مرسدس بنز

پشت فرمان مرسدس V کلاس 2019 جدید

مرسدس درست همانند حضور پررنگ خود در بازار لیموزین‌های لوکس نگاهی چالش‌برانگیز و سطح بالا نیز به بازار ون‌های سواری داشته است. نسل فعلی V کلاس که بر پایه ون ویتو شکل گرفته در سال ۲۰۱۵ عرضه شده و همچنان فروش بالایی را در اروپا تجربه می‌کند.


چهار سال پس از حضور V کلاس در بازار، مرسدس بنز اوضاع را تغییر داده است. این خودروساز نه تنها V کلاس را فیس لیفت کرده بلکه در حال آماده‌سازی نسخه‌ی تمام الکتریکی آن با مجموعه باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی است. این نسخه‌ی الکتریکی تا پیش از پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد شد؛ اما قبل از تست مدل الکتریکی ما پشت فرمان نسخه‌ی جدیدتر ۳۰۰d نشسته‌ایم که از پیشرانه‌ی دیزلی جدید سدان C کلاس سود می‌برد.


برای سفارشی‌سازی V کلاس انتخاب‌های زیادی وجود دارد. علاوه بر وجود دو پیشرانه، مرسدس سه فاصله‌ی بین محوری استاندارد، طویل و بسیار طویل را به همراه سه تریم اسپورت، AMG Line و Exclusive ارائه کرده است.


علیرغم به‌روزرسانی صورت گرفته، ظاهر خودرو تغییرات چندانی را نشان نمی‌دهد. سپرهای جدید و تریم به‌روز تنها تغییر این ون بوده اما چراغ‌ها نیز کمی ارتقا یافته‌اند. با نشستن داخل کابین V کلاس به سن بالای خودرو پی خواهید برد. صفحه‌نمایش آیپد مانند مرسدس به همراه پشت آمپرهای دیجیتال هیچ‌گونه همخوانی‌ای باید محصولات مدرن این برند همچون A و E کلاس ندارند.


اما این را بدانید که کیفیت کابین بسیار خوب است. پلاستیک‌های نرم زیادی روی درب‌ها و داشبورد بکار رفته و به ندرت شاهد متریال ارزان‌قیمت یا سخت خواهید بود. حتی مدل‌های پایه نیز کابین سطح بالایی دارند.


نسخه‌های استاندارد مرسدس V کلاس آرایش هفت‌نفره دارند درحالی‌که دو مدل طویل‌تر دیگر با فضای مناسب هشت نفر عرضه می‌شوند. البته اگر نسخه‌ی گران‌قیمت Exclusive را سفارش دهید به‌صورت استاندارد از صندلی‌های عقب لاکچری سود خواهید برد که دارای عملکرد ماساژ و تاشونده لیموزین S کلاس می‌باشد.


اما تمامی نسخه‌ها (حتی مدل استاندارد با فاصله بین محوری کوتاه) فضای مناسبی برای افراد بالغ ارائه می‌کنند. صندلی‌ها تنظیمات زیادی داشته و حتی می‌توان آن‌ها را به‌صورت کامل از کابین بیرون آورد. کابین فضای زیادی داشته و بزرگ‌ترین نسخه‌ی V کلاس پیکربندی صندلی زیادی ارائه می‌کند که در کل فضای کابین را می‌تواند به ۵۰۱۰ لیتر برساند. هیچ مینی ون مدرنی نمی‌تواند به این عملکرد نزدیک شود.


مشخصات دقیق این خودرو تا چند هفته‌ی دیگر اعلام خواهد شد اما انتظار می‌رود اولین نمونه‌ها در تابستان سال جاری به دست مشتریان برسند. مرسدس بریتانیا تأیید کرده تمامی مدل‌ها با درب‌های کشویی برقی و همچنین ۱۳ سیستم ایمنی و کمک‌راننده متنوع همچون دستیار ترمز فعال، دستیار توجه راننده و… عرضه خواهند شد.


این خودرو از پیشرانه‌ای با قدرت ۲۳۶ اسب بخار سود برده و عملکرد مناسبی دارد. خریداران معدودی به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۸ ثانیه‌ای نیاز خواهند داشت اما گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری پیشرانه کاملاً به درد می‌خورد مخصوصاً وقتی که خودرو با همه‌ی سرنشینان و اسباب و وسایل حرکت کند. این خودرو قطعاً سریع‌تر از ون‌های رقیب می‌باشد.


البته V کلاس واقعاً دینامیک سواری درخوری ندارد. شما در جایگاهی پایین‌تر از فولکس‌واگن کاراول قرار می‌گیرد ولی کنترل حرکات بدنه به خوبی صورت می‌گیرد. مدل‌های طویل‌تر نیز سواری خوبی دارند اما فرمان بازخورد چندانی ندارد.


فرمان مدل‌های طویل‌تر V کلاس عملکرد بهتری داشته اما خب فکر نمی‌کنیم مشتریان چنین خودرویی اقدام به مانورهای سنگین با خودرو بکنند. آرامش کابین هم در شهر و هم در جاده فاکتور مهم‌تری بوده و از این نظر V کلاس خوش می‌درخشد.


پیشرانه‌ی جدید بکار رفته بسیار بهتر از نسخه‌ی ۲.۱ لیتری قبلی بوده و سیستم استارت/استاپ آن به اندازه‌ی فولکس کاراول در کار دخالت نمی‌کند. کابین خودرو به اندازه‌ی S کلاس ساکت و آرام نیست اما فضای ریلکس کننده‌ای است. گیربکس ۹ سرعته ی اتوماتیک نیز بهتر از رقیب یعنی فولکس عمل می‌کند مخصوصاً زمانی که در تقاطع‌ها شروع به حرکت کنید.


ما همچنین مدل V 200d را تست کردیم که از همان پیشرانه‌ی ۲ لیتری اما با قدرت کمتر استفاده می‌کند. این خودرو نیز قدرت کافی و کابین کم‌صدایی داشته و احتمالاً انتخاب افراد بیشتری خواهد بود. احتمالاً این نسخه حدود ۳ هزار پوند ارزان‌تر از ۳۰۰d خواهد بود.


اگر شما خواهان یک مینی ون لوکس با فضایی زیاد باشید قطعاً V کلاس را S کلاس مینی ون‌ها خواهید دانست. بهبودهای صورت گرفته در این خودرو آن را بهتر از هر زمان دیگری کرده است. هیچ رقیب دیگری توانایی ارائه‌ی این ترکیب یعنی فضای زیاد، صندلی‌های لوکس و فاصله‌های بین محوری متنوع را ارائه نمی‌کند اما یک موضوع را به یاد داشته باشید: مدل‌های لوکس‌تر همچون این نسخه قیمت بالایی خواهند داشت. شاید مدل ۲۲۰ d انتخاب بهتر و کم‌خرج‌تری باشد.

مشخصات مرسدس V 300d AMG Line LWB

  • قیمت: ۵۹ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۲۳۶ اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۱۹ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    سوار مدل ۲۰۱۷ رنگ مشکی دیزلی این خودرو شدم ، سواریش فوقعلاده نرم و راحته ، ولی بیشتر به درد مدیرانی میخوره که مَشغَله فکری و کاری زیادی دارند و نیازی به خودرویی که سواری راحت و محیطی به مانند اتاق کار داشته باشه تا به کارشون برسند .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. مهزیار

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (442 ديدگاه)

    من مدلایی که تو خیابون دیدم داخلشون خیلی ساده تر بوده
    اینا مدل های بالاتر هستند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ثبات

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (34 ديدگاه)

      اون ها ون متریس هستن که داشبورد و سپرشون فرق داره و البته به لوکسی بنز vکلاس نیستش.
      این رو میدونم توی آمریکا ون متریس هست نه vکلاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Seyed.AMG

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (64 ديدگاه)

    بهترین ون لوکس بازار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یاس ی

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    یعنی عاشق این لعنتی هستم.
    باهاش بری مسافرت چه حالی میده، صندلی لوکس و راحت، سواری نرم و راحت، ظاهر زیبا، برند درجه یک …
    پشت فرمونش بشینی عشقه، سرنشین باشی عشقه، کلا عشقه.
    چقدر داخلش لوکسه لاکردار!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    هرچی بگی کم گفتی.
    خدایا نصیب کن یدونه از اینا
    اسپرینتررا هم اگه بدی کارلسون برات دستی به سر و روش بکشه عالی میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. یاس ی

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    مدل لوکسش عجب صندلی هایی داره، ( صندلی اس کلاس) بابا تو دیگه کی هستی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا