مرسدس بنز

پشت فرمان مرسدس GLA 250 e جدید مدل 2020

خودروهای کوچک نقش پررنگ‌تری در سبد محصولات مرسدس بنز پیدا می‌کنند و این موضوع به ویژه وقتی بدانیم ژرمن‌ها در حال معرفی طیف جدیدی از خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی هستند بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

دو محصول الکتریکی بعدی مرسدس از نوع شاسی بلندهای کامپکت EQA و EQB خواهند بود. البته زودتر از آن یک خودروی پلاگین هیبریدی جدید نیز معرفی شده که بر مبنای GLA شکل گرفته است. این خودرو جذابیت‌های رده میانی زیادی دارد.

مدل جدید GLA 250 e به برادران الکتریکی شده خود یعنی CLA و CLA شوتینگ بریک پیوسته و رقیبی برای نسخه‌های پلاگین هیبریدی ب ام و X1 و X2 و ولوو XC40 می‌باشد. به عنوان شاسی‌بلند پایه‌ی مرسدس، این خودرو در بین خریداران محبوبیت بالایی خواهد داشت و قوای محرکه پلاگین هیبریدی باعث شده ۲۵۰ e بهترین نسخه از این خودرو باشد. دلیل این سخنان را در ادامه می‌خوانید.

قوای محرکه پلاگین هیبریدی این خودرو از A کلاس هاچبک و B کلاس مینی ون گرفته شده و با توجه به تجربه قبلی که داشتیم، این مجموعه یکی از رضایت‌بخش‌ترین قوای محرکه الکتریکی شده در بازار می‌باشد. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۳ لیتری توربو در قلب این شاسی‌بلند قرار داشته اما این باتری و واحد الکتریکی هستند که باعث شده‌اند GLA 250 e جذاب شود.

 

قدرت و گشتاور کل این مجموعه به ترتیب برابر با ۲۱۵ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتون متر بوده و یک باتری ۱۵.۶ کیلووات ساعتی نیز بکار رفته است. GLA 250 e از یک پیشرانه الکتریکی استفاده کرده و قدرت پیشرانه نیز از طریق یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو فرستاده می‌شود. با استفاده از شارژر ۷.۴ کیلووات ساعتی، شارژ کامل باتری حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه طول خواهد کشید. البته با استفاده از شارژرهای قوی‌تر می‌توان ۸۰ درصد باتری را در ۲۵ دقیقه شارژ نمود.

مصرف سوخت این خودرو زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر بوده و شعاع حرکتی تمام الکتریکی آن نیز ۶۱ کیلومتر می‌باشد. البته وقتی پشت فرمان GLA 250 e بنشینید سریعاً لحظات هیجان‌انگیزی را تجربه خواهید کرد.

در زمان استارت همه‌چیز به آرامی پیش می‌رود و پیشرانه با نرمی تمام از خواب برمی‌خیزد. با شارژ ۹۹ درصدی باتری، خودرو به ما می‌گوید که برد الکتریکی ۵۵ کیلومتری خواهیم داشت. با توجه به سبک رانندگی و دمای محیط این برد کمتر خواهد بود اما GLA 250 e ثابت کرد که باتری‌های بکار رفته در خودروهای پلاگین هیبریدی روز به روز کاراتر می‌شوند و مرسدس به آنچه ادعا می‌کند نزدیک‌تر از همیشه شده است.

پیشرانه الکتریکی قدرت ۱۰۱ اسبی داشته و سقف سرعت ۱۳۸ کیلومتر در ساعتی را در این حالت ایجاد می‌کند. بی‌شک شما در مسیرهای کوتاه با اتکا به نیروی الکتریسیته حرکت خواهید کرد و نیازی به پیشرانه درون‌سوز نخواهد بود.

ورود پیشرانه درون‌سوز به مدار باعث افزایش قدرت و گشتاور خواهد شد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۱ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعتی جزو ویژگی‌های عملکردی این خودرو هستند. البته GLA یک شاسی‌بلند چابک نیست. این خودرو روی راحتی تمرکز کرده و با اینکه خودروی تست شده هنوز در مرحله پیش‌تولیدی قرار داشته اما پیشرانه‌های درون‌سوز و الکتریکی هماهنگی بی‌نقصی دارند. پیشرانه بنزینی نیز نسبتاً آرام و ساکت بوده و تنها در زمان معکوس دادن و تخت گاز رفتن سر و صدا می‌کند.

در باقی حالا این خودرو بدون استرس عمل می‌کند و حالت‌های گوناگون رانندگی می‌توانند برخی ویژگی‌ها را تغییر دهند. ترمزها احتمالاً ضعیف‌ترین جنبه مکانیکی GLA هستند.

مرسدس باک سوخت کوچک‌تری را در GLA 250 e نصب کرده و اگزوز نیز به مرکز خودرو کوچ کرده است. به این ترتیب علیرغم اینکه با یک خودروی پلاگین هیبریدی کوچک با باتری بزرگ روبرو هستیم اما فضای بار و سرنشین خیلی تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند. البته GLA کاربردی‌ترین گزینه کلاس نیست. فضای بار ۳۸۵ لیتری آن کاهش ۵۰ لیتری نسبت به نمونه‌های استاندارد دارد.

هنوز مشخصات این خودرو نهایی نشده اما GLA 250 e احتمالاً از همان تریم های مدل‌های بنزینی و دیزلی برخوردار خواهد بود. به این ترتیب خودروهای AMG-Line مشابه مدل تست شده دارای ویژگی‌های بصری اسپورت و تجهیزات بیشتر خواهند بود.

خودروی جدید GLA 250 e پلاگین هیبریدی از جنبه‌های بسیاری می‌تواند بهترین نسخه در این خانواده باشد. ترکیب مجموعه الکتریکی با سواری اسپورت اما اقتصادی باعث شده گزینه جذابی پیش روی ما باشد. البته خودروهای جادارتر دیگری در بازار وجود دارند اما مرسدس تلاش خود را به نحو احسن انجام داده است.

مشخصات مرسدس GLA 250 e AMG-Line

  • قیمت: ۳۷ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۳ لیتری توربوی بنزینی و واحدی الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: ۲۱۵ اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۲۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: زیر ۱.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. AMG.63

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    ترکیب خوبی هستش ‌. موتور الکتریکی و یه سواری اسپورت . گزینه خوب و اقتصادی مرسدس بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمید

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    عجب جیگریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بچه مشهد

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (101 ديدگاه)

    اختلاف طبقاتی و تفاوت بین فقیرو غنی داره بیداد میکنه حتی تو دیدگاه مردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جواد خطر

      ۱۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (255 ديدگاه)

      @بچه مشهد
      اَگِ یِ آدَم پولدار تو یِ مَجلِس غَذا نَخُورِ میگَن یا رِژیم دارِ یا غَذا بابِ مِیلِش نیس وَلی اَگِ یِ فقیرِ بیچارِ تو یِ مَجلِس غَذا نَخُورِ میگَن بَدبَخْ عادِت نَدارِ غَذایِ خوب بُوخُورِ!!! اَگِ لِباسِ پولدارِ کُوتاهو بی قَوارِ باشِ میگَن مَلوم نیس اَز کُودُوم بوتیک خَریدِ وَلی اَگِ فَقیرِ لِباسِش کوتاهو بی قوارِ باشِ میگَن نیگاش کُون لِباس بِ تَنِش زار میزَنِ!!!!! اَگِ پولدارِ پیادِ را بِرِ میگَن کارِ عاقِلونِ ای میکُونِ پیادِ رَوی واس سَلومَتی بَدَن لازِمِ!!!! وَلی اَگِ فَقیرِ پیادِ را بِرِ میگَن جونِ سَگ دارِ کِ میخات این همِ راهو پیادِ بِرِ!!!!!اَگِ پولدارِ تُن تُن غَذا بُوخورِ میگَن چِ کارِ واجبی دارِ کِ اِنقَدْ عَجَلِ میکُونِ ولی اَگِ فَقیرِ تُن تُن غَذا بُوخُورِ میگَن اِنگارَز قَطی بَرگَشتِ!!!!! اَگِ پولدارِ اَز خونِ بیرون نَیات میگَن احتیاجی نَدارِ حالا اسِراحَت میکُونِ وَلی اَگِ فَقیرِ اَز خونِ بیرون نَیات میگَن لَشِ تَن پَروَر حالِ کار کَردَنَم نَدارِ!!!!! اَگِ پولدارِ بمیرِ میگَن حیف شُد مُرد ولی اَگِ فَقیرِ بیمیرِ میگَن چِ بِتَر از شَرِ دُنیا خَلاص شُد!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Cowboy

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (120 ديدگاه)

    زبان طراحی بنز توی سدان ها عالیه ولی تو شاسی ها و کراس ها انگار برند درجه ۲

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. AMIR-REZA

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    خیلی دلرباست….
    ۲۱۵ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتون متر و شتاب 7.1 ثانیه ای با مصرف زیر 1.8 لیتری خیلی خوبه ولی کاشکی موتور بنزینی قوی تری روش نصب میکردن….
    اما بازم ارزش داره…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهرداد كمال

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1813 ديدگاه)

    بارها گفتم این ماشین در شان برند مرسدس نیست مرسدس قراره هایپر کار مک وان رو بسازه با این کراس اور شانشو پایین میاره شاید بهتره رو یک برند مستقل کار کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    عکس آخر چه رینگ عجیبی داره !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Malt hill

      ۱۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (514 ديدگاه)

      باید رینگ هاشو بدی اوس ریکی سیاه کنه ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. meysam

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    طراحی بیرونی بر خلاف داخلی، اون جذبه خاص مرسدس رو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بهراد

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (753 ديدگاه)

    من از بنزین زدن خوشم نمیاد خیلی دوست دارم ماشینی داشته باشم که زیر 2 لیتر برای 100 کیلومتر مصرف کنه و با یه باک بشه 1500 کیلومتر تو جاده طی کرد.
    ماشین هیبریدی باشه و شارژرشم مغناطیسی زیر سینی موتور.شایدم سقفش سلول خورشیدی بازده بالا داشته باشه.
    یا کلا برقی باشه ولی لازم نباشه سیم سیار وصل کنی و قبل حرکتم اون سیمو جمع کنی جدا کنی. دوست دارم فقط بشینی برونی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فری

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (68 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید پدال بهتره توی صفحه اول فاصله بین عکس و تیتر برداشته بشه و زمان انتشار مطلب جای دیگه باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا