مرسدس بنز

نظر دیتر زچه درباره تأثیر پیشرانه روی شخصیت خودروهای مدرن

دیتر زچه مدیرعامل دایملر اوایل سال جاری بازنشسته شد و پس از حدود ۴۰ سال حضور در این کمپانی که ۱۳ سال آن در سمت سکان‌داری دایملر بوده روانه‌ی خانه‌ی خود گردید. زچه در مصاحبه‌ی مفصلی که با تاپ گیر داشته ادعاهای بزرگی درباره‌ی قلب تپنده‌ی خودروها مطرح کرده و گفته پیشرانه‌ی خودروها از نظر مشتریان کنونی اهمیت چندانی ندارند.


او گفته دایملر با رنو برای تأمین پیشرانه‌ها همکاری کرده و از آن زمان تاکنون فروش مرسدس A کلاس دو برابر شده است. او همچنین خاطرنشان ساخته پیشرانه‌ها دیگر یک فاکتور متمایز کننده برای اکثر مشتریان نیستند. البته او می‌گوید طرفداران سرسخت خودرو به این موضوع اهمیت می‌دهند اما آن‌ها اکثریت خریداران صنعت خودرو را تشکیل نمی‌دهند. زچه همچنین می‌گوید سرویس‌های رانندگی و حمل‌ونقل خودکار نیز وضعیت مشابه پیشرانه‌ها را داشته و مشتریان خیلی به آن‌ها اهمیت نمی‌دهند. او می‌گوید که چرا دایملر با شرکت‌های دیگر در چنین زمینه‌هایی همکاری می‌کند.


این‌ها اظهارات برجسته سکان‌دار اسبق خودروسازی است که مهندسانش همچنان ستون‌های موفقیت شرکت را تشکیل می‌دهند. البته همکاری بین خودروسازان چیز جدیدی نبوده و این موضوع کاملاً عادی شده زیرا خودروسازان می‌خواهند هزینه‌ی توسعه‌ی تکنولوژی‌ها، خودروهای الکتریکی، سیستم‌های کمک‌راننده، خودروهای خودران و… را کاهش دهند.


البته زچه سریعاً هرگونه برداشت شخصی درباره‌ی عدم اهمیت مهندسی را رد می‌کند. او معتقد است محصولات مرسدس از نظر تجاری ساده نیستند و چندین و چند سند مهندسی وجود دارد که نشان می‌دهد “یک مرسدس واقعاً یک مرسدس است.”


خودروسازان در سراسر جهان با چالش‌های جدیدی مواجه می‌شوند. شرکت‌هایی همچون اوبر و تسلا انتظارات مشتریان را تغییر داده و کمپانی‌های مشهوری همچون دایملر، جنرال موتورز، تویوتا و دیگران باید خود را با این شرایط وفق دهند. شرکتی مرسدس و دایملر با رنو برای تولید پیشرانه‌ها همکاری می‌کند. اگر همین روند ادامه یابد، شاید چنین همکاری‌هایی گسترش یابد و مشتریان هم حق انتخاب بیشتری داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا