مرسدس بنز

اولین تصویر از کابین شاسی‌بلند مرسدس GLB جدید

مرسدس GLK حدود سه سال است که به موزه رفته اما روح آن پیش از پایان دهه میلادی جاری زنده خواهد شد چراکه ستاره‌ی سه پر دنیای خودرو به دنبال تولید یک کراس اوور جعبه‌ای و جمع‌وجور جدید است. ما چندین بار مرسدس GLB را در خیابان‌ها دیده‌ایم اما این اولین باری است که کابین آن دیده می‌شود. طراحی داشبورد این شاسی‌بلند شباهت زیادی به هاچبک جدید A کلاس داشته و از این نظر خیلی سورپرایز نشدیم.


برای متوجه شدن تغییرات باید یک ذره‌بین به همراه داشته باشید چراکه داشبورد هر دو خودرو تقریباً یکسان است. فریم بندی کنسول مرکزی GLB کمی جعبه‌ای‌تر بوده و شاید برخی تغییرات هم در طرف سرنشین جلو اعمال شده باشد که در این تصویر نمی‌توان آن را تشخیص داد. GLB با نام مستعار بچه G کلاس شناخته می‌شود بنابراین به خانواده‌ی محصولات کامپکت مرسدس وفادار خواهد بود و این را می‌توان از طراحی جدید داشبورد و دو صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی متوجه شد.


اما بد نیست نگاهی هم به طراحی ظاهری داشته باشیم. ظاهر جعبه‌ای این خودرو در واقع ما را به یاد GLK می‌اندازد اما همین روح با زبان طراحی جدید مرسدس همراه شده است. چراغ‌های جلوی قدیمی هالوژنی قطعاً در GLB دیده نخواهد شد بلکه مدل‌های تولیدی دارای چراغ‌های LED خواهند بود.


به نظر می‌رسد شاسی‌بلند موردبحث ما به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از مدل پایه‌ی این خودروساز یعنی GLA خواهد بود. با توجه به تولید طیف وسیعی از خودروهای طویل‌تر مرسدس در چین، احتمال تولید مدلی از GLB با فاصله‌ی بین محوری بیشتر نیز وجود دارد. اگر مرسدس-ای ام جی هم دستی بر آتش داشته باشد تعجب نخواهیم کرد چراکه خبرهای کنونی نشان دهنده‌ی تولید بیش از یک نسخه‌ی پرفورمنس از GLB هستند. شاید مدل‌های GLB 35 و GLB 45 را در آینده ببینیم.

این خودرو که قبلاً به نمایندگی‌ها نشان داده شده طبق انتظارات از سه‌ماهه پایانی سال آینده وارد بازار آمریکا خواهد شد. منابع مطلع گفته‌اند قیمت GLB بالای ۳۳۴۰۰ دلار مدل GLA خواهد بود اما به قیمت ۴۰۵۰ دلاری مدل GLC نخواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    بنز فقط ال سی دی زیاد میکنه ولی کیفیت صفحه نمایش ال سی دی رو بالا نمیبره و حاشیه اطراف ال سی دی رو کم نمیکنه.چرا از صفحه نمایش اولد استفاده نمیکنن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Cadillac

    ۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    اگه این ماشین شاسی نردبونی داشته باشه واسه افرود خوبه با توجه با ظاهر جعبه ای شکلش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sina

    ۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (811 ديدگاه)

    خب تفاوت فاحشش با رده gle و glc در چیه؟
    اگر بدنه روی شاسی باشه یه چیزی…

    محصولات بنز خیلی زیاد شدن با تفاوت خیلی کم بینشون
    مثلا GL این وسط چکارست با افزودن آپشن بهش میشه GLS
    بعنوان طرفدار بنز اگر جای مسئولی بودم GLS رو با همین طراحی میگذاشتم واسه رقابت با ایکس ۷ کادیلاک و … بعدش طراحی GL رو کلا تغییر میدادم و شبیه لندکروز یا پاجیرو شاسی جدا و خوراک آفرود طراحیش میکردم
    از اونورم قطعا موتورهای تنفس طبیعی خصوصا ۶سیلندر ۳.۵ رو برمیگردوندم
    علت اول شدن لکسوس توی قابلیت اعتماد همین موتور تنفس طبیعیشونه قبلا هم گفته بودم قالب لکسوس رو دوست دارم چونکه اگر ماشین رو به دو بخش موتور و داخل بدنه تقسیم کنیم لکسوس همه امکانات لوکس و رفاهی رو داره اما موتورش در ساده ترین وضعیت بدون هیچ توربویی یا دستگاه اضافی هستش در نتیجه خرابی و استحلاک میاد پایین و ققط لکسوس توی لوس سازا اینجوریه
    موتور های تویوتا خراب نمیشن چونکه جدای از کیفیت بالاشون چیزی هم واسه خراب شدن ندارن وقتی موتور ۴لیتری تویوتا ۲۵۶ اسب قدرت داره ولی همین موتور رو بنز ازش۵۵۰ تا قدرت میگیره خب مشخصه کلی دمو دستگاه ریخته تو موتور و موتور در بالاترین وضعیت تحت فشار قرار داره ولی موتور تویوتا در آرامش ترین حالته و اکثر امتیاز کاربرا به لکسوس و تویوتا هم به مدل های تنفس طبیعیشونه
    حتی یادمه قیمت بنزین که خیییلی بالا رفته بود و اوج قیمت نفت بود و مصرف سوخت ملاک مهمی شدی بود و قدرت موتور هم توی بورس بود ریس تویوتا اعلام کرده بود “دیگر به ساخت موتور هایی که بی وقفه تا ۳۰ سال کار کنند ادامه نخواهد داد” چونکه میخواستن برن سمت توربو سازی

    اما بنرین قیمتش اومد پاییین و منصرف شدن از همه مهمتر مدیران تویوتا عاقلانه فکر میکنن همون بحث خودم که چی رو فدای چی میکنی .مدیران تویوتا ملاک اولشون کیفیت و طول عمر محصولشونه و تا جایی دست به تغییر میزنن که هییچ گونه خدشه ایی به عمر محصول زده نشه یعنی معیار اول طول عمره
    پس آلمانی ها هم باید سعی کنن تنفس طبیعیارو برگردونن
    و بنز خواهش میکنم GL رو مثل لندکروز بساز کلا یه محصول آفرود قوی تنفس طبیعی بده بیرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran (fox)

      ۹ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (214 ديدگاه)

      دوست عزیز دیگه GLی وجود نداره ، GL تغییر نام داده به GLS…کلا شاسی بلندای بنز از کوچیک به بزرگ به این ترتیبن:
      gla
      glb
      glc معمولی و کوپه
      gle معمولی و کوپه
      gls و g classبعنوان آفرودر فوق لوکس…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Sina

        ۹ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (811 ديدگاه)

        اوگی خبر نداشتم جی ال توقف تولید شده
        شایدم خوندمو یادم رفته
        بهرحال جای یه شاسی بلند بزرگ ۷نفره بدنه روی شاسی آفرود قوی توی محصولات بنز خالیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مانی

      ۹ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      داداش بهت بر نخوره این تفکر ماله عهد بوقه
      الان ماشین‌ها دارن به سمت الکتریکی‌ شدن و مصرف کمتر می‌رن
      اونوقت مرسدس بیاد موتور ۴ لیتری بسازه اونم V۸ فقط با ۲۵۰ اسب قدرت؟؟؟
      غیر ممکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا