مرسدس بنز

جزئیات مرسدس-ای‌ام‌جی A45 مدل 2019

دومین نسل موشک بالستیک مرسدس-ای‌ام‌جی A45 می‌رود که یکی از بزرگ‌ترین سلاح‌های کلاس خودرویی هاچبک های داغ باشد.


اگرچه نسل فعلی این خودرو هیچ کمبودی ندارد اما مرسدس باید نسل جدید A45 را برای رقابت بهتر با حریفانی چون آئودی RS3 تولید می‌کرد.


بنا به گزارش اتوکار، مرسدس-ای‌ام‌جی A45 مدل ۲۰۱۹ از پیشرانه ارتقا یافته ی ۲ لیتری توربو استفاده خواهد کرد. گفته می‌شود این پیشرانه بالاترین خروجی را خواهد داشت.


مهم‌تر اینکه پیشرانه‌ی جدید این خودرو قدرت بیشتر از ۲۰۰ اسب بخار در هر لیتر خواهد داشت. پیشرانه فعلی در هر لیتر قدرت ۱۸۹ اسب بخار تولید می‌کند. واحد M 133 یاد شده از توربوشارژر توئین اسکرول استفاده خواهد کرد اما ای‌ام‌جی در حال برنامه‌ریزی برای تولید نسخه هیبریدی قدرتمند همان پیشرانه نیز بوده که یک سیستم الکتریکی ۴۸ ولت و توربوشارژری الکتریکی تکمیل کننده آن خواهند بود.


این خودروی جدید که منابع داخلی مرسدس آن را “شکارچی” می‌نامند در کمتر از ۴ ثانیه از زمین کنده شده و به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. شتاب مدل کنونی ۴.۲ ثانیه است.

یک گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه به همراه سیستم چهار چرخ محرک ویژه‌ای که دارای سیستم گشتاور برداری است مسئول انتقال قدرت پیشرانه به چرخ‌ها خواهند بود.


مرسدس همچنین تأیید کرده دومین مدل ای‌ام‌جی از A کلاس جدید نیز تولید خواهد شد و در جایگاه پایین‌تر از A45 قرار خواهد گرفت. مدل جدید ظاهراً از نام A32 یا A36 استفاده خواهد کرد و به جنگ رقبایی چون فولکس‌واگن گلف R و فورد فوکوس RS خواهد رفت.

رئیس AMG گفته است:

ما با بررسی بازار به این نتیجه رسیدیم که مدلی پایین‌تر از A45 هم تولید کنیم.


انتظار می‌رود طراحی این خودرو از کانسپت A سدان الهام بگیرد. مرسدس می‌گوید بازخوردهای مصرف‌کنندگان آن‌ها را تشویق کرده تا طراحی گیراتری را نسبت به مدل فعلی ایجاد کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    تو شهرمون یکدونه مرسدس کلاس a از نسل اول هستش اونو میبینم اصلا باورم نمیشه دو نسل از یک خودرو با این همه تفاوت اصلا هدف بنز از ساخت اون مدل نسل اول چی بود خدا داند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۱۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (82 ديدگاه)

      نسل اول (۲۰۰۴-۱۹۹۷) با کد W168 یه MPV کوچیک بود، نسل دوم (۲۰۱۲-۲۰۰۴) با کد W169 یه کم بزرگتر و زیباتر شده بود و از نسل سوم ( -۲۰۱۳) با کد W176 به هاچبک تبدیل شد.
      تریم آ ام گ از نسل سوم معرفی شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا