چشم اندازمرسدس بنز

افسانه‌های مرسدس در گذر زمان: 300SL گالوینگ 1955 تا AMG GT S 2016

سفری خاطره‌انگیز با دو خودروی افسانه‌ای مرسدس در ایالت کالیفرنیا را با هم آغاز می‌کنیم. یکی از این دو افسانه واقعی، مدل ۳۰۰SL با درب‌های مشهور بال پرنده یا گالوینگ است و دیگری شیری غران با نام AMG GT. همسفر ما باشید.

1955 Mercedes-Benz 300SL and 2016 Mercedes-AMG GT S
Mercedes-Benz 300SL & Mercedes-AMG GT S
از بدو تولد صنعت سینما در ایالت کالیفرنیا و لس‌آنجلس نزدیک به ۱۰۰ سال می‌گذرد. پول هنگفت این صنعت در جیب هنرمندان و ثروتمندان ولخرج آن زمان سنگینی می‌کرد. این درآمدهای اضافی درنهایت منجر به تولید خودروهای سریع‌تر و لوکس‌تر شد، خودروهایی مجلل از کمپانی‌های Duesenbergs، Delahayes، Stutzes و Marmons که توسط خطوط راه‌آهن به سرتاسر ایالت فرستاده می‌شد؛ اما بعد از جنگ جهانی دوم کمپانی‌های جگوار، مازراتی، پورشه و پگاسوس حفظ شدند. البته در این میان انزو فراری هم با نام‌گذاری یکی از مدل‌هایش به نام این ایالت واقعاً در این بازار خوب ظاهر شد. افراد مشهور و ولخرج دیگر حاضر نبودند از خودروهای دست پایین کمپانی‌های سیتروئن و لانچیا استفاده کنند؛ بنابراین فضا برای حضور خودرویی متمایز مهیا شده بود. خودروی اسپرتی که از آن سخن خواهیم گفت در سال ۱۹۵۵ نفس‌نفس‌زنان خود را از فرسنگ‌ها دورتر به این بازار رساند.

1955 Mercedes-Benz 300SL and 2016 Mercedes-AMG GT S
Mercedes-Benz 300SL & Mercedes-AMG GT S
همه‌چیز از جنوب کالیفرنیا و کوه‌های سانتا مونیکا آغاز می‌شود. با گذر از خروجی آزادراه هالیوود در قسمت شمالی مرکز شهر و حوالی بیچوود کانیون نشان هالیوود را می‌بینید. اگر از دروازه‌های قدیمی و سنگی هالیوود عبور کنید سفر در زمان شروع می‌شود. البته قبل از این‌که به این محل برسیم باید ببینیم که این مرسدس ۳۰۰SL گالوینگ سال ۱۹۵۵ میلادی ما چگونه روشن می‌شود. دکمهٔ پمپ الکتریکی سوخت ثانویه را فعال می‌کنیم، کلید را در استارت می‌چرخانیم تا صدای موتور ۳.۰ لیتری OHC شش سیلندر این خودرو طنین‌انداز شود. سپس هم پمپ الکتریکی را غیرفعال می‌کنیم تا پمپ مکانیکی اصلی وظیفهٔ خود را انجام دهد. حالا آمادهٔ حرکت به‌سوی گذشته هستیم.

1955 Mercedes-Benz 300SL and 2016 Mercedes-AMG GT S
Mercedes-Benz 300SL & Mercedes-AMG GT S
این خودرو با نام‌های ۳۰۰SL یا W198 یا نام آلمانی der Flügeltüren شناخته می‌شود و نمونه گالوینگ آن مثل یک شمشیر برنده در میدان‌ها حاضر می‌شود. کمپانی دایملر-بنز در طول چنگ جهانی موتورهای ۱۲ سیلندر تزریق مستقیم تولید می‌کرد. این موتورها برای میدان دید بهتر و کاهش طول جلویی به‌صورت وارونه بر روی وسایل نقلیه ارتش لوفت وافه یا همان نیروی هوایی آلمان نازی سوار می‌شدند. وقتی زمان آخرین فرصت برای احیای مرسدس بنز در مسابقات رالی سال ۱۹۵۱ فرا رسید این کمپانی دانش خود را در خودروی W194 پیاده کرد. خودرویی کوپه و مسابقه‌ای که با شاسی‌های تیوب فریم سبک هواپیما ساخته شده بود و درب‌های آن هم مثل یک هواپیما رو به بالا باز می‌شد. این خودرو از پیشرانه کاربراتوری SOHC شش سیلندر ۳.۰ لیتری بهره می‌برد. دایملر برای این‌که ثابت کند می‌تواند موتور را به هر حالتی بر روی خودرو سوار کند موتور را با شیبی ۵۰ درجه به سمت چپ بر روی خودرو قرار دادند تا خط کاپوت پایین‌تر قرار بگیرد. مهندسان هم به همین دلیل لقب موتور اتو شیب‌دار “Schräger Otto” را برای این موتور انتخاب کردند. مسابقات ۲۴ ساعته لمانز سال ۱۹۵۲ اوج بازگشت دایملر بنز به این مسابقات بود جایی که این خودرو با تصاحب سکوی اول به همه نشان داد که این کمپانی به مسیر مسابقات بازگشته است.

1955 Mercedes-Benz 300SL
۱۹۵۵ Mercedes-Benz 300SL
کمی بعدتر کمپانی مرسدس بنز متقاعد شد که نسخهٔ خیابانی W194 هم موفقیت مدل مسابقه‌ای را تکرار می‌کند بنابراین در تاریخ ۶ فوریه سال ۱۹۵۴ مدل کوپه ۳۰۰SL جدید یعنی W198 را به نمایشگاه‌های نیویورک فرستاد. مرسدس بنز با فرستادن این خودرو به نمایندگی‌هایش به شهرت جهانی جدیدی دست پیدا کرد.

1955 Mercedes-Benz 300SL
۱۹۵۵ Mercedes-Benz 300SL
گالوینگ ۳۰۰SL و مجله کارانددرایور تاریخ تولید یکسانی دارند. علاوه بر این کارل لودویسن سردبیر ارشد این مجله در سال ۱۹۵۸ مدل دست چندم این خودرو را تهیه کرده بود و با خود به نیویورک آورده بود. شش دهه بعد کارل اکبرگ یک کلاسیک باز آمریکایی این خودرو را با مجموعه‌ای از قطعات اصلی و رینگ‌های روج بازسازی کرد. او که معتقد است خودروهای کلاسیک را هم نباید زیر سقف نگه داشت بیش از ۸۰ هزار کیلومتر با این خودرو سفر کرده است. در حین بازسازی قسمتی کمی از جلوی خودرو دوباره رنگ شد و چرم به رنگ جو این خودرو با صندلی‌های گوتلیب دایملر همراه شد. به‌عبارت‌دیگر خودرو مثل اولش کامل شد.

1955 Mercedes-Benz 300SL
۱۹۵۵ Mercedes-Benz 300SL
1955 Mercedes-Benz 300SL 3.0-liter inline-6 engine
۱۹۵۵ Mercedes-Benz 300SL 3.0-liter inline-6 engine
از اکبرگ خواستیم که فرصتی برای رانندگی با این خودرو در اختیارمان بگذارد او هم با در اختیار قرار دادن خودرو به مدت ۱۰ ساعت از این کار استقبال کرد. ران جانسون یکی از دوستان قدیمی کارل هم که خودش یک مدل گالوینگ جدید داشت به‌صورت داوطلبانه ما را در این بررسی همراهی کرد؛ بنابراین با دو نسل مختلف از مرسدس سفر خود را به سمت سرزمین آفتابی کالیفرنیا و بادهای اقیانوس آرام آغاز کردیم.

2016 Mercedes-AMG GT S and 1955 Mercedes-Benz 300SL
Mercedes-Benz 300SL & Mercedes-AMG GT S
با گذر زمان مرسدس علاقه‌اش به خودروهای اسپرت کاهش پیدا کرد و با کانسپت های موتور وسط و مدل‌های هایپرهومولوگ مثل CLK GTR در سال‌های ۹۸ تا ۹۹ میلادی در بازارها حضور پیدا کرد. بااین‌حال مرسدس هیچ‌وقت کلاس خودروی موتور جلو گرند تورینگی که با W198 آغاز شد را فراموش نکرد. در سال ۲۰۱۰ مرسدس برای یادبود ۳۰۰SL اصلی خودروی گالوینگ SLS AMG را با وجههٔ عجیب‌وغریب معاصر به تولید رساند. امسال با پا به سن گذاشتن SLS و مرگ غریب به وقوع این سری که قیمتش از ۲۲۴۶۰۵ دلار آغاز می‌شد مرسدس درصدد بازنویسی این سری برآمد. این طراحی دوباره به خودروی AMG GT با توربوی دوقلو که با درب‌های متداول‌تر کمی متواضع‌تر و جذاب‌تر و البته بسیار ارزان‌تر از سری قبل بود ختم شد. مدل S این خودروی جذاب ۵۰۳ اسب بخاری قیمت پایه‌ای ۱۳۰۸۲۵ دلاری دارد.

2016 Mercedes-AMG GT S
۲۰۱۶ Mercedes-AMG GT S
برخی معتقدند که مرسدس مدل AMG GT را برای رقابت با ۹۱۱ به بازار فرستاد اما وظیفه‌ای که به این مدل واگذار شده چندان با این ایده سازگار نیست. این خودرو هنوز بیش‌ازاندازه بزرگ و فوق‌العاده سریع است با این حال بهترین عملکردش در حالت سواری راحت (Comfort) است. به‌عبارت‌دیگر این خودرو بیش‌ازپیش به ۳۰۰SL مجلل شباهت پیدا کرده است. خونسردی و آرامش SL مثال‌زدنی است. این خودرو فرزند موتورهای شیب‌دار اتو است و قدرت و گشتاور بالای آن با سیستم مکانیکی تزریق مستقیم همراه شده است. گالوینگی که در اختیارمان بود به طرز شگفت‌انگیزی مدرن به نظر می‌رسید. سیستم تراکم رانندگی ۳.۲۵:۱ در این مدل که به‌صورت آپشن مهیا شده این خودروی اسپرت را در مسیر دورهای شگفت‌انگیز قرار می‌دهد. باک ۳۰۰SL با ۱۳۰ لیتر ظرفیت به‌قدری حجیم به نظر می‌رسد که برای خالی کردن آن باید ساعت‌ها رانندگی کنید.

2016 Mercedes-AMG GT S
۲۰۱۶ Mercedes-AMG GT S
طراحان SL ساختار مشبکی را برای بیرون خودرو در نظر گرفته بودند در پی همین تصمیم صندلی‌های چسبیده به هم، به صندلی‌های جدای مثلثی شکل تبدیل شدند. با این تغییر نیاز به درب‌های گالوینگ حس شد. چراکه درب‌های متداول بر روی یک خودروی کوپه با چنین طراحی‌ای مشکل‌ساز بود. درهرحال رکاب بسیار گسترده این خودرو راننده‌های وسواسی و مکانیک‌ها را دچار سردرگمی می‌کند و همچنین وارد شدن به کابین را سخت می‌کند.

1955 Mercedes-Benz 300SL
۱۹۵۵ Mercedes-Benz 300SL
اگر بخواهیم SL را با نسل جدید مقایسه کنیم در نگاه اول AMG GT S جذاب و راحت، بدنهٔ زیبای خود را به رخ می‌کشد اما باید بگوییم که SL انگار چند پله بالاتر از دیگر خودروها است چراکه شیشه‌های منحنی شکل خودرو دیدی ۳۶۰ درجه‌ای از اطراف را مهیا می‌کند. دکمه‌ها و تنظیمات بدون برچسبی در کابین دیده می‌شد که اکبرگ کاربری آن‌ها را توضیح داد. پمپ سوخت، اهرم دریچه هوا و…

2016 Mercedes-AMG GT S
۲۰۱۶ Mercedes-AMG GT S
در طول مسیر بیچوود کانیون چندین بار در جادهٔ باریک پیچ‌درپیچ آن گم شدیم اما درنهایت نشان هالیوود را دیدیم؛ و در کلبه‌ای قدیمی توقف کردیم. مکانی با درب‌های طاقی شکل که از سال ۱۹۲۰ تابه‌حال میزبان نویسنده‌ها، کارگردان‌ها و ستاره‌های معروف هالیوود بوده است به همین خاطر نمی‌توانیم بگوییم که این اولین گالوینگی است که به اینجا پا گذاشته است.

2016 Mercedes-AMG GT S and 1955 Mercedes-Benz 300SL
Mercedes-Benz 300SL & Mercedes-AMG GT S
در مسیر بازگشت در بارهام به مسیر قدیمی تپه‌ای و مسابقه‌ای مولهولند می‌رسیم. فرمان SL در این مسیر بسیار پیچ‌درپیچ مثل تیرکمان سفت می‌شود و در توصیف آن در مجله سال ۱۹۵۶ گریف بورگسون گفت که فقط یک رانندهٔ مرد یا یک رانندهٔ زن قوی و ورزشکار از پس چنین خودروی سنگینی برمی‌آید.

2016 Mercedes-AMG GT S
۲۰۱۶ Mercedes-AMG GT S
اکسل مستقل (Swing axle) در سیستم تعلیق خودروی SL را نباید به بازی گرفت چراکه SL یک خودروی کلاسیک آنتیک گران‌قیمت است. شما با فشردن پدال ترمز سفت این خودرو، چهار درام روی این خودرو را فعال می‌کنید و قدرت در این خودرو را فروکش می‌کنید. در مقایسه AMG عضلانی این کار را با کنترل‌های کامپیوتری دقیق‌تر و بدون هیچ حرف‌وحدیثی انجام می‌دهد؛ بنابراین پیشرفت زیادی در این مدت صورت گرفته است؛ اما واقعاً آیا بورگسون از چنین پیشرفتی در تکنولوژی AMG شگفت‌زده می‌شود یا از این‌که این خودرو پرواز نمی‌کند ناامید می‌شود؟

1955 Mercedes-Benz 300SL
۱۹۵۵ Mercedes-Benz 300SL
در طول ترافیک شهر هیچ‌وقت درجه آب SL از ۱۸۰ درجه خارج نشد و درجهٔ باک هم از ۱۵۰ درجه عبور نکرد و این نشان می‌دهد که در سال ۱۹۵۶ واقعاً یک شاهکار متولد شده است. لیست قیمتی از ۳۰۰SL و آپشن های آن در زمان تولیدش را بررسی کردیم. این لیست نشان می‌داد که قیمت پایه خودرو ۷۴۶۳ دلار، رینگ‌های روج ۳۵۰ دلار، رادیو بکر ۲۶۴ دلار، روکش چرمی ۱۶۵ دلار، فنرهای مسابقه‌ای ۸۸ دلار و صندوق تجهیز شده ۸۵ دلار بود. البته این لیست بسیار طولانی بود و ما به اشاره به تعدادی از آن‌ها بسنده کردیم.

2016 Mercedes-AMG GT S
۲۰۱۶ Mercedes-AMG GT S
شاید GT S در مقایسه ظاهری عقب‌تر از SL باشد اما هزینهٔ این طراحی با امتیازات منحصربه‌فرد در امنیت مثل سپرهای پلاستیک فشرده و ستون‌های ضخیم با خون و اشک پرداخت شده است. تجهیزات زیادی در این خودرو دیده می‌شود. این خودرو به تکنولوژی‌های به‌روز گوگل مجهز شده است و صفحه‌نمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی آن رزولوشن بالایی دارد. حالت‌های رانندگی قابل‌برنامه‌ریزی، تریم فیبر کربن و سنسورهای زیاد هشدار در زمان خطر نمونه‌های دیگری از این امکانات هستند. امکاناتی که جای خالی آن‌ها بر روی ۳۰۰SL احساس می‌شد. درنهایت به دو جملهٔ پایانی مجموعهٔ گذر زمان بر هایپرکارها می‌رسیم.
یک خودرو فقط برای مدتی می‌تواند در قلهٔ تکنولوژی بماند. هایپرکارهای قدیمی در جادهٔ پیشرفت تکنولوژی به حسرتی برای مردان پیرتر تبدیل می‌شوند. مردانی که در سنین جوانی عاشق چنین خودروهای جذابی شده بودند.

1955 Mercedes-Benz 300SL and 2016 Mercedes-AMG GT S
Mercedes-Benz 300SL & Mercedes-AMG GT S
وصیت‌نامهٔ این خودروهای افسانه ای، این است که تا زمانی که قلبشان می‌تپد باید از نهایت سرعت آن‌ها لذت برد چراکه با گذر زمان در پشت اجساد زیبایشان مدفون می‌شوند.

خودرو ۲۰۱۶ مرسدس-AMG GT S ۱۹۵۵ مرسدس بنز ۳۰۰SL
قیمت پایه دلار ۱۳۰,۸۲۵ دلار ۷۴۶۳
قیمت خودروی بررسی‌شده دلار ۱۵۱,۰۷۵ دلار ۸۸۹۷
ابعاد
طول ۴۵۴.۶ سانتی‌متر ۴۵۲.۱ سانتی‌متر
عرض ۱۹۳.۸ سانتی‌متر ۱۷۹.۰ سانتی‌متر
ارتفاع ۱۲۸.۸ سانتی‌متر ۱۳۰.۰ سانتی‌متر
فاصله محوری ۲۶۲.۹ سانتی‌متر ۲۴۰.۰ سانتی‌متر
پیشرانه
موتور ۳۲ سوپاپ-۸ سیلندر- توربوی دوقلو DOHC

۳۹۸۲ سی‌سی

۱۲ سوپاپ -۶ سیلندر SOHC

۲۹۹۶ سی‌سی

قدرت به اسب بخار @ دور بر دقیقه ۵۰۳ @ ۶۵۰۰ ۲۲۰ @ ۶۱۰۰
گشتاور به نیوتن متر @ دور بر دقیقه ۶۴۹ @ ۱۷۵۰ ۲۷۵ @ ۴۶۰۰
پاشش سوخت تزریق مستقیم تزریق مستقیم
محدوده قرمز دور موتور ۷۰۰۰ rpm ۶۴۰۰ rpm
نسبت وزن به نیرو (کیلوگرم بر اسب بخار) ۳.۳۱۱ ۵.۸۹۷
انتقال قدرت
گیربکس هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک چهار سرعته دستی
انتقال نیرو به چرخ عقب عقب
نتایج بررسی
شتاب
۰تا۴۸ KM/H ۱.۳ ثانیه ۲.۹ ثانیه
۰تا۹۶ KM/H ۳.۰ ثانیه ۷.۷ ثانیه
۰تا۱۶۰ KM/H ۶.۹ ثانیه ۱۷.۷ ثانیه
۰تا۲۰۹ KM/H ۱۱.۷ ثانیه
یک‌چهارم مایل @ سرعت به کیلومتر بر ساعت ۱۱.۲ ثانیه @ ۲۰۴ ۱۵.۹ ثانیه
نهایت سرعت ۳۱۰ kmh (طبق ادعای خودروساز، محدودیت قانونی) ۲۲۲ kmh (در نسخهٔ درگ)
شاسی
ترمز از ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت تا صفر ۴۲۹۷ سانتی‌متر
تحمل شتاب جانبی در محدوده,
۳۰۰-فوتی
۱.۰۵ g
وزن
وزن خودرو ۱۶۶۹ کیلوگرم ۱۲۹۶ کیلوگرم
توزیع وزن در جلو و عقب ۴۷.۵ در جلو و ۵۲.۵ در عقب
سوخت
مصرف سوخت در شهر / جاده طبق اعلام موسسه EPA ۱۴.۷ در شهر و ۹.۸ در جاده
 منابع نتایج بررسی کارانددرایور از مرسدس AMG GT S در تابستان ۲۰۱۵ نتایج بررسی SCI از مرسدس SL300 در آوریل ۱۹۵۶
منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. ali ayat

    ۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    هنوزم که هنوزه اون sl300 ابهت خاص خودشو داره و اگه به داخلش توجه بکنید کیفیت چرم استفاده شدش خیلی بالاست

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. shahab

      ۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      به نسبت 60سال پیش عملکرد فوق العاده ای داشته
      ماشینای تولید ایران همچین عملکردی ندارن!!!

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Saeid

        ۱۶ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (188 ديدگاه)

        شتاب ٧.٧ اش از هوندا اکورد جدید که ٧.٨ اشتباه نکنمم بیشتره !!!!
        دمش گرم …

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. موسی

    ۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    خلاصه مقاله: اصالت و برتری مرسدس بنز
    خدا رو شکر اصالت چیزیه که با پول نمیشه خرید و لذا بر خلاف تلاش خیلیا، به خیلیا از کمپانیا نمیشه نسبتش داد

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. king

      ۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      اصالت گوهر گرانیست به هر کس ندهندش …………

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. ali a.j.g

      ۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (635 ديدگاه)

      آقا موسی میشه لطفا ۳۰ کمپانی { اعم از خودروساز و غیر خودروساز } که بقول شما نمیشه اصالت رو بهشون نسبت داد معرفی کنید ؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. موسی

