مرسدس بنز

جریمهٔ یک میلیارد یورویی در انتظار دایملر به خاطر تقلب در تولید آلایندگی

بنا بر گزارش‌ها، جریمه‌ای سنگین که می‌تواند بین ۸۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد یورو باشد از سوی مقامات آلمان به دلیل تخلفات مربوط به تولید آلایندگی در انتظار دایملر است. مجلهٔ آلمانی Der Spiegel ادعا می‌کند که ادارهٔ حمل‌ونقل موتوری فدرال آلمان (KBA) در مدل‌های دیزلی مرسدس C کلاس و E کلاس نرم‌افزار تقلب پیدا کرده و به این شرکت دستور داده برای ۲۸۰ هزار دستگاه خودرو فراخوان دهد.

بر اساس این گزارش، دادستان آلمان قصد دارد برای هر خودرو جریمه‌ای تا ۵ هزار یورو در نظر گیرد. سخنگوی دادستان گفته است این روند در حال انجام است اما تا پیش از پایان امسال به نتیجه نمی‌رسد. دایملر نیز تا قبل از پایان تحقیقات از هرگونه اظهارنظری خودداری کرده است. دادستان همچنین در حال تحقیق از کارکنان دایملر به خاطر ظن به تقلب است و اعلامیهٔ رسمی آن در ماه سپتامبر یا اکتبر منتشر خواهد شد. این در حالی است که در ماه می سال گذشته دادستان آلمان در اشتوتگارت پورشه را ۵۳۵ میلیون یورو، شرکت بوش را ۹۰ میلیون یورو، آئودی را ۸۰۰ میلیون یورو و فولکس‌واگن را ۱ میلیارد یورو جریمه کرد.

ماجرای این تقلب دایملر از ماه می سال ۲۰۱۷ آغاز شد یعنی زمانی که مقامات آلمانی به‌عنوان بخشی از تحقیقات مربوط به دست‌کاری میزان آلایندگی گازهای اگزوز خودروهای دیزلی، به‌طور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی وارد دفاتر دایملر شدند. علاوه بر این، اخیراً نیز مرسدس مجبور به فراخوان GLK220 دیزلی تولید سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ شده است. از سوی دیگر، دایملر توسط مقامات آمریکایی هم موردبررسی قرار گرفته و در سال ۲۰۱۶ سازمان EPA از مرسدس در مورد میزان آلایندگی برخی از مدل‌های دیزلی خود توضیحاتی خواسته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Behrouz. anzali

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    عجیبه واقعا!! ولی چه دادستانی بود ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      وووو یک میلیارد!!!
      خوشم میاد از این همه سختگیری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mad.z.Max

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1840 ديدگاه)

      ببخشید اینجا ریپلای میکنم..
      ولی عجب سکوت سنگینی بین متعصبای آلمانی افتاده!,
      اون دوست عزیزمون مانی مخصوصا! که اگه پستی از شاتل فضایی هم تو سایت بذارن، میاد میگه این که چیزی نیس، بنز بهترشو میسازه (لابد با موتور جیلی و بایک البته)
      مقاله های اینجوری خیلی واسه اینکه آدم از تعصبات و بُت سازی هاش کم کنه خوبن!
      و در آخر اینکه هیچ محصول، یا درواقع هیچ کمپانی که محصولاتش تو بازار میاد، پرفکت و بی نقص نیست..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. شاهين

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (856 ديدگاه)

    کاش ما هم از این کارشناسا داشتیم یهو میریختن تو دفتر خودروسازای داخلی، البته ما به جریمه راضی نیستیم، به توپ میبستن بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      دستور قضایی برای مدیر عامل ایران خودرو و سایپا صادر شده!!!
      تمام حساب های هاشم یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو با حکم بازپرس مسدود شده. وسید جوادسلیمانی مدیرعامل سایپا فعلا برای 6 ماه
      ممنوع الخروج شده!!!!
      (((این پرونده 25 متهم داره که فعلا 6نفرشون بازداشت هستن)))

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بهراد

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (753 ديدگاه)

      اون کار عمو لیاخوفه که البته الان باید یه جای واجبتر رو به توپ ببنده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امیر

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    خودروسازان المانی چرا اینجوری میکنن؟!
    خب اگه نمیتونین یه خودرو طبق قوانین خودتون تولید کنین،چرا تولید میکنین ک بعدش رسوا بشید!؟
    تقریبا همه شرکت های المانی دچار این رسوایی شدن
    امیدوارم همچین مشکلاتی دیگه پیش نیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    بابا شماها که جزو اسطوره های خودروسازی و درستکاری بودید دیگه چرا؟ پول واقعا ارزش های ادمو رو تغییر میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mohammad

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    آلمانیا ذاتشون همینه میگن خدا خر رو شناخت که شاخ بهش نداد مثال بارز همین آلمانه هیچوقت جنبه ی قدرت نداشتن اون زمانی هم که هیتلر و آلمان قدرت داشت داشتن دنیارو نابود میکردن فقط بخاطر قدرت طلبی خودشون باز خدا کمک کرد که روسیه و آمریکا و انگلیس تونستن جلوشو بگیرن خداروشکر فقط تو صنعت خودروسازی یه کمی قوی هستن وگرنه اگه تو بقیه صنایع هم قوی بودن که دیگه هرروز این داستانارو داشتیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایلیا

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (731 ديدگاه)

      “فقط” & “یه کمی”!؟
      توی “خیلی” از صنایع” حرف اول” رو میزنن خواستی برات n تا مثال میزنم، البته این کارشون زشته و غیر قابل دفاع.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohammad

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (421 ديدگاه)

        بگو ببینم تو کدوم صنایع بالاتر از آمریکاست؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. امیر

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (2956 ديدگاه)

        کاری به هیچ‌کشوری ندارم
        اما اگه از n تا ۴تاشو برام مثال بزنید خیلی ممنون میشم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حسین دهمرد

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      کارای هیتلر جای دفاع نداره ولی بین بد و بدتر، سگش شرف داشت به هرچی که بعدش آوردی.نه تنها واسه ایران بلکه واسه تمام دنیا
      اگر به جای شوروی به ایران حمله میکرد الان تمام دنیا دست جرمنها بود شایدم یه دو قطبی آلمان و آمریکا که در اون آلمان دست برتر رو داشت.ولی متاسفانه علی رقم اعلام بی طرفی ایران ،انگلیسی ها به ایران حمله کردند و کمتر از ۴۸ ساعت ایران رو گرفتند و هشتادو پنج درصد نفت ایران رو میبردن واسه جنگ خودشون که هیچ ربطی به ایران نداشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohammad

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (421 ديدگاه)

        از چی هیتلر دفاع میکنی ؟! از این که باعث مرگ چند میلیون نفر شده؟! از این که اقتصاد و صنعت آلمان و ژاپن رو نابود کرد درسته باز اقتصادشون قوی شد ولی دیگه ابر قدرت اقتصادی نیستن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. میلاد

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (221 ديدگاه)

    به نظرم این فقط یک معنی داره.
    این که بر خلاف تبلیغات گسترده؛ دیزل هرگز آلایندگی کمی نداره و در واقع بسیار آلاینده هست.
    دیر یا زود این رسوایی سراغ تمام دیزل ساز ها‌(ی سواری) خواهد رفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      من درک نمیکنم چرا به سنگین سازای دیزلی کاری ندارن.چه فرقی هست؟موتورهای بزرگ دیزلی مطمئنا آلایندگی بیشتری دارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (2956 ديدگاه)

        چون هیچ‌وقت موتورهای بنزینی کارایی و بازدهی و قابلیت اطمینان موتور های دیزلی رو ندارن و هزینه نگهداریشون و هزینه تعمیرشون‌هم از دیزلی ها بیشتره
        در خودروهای سنگین و تجاری گشتاور زیاد در دور پایین و بدون کوچیک ترین فشاری به موتور باید در دسترس باشه ک این قضیه فقط در موتورهای دیزلی صدق میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسین دهمرد

          ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2433 ديدگاه)

          مزیت که زیاد داره ولی دلیل نمیشه از آلایندگیش چشم پوشی کنن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Amir Machine

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        اتفاقاً برای آلایندگی دیزلی‌های سنگین هم قوانین بسیار سفت و سختی وجود داره اما در ماشین‌های سنگین اروپایی با تکنولوژی‌های مختلفی مثل بازچرخانی گازهای اگزوز و مهمتر از اون تزریق ماده‌ای بنام «اد بلو» به گازهای اگزوز، آلایندگی تا حد زیادی پایین اومده ولی در خیلی از ماشین‌های دیزلی سواری این سیستم‌ها وجود نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا