مرسدس بنز

چه خبر از جانشین اس‌ال‌آر؟

گفته شده است که SLR جدید در حال برنامه‌ریزی است و ظاهراً قرار است فکر جدیدی برای منبع تولید توان این خودرو بکنند. این خودرو قرار است مانند ابرخودروهای پورشه اسپایدر ۹۱۸، مک‌لارن P1 و فراری لافراری از موتور الکتریکی به‌عنوان کمک موتور احتراقی استفاده کند. مهندسان این خودرو در حال تصمیم‌گیری در مورد قرار دادن موتور احتراقی بر روی اکسل جلو و یا وسط خودرو هستند.

2018 Mercedes-AMG SLR rendering
۲۰۱۸ Mercedes-AMG SLR rendering
در حالت نخست، موتور V6 سوپرشارژ این خودرو روی اکسل جلو قرار گرفته و همراه با موتور الکتریکی جمعاً می‌توانند توان ۶۵۰ اسب بخاری را به همه چرخ‌ها انتقال دهد.

Mercedes-Benz SLR McLaren
Mercedes-Benz SLR McLaren
از این گذشته، اتوبیلد اعلام کرده است که این خودرو از فناوری آئرودینامیک فعال بهره می‌برند و طراحی درب خودرو نیز به‌طورکلی عوض خواهد شد. برنامه‌ریزی برای تولید سالانه ۳۰۰۰ دستگاه از SLR جدید با این نوع از پیشرانه قابل پیش‌بینی است و قیمت هر نمونه از آن ۲۵۰ هزار یورو به بالا خواهد بود.

Mercedes-Benz SLR McLaren
Mercedes-Benz SLR McLaren
اما این پایان کار نیست و یک پیش‌بینی دیگر نیز البته کمی کمرنگ‌تر وجود دارد. نسخه‌ای ۸ سیلندر هیبریدی با چیدمانی شامل دو موتور الکتریکی ۱۲۵ کیلوواتی بر روی اکسل جلو و موتور احتراقی V8 سوپر شارژ در وسط خودرو نیز به‌عنوان محصول هایپرکار مرسدس که می‌تواند ۱۰۵۰ اسب بخار را به‌صورت توأمان تولید کنند. در صورتی که این برنامه دوم محقق شود، یعنی موتور احتراقی در وسط خودرو قرار گیرد و موتور الکتریکی هم وجود داشته باشد، شمار تولید این هایپرکار تنها بین ۵۰۰ تا ۷۵۰ دستگاه می‌شود که قیمت هرکدام آن نیز یک میلیون یورو خواهد شد.

Mercedes-Benz SLR
Mercedes-Benz SLR
نسخه قبلی SLR با همکاری مک‌لارن توسعه یافت و بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ در دو نسخه کوپه و رودستر در تاسیسات مک‌لارن انگلستان تولید شد. با توجه به‌تمامی شایعات می‌بایست صبر پیشه گرفت و منتظر ماند تا ببینیم این ابرخودروی پرقدرت چه سرنوشتی خواهد داشت. شاید مرسدس حتی این برنامه را کلاً کنار بگذارد و بیشتر به ساخت یک خودروی تمام الکتریکی تمرکز کند. با این وجود شما کدام نسخه از SLR را بیشتر دوست دارید ببینید؟ یک ابرخودروی هیبرید ملایم که باید با i8 مقابله کند یا یک AMG هایپرکار به تمام معنا؟

علی طهوری

علی طهوری، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو، گرایش طراحی سیستم‌های دینامیکی خودرو دانشگاه علم و صنعت

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه

  1. مهرداد شیدایی

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    بالاخره بنز هم در این کلاس دست به کار شد.
    یک SLS با موتور الکتریکی هم ساخته بود البته که کلارکسون در تاپ گیر رونمایی کرد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Ashkan

      ۱۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (375 ديدگاه)

      SLR زمانه خودش بالاترین طراحیو تو خودرو ها داشت
      الان هم هر کی داره عمرآ بزاره واسه فروش این ماشین در یانده قیمت کلکسیونی به خودش میگیره
      SLS/SLR دوتا از شاهکارهای بنز بودن و هستند

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Danial

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (421 ديدگاه)

    من واقعاً SLR رو دوست دارم بهترین ماشینی که بنز تونسته بسازه و دل منو ببره P1 هم خوبه اما از سال ۲۰۰۳ با طراحی SLR بنز نشون داد که میتونه بهترین طراحی رو داشته باشه..

    ی نکته جالب در مورد این مالشین یعنی SLR 500 این هست که فیلتر هوای ماشین برای تنفس کشیده انجین زیر لوگوی بنز در جلو ماشین نصب شده…
    من عاشق SLR 722 هستم…دست خودم نیست این عشقه دیگه 😀

    http://preview.netcarshow.com/Mercedes-Benz-SLR_722_Edition-2007-1600-28.jpg
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e2/Mercedes_Benz_SLR_722_rear.jpg
    در عکس زیر میتونی انجین رو تماشا کنید منبع اگزوز رو نگاه کنید خدایش فیلتر هوارو بینید…
    http://fastamg.com/mercedes-benz/wp-content/uploads/2013/02/Mercedes-Benz-SLR-McLaren-Engine-e1360971194661-1024×396.jpg

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مسعود

      ۱۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (218 ديدگاه)

      موتورشووووووووووووووو!!!
      چه هیولاییه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. arshia

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خیلی منتظر این خبر بودم. پورشه تونست خیلی خوب کار کنه و ۹۱۸ رو یک سر و گردن بالا تر از بقیه درست کنه. امیدوارم بنز کلا تو رقابت با پورشه باشه .
    این طوری یکی از بهترین سوپر اسپرت های تاریخ رو شاید به دنیا عرضه کنه.
    اونموقع ترتیب سوپر اسپرت ها می شه :
    SLR-918
    P1
    BUGGATI
    laferrari
    البته این دیدگاه منه نظر بقیه دوستان با توجه به علایقشون محترمه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. خسته شده

      ۱۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      مطمئن باش لافراری بهتر از پی۱ هست هم ابهت هم تاریخ هم شخصیت هم اصالت و هم مستقل بودن و هم از لحاظ فنی و مهندسی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. ali ayat

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (723 ديدگاه)

    اس ال آر واقعا شاهکار بود دیگه این مدل جدید رو بزنه که هیچی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. دانیال_Surrey،England

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2379 ديدگاه)

    قابل توجه دوستان(نسخه قبلی SLR با همکاری مک‌لارن توسعه یافت و بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ در دو نسخه کوپه و رودستر در تاسیسات مک‌لارن انگلستان تولید شد. )
    یعنی مرسدس میدونه قراره یه هایپرکار بزنه با چه شرکتی و با چه کشوری همکاری کنه.
    اگه قرار باشه یه نسخه جدید هم بدن بیرون از slr احتمالا از بریتانیا کمک میگیرن.(شک نکنید)
    البته نمیخوام بگم مرسدس توانایشو نداره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. mohsen

      ۱۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1060 ديدگاه)

      اره مرسدس حتما با مکلارن داره F1 رو درو میکنه یا با رانندشه داره درو میکنه کسیکه اون مهندسی و بکنه میتونه حرف های زیادی بزنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. milad

      ۱۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (35 ديدگاه)

      داداش عکس پروفایلت جوونیای نعمت بخش نیست؟؟؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. خسته شده

      ۱۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      از بریتانیا کمک میگیرن!!!!!!!!!!!!باز که اومدی اینجا خود مک لارن از ب ام و کمک میگیره در فرمول یک از ژاپن کمک میگیره و موتورش ماله ب ام وست چند روز پیش لوتوس به قیمته یه بسته آدامس فروخته شد به فرانسوی ها در ساخت هایپر کار اونوقت بنز با اون همه عظمت از مک لارن کمک بگیره اون مدل به نظر من مزخرف مرسدس-مک لارن اسمش روشه(گرچه برای ساخت موتور هم از بنز کمک گرفت) اگه قرار به کمک گرفتن باشه که نیست یا حداقل مشخص نیست و تو هم جو نگیرتت که مطمئن مثل همیشه فرار به جلوئه شک نکن اسمه مک لارن میاد رویه مدل

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    4. خسته شده

      ۱۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      جالبه مک لارن دوبار برای مدل های هایپر کار قبل از پی ۱ از موتورهای آلمانی بنز و ب ام و استفاده کرده یک برای مدل به قول خودشون افسانه ای اف۱ که موتور و انجینش با ب ام و بود و دومی همین مدل قبلی اس ال ار مرسدس مک لارن که فقط طراحی بدنش با مک لارن بود و موتور و انجینش موتور فرمول یک مک لارن که اون زمان مرسدس-کرایسلر بود تامین میشد که تموم آلمانی بود جالبه در حال حاضر هم هیچکدوم از موتورهای برندهای انگلیسی ماله انگلیس نیست همشون یا ژاپنیه یا آلمانی و اواخر فرانسوی خوشبختانه یا متاسفانه انگلستان در صنعت اتومبیل هنوز حرفی زیاد برای گفتن نداره (در تمامی موارد برندینگ) ربطی به این پست نداره در مورد تاریخ فولکس واگنه که پست مربوطه جنابعالی بعد از بایگانی شدن خبر رفتی سراغش اینجا جوابتو میدم اون سه سال اول بعد از جنگ قرار بود انبار تسلیحات نظامی های آمریکائی بشه کارخانه فولکس ولی یه نظامی انگلیسی برای اینکه تامین بشه ماشین جنگیشون و خسارات های بار اورده جبران سفارش ۲۰۰۰۰ دستگاه و برای ارتش انگلیس داد فقط همین و هیچ کجای شرکت نگفته که این آقا اولین کسی بود که فولکس و بین المملی کرد اگه ساخت ۲۰۰۰۰ هزار دستگاه ماشین برای ارتش در اصل به عنوان غرامت میشه بین المللی آره ولی در هیچ سندی نگفته شده که فولکس اینو گفته باشه فط جناب انیس حسینی محترم که تا حالا گیر داده بودن به بقول خودشون رسوایی فولکس دیدن جواب نمیده و کاربران متوجه شدن این حجمه رسانه ای بود رو آوردن به تحقیر این شرکت ما عادت کردیم شما به خودت نگیر ضمنا هیچوقت از دیدن و شنیدن واقعیت ها فرار نکن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. دانیال_Surrey،England

        ۱۳ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (2379 ديدگاه)

        باز این خسته شده نظر گوهر بار داد.
        موتور مکلارن طراحیش توی بریتانیا انجام شده.و فقط ساختش کاره بی ام و بوده.
        آخه بچه خوب اگه بی ام و توانایشو داشت خودش میساخت .رکوردو میزد.
        برای حرفم لینکم گذاشتم ظاهرا تو بازم قبول نکردی.توی تاپیک مقایسه کابین جگوار با مرسدس و ولوو بود اگه اشتباه نکنم برو یه سر بزن.
        در مورد مرسدس هم انجین این مدل باز کاره خوده مکلارن هست.
        در مورد بحث شیرین فرمول یک هم اینقدری که من برای تو لینک گذاشتم.
        واقعا باید خسته میشدی.
        بازم میگم تمام مهندسی بخش فرمول یک مرسدس در بریتانیا انجام میشه و حتی ساخت انجین. نه تنها مرسدس بلکه ۸۰ تا ۹۰ درصد تکنولوژی های فرمول یک در بریتانیا توسعه داده میشه .در این مورد بازم برات لینک گذاشتم.البته تقسیری هم نداری شاید انگلیسی بلد نیستی که مطالعه کنی.
        من در مورد تمامی حرف هام لینک گذاشتم موجوده در تاپیک های قبلی.
        برای تو یکی دیگه لینک نمیزارم چه فایده بیخودی خودمو خسته کنم بازم تو در نهایت قبول نمیکنی.من از بقیه دوستان خواهش میکنم برای این کابر خسته لینک بزارید چون من آنگلا مرکل هم بیارم حرفمو تایید کنه این کابر بازم حرفمو تایید نمیکنه.در صورت درست بودن.
        فرانسه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        فرانسه رو داری با بریتانیا مقایسه میکنی.این مقایسه واقعا خنده داره…….
        رنو فقط از لحاظ مالی لوتوس رو تامین میکنه تمام تکنولوژی هاش توی بریتانیا توسعه داده میشه.
        من میدونم تو فقط هدفت خودی نشون دادنه و اینکه میخوای جو رو متشنج کنی.
        همین فقط حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف……….
        این حرفات جز اینکه خودتو خسته کنی فایده ی دیگه ای واسط نداره.
        واقعیت تلخه خیلی تلخ……

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. احمد

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1099 ديدگاه)

    آقای arshia میشه ازت بپرسم چرا میگی ۹۱۸ از p1و لافراری بهتره صرفا بخاطر اینکه چند دهم یا صدم ثانیه سریعتره ؟
    اصلا از خودت پرسیدی چرا ۴۹۹ دستگاه لافراری بعد رو نمایی در ژنو حتی یک عدد هم برای فروش نبود ولی ۹۱۸ در سال ۲۰۱۴ هم با توجه به قیمت بسیار کمترش هنوز دنبال مشتری بود؟
    چرا فراری از سیستم awd مثل فراری ff واسه لافراری استفاده نکرد که با توجه به وزنش میتونست رقباشو قورت بده.؟
    اگه میخوای یه مقایسه بکنی باید خیلی چیزا رو بدونی.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. mehran911

      ۱۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1811 ديدگاه)

      دوست عزیز
      اینی که می گید لافراری اگه اینو داشت و اگه اونو داشت که نشد حرف
      نداشتنش یعنی ضعف
      پورشه ۹۱۸ علاوه بر وزن بیشتر و قدرت و مصرف سوخت خیلی کمتر زمان بهتری رو بثبت رسونده حالا ارزش کدوم بیشتره ۹۱۸ یا لافراری
      از طرفی بهتره به اخبار فیک توجه نکنید و انتشار ندید میزان در خواست ها برای ۹۱۸ بحدی بود که پورشه برای انتخاب خریدار به مشکل برخورده بود و مجبور به وضع قوانین خاصی برای تحویل شد بود
      بهمین دلیل بود که فروش ۹۱۸ مدت زمان زیادی طول کشید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. vahid evo

        ۱۲ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (480 ديدگاه)

        فک کنم منظورش این بود که فراری به خاطر لذت رانندگی به جای awd از دیف عقب ایتفاده کرده و سرعت بیشتر رو فدای لذت رانندگی کرده چون بیش فرمانی میکنه سر پیچ ها ولی پورشه فک کنم اینجوری نمیشه هوراکانم دیف عقب شد بهمین خاطر

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  7. 1A1

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    داش احمد اونم همش ۹۱۸ سریعتر نیست.تو بعضی درگ ها و تستهای بچگانه اوله لا فراری خیلی معتبر درگ هاش وسریعتر…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. mehran911

      ۱۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1811 ديدگاه)

      باز هم طبق معمول جناب ۱A1 استاد حوزه و دانشگاه در رشته پورشه ستیزی پیوسته با افاضات خودشون مارو به فیض رسوندن و فضای سایت رو منور کردن !
      .
      .
      .
      جناب ۱A1 شما لطف کن لینک چند تا از همون درگ هایی رو که میگید در سایت قرار بدید
      تا ماهم مستفیض بشیم ان شاء الله

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. REZA

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (223 ديدگاه)

    آقا اول مقاله slr رو نوشتید srl

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سردبیر

      ۱۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (577 ديدگاه)

      ببخشید. اصلاح شد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. شایان

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (89 ديدگاه)

    عکس اولی شبیه ماشین آمریکاییاست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. مسعود

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (218 ديدگاه)

    معلومه که یه هایپر کار تمام معنا از AMG
    “هیچ چیز مگر بهترین” باید رعایت شه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. 1A1

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    آقا مهران ناین الون به همین خاطر میگم که به پستهای قبلی یک نگاهی بندازید.یادم نمیاد کدوم پست ولی الان تو پدال میگردم میگم.خودم لینکشو در دسترس ندارم .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. احمد باقری

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    واقعا این SLR، چه قدیم و چه جدید که قراره تولید بشه، یکی از شاهکارهای مهندسی و طراحی هست، هم زیبا و پرابهت هست و هم تکنولوژی بالایی داره. این، قدرت مرسدس هست که قبلا هم گفتم، یا چیزی تولید نمیکنه، یا اگه چیزی تولید کنه، دنیا رو به تحسین وا میداره. محصولات فراری هم همینطور هستند، واقعا دنیا رو تکون میدن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. Infinite

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (430 ديدگاه)

    SLR اتومبیل اول دنیای من بوده و هست. از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدم. امیدوارم جانشین شایسته ای رو شاهد باشیم.
    من امیدوارم به این اسطوره…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. 1A1

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    http://www.dailymotion.com/video/x3ezeyg.
    اینم از لینکش شما که یکبار نگاه کردید دیگه چرا و جوابشو با یک کامنت بی ترتیب و بی ربط داره بودید دیگه چرا…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. mehran911

      ۱۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1811 ديدگاه)

      برادر من
      تو همون ویدیوی که خودت گذاشتی
      لافراری با حدود ۴۰۰ کیلوگرم وزن بیشتر و قدرت بیشتر در سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت تونست ۹۱۸ رو بگیره
      در ضمن در همین ویدیو تا سرعت ۲۴۰ کیلومتر برساعت ۹۱۸ مقام اول رو داشت

      شما اول ویدیو رو دیدی فکر کردی ۹۱۸ بازنده درگ شده در صورتی که زمان ها برای هر راننده بصورت جدا و براساس عکس العمل هر راننده بصورت جداگانه محاسبه میشه
      به نمودار و نتیجه انتهای ویدیو بیشتر توجه کن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  15. محمدحسین

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (434 ديدگاه)

    به نظر من اگرچه SLR ماشین هیجان انگیزی بود ، ولی تو هندلینگ در مقایسه با مثلا Carrera GT ضعیف بود ، همینطور SLS !
    مرسدس باید مثل پورشه ، سرعت و هیجان و هندلینگ و طراحی و لوکس بودن رو همزمان تو مدل جدید بیاره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا