اسمارتمرسدس بنز

اسمارت با همکاری جیلی صرفاً به سازندهٔ کراس‌اوور تبدیل خواهد شد

حدود یک ماه پیش، دایملر کارخانهٔ اسمارت خود در فرانسه را به شرکت اینیوس فروخت تا در آنجا آفرودر خود بنام گرنادیر را تولید کند. البته این کارخانه تحت مالکیت اینیوس همچنان به تولید اسمارت فورتو ادامه خواهد داد اما به‌زودی این خودروی کوچک جای خود را به محصول کاملاً جدید و البته متفاوتی خواهد داد. به گفتهٔ اتو نیوز، اسمارت با همکاری جیلی در حال کار روی یک کراس‌اوور کوچک است که روی پلت‌فرم SEA شریک چینی ساخته می‌شود. دایملر و جیلی سال گذشته همکاری خود باهم ر اعلام کردند و گفته می‌شود کراس‌اوور اسمارت اولین ثمرهٔ همکاری آن‌ها خواهد بود.

به گفتهٔ رئیس اسمارت «دنیل لسکو»، کراس‌اوور جدید این شرکت تأثیر منفی روی فروش محصولات کامپکت مرسدس بنز نخواهد گذاشت. علاوه بر این کراس‌اوور کوچک، بعداً یک نمونهٔ دیگر که احتمالاً بزرگ‌تر خواهد بود هم به سبد محصولات اسمارت اضافه خواهد شد اما هیچ‌کدام از این دو مدل حداقل در ابتدا در بازار ایالات‌متحده عرضه نمی‌شوند زیرا اسمارت همچنان روی بازارهای اروپا و چین متمرکز خواهد بود. لسکو دراین‌باره گفته است:

این نه‌تنها در اروپا بلکه در چین هم پتانسیل بسیار بزرگی است. کراس‌اوورها در بین همهٔ خودروهای سواری در چین به محبوب‌ترین گزینه‌ها تبدیل شده‌اند اما نگران نباشید زیرا کراس‌اوور جدید ما فقط مخصوص چین نخواهد بود و ما آن‌را به بازار اروپا هم خواهیم آورد

تبدیل اسمارت از یک خودروسازی کوچک به سازندهٔ کراس‌اوور یعنی این برند یکی از مشخصه‌های اصلی خود یعنی اندازهٔ کوچک محصولاتش را از دست خواهد داد. با این برنامهٔ جدید، محصولات این شرکت دیگر کوچک‌ترین خودروهای بازار نخواهند بود و اسمارت‌ها حتی کمی هم افزایش ارتفاع خواهند داشت. لسکو دراین‌باره می‌گوید:

دیگر برای ما طول خودرو به‌تنهایی یک عامل تعیین‌کننده نیست. ما الزامات اسمارت را دوباره تعریف کرده‌ایم. ما می‌خواهیم حتی کمی لوکس‌تر شویم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.n.r

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    کاش در کنار خودرو های کوچک ، کراس اوور هم تولید میکردند نه اینکه صرفا سازنده کراس اوور بشن.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  2. AMG///

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    اسمارت هم cuv ساز شد……
    به کجا میرویم…..

    موافقم 4
    مخالفم 0
  3. میثم

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    کل فلسفه ساختشو بردن زیر سوال که

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Ramin

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    قیمت اسمارت 2 در در آلمان = 12 هزار یورو
    قیمت اسمارت 4 در در آلمان = 16 هزار یورو

    خودم به شخصه از اسمارت خوشم میاد هم کوچیکه هم خوبه. هم امکانات داره…

    موافقم 3
    مخالفم 0
  5. مهرداد كمال

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1813 ديدگاه)

    چهرشو خیلی دوست دارم

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا