اسمارتمرسدس بنز

برابوس 125R، یک اسمارت کابریوی فرز و چابک!

خواه مالک یک سدان بسیار لوکس مرسدس S کلاس باشید یا پشت فرمان خودروی کوچکی همچون A کلاس بنشینید، تیونر مشهور صنعت خودرو یعنی برابوس پکیج‌های متنوعی برای شما تدارک دیده است. این تیونر سطح وسیعی از برنامه‌های افترمارکتی را برای محصولات مرسدس ارائه می‌کند و حالا نیز برنامه ویژه‌ای برای کوچک‌ترین محصول دایملر یعنی اسمارت فورتو دارد.


پس از معرفی کانسپت الکتریکی ۲۰۱ اسب بخاری در سال پیش، برابوس اقدام به معرفی نسخه قوی‌تر از نسخه روباز اسمارت فورتو کرده است.


این خودرو ۱۲۵R نام داشته و می‌تواند در عرض ۹.۲ ثانیه خود را از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. البته سقف سرعت این کوچولوی تندوتیز به ۱۷۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است. شاید این عددها خیلی چشمگیر نباشند اما به خاطر داشته باشید که اسمارت همچنان از پیشرانه کوچک ۰.۹ لیتری توربو با تنها ۳ سیلندر استفاده می‌کند. برابوس همچون همیشه اقدام به خارج کردن قدرت بیشتر از پیشرانه‌های مرسدس کرده و این بار هم پیشرانه کوچک اسمارت قدرت ۱۲۳ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۰ نیوتون متری دارد.


این تیونر به منظور انحصاری‌تر کردن محصول جدید خود تنها ۱۲۵ دستگاه از اسمارت فورتو کانورتیبل ویژه خواهد ساخت. این خودروها با رنگ‌های بدنه تیتانیومی مات یا مشکی براق به فروش خواهند رسید. بسته به رنگ انتخابی، برخی از قطعات بدنه دارای رنگ متضاد قرمز یا مشکی خواهند بود.


برابوس همچنین سیستم تعلیق سفت‌تری را روی خودرو نصب کرده و ارتفاع آن را ۳۰ میلی‌متر پایین‌تر آورده است. رینگ‌های استاندارد کارخانه‌ای نیز جای خود را به نمونه‌های سفارشی با ابعاد ۱۶ اینچی در جلو و ۱۷ اینچی در عقب داده‌اند.


بدنه‌ی R125 نیز برخی تغییرات را به منظور همخوانی با پیشرانه قوی‌تر داشته و حتی یک سیستم اگزوز با سه خروجی نیز نصب شده که ما را به یاد فراری ۴۵۸ ایتالیا می‌اندازد. داخل کابین هم برخی تغییرات را نشان می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به صندلی‌های اسپورت با چرم مشکی اشاره کرد. پدال‌ها و اهرم ترمزدستی هم از نوع آلومینیومی می‌باشند.

اسمارت فورتو R125 برابوس با قیمت ۳۹۹۰۰ یورو در دسترس علاقه مندان می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. farzad

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (180 ديدگاه)

    با تمام احترامی که برای برابوس قائلم ولی اینکارش بی معنیه به نظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حميد

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    رنگ مشکی و قرمز واقعا عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      من که واقعا خوشم آمد.کوچولوی فرز و دوست داشتنی!…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. پرهام

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (200 ديدگاه)

    بهترین ماشین برای شهر شلوغ . کوچک و تند و تیز و کم مصرف !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا