چراغ سبز به مرسدس-ای‌ام‌جی هیبریدی 8 سیلندر

پیش از معرفی مرسدس-ای‌ام‌جی GT چهار درب کوپه، پیش‌نمایشی از یک کانسپت قوی‌تر که دارای پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری بای توربوی هیبریدی با قدرت 805 اسب بخاری است صورت گرفت. خبر بد اینکه این خودرو به نسخه تولیدی نهایی راه نمی‌یابد اما خبر خوب اینکه احتمالاً مشابه همین پیشرانه را در سبد محصولات AMG خواهیم دید.


مدیر مرسدس-ای‌ام‌جی آقای توبیاس موئرز در مصاحبه با دیجیتال ترندز گفته که پیشرانه 8 سیلندر هیبریدی یک روز وارد خط تولید خواهد شد. موئرز اشاره‌ای به خودروی استفاده کننده از این پیشرانه نداشته اما قول داده که مهندسان شرکت هم‌اکنون در حال کار روی نسخه تولیدی هستند.


موئرز گفته است:

احتمالاً کانسپت GT معرفی شده در نمایشگاه ژنو سال قبل را به یاد دارید. این خودرو دارای پیشرانه 8 سیلندر در جلو و پیشرانه الکتریکی در اکسل عقب بود. همه‌چیز یک روز وارد خودرویی تولیدی خواهد شد.


ظاهراً AMG به منظور کاهش وزن خود مجموعه باتری را توسعه خواهد داد و از فیبر کربن زیاد در ساختار بدنه سود خواهد برد؛ و نگران نباشید زیرا این خودرو صدای مشابه با تویوتا پریوس نخواهد داشت. موئرز قول داده قوای محرکه هیبریدی این خودرو همان طنین صدای خشن مدل‌های غیر هیبریدی را بروز خواهد داد.


موئرز خاطرنشان ساخته است:

اگر شما در حالت الکتریکی خودرو را برانید شاید از آزادی و آرامش خودرو راضی باشید. البته ما فقط به همین جنبه نگاه نکرده‌ایم. ما تحقیقات زیادی را با کمپانی‌ها، موزیسین‌ها و گیمرها انجام داده‌ایم تا بهترین صدای تولیدی برای یک محصول هیبریدی‌ AMG را بیابیم.


علاوه بر پیشرانه 8 سیلندر توربوی هیبریدی، برخی تکنولوژی‌های پروجکت وان از جمله توربوی الکتریکی نیز به محصولات بازوی پرفورمنس مرسدس راه خواهند یافت. ما این نوع توربو را قبلاً در خودرویی همچون آئودی SQ7 دیده‌ایم.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. بهراد
    سوابق: (372 دیدگاه) ,

    آخ جووون عجب ماشینی بشه این.کاش اون کانسپت تولید میشد.
    همه به هیبریدی هاو پلاگین هاو الکتریکی ها به چشم یه ماشین ضعیف نگاه می کنن در حالی که خودرو هایی مثل لافراری و تسلا رودستر و 918 هم یه طرف قضیه هستن.

    خیلی دوست دارم همه ی نهایت ها یجا جمع بشن و بهترین هارو خلق کنن .

    پاسخ
  2. Mercede kaviani
    سوابق: (348 دیدگاه) ,

    با سلام به دوست عزیز امیر دهقان
    و تشکر بی کران از مطلب بسیار عالی شما در مورد مرسدس-ای‌ام‌جی هیبریدی 8 سیلندر
    امیدوارم سیستم ان از نوع هیبرید سری باشد مانند فیکسر کارما
    باتشکر مجدد دوستدار شما مرسده کاویانی

    پاسخ
  3. مهدی
    سوابق: (826 دیدگاه) ,

    تست لپ تایم دورپیست ازE63sو m5وپانامراتوربو وکادیلاکcts vگرفته شده که نتایج خیلی جالب هستش

    پاسخ
  4. مهدی
    سوابق: (826 دیدگاه) ,

    یه تست لپ تایم ازm5وe63sوپانامرا توربو وکادیلاکcts vانجام شده که نتایج خیلی جالبه

    پاسخ
  5. سعید(تهران)
    سوابق: (348 دیدگاه) ,

    همه چی داره جوری پیش می‌ره که انگار یه مرسدس غیر آ ام گ یه مرسدس واقعی نیست، یا یه ب ام و غیر M اصیل و بدرد بخور نیست! بنظرم مرسدس و ب ام و خیلی دارن خودشونو به بازوی پرفورمنس متصل میکنن تا یه عکس از اینا میاد آدم ناخودآگاه منتظر اعداد و ارقامه، یه مرسدس همیشه حتی با ضعیفترین موتور چیز خیلی بیشتری از یه سری عدده شایدم چون اخبار اینا بیشتر منتشر میشه آدم همچین حسی پیدا می‌کنه…

    پاسخ
  6. مهدی
    سوابق: (826 دیدگاه) ,

    اینم زمان اون لپ تایم
    1.10.6 m5
    1.11.3 e63s
    1.11.5 پانامراتوربوs
    1.12.6 کادیلاکctsv
    نتیجه تست دوریک پیست توسط یک راننده دریک روز

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.