        ۴ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (68 ديدگاه)

        پاسخ این سوال خیلی بدیهی است
        به نقل از یک کارشناس ماشین های کلاسیک در نشریه
        http://www.classicandsportscar.com/
        یکی از اولین شرط های لازم برای اصالت یک برند، ارزش بالای ماشین های کلاسیک یا به اصطلاح قدیمی اون ماشین هست. البته این شرط لازم هست ولی کافی نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ali a.j.g

          ۴ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (635 ديدگاه)

          آقا موسی بابت جوابی که به کامنتم دادید ممنون

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. رضا

      ۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (52 ديدگاه)

      آقا حرفت خیلی حسابی بود اصالت فقط بنز و فقط بنز و فقط بنز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. جواد

    ۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    کارخانه های بنز جزو اولین اهداف متفقین بود چون اکثر موتورهای جنگنده ها و کامیونهای ارتش تولید میکرد برای همین به طور کامل در بمباران نابود شد ببینید چه اراده ای وجود داشت که اون ویرانه را به این سطح رساند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سامان اذری

    ۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    قیمت 300sl چند ؟؟؟؟؟
    8897 دلار ؟؟؟
    فکنم 2 تا صفر یادشون رفت بزارن ها؟؟؟؟
    چون الان کلکسیون دار ها خودشونو میکشن تا یکیشو پیدا کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كاپيتاليسم

      ۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (194 ديدگاه)

      یکیشو به قیمت ٣۵٠ هزار دلار زده بودن…
      محشر بود…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. shahab

      ۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      احتمالا منظورش این بوده که سال 1955قیمتش این بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. bardia

    ۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (181 ديدگاه)

    امار صفر تا صد و یک چهارم مایل amg gt بنظر درست نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی 911

      ۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      تو کار ان درایو هم همینه ولی تو موتور ترند 11/5 در200 هستش با وجود این برای یه 500 اسبی عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. شلبى

    ۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (685 ديدگاه)

    از این مدل مرسدس بنز 300sl گالوینگ دوتا در ایران هست که من یکیشو چند سال پیش دیدم که شنیدم الان دست یه کلکسیونر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سعید

    ۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    یه نقره ای ازش تو رفسنجان هست لامصب بیرونش نمیاره نگاش کنیم اونم گالوینگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. usa and japan

      ۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (199 ديدگاه)

      داداش شما رفسنجانی؟؟؟؟جدا هست؟؟؟؟؟دیدیش؟؟؟؟؟من باور نمیکنم توی ایران حتی باشه.چه برسه به رفسنجان که بیخ گوشمونه!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. مهدی 911

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    بنز مسلما کاملترین خودروسازه جهانه تو هر ردهای بهترینارو داره ام تو فرمول یک هم حال همه رو بخصوص فراری رو گرفته ولی یه عیب بزرگ داره چرا بنز در ساخت سوپر اسپرت پسرفت میکنه اس ال ار تبدیل به اس الاس و اونو تبدیل به جی تی اس ضعیفتر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این ماشین، اسطوره ابهت هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Modern

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام
    من یه نسخه از SL رو تو نمایشگاه خودروهای کلاسیک در شهر آبادان دیدم. گویا این خودرو متعلق به خانواده پهلوی بوده، همچنین چند مدل رولزرویس و چند مدل بنز 600 هم از خودروهای خانواده پهلوی بود. من خودم از SL عکس گرفتم. بیرون نمایشگاه رو کفی بود و هنوز وارد نمایشگاه نکرده بودن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. milad

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من معتقدم بنز توی هر دهه ای از هر لحاظ خیلی جلو تر بقدری کمتر مردم درکش میکنن مگر یه بنز باز باشی تا بتونی بفهمی بنز یعنی چه بنز یعنی نهایت خاص بودن تو همه چیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. sajad

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چی میگه قیمت پایه 8هزار دلاره؟ الان تو سایتهای مختلف قیمت گرفتم یک ونیم میلیون دلاره.
    اگه اون بود قیمتش که محشر بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. سینا

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    SLS نوه 300SL هرگز نتونست دوباره یاد و خاطر 300SL افسانه ای رو بوجود بیاره
    بنز و دیگر هیچ(کمی بی ام و)…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا