مرسدس بنز

بایک به دنبال سهام بیشتری از دایملر!

به عنوان بزرگ‌ترین جوینت ونچر دایملر در چین، بایک ظاهراً به دنبال افزایش میزان سهام خود در این شرکت آلمانی می‌باشد. بایک قبلاً و در ماه جولای ۵ درصد از سهام دایملر را خریداری کرده بود.


در کنفرانس سرمایه‌گذاران شرکت که در اواسط اکتبر برگزار شد، مدیران بایک اظهار داشتند هر دو طرف از افزایش میزان سهام خود در دو شرکت استقبال می‌کنند.


هفته پیش بود خبر رسید شرکت HSBC میزان ۵.۲۳ درصد از حق رای برند آلمانی را به‌صورت مستقیم در اختیار دارد. بایک از HSBC برای کمک به خرید ۵ درصد سهام دایملر کمک گرفته بود.


یکی از سخنگویان دایملر دیروز اعلام کرده HSBC پیامی در رابطه با بالا بردن سهام ۵ درصدی به شرکت آلمانی فرستاده است. زمانی که از او درباره‌ی واکنش دایملر به درخواست بایک در افزایش میزان سهام خود در این شرکت پرسیده شده سخنگوی شرکت گفته است: “چیزی برای اضافه کردن وجود ندارد.”


به همین منوال جیلی به عنوان بزرگ‌ترین سهامدار دایملر نیز اظهار داشته است:

ما سرمایه‌گذاری بلندمدت در دایملر هستیم. ما هیچ واکنش خود به خودی به این نوسانات نشان نمی‌دهیم و از مدیریت و استراتژی دایملر حمایت می‌کنیم.

جیلی ۹.۷ درصد از سهام دایملر را در اختیار داشته و همچنین مالک شرکت ولوو سوئد می‌باشد. بایک هم علاوه بر دایملر همکاری‌هایی با هیوندای دارد.


اما هنوز هم بایک همکار اصلی دایملر در چین بوده و کارخانه‌های مرسدس بنز در پکن را اداره می‌کند. در ماه آگوست بود که مرسدس اعلام کرد تولید سه خودروی جدید با نام های EQC، AMG A35 L و GLB را در چین آغاز خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    امیدوارم با پول زیاد کرکتر هر سگمنت از مرسدس رو برگردونن / که از 2 کیلومتری میشد فهمید چی داره میاد / کابین های انحصاری برای هر مدل ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بی نام

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اگر تا 3 سال دیگه دایملر کل سهام خودش رو به چینی ها نفروشه خیلیه… جالبه که دایملر این همه جریان نقدینگی مثبت داره اما باز هم به فروختن سهام خودش به چینی ها علاقه منده. مایه تأسفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۸ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      با این وضع فروشش به چین، تعجبی نیس اگه مدلای آینده بنز با اون موتور 1500 سی سال پیشه میتسوبیشی که روی 90% ماشینای چینی قابل انتخابه، بیان بازار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    دایملری که مارس ۲۰۱۵ بیش از ۱۰۲ میلیارد دلار ارزش داشت چرا امروز به ۵۵ میلیارد دلار سقوط کرده و علاقه مند به فروش سهام به چینی هاست…؟!؟!
    واقعا حیفه برند های با سابقه و خوشنام غربی که دنیای ما را ساختن امروز به تصرف چینی ها دربیان .
    .
    امیدوارم سیاست ضد چینی که در آمریکا حاکمه بزودی در دستور کار اروپایی ها هم قرار بگیره….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا