تیونینگ مرسدس S560 توسط رِنتِک

مرسدس بنز S560 قطعاً در مقایسه با نسخه‌های S63 و S65 قدرت و خشونت کمتری دارد اما به هیچ عنوان نباید آن را خودرویی کند دانست.


هرچند، کیت ارتقای ECU رنتک باعث می‌شود قدرت پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی نسخه استاندارد که قدرت 484 اسب بخاری و گشتاور 729 نیوتون متری دارد (بنا به گفته خود تیونر) به 584 اسب بخار و 870 نیوتون متر برسد.


این سدان پرچم‌دار اگرچه هیچ رکورد سرعتی را جابجا نکرده اما زمان شتاب گیری صفر تا 96 کیلومتر در ساعت آن هم‌اکنون به عدد قابل احترام 4.25 ثانیه رسیده که 0.35 ثانیه سریع‌تر از نسخه استاندارد بوده و البته شتاب صفر تا 161 کیلومتر در ساعت آن نیز هم‌اکنون در 9.14 ثانیه ثبت می‌شود؛ اما در رابطه با رکورد 400 متر باید گفت که این مسافت در 12.42 ثانیه و با سرعت 188 کیلومتر در ساعت طی می‌شود که 0.73 ثانیه سریع‌تر از مدل کارخانه‌ای می‌باشد.


رنتک همچنین اسپویلر لبه‌ای ساخته شده از فیبر کربن و رینگ‌های 21 یا 22 اینچی پرفورمنس را نیز به همراه 70 رنگ گوناگون در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.


نهایتاً به سیستم تعلیق خاص این تیونر می‌رسیم که به مشتریان اجازه تنظیم ارتفاع خودرو در چند ثانیه را می‌دهد. این سیستم نیازی به هیچ‌گونه دست‌کاری چشمگیری ندارد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

7 دیدگاه

  1. سورنا
    سوابق: (234 دیدگاه) ,

    چقدر تیونینگ ایران با اونور فرق میکنه مفهومش

    البته فکر کنم به خاطر شرایط ایران باشه

    پاسخ
    1. Just bentley continental
      سوابق: (311 دیدگاه) ,

      تو ایرانم یه تیونرایی داریم مثل هنسین??
      جدا
      تو سرا طالقانی تهران یه تیونینیگی به نام تهران تون اپ هست
      هر بار از کنارش رد میشم حال میکنم اصولا یکی دوتا bmw e30m و m3 اتاق e46 توشن فوق العادن
      یه بار یه bmw m3 e46 اورده بود موتورشو از جنوب اورده بود ده سیلندر یه هفته داشت تیونینگش می کرد از صاحبش پرسیدم ماشینت چقدر قدرت داره گفت ۷۰۰ اسب بخار اشکم داشت در می یومد از هیجان گفت مخصوص درگش کرده و ۴۰۰ میلیون هزینش کرده.
      یا مثل bmw اقای محسن فرهمند اتاق e36 هیولاست حدود۸۰۰ اسب بخار به بالاست ۴۰۰ متر رو در شرایط استاندارد زیر ۱۰.۵ میزنه .کل هرچی لابو و فراری و ۹۱۱ رو تو ایران خوابونده
      البته یه داتسونونم تو ایران هست اسم رانندش یادم نیست اونم اخرین بار رکورد ۴۰۰ مترو تو انزلی ۱۰.۶ ثبت کرد.
      اینارو گفتم که بدونی بعضی تیونر را تو ایران خیلی قوی کار میکنن

      پاسخ
  2. hamid
    سوابق: (168 دیدگاه) ,

    این گشتاور ماشینای بنز دیوونه کنندس!
    کمتر ماشینی پیدا میشه انقد گشتاور داشته باشه. خوشم میاد ازش. بعضی مدلای ۶۵ گشتاورش به ۱۵۰۰ میرسه که خودشون روی ۱۲۰۰ محدود میکنن

    پاسخ
  3. Khosrow
    سوابق: (614 دیدگاه) ,

    اخ اخ چه رخیییی / چطور بعضی از دوستان قیاس میکنن این اعتبار تاریخ اتومبیل سازی رو با ادا اطواری که شرکت های دیگه میریزن / دنیای اس کلاس دست نیافتنی ه — حتی برای مالکان این الماس ..

    پاسخ
  4. یاس ی
    سوابق: (556 دیدگاه) ,

    چقدر زیبا شده، هرچی راجبش بگی کم گفتی. مشخصات فنی هم عالی،
    من بین مرسدسها عاشق مدلهای ای ام جی هستم، به مشخصات فنی عالی صدای اگزوز منحصر به فردی دارن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.