بررسی مرسدس CLA45 AMG، شبح اشتوتگارتی

مرسدس CLA45 AMG با قیمت 51 تا نزدیک 70 هزار دلاری، شباهتی لااقل در بودجه با برادران دیگر خود با همین نام CLA ندارد. هرچند شما در ابتدا با چهره آشنا، جمع‌وجور و اسپرت یک CLA با کیت بدنه و چرخ‌های AMG مواجه می‌شوید اما باید بدانید که عمق استراتژیک این خودرو، جایی در زیر پوسته آن قرار دارد. بله این یک هیولا در پوست بره است.


موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری برخلاف نام آن، به اندازه کافی وحشی است. توربوشارژرهای دوقلو، فشار 26.1 psi را تولید می‌کنند تا این پیشرانه دست‌ساز AMG بتواند به رکورد 188 اسب بخار نیروی تولیدی به ازای هر لیتر از حجم موتور دست یابد. علاوه بر این‌ها استفاده از یک منبع اگزوز جدید و برنامه‌ریزی مجدد کامپیوتر باعث گردیده تا این قلب آهنین به نیروی 375 اسب بخار و گشتاور 475 نیوتن متر دست یابد. ارقامی که نسبت به سال قبل، 20 اسب بخار و 24 نیوتن متر افزایش نشان می‌دهند. این موتور در حالت فشار کامل، نعره‌ای به بلندی 88 دسی‌بل می‌کشد تا آدرنالین را در رگهای شما جاری سازد.


برای انتقال نیرو به هر چهار چرخ از یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده می‌شود. تعویض سریع و بدون مکث دنده‌ها باعث می‌شود تا بتوان از حالت سکون در تنها 3.8 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسید. رسیدن به سرعت 160 کیلومتر نیز به تنها 9.4 ثانیه زمان نیاز دارد.


CLA45 در حالت عادی یک خودروی دیفرانسیل جلو است اما زمانی که نیاز باشد می‌توان با انتقال 50 درصدی نیرو و گشتاور به محور عقب از طریق سیستم فورماتیک به یک خودروی چهار چرخ محرکه تبدیل شود. منحنی گشتاور از دور 2250 تا 5000 دور بر دقیقه در اوج قرار می‌گیرد. تمامی 375 اسب بخار نیز در دور 6000 دور بر دقیقه در دسترس خواهند بود.


رانندگی با CLA45 AMG سخت و سریع به نظر می‌رسد. اما کنترل خودرو در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت (یا 269 کیلومتر بر ساعت بدون محدودکننده الکترونیکی) نیز به لطف سیستمهای پایداری، کنترل لانچ و پدال‌های پشت فرمان همراه با هیجان و جذابیت زیاد خواهد بود. البته هنوز این خودرو نمی‌تواند به برادر بزرگتر خود یعنی AMG C63 S با قدرت 503 اسبی و البته موتور 8 سیلندر برسد اما همچنان بسیاری از رقبا نظیر آئودی RS3 را به‌خوبی مهار می‌کند.


مدل جدید مرسدس CLA45 AMG از رینگ‌های 19 اینچی به‌جای 18 اینچی سابق، دمپرهای قابل تنظیم و تعلیق اسپرت، سیستم مکانیکی تنظیم دیافراگم جلو و دیسک‌های ترمز مخصوص سود می‌برد. بعلاوه این مدل اندکی آلایندگی کمتری نسبت به قبل تولید می‌نماید. زیبایی بصری این خودرو نیز با فیس‌لیفت ملایمی در سال 2017 همراه شده که شامل چراغ‌های LED و کیت آئرودینامیکی فیبر کربنی است.


در داخل کابین هم تغییراتی جزئی مشاهده می‌شود. به‌عنوان مثال می‌توان به نمایشگر 8 اینچی مرکزی، صندلی‌های سفارشی ریکارو، تم مشکی و قرمز، روکش‌های چرمی، نورپردازی داخل کابین و انبوهی از تجهیزات رفاهی اشاره کرد. کیفیت کابین و مواد مورد استفاده نیز به مراتب از یک CLA معمولی بالاتر است.


قیمت مرسدس CLA45 AMG از 50945 دلار آغاز می‌شود که حدود 2 هزار دلار کمتر از یک C43 است با این وجود با سفارش تمامی تجهیزات سفارشی این قیمت به 69095 دلار افزایش می‌یابد که تقریباً 3 دلار بیشتر از یک سدان C63 AMG است. به نظر می‌رسد که خریداران مرسدس CLA45 AMG باید کمی دیوانه باشند!

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. الف.ی
    سوابق: (1463 دیدگاه) ,

    یکی از چالش های من تو زندگی پیدا کردن ایراد مدل های بنزه البته مرسدس ها همیشه بهترین نیستن ولی تقریبا همیشه بی ایرادن البته این مدل می‌تونست ارزونتر باشه

    پاسخ
    1. حامد
      سوابق: (642 دیدگاه) ,

      اره واقعا زیباست ولی کابینش در حد کابین یه بنز نیست

      پاسخ
      1. ..::Majidio Lamborghini::..
        سوابق: (11190 دیدگاه) ,

        .
        از نظر کیفیت ساخت CLS پایین ترین محصول بنزه.
        کاملا درست میگی.
        کسی که پول C63 رو به CLA45 میده واقعا دیوانست و البته عاشق CLA.
        دقیقا مثل اینکه پول بوگاتی رو به هنسی بدی.
        CLA45 بیشتر شبیه یک ماشین تیون شدست و اصلا امکانات یک ماشین 70/000 دلاری رو نداره
        در حالی که c63 ذاتا یک ماشین لوکسه.

        بحث فنی رو کار ندارم ، CLA45 فول به قدری سریع و مهندسی شدست که جای هیچ حرفی باقی نمیمونه.

        پاسخ
  2. حمیدرضا
    سوابق: (2105 دیدگاه) ,

    نمیدونم این همه قدرتو برای کجا میخان که همه دارن فقط اسب بخار اضافه می کنن من به شخصه یه سی کلاس 200 رو به این ترجیح میدم شخصیت بالاتری داره ولی خوب سی ال ا 200 یا 180 برای استفاده درون شهر خیلی بهتر از سی کلاس یا ای کلاس هستن
    با سلیقه من جور در نمیاد

    پاسخ
  3. Mohammadreza
    سوابق: (496 دیدگاه) ,

    ماشین خیلی خوبیه تا وقتی که کاپوتشو نزنی بالا
    میدونم از لحاظ عمل کرد خوبه ولی 70 هزار دلار بدی و موتورت شبی زانتیا باشه یکم تو ذوق میزنه

    پاسخ
  4. Omid622
    سوابق: (533 دیدگاه) ,

    با وجود کوچ مردم به سمت خریدن شاسی بلندها و کراس اورها
    اما هیچ وقت یه یک درصدم هم نمیتونم
    از سدان های این چنینی مثل :CLA و M3 و جولیا کوادروفولیو و آئودیRs3
    بگذرم واقعا عالی هستن
    منم که عاشقشونم

    پاسخ
  5. حمیدماشین باز
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    فوق الادست ازبی ام و هم سرتره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.