جعبه جادویی! بررسی مرسدس-ای‌ام‌جی G63 جدید
جعبه جادویی! بررسی مرسدس-ای‌ام‌جی G63 جدید

جعبه جادویی! بررسی مرسدس-ای‌ام‌جی G63 جدید

حدود 40 سال از زمان عرضه اولین نسل مرسدس بنز G کلاس می‌گذرد. فرم اصلی این خودرو در طول این سال‌ها تغییر بسیار کمی داشته اما این شاسی‌بلند نمادین برای سال 2018 چشمگیرترین دگرگونی تاریخ را تجربه کرده است.

مرسدس-ای‌ام‌جی G63
اگرچه ظاهر این خودرو برای همه ما آشناست اما نسل جدید G کلاس دارای بدنه، شاسی، فرمان، سیستم تعلیق، پیشرانه‌ها، گیربکس و سیستم‌های کمک‌راننده جدید است. طراحی بازنگری شده این خودرو بازهم اکثر ویژگی‌های نمادین G کلاس را با خود به همراه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌های روی کاپوت، لولاهای مشهود درب، لاستیک زاپاس روی درب پشتی و قوس‌های چرخ خاص اشاره کرد.

مرسدس-ای‌ام‌جی G63
فرم جعبه‌ای G کلاس نیز آشناست. شیشه جلوی سرراست و شیشه‌های جانبی چهارگوش همچنان در شاسی‌بلند توانای اشتوتگارتی‌ها خودنمایی می‌کنند. با این وجود مدیران مرسدس به ما گفته‌اند که سه قطعه خارجی در این خودرو حفظ شده که شامل آبپاش‌ها، دستگیره درب‌ها و پوشش محافظتی لاستیک زاپاس است.

مرسدس-ای‌ام‌جی G63
تاریخچه غنی G واگن البته به داخل کابین خیلی سرایت نکرده است. ویژگی‌های کلیدی همچون دکمه‌های کرومی و دستگیره دست سمت شاگرد تقریباً تغییری نکرده‌اند و شما هنوز هم در موقعیت بالایی قرار می‌گیرید. کیفیت ساخت این خودرو نیز در حد قیمت 6 رقمی آن می‌باشد.

مرسدس-ای‌ام‌جی G63
تمامی مدل‌های بازار بریتانیا دارای داشبورد دیجیتالی متشکل از دو صفحه‌نمایش 12.3 اینچی و سیستم اطلاعات سرگرمی کامند و دکمه‌های حساس به لمس روی فرمان می‌باشند. تمامی مدل‌های G کلاس جدید دارای سیستم صوتی برمستر و سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای به همراه دوربین 360 درجه، چراغ‌های LED و سانروف هستند.

مرسدس-ای‌ام‌جی G63
G کلاس هم‌اکنون قابل خریداری بوده و اولین نمونه‌های آن در ماه جولای به دست مشتریان خواهند رسید. در ابتدا تنها مدل G63 عرضه می‌شود که البته نسخه ادیشن 1 سفارشی آن در این تست حضور داشته است. اگرچه این مدل منطقی‌ترین انتخاب نیست اما نسخه AMG نسل قبلی فروش دو برابری نسبت به نسخه دیزلی داشته است. همه نسخه‌ها دارای گیربکس 9 سرعته اتوماتیک، سیستم چهار چرخ محرک و سه قفل دیفرانسیل می‌باشند.

مرسدس-ای‌ام‌جی G63
G واگن هنوز هم در جاده احساس یک خودروی بزرگ را دارد. ابعاد این خودرو باعث می‌شود حرکت در شهر یک چالش محسوب شود و حرکت در جاده‌های پر پیچ و خم نیز توجه دوچندانی را طلب می‌کند. فرمان خودرو بهبودهای زیادی داشته اما هنوز هم مبهم بوده و دایره گردش کمی دارد که این امر باعث مانور زیاد با خودرو خواهد شد.

مرسدس-ای‌ام‌جی G63
البته در سرعت‌های بالاتر، این خودرو قدم بزرگی رو به جلو برداشته است. متریال سرکوب کننده صدای زیادی در G کلاس جدید بکار رفته و اگرچه شکل جعبه‌ای این شاسی‌بلند در سرعت حدود 110 کیلومتر در ساعت صدای باد زیادی تولید می‌کند اما خب راحتی آن در حد محصولات مرسدس بنز است.

مرسدس-ای‌ام‌جی G63
سواری این خودرو در تنظیمات راحت را می‌توان سرحال و بشاش توصیف کرد. اگرچه سواری G کلاس ناهنجار نیست اما شاسی نردبانی رضایت‌بخش‌ترین تنظیمات برای این شاسی‌بلند نبوده بنابراین به اندازه دیگر محصولات لوکس بازار منسجم حس نمی‌شود.

مرسدس-ای‌ام‌جی G63
سیستم‌های متعدد بکار رفته در زیر پوست خودرو باعث شده‌اند عملکرد G کلاس در حد بالایی باشد اما کنترل‌های سبک خودرو احساس کمی در پیچ‌های تند دارند. با این وجود یاد خواهید گرفت به G کلاس اعتماد کنید. علیرغم ابعاد بزرگ شما می‌توانید یک شاسی‌بلند 2.5 تنی را تحت‌فشار شدید بگذارید. ترمزها قوی بوده اما باید شرایط جاده و ترافیک را نیز در نظر بگیرید.

مرسدس-ای‌ام‌جی G63
با کمک‌های سه قفل دیفرانسیل، G63 در بحث آفرود بی‌رقیب است. ارتفاع نسل جدید شاسی‌بلند محبوب مرسدس از زمین بیشتر از قبل بوده و عمق غوطه‌وری آن نیز 10 سانتی‌متر بیشتر است. زوایای شکست، حمله و فرار همگی بهبود یافته و گیربکس جدید آن با حالت ویژه G کشش چشمگیر خودرو را تضمین می‌کند.

مرسدس-ای‌ام‌جی G63
همانند تمامی محصولات ای‌ام‌جی، برگ برنده G63 پیشرانه آن است. حس غرش پیشرانه‌های E یا S کلاس در شاسی‌بلند G کلاس نیز مشهود بوده و خروجی‌های کناری اگزوز نیز روی این موضوع تأکید دارند. با لمس پدال گاز خودرو به جلو پریده و بسیار مشتاق نشان می‌دهد. با گشتاور 850 نیوتون متری و 170 کیلوگرم وزن کمتر، پاسخ پدال گاز فوری است.

مرسدس-ای‌ام‌جی G63
جدیدترین نسل از شاسی‌بلند اسطوره‌ای مرسدس فضای بیشتری برای پا، شانه و زانو داشته اما اگر فضای صندلی عقب برای شما اولویت اول است یک رنجروور هنوز هم انتخاب ارجح‌تری می‌باشد.


اگر پیش از این خواهان مرسدس G کلاس بوده‌اید نسل جدید را حتی بیشتر دوست خواهید داشت. این خودرو در روی جاده و خارج از آن بهتر بوده و ارگونومی، کیفیت و کاربردی بودن کابین نیز در حد استانداردهای مورد انتظار مرسدس است. G کلاس هنوز هم شاسی‌بلند بزرگ و سنگین و گاهی اوقات ناهنجار بوده و رقبای واقعی این خودرو معدود هستند اما مرسدس بنز G کلاس جدید هنوز هم یک همه‌کاره تواناست…

مشخصات مرسدس-ای‌ام‌جی G63 ادیشن 1

  • قیمت: 164495 پوند
  • پیشرانه: 8 سیلندر 4 لیتری بای توربو
  • قدرت/گشتاور: 577 اسب بخار/850 نیوتون متر
  • گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.5 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 220 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 13.2 لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

  1. حامد
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    چقدر شبیه طرح ایرانخودرو هست منظورم سمند شاسی بلند
    البته رانا رو هم میخواد شاسی کنه
    خدایا شکرت که ایران به دنیا اومدم
    اینجوری بهتر معنی جهان سوم رو میفهمم

    پاسخ
  2. Amirferrari
    سوابق: (88 دیدگاه) ,

    ماشین نگو بگو باقلوا،تنها ماشینیه در دنیا که همه چیزش با هم هماهنگه،سر تا پاش نقطه قوته،ویدئو بررسیش رو چند روز قبل دیدم که شتاب ۴ ثانیه ای رو به راحتی زد و نشون داد مرسدس بنز تو دنیای واقعی عملکرد بهتری نسبت به اعداد و ارقام اعلامی داره،یه ایرانی باعث تولد این اسطوره شد ولی ما ایرانیا از دیدنش هم محرومیم چه برسه به داشتنش،خدا از سر تقصیرات باعث و بانیش نگذره که این شرایطو به وجود اورده

    پاسخ
  3. ایمان
    سوابق: (451 دیدگاه) ,

    نظرسنجی آفرودی ؟؟؟؟
    توانایی کدامیک در آفرود بیشتر است ؟؟؟؟
    جیپ رانگلر روبیکان : لایک ????
    مرسدس بنز G کلاس : دیسلایک ????????

    پاسخ
    1. Elmiraj
      سوابق: (69 دیدگاه) ,

      G کلاس ، دیفندر ، لندکروز و پاترول چهارتایی یه طرف = جیپ رانگلر روبیکان هم به تنهایی یه طرف !!!

      پاسخ
      1. Stern des südens
        سوابق: (107 دیدگاه) ,

        .
        جی 63 : 188/000 دلار
        رانگلر روبیکان : 35/000 دلار

        مقایسه ی این 2 یه ذره بچگانه نیست؟

        هر کدوم از اینا واسه افراد متفاوتی ساخته شدن ، با اولویت ها و نیاز های متفاوت

        پاسخ
        1. Elmiraj
          سوابق: (69 دیدگاه) ,

          Stern des Südens @
          G کلاس یک سوم 188000 دلار آفرودیه
          در حالی که روبیکان هفت برابر 35000 دلار آفرودی !!!!!!!
          G کلاس قبل از آفرودی بودن یه SUV لوکسه ، ماشینی که بخواد خودشو تو آفرود ثابت کنه باید صخره های MOAB یوتا ، کوهستان های آلاسکا ، جنگل و بیابان های کالیفورنیا و جبه های جنگ رو به آسانی درنورده ، کاری که رانگلر و نسل های قبلش ثابت کردن که می تونن ولی آیا G کلاس تا حالا این کارو کرده …؟؟؟

  4. shirko
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    بنز نمای داخلش جذابتره تا بیرون ، بر خلاف ب ام و

    پاسخ
  5. Elmiraj
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    به جای یه آفرود درست و حسابی تنها چیزی که از این ماشین دیدم فقط یه اسم گنده و توخالی بوده !

    پاسخ
    1. ستار
      سوابق: (127 دیدگاه) ,

      توانایی های جی کلاس میتونین با فیلماش تو یوتیوب ببینین
      قشنگ یک سر و گردن از لندکروز سرتره

      جالبیش اینه که فک کنم نصف جی کلاس های تولیدی دست مافیاهای روسیه اس ،علاقه شدیدی دارن

      پاسخ
      1. Elmiraj
        سوابق: (69 دیدگاه) ,

        ستار@
        منم می دونم از لندکروز سر تره ولی وقتی به دلم می شینه که بتونه پا به پای جیپ رانگلر صخره‌های MOAB رو درنورده …

        پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.