مرسدس بنز

توقف توسعه پلاگین هیبریدی‌های مرسدس و تمرکز روی الکتریکی‌ها!

با آغاز سال ۲۰۲۵ مرسدس بنز فعلاً معرفی پلتفرم‌های خودروهای الکتریکی را در نظر خواهد داشت تا به این ترتیب سریع‌تر به سمت برندی تمام الکتریکی و بدون آلایندگی حرکت کند. واضح است که این حرکت نیازمند قربانی بوده و سدان ها و استیشن‌های سنتی می‌توانند اولین قربانیان دستیابی به این اهداف باشند. اگرچه آینده این دسته از خودروها مبهم به نظر می‌رسد اما یک‌چیز به‌صورت قطعی مشخص شده و آن اینکه کار مرسدس با پلاگین هیبریدی‌ها به پایان رسیده است.

مدیران دایملر در خلال برگزاری نمایشگاه مونیخ تائید کرده‌اند مرسدس دیگر قوای محرکه پلاگین هیبریدی جدیدی را توسعه نخواهد داد. نمونه‌های کنونی شامل قوای محرکه پلاگین هیبریدی مرسدس-ای ام جی GT 63 S E پرفورمنس چهار درب کوپه همچنان در خودروهای کنونی و آتی بکار خواهند رفت اما سرمایه‌ای برای نسل بعدی سیستم‌های پلاگین هیبریدی وجود نخواهد داشت.

مارکوس شافر عضو هیئت‌مدیره دایملر و مسئول بخش تحقیق و توسعه این شرکت گرفته است:

دیگر برنامه‌ای برای توسعه قوای محرکه پلاگین هیبریدی جدید وجود ندارد. سرمایه‌گذاری‌ها انجام شده و ما در حال استفاده از ثمرات آن هستیم.

برای بسیاری از خودروسازان از جمله مرسدس، تکنولوژی پلاگین هیبریدی پلی به سوی تکنولوژی تمام الکتریکی بوده است. مرسدس در سپتامبر ۲۰۱۹ اعلام کرد توسعه پیشرانه‌های بنزینی جدید را نیز متوقف کرده و در سال ۲۰۲۰ نیز اعلام شد این خودروساز گیربکس‌های دستی را بازنشسته می‌کند.

مرسدس بنز GLC 350e

در جولای امسال نیز گفته شد از سال ۲۰۳۰ سبد محصولات مرسدس بنز فقط شامل خودروهای الکتریکی برای بازارهای اروپا، آمریکای شمالی و ژاپن خواهد بود هرچند در دیگر بازارها محصولات درون‌سوز این خودروساز هنوز هم قابل انتخاب خواهند بود.

احتمالاً بیانیه جدید مرسدس به این معنی است که AMG GT 63 S E پرفورمنس جزو خودروهای بسیار نایاب این خودروساز خواهد بود زیرا بخش پرفورمنس AMG نیز احتمالاً در آینده بجای خودروهای هیبریدی روی محصولات تمام الکتریکی تمرکز خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    واقعا هیبریدی ها و پلاگین هیبریدی ها ، بهترین بودن ، ویژگی های خوب هر دو پیشرانه در کنار هم ، و معایب همدیگر رو پوشش می‌دادن
    اما مثل اینکه سیاست چیز دیکه ای رو میخواد

    موافقم 4
    مخالفم 0
  2. ARMAN

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    چه بد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    پس s73 و sl73 چی میشن ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. M.K karimi

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    خدایا بسههههههه دیگه 😫😫😫

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Sina10

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    خب مرسدس هم مثل ائودی که احتمالا تمام برقی میشه
    فقط میمونه ب‌ام‌و که گفته تا 2040 درونسوز ها رو حفظ میکنه ، حیف که طراحای بی استعدادی داره
    هنوزم از کمتر شرکتاییه که ماشینای پرفورمنسش ، برقی نشدن ، دلیل این اتفاق هم سرمایه گذاریش روی برقیاست

    این شتاب و عجله برای برقی سازی یه مشکل بزرگ داره ، این عجله ، نتیجه اش میشه اینکه مردم هنوز واسه خرید برقی اشتیاق پیدا نکردن ، پس فروششون میاد پایین ،
    دلیلش هم این همه عجله بیخودیه ،
    در عوض همه به سمت بازار های دست دوم میرن و این اتفاق باعث افزایش قیمت در بازار های دست دوم میشه
    این حرفا رو از خودم در نمیارم ، این اتفاق داره توی خیلی بازارا شروع میشه. تویوتا بار ها به این موضوع اشاره کرده ، برای اینکه مردم به یه سری ماشین علاقه‌مند بشن زمان بسیاری لازمه ، هیبرید ها تا مدت ها منفور بودن ولی الان با گذشت زمان بسیار زیاد ، تازه محبوب شدن!!
    حالا برقی ها میخوان فقط توی ۱۰ سال ، همه بازار ها رو بگیرن ، این کار بشدت سختیه ، با اینکه شدت محبوبیتشون رو به افزایشه ولی هنوزم انتخاب اول بسیاری نیست ، این یه زنگ خطر برای همه است

    موافقم 3
    مخالفم 0
  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    ای بابا چیکار کردی بنز….

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا