شمشیرهای تماماً مشکی برابوس در نمایشگاه ژنو 2018

نمایشگاه خودروی ژنو 2018 همچون همیشه فرصت خوبی برای قدرت‌نمایی تیونرها بوده و این کمپانی‌ها جنگ اسب بخاری هیجان‌انگیزی را به راه انداخته‌اند.


البته که برابوس از جمله نام‌های معروفی است که در این صنعت حضور داشته و اگر طرفدار محصولات مرسدس بنز باشید قطعاً می‌دانید که حضور لوگوی بزرگ B روی جلوپنجره به معنی روبرو شدن با خودرویی بسیار قوی، سریع و لوکس می‌باشد.


از نظر ما سه گونه از خشن‌ترین سدان های برابوس در ژنو حضور دارند و گل سر سبد آن‌ها مرسدس-ای ام جی E63 S است.


این پسر بد میان‌سایز و لوکس قدرت 800 اسب بخاری و گشتاور 1000 نیوتون متری دارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3 ثانیه‌ای و سقف سرعت محدود شده 300 کیلومتر در ساعتی به خوبی گویای عملکرد این هیولا هستند. خودروهای چهار درب زیادی وجود ندارد که بتوانند با این هیولا رقابت کنند به همین دلیل است که برای خریدش باید بیش از 250 هزار یورو کنار بگذارید.


درست زمانی که فکر می‌کنید بهتر از این نمی‌شود برابوس با تیون فوق‌العاده مرسدس-ای ام جی S63 S ما را شگفت‌زده می‌کند. شاید با خود فکر کنید که این نسخه به اندازه E63 S سریع نیست و از نظر فنی هم همین‌گونه است اما تفاوت بین دو خودرو قابل‌توجه است.


برابوس 800 شکل گرفته بر مبنای مرسدس S کلاس همان میزان قدرت و گشتاور برادر کوچک‌تر را ارائه می‌کند اما شتاب 3.1 ثانیه‌ای و همان سقف سرعت 300 کیلومتر در ساعتی را دارد بنابراین اساساً در این خودرو چیزی بیشتر از E63 را به دست می‌آورید. تنها نکته منفی این خودرو برچسب قیمتی 359 هزار یورویی می‌باشد.


نهایتاً به برابوس 900 می‌رسیم که بر پایه مرسدس-مایباخ S650 شکل گرفته است. این لیموزین فول سایز از پیشرانه 12 سیلندر توئین توربویی سود می‌برد که قدرت 900 اسب بخاری داشته و می‌تواند در 3.7 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعت 349 کیلومتر در ساعت را رد نماید.


هر سه مدل به کیت بدنه برابوس و طراحی‌های سفارشی کابین مجهز شده‌اند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. علی
    سوابق: (852 دیدگاه) ,

    من فکر کنم برابوس ی دستی به شمایل ما بکشه شبیهه جغد بشیم . آخه من نمیفهمم اون بنز s بیچاره مگه چش بود اینجوریش کردن . متانت و شخصیت ازش میبارید ولی حالا چی …من خودم شخصا عاشق سادگی هستم و طراحی ناب هستم .

    با تچک

    پاسخ
  2. Khan
    سوابق: (282 دیدگاه) ,

    تو کل این مملکت بیست متر پشت سرهم خیابون صاف نیست که روی یه چاله یا دست انداز یا آسفالت پاره پوره وصله شده نری، پول اینا هم داشته باشی بخری آخر سر اون استفاده واقعی رو نمیتونی ببری.

    (با چاقو میوه خوری، پراید خود را روشن میکند)

    پاسخ
  3. hamid
    سوابق: (171 دیدگاه) ,

    لامصب صفر تا صد فقط ۳ ثانیه!
    واسه یه سدان چاردر عالیه

    پاسخ
    1. شاهين
      سوابق: (854 دیدگاه) ,

      فکر نکنم سدانی از این سریعتر باشه…

      پاسخ
  4. Divergence
    سوابق: (76 دیدگاه) ,

    از این تیونرها که ماشین را ریبج میکنند خیلی بدم میاد مثلا آلپینا یا همین برابوس ، بابا دیگه چرا آرم ماشین رو عوض میکنین آخه

    پاسخ
  5. شاهین
    سوابق: (854 دیدگاه) ,

    در کل زمانی که داشتم این متن رو میخوندم از بالا تا پایین فقط داشتم میگفتم holy sh*t
    بعدش هم که عکسارو دیدم ;…

    پاسخ
  6. مهرداد
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    با این وزن سنگینی که این داره ۳ ثانیه غیر قابل باوره
    بعد ما سمند و پارس زدیم کلا با یه تن و ۲۰۰ کیلو وزن بهشون میگیم لش

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.