر اساس دانش خود از مالکش، راحتی را به حداکثر برساند به‌گونه‌ای که مثلاً برای ارائهٔ حمایت بیشتر از بدن در طول رانندگی، سطوح صندلی را کنترل می‌کند. در کابین دل‌باز خودرو نیز سنسورهای بیومتریک تعبیه شده که حرکات چشم و سر و همین‌طور فشارخون سرنشینان را بررسی می‌کند. بسته به اینکه آیا سیستم رانندگی خودکار فعال باشد یا خیر نیز سه ترکیب مختلف برای صندلی‌ها قابل تنظیم است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    مرسدس مایباخ ویژن ۶: لایک ?
    بنتلی EXP 100 GT: دیس‌لایک ?

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۰ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      وای که دیوانه کنندست
      مطمئناً نسل بعدی مولسان شبیهه اینه و این یک اثر هنری گرانبهاست ، همون چیزی که از یک انگلیسی اصیل مغرور جذاب اِنتظار میره .
      دیروز که تو انستاگرام دیدمش ، مَحو ریزه کاریکاهای طراحی جلو پنجره چراغها نمای عقب و فضای داخل شدم که دنیا داره به کجا میره و ما هنوز در اولیه های تولید یک خودرو چهار چرخ ماندیم .

      خاک بر سر ما و درود به شرف انسانهایی خلاق و طراحی که با چشم و عقل بیننده چنین بازی رویایی ای میکنند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید(تهران)

        ۲۰ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (496 ديدگاه)

        من بشینم توو این هنگ میکنم!…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Khosrow

      ۲۰ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2282 ديدگاه)

      مرسی اقا فرشادخیلی ریز منظورت رو رسوندی / بنازم مرسدس رو که بقیه قشنگ از روش اسکی میرن / میباخ6 نبود اینم نمیبود / همیشه مرسدس ..

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. Just bentley continental

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (539 ديدگاه)

    فوق العاده ترین کانسپتیه که امسال دیدم
    این ماشین فوقالعادست طراحیش فوق العادست.
    داقعا این کانسپت ارزش جشن صد سالگی بنتلی رو داره.
    پرفورمنسشم که فوق العادست با ۴ تا موتور الکتریکیش.
    خیلی خوب و بی نقصه.
    بینظیر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Just bentley continental

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (539 ديدگاه)

    بنتلی میگه ماشین اینده بنتلی رو تو سال ۲۰۳۵ نشون میده
    وایعا خوشحالم که بنتلی تا اون سال اصالتشو داره و این کانسپت یه طرح فضایی عجیب و غریب اینده نگرانه نداره و شبیه به ماشین هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. car lover

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    این خوبه با این که الکتریکیه ولی جلوبنجره هم داره با اینکه سوراخ نیست ولی هست
    جلو پنجره جلوی ماشین نباشه اصن انگار پشت و جلوش هیچ فرقی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Abbas

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    به این میگن یه کانسپ درست و حسابی،قبل از این عاشق کانسپت جنسیس اسنتیا بودم ولی الان اینم بهش اضاف شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۰ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      جسارتا اسنشیا صحیحه، نه اسنتیا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ویلیامز (بنتلی، استون مارتین، مکلارن)

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (27 ديدگاه)

    وااقعا نمیدونم چی بگم!…یه خودروی بزرگ خیلی زیبا با طراحی فوق العاده و تکنولوژی پیشرفته!…حیرت انگیزه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. P.K.H

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    76% تولید نمیشه
    کانسپت قابل تولیدش خوبه
    ولی اگه بسازش چی می شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بهنام

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    چیزی نمیشه گفت. اوج قدرت نمایی بنتلی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سامان

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (35 ديدگاه)

    واقعا طراحی باشکوهی داره. بعد از میباخ ویژن ۶ بهترین کانسپت دنیاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بهنام

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    تا سالها عاشق کانسپت اسنس از اینفینیتی بودم، آرزو داشتم تولیدش کنه حالا این کانسپت بنتلی هم واقعا منو حیرت زده کرد. عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ارش

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    ???????????????????????????????????????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مانی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    همه جای ماشین عالیه اما جلو واقعا زشته
    یه جلو پنجره 6 ضلهعی با 2تا چراغ گرد مسخره
    اینقدر که ریزه کاری های جلو پنجره و چراغ رو دیدین از
    اصل قضیه غافل شدین و اینکه در آخر بابت بزرگترین
    ( عرض ماشین2.4 متره ) جلوپنجره دنیا و پیشی گرفتن از لکزز
    به بنتلی تبریک میگم خخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۲۰ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      از دوستان کسی خبر داره که بنتلی به این تکنولوژی خفن باتری
      رسیده یا اینکه قراره برسه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ویلیامز (بنتلی، استون مارتین، مکلارن)

        ۲۰ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (27 ديدگاه)

        فک کنم منظور همون تکنولوژی باتری جامد هست ک پورشه داره روی توسعه اون کار میکنه…البته بعضی شرکت های دیگه هم دارن روی این نوع باتری کار میکنن مثه دایسون ، فیسکر، تویوتا، بی ام و
        وقتی تو گروه فولکس شرکتی مثه پورشه و یا ائودی هست منطقی نیس که بنتلی بیاد از صفر به فکر توسعه تکنولوژی باتری باشه و هزینه کنه و این تکنولوژی ها ب اشتراک گذاشته میشه
        خود بنتلی هم روی پرستیژ،طراحی، متریال، تجهیزات لوکس و راحتی محصولاتش کار میکنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. رامتین

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    عرض 2.4 برای هر ماشین متوسطی آدمو خیره میکنه چه برسه به این خودرو.
    بشدت عرض بیشتر ماشین، در ابهتش تاثیر زیادی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ویلیامز (بنتلی، استون مارتین، مکلارن)

      ۲۰ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (27 ديدگاه)

      اره دقیقا!? خود بنتلی ابهت زیادی داره و این با ابعاد بزرگتر بیشتر نمود پیدا میکنه! جالبه ک عرض این کانسپت با عرض فورد اف 150 رپتور یکی هست و طولش فقط 10 سانت کمتره!?
      عرض رولزرویس کولینان هم خیلی زیاده!(2.16) فک کنم فقط از رپتور کمتره!??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. آریا ماشین

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    یا علی ، این دیگه چیه
    اگه بهم می گفتن واقعا از آینده اومده همونجا باور می کردم
    این دیگه چیه خلق کردی لعنتی
    خیله خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا