مرسدس بنز

پشت فرمان مرسدس-ای‌ام‌جی CLA 45 S جدید

خرج بیش از ۵۰ هزار پوند برای یک هاچبک داغ پول بسیار زیادی است حتی اگر آن خودرو به اندازه‌ی مرسدس-ای ام جی A 45 S خوب باشد؛ اما اگر بتوانید حدود ۲ هزار پوند بیشتر پرداخت کنید خواهید توانست خودروی ظریف‌تر CLA 45 S را بخرید که مرسدس بنز آن را کوپه نامیده و بنابراین حس خواهید کرد این میزان پول برای خودروی مناسبی پرداخت شده است.


ارتفاع این خودرو ۵ میلی‌متر کمتر از A45 بوده اما نمای عقب آن بسط یافته و خط سقف خمیده نیز فرم زیباتری به خودرو بخشیده است. البته فرقی نمی‌کند که شما CLA را انتخاب می‌کنید یا A45 را زیرا هر دو خودرو از نظر فنی مشابه هستند و تنها فاصله‌ی بین چرخ های روبرویی کمی فرق کرده و لاستیک‌ها نیز در مدل چهار درب کوپه کمی پهن‌تر است. پس اصلی‌ترین فاکتور برای انتخاب بین این دو خودرو به طراحی آن‌ها مربوط می‌شود.


تنها قوی‌ترین نسخه‌ی CLA یعنی ۴۵ S در بریتانیا عرضه می‌شود. این خودرو از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴۱۵ اسب بخاری سود می‌برد که عنوان قوی‌ترین پیشرانه‌ی ۴ سیلندر را یدک می‌کشد. این نیروگاه کوچک اما قدرتمند با یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه همکاری می‌کند. تمامی مدل‌ها دارای سیستم چهار چرخ محرک هستند اما در سواری روزمره قدرت پیشرانه تنها به اکسل جلو فرستاده می‌شود هر زمان که نیاز باشد تا ۵۰ درصد قدرت می‌تواند به چرخ های عقب برسد.


البته این سیستم بسیار رضایت‌بخش‌تر از قبل است. سیستم جدید ۴MATIC+ مرسدس از یک جفت کلاچ در اکسل عقب استفاده کرده و میزان متغیری از قدرت را به هر چرخ می‌فرستد. این سیستم باعث شده CLA 45 تنظیم پذیرتر باشد اما به مهندسان این اجازه را هم داده که حالت جدید دریفت را توسعه دهند.


سیستم تعلیق هم دگرگون شده و مهندسان مرسدس جذب‌کننده‌های شوک جدید و قابل انتخابی را برای پایداری بیشتر خودرو در سرعت‌های بالا و کاهش تکانه‌ای بدنه در پیچ‌ها توسعه داده‌اند. تمامی این موارد با سیستم دامپینگ تطبیقی ‌ای ام جی همراه شده که وضعیت‌های گوناگون از راحت تا اسپورت را در اختیار راننده قرار می‌دهد.


در زمان حرکت CLA تشابهات خود با برادر هاچبکش را نشان می‌دهد. چند ساعتی که با این خودرو رانندگی کنید فوراً متوجه راحتی بیشتر آن نسبت به نسل پیشین خواهید شد. سواری خودرو هنوز هم روی سفتی تمرکز دارد اما قطعاً بخشنده‌تر از قبل است. بدنه‌ی بزرگ‌تر این خودرو باعث شده CLA حدود ۵۰ کیلوگرم سنگین‌تر و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن یک‌دهم ثانیه بیشتر از A45 باشد. البته این خودرو هنوز هم کاملاً سریع بوده و سیستم چهار چرخ محرک نیز نیرو را دقیقاً به آنجایی که نیاز است می‌فرستد.

در سر پیچ‌ها هنوز هم کم فرمانی ابتدایی این خودرو مشهود است. فرمان کمی سبک بوده و احساس زیادی ندارد اما چسبندگی سیستم چهار چرخ محرک خیلی خوب بوده و شما دقیقاً می‌توانید آنچه را زیر خودرو می‌گذرد حس کنید.


تنها نقطه‌ای که CLA با A کلاس متفاوت است کابین آن می‌باشد. محفظه بار این خودرو ۱۵ لیتر بیشتر بوده و به ۴۷۰ لیتر رسیده است. البته شکل خاص درب صندوق باعث شده این خودرو کاملاً کاربردی نباشد. همچنین فضای سر سرنشینان عقب نیز کمی تنگ‌تر است.

مرسدس-ای ام جی CLA 45 S خودرویی کاملاً بااستعداد و لذت‌بخش است هرچند قیمت ارزانی ندارد. ترجیح این خودرو نسبت به A45 S نهایتاً به ظاهر این دو خودرو بازمی‌گردد اما پرفورمنس، قابلیت استفاده و چابکی آن بالاتر از آئودی RS 3 سدان قرار می‌گیرد.

مشخصات مرسدس-ای ام جی CLA 45 S

  • قیمت: ۵۲ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
  • گیربکس: ۸ سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک
  • قدرت/گشتاور: ۴۱۵ اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)

منبع: autoexpress

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. سورنا

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    خدایی حرف نداره از جلوش خیلی خوشم میاد قبلا طراحی های جدید بنز سریع به دل نمیشست ولی کم کم جا میفته و میبینی عالیه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  2. Car lover

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    من ستاره س پره لوکس ترو میخام تا اسپرت تر پس بجا این انتخابم ای ۳۰۰ هست یا سی ال اسه ۳۵۰ دیزل

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. OMID

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    از جلو واقعا عالیه
    شبیه gt4

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Milad AMG

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (186 ديدگاه)

    عاااالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا