مرسدس بنز

مرسدس-ای ام جی E63 S جی پاور، هیولایی مخوف!

اوایل سال جاری، برابوس کیت قدرت خود برای مرسدس-ای ام جی E63 S را معرفی کرد که با استفاده از آن شاهد خودرویی بودیم که از نظر پرفورمنس در سطح هایپرکارها قرار می‌گرفت.


اما پاسخ جی پاور به برابوس نیز محکم است! این تیونر مشهور هم پروژه‌ی مشابهی را به سرانجام رسانده و قدرت ۶۰۳ اسبی و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری نسخه‌ی استاندارد را ارتقا داده است.


کیت قدرت جی پاور باعث شده پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو ارتقای قدرت قابل‌توجهی را تجربه کند. این کیت قدرت که ماه اکتبر در C63 S معرفی شده قدرت را ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور را ۱۵۰ نیوتون متر بالا برده است. به این ترتیب، هیولای دوپینگ کرده‌ی اشتوتگارت قدرت ۷۸۹ اسبی و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری دارد.


این قدرت اضافی باعث شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت E63 S به ۳.۱ ثانیه و حداکثر سرعتش به بیش از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. به منظور دست‌یابی به چنین قدرت و گشتاور قابل‌توجهی، جی پاور به‌طور گسترده‌ای سخت‌افزار و نرم‌افزار پیشرانه را اصلاح کرده است. برای خروجی بیشتر پیشرانه از نرم‌افزار پرفورمنس V3 استفاده شده که باعث برنامه‌ریزی دوباره‌ی ECU می‌شود. این نرم‌افزار اثر منفی روی عملکردهای حفاظتی پیشرانه ندارد.


اما ارتقای کلیدی پیشرانه نیز اصلاح توربوها است که شامل پره‌های توربین بهینه شده می‌باشد. به این ترتیب جی پاور ادعا می‌کند توربوها عملکرد بهتری در مقایسه با سایر نسخه‌ها دارند. دیگر تغییرات این خودرو نیز اضافه شدن خروجی‌های اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ و سیستم اگزوزی از همین جنس می‌باشد.

تکمیل کننده‌ی برنامه‌ی تیونینگ جی پاور برای این مرسدس زیبا رینگ‌های ۲۱ اینچی هوریکان RR است. در دیگر جنبه‌ها E63 S ظاهر موقر خود را حفظ کرده و تنها تغییرات جزئی همچون فریم‌های مشکی شیشه‌ها، پوشش آینه‌های جانبی و اسپویلر لبه‌ای روی صندوق را تجربه کرده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    در وَصف این خودرو چی میشه نوشت .
    اینقدر برای بنزها کامنت گذاشتم که دیگه کم آوردم .
    خییییییییلی خوبن بخدا ، خییییلی .
    هم اسپرتِ ، هم با کلاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2821 ديدگاه)

    ۱۸۸ اسب بخار قدرتش زیاد شده!!
    قدرت ماشین ما ۱۴۲ اسبه! اونم اسب چینی!
    قدرت ماشین شما چقدره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. M

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    این میتونه یه درگ بینهایت جذاب رو با M5 کامپتیشن(بدون تیون) داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. معین

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من یکی از اینا میخوام
    کجا میدن برم صف واستم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا