بنتلی

تاریخچه سنگین و 30 کیلویی بنتلی!

کتاب‌هایی که روی میز کافه‌ها جا خوش می‌کنند بسیار زیادند. کافی است به یک کتاب‌فروشی محلی سر بزنید تا کتاب‌های متنوعی مخصوصاً از نوع خودرویی پیدا کنید. البته نیازی هم به نگاه کردن به برگه تخفیف نیست! آیا کتاب “تاریخچه رنگ‌های صنعت خودرو: فورد مدل B” را می‌خواهید؟ نه نمی‌خواهید اما قیمت ۴.۹۹ دلاری آن جذاب است؛ اما یک کتاب جدید و جذابی وجود دارد که باعث می‌شود تمامی کتاب‌های رقیب شرمسار شوند. به منظور گرامیداشت یک صدمین سالگرد تأسیس، بنتلی در حال عرضه کتابی با ۳۰ کیلوگرم وزن است!


این کتاب که “صدسالگی بنتلی” نامیده می‌شود دارای صفحاتی با ابعاد نیم مترمربعی بوده و برخی صفحات آغازین آن به دو متر هم می‌رسند. کتاب جدید بنتلی دارای سه نسخه متمایز “مولینر”، “صدسالگی” و “کرو” می باشد. دو بخش ابتدایی نسخه‌های تولید محدود با بزرگ‌ترین فرمت پرینت خواهند بود درحالی‌که نسخه “کرو” دارای سایز دسترس‌پذیرتری خواهد بود.


ناشر این کتاب یعنی Opus دسترسی بی‌سابقه‌ای به مدیران، مهندسان و طراحان بنتلی داشته است. این کتاب همچنین دارای لحظات کلیدی تاریخ کمپانی از جمله پیروزی‌های لمانز دهه ۲۰، مدل‌های نمادین و افرادی خواهد بود که باعث شده‌اند گذشته‌ای درخشان رقم بخورد.


این خودروساز بریتانیایی در مراسم معرفی کتاب خود گفته است: “کتاب Opus چیزی فراتر از یک کتاب تاریخی ساده بوده و به منظور گرامیداشت آینده‌ی بنتلی هم منتشر شده است.”


و هیچ راه بهتری برای گرامی داشت تاریخچه پر ارزش بنتلی با یک کتاب لوکس و برجسته وجود ندارد. هنوز قیمت این کتاب مشخص نشده اما قطعاً همانند دیگر محصولات بنتلی ارزش بالایی خواهد داشت. هر سه نسخه کتاب ۳۰ کیلویی بنتلی در سال ۲۰۱۹ به دست علاقه‌مندان خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    فکر میکنم فراری زودتر از بنتلی دنبال تهیه کتاب خودش بوده .کتاب فراری تقریبا امادست و در حدود ۵۰۰ جلد قراره چاپ بشه و دست صاحبانش برسه البته اصلا ارزون نیست و قیمت ۳۰ هزار دلاری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdy

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      وای اون دیگه چه شودددددد
      تاریخ فراری
      لعنتی اسمشم 300 کیلوعه اون همه افتخار جایزه
      فکر نکنم کتاب تاریخ هیچ شرکتی به پای فراری برسه (مگر مرسدس به احتمال کم)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Muty

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1829 ديدگاه)

        در مقابل مرسدس ؛ افتخارات پورشه من فکر میکنم بیشتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ferrari

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        بله کتاب فراری ۵۱۲ صفحه ایه و ناب ترین اطلاعات و عکسهای مدلهای افسانه ای فراری رو قرار دادن و اهداف اینده کمپانی رو بیان کردن.کتاب داخل یه محفظه به شکل موتورهای دوازده سیلندر افسانه ای فراری قرار داره خبرش تو سایت های فارسی زبان هست سرچ کنید به راحتی پیدارمیکنید با جزییات بیشتر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Sajjad

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    بعضی از افراط ها باعث جذابیت میشه
    مثل لوکس بودن کمپانی های انگلیسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. emad1990

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    فقط کتاب ها کیلویی به فروش نرسیده بودن که ظاهرا رویه داره عوض میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا