دنده عقبمرسدس بنز

خودرویی برای دیکتاتورها!

این روزها اگر یک لیموزین بسیار لوکس بخواهید مرسدس با آغوش باز و با ارائه‌ی مایباخ-S کلاس به استقبال شما خواهد آمد؛ اما در سال‌های دهه‌ی ۶۰ میلادی برند مایباخ در گمنامی به سر می‌برد و تا چند دهه‌ی دیگر نیز احیا نشده بود. در این بین نسخه‌هایی خاص وجود داشت که یکی از آن‌ها به حراج گذاشته شده است.

az17_r181_005
چیزی که اینجا ملاحظه‌ی کنید یک مایباخ-بنز ۶۰۰ پولمن ۱۹۶۸ است. از این خودرو به بدنامی یاد می‌شود چراکه یکی از محبوب‌ترین مدل‌های دیکتاتورهای جهان سومی بوده و در جایگاهی بالاتر از S کلاسی که بعداً عرضه شد قرار گرفت. این خودرو از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۸۱ تولید شد.

az17_r181_001

az17_r181_002
در طی سه دهه تولید دایملر تنها ۲۶۷۷ دستگاه از ۶۰۰ پولمن را ساخت. اکثریت مدل‌های ساخته شده فاصله‌ی کوتاه‌تر بین محورها داشتند. تنها ۴۲۸ نمونه با فاصله‌ی بیشتر بین محورها ساخته شد که ۳۰۴ دستگاه از آن‌ها بجای ۶ درب دارای ۴ درب بودند. در عوض مدل‌های ۴ درب و LWB مدل‌هایی نایاب‌تر هستند.

az17_r181_004

az17_r181_019

az17_r181_018
حتی مدل‌های دارای فاصله کمتر بین محورها نیز سنگین‌تر بودند (۳۳۳۴ کیلوگرم). با این تفاسیر ۶۰۰ پولمن به‌طور قابل‌توجهی سنگین‌تر از نسخه‌ی LWB رولزرویس فانتوم است؛ بنابراین مرسدس برای کمک به بهبود اوضاع اقدام به توسعه‌ی پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۳ لیتری با قدرت ۲۴۵ اسب بخار کرد. همچنین برای ایجاد سواری نرم‌تر این شرکت سیستم تعلیق بادی و سیستم هیدرولیک پرفشاری را برای مدیریت بیشتر خودرو ارائه کرد.

این نسخه‌ی ویژه دارای رنگ مشکی و کابینی به رنگ بژ است که با کنسول صندلی عقب چوبی به همراه تلویزیون سونی و استریوی پاناسونیک تکمیل گردیده است.

این خودرو در حراجی بیستم ژانویه در آریزونا شرکت خواهد کرد. همه‌ی افرادی که آرزو دارند حداقل در رؤیاهای خود یک دیکتاتور بدنام باشند می‌توانند در این حراجی شرکت کنند! فقط یادتان نرود به همراه جیپ پرپول دو پرچم کوچک را برای نصب روی گلگیرهای جلو به همراه داشته باشید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. kasra

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (84 ديدگاه)

    میشه بگید این خودرو متعلق به کی بوده؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (188 ديدگاه)

      ظاهرا متعلق به یک کلکسیون خصوصی هستش وتو فونیکس آریزونا برای فروش گذاشتنش.
      گمونم شخصیت خاصی نباشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. شایان

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    عجب عتیقه ایی…این ماشینارو باید تو ی محیطی بزارن که نه رطوبت بهشون بخوره نه از سرما و گرما اسیبی برسه.من تو ذهنم ی محیط شیشه ایی ۴ گوشه.فک میکنم بد نباشه…
    ولی چقدر جذاب و گیراست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. محسن بهرام نژاد

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    این که قهوه ای هست هر طور نگاه کنی مشکی نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. madjid

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      مشکی هست دوست عزیز.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  4. علي

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    به نظر من انقدر این خودرو نسبت به زمان خودش زیبا و با ابهت طراحی شده (((چه داخل خودرو و چه بیرون خودرو))) در رابطه با قدرت موتوری و راحتی هم مطمئننا جای صحبت نمیذاره با توجه به اعتبار شرکت مرسدس . اما نکته ایی که منو به فکر فرو میبره جمله عجیب و غریب مقالست که ی جورایی جز (((بد نامی )))برای این خودرو چیزی نخواهد گذاشت چرا ؟!!! چون که:(((این همه انسان که مات و مبهوت جبروت زیبایی و وقار این خودرو شدن ی جورایی دیکتا تور هستند یا به عبارتی دیگر کل انسانهای این کره خاکی با ی محاسبه کوچیک و ساده دیکتاتور مادرزاد هستند از جمله خود نویسنده این مقاله و مردم کشورش?))).
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. pony car

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    این خودرو رو من تو مستندهای بعد از جنگ جهانی دوم و جنگ سرد تو شوروی سابق زیر پای فرماندهان روس زیاد دیدم گمونم هوگو چاوز و فیدل کاسترو هم از این سری بنز داشتند .فیدل کاسترو رو تو اوج قدرت خودش عقب این ماشین با یکی از اون سیگار برگ های کوبایی خودش تصور کنید نهایت نوستالژی از نوع دیکتاتوری ..میگن ماهی گیر به قلابش کرم می بنده کرم چیز خوبی نیست ولی ماهی ها کرم خیلی دوست دارند بنز هم سلیقه دیکتاتورهای اونموقع دستش بوده افرین چی ساختی تو نهایت کمالگرایی دیکتاتورهارو براورده کردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. یوسف

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    من عاشق اون تلوزیون سونی کوچولو شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. madjid

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    عاشق این نسل از طراحی های بنز هستم. شبیه بنز معماری خودمون هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mohammadrr

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (125 ديدگاه)

    یعنی آخرته هرچی ماشینه??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. هادی

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    البته به احتمال قوی تلویزیون و رادیو کاست فابریک نیستند. چون سری Trinitron تلویزیونهای رنگی SONY مال دهه 80 اند و محصولات پاناسونیک اون زمان با برند National تولید می شدند، علاوه بر این، این ظبط از ظاهرش و دکمه هاش معلومه که متعلق به دهه نوده.
    در هر صورت عالی بود، هم مقاله، هم ترجمه، هم ماشین…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. هادی ۸ سیلندر

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (458 ديدگاه)

    خودرو های قدیمی بنز به نظرم هنوز میتونن تولید شوند و رقابت کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. faramarz

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    هنوز پر ابهت و بی نظیره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. شهرام

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    کاش پیکان لیموزین هم مونتاژ یا تولید میشد با تغییراتی در پیشرانه و اتاق و سیستم تعلیق و برای میکرو دیکتاتورها میساختند تا از دیدنش لذت ببرند و تلویزیون پارس کوچکی هم داخلش بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا