مرسدس بنز

خرید مرسدس S550 کارکرده به‌جای سدان ارزان‌قیمت نو

خریداری یک خودروی لوکس دست دوم می‌تواند خطرات زیادی به همراه داشته باشد. ازجمله هزینه تعمیرات گران‌قیمت باوجود پایان گارانتی‌ها و یا مالیات‌های ویژه خودروهای لوکس. با این وجود گاهی ریسک خرید یک خودروی لوکس مثل این نمونه مرسدس بنز S550 بسیار وسوسه کننده است.

شما می‌توانید به‌جای خرید یک خودروی ساده تویوتا کرولا یا هیوندای النترا، یکی از شاهکارهای مرسدس را با قیمت حدود ۱۹ هزار دلار خریداری کنید. خودرویی که در کالیفرنیا برای فروش گذاشته شده، حدود ۸۵ هزار کیلومتر کارکرد داشته و مدل ۲۰۰۸ می‌باشد. باوجود عمر بالا و کارکرد نسبتاً کم، این خودرو کاملاً سالم و نو به نظر می‌رسد.

مرسدس S550 یادشده بدون هیچ گونه تصادف و حادثه به رنگ مشکی و با چرخ‌های نقره‌ای ۱۹ اینچی با تایرهای میشلن پایلوت اسپرت A/S 3 و مجهز به آپشن هایی چون چراغ‌های بای زنون، چراغ‌های فعال چرخشی با زاویه فرمان، گرم‌کن شیشه جلو، سانروف پاناروما و شیشه‌های عایق حرارتی می‌باشد.

فضای کابین شامل صندلی‌ها، کنسول وسط، پایین داشبورد و پنل های درها با چرم Designo Sand پوشیده شده و اجزای دیگر هم با چرم مشکی و آلکانترا روکش شده‌اند. صندلی‌های جلو و عقب با تهویه و تنظیم برقی حافظه‌دار و تهویه کابین چهار ناحیه‌ای خودکار، فرمان گرم شونده، استارت بدون کلید، سیستم اطلاعات و سرگرمی COMAND با ناوبری و سایه‌بان برقی پنجره‌های عقب از دیگر تجهیزات این مدل می‌باشند.

مهم‌ترین و لذت‌بخش‌ترین بخش این خودرو، موتور ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری تنفس طبیعی آن است که ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس ۷ سرعته خودکار به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود.

خوب درنهایت انتخاب شما با کمتر از ۲۰ هزار دلار، یک سدان اقتصادی جمع‌وجور ولی نو است یا این مرسدس S550 مدل ۲۰۰۸؟ دلایل خود را نیز برای این انتخاب بگویید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. Philipp

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    بی بروبرگرد S-class

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. Reza

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      👍👍👍

      موافقم 9
      مخالفم 1
    2. مزدا

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      همین خودرو تو ایران چند میلیارد هست ولی تو خارج کمتر از 500 میلیون تومن هست!!!

      موافقم 11
      مخالفم 0
      1. li'l meiti

        ۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (688 ديدگاه)

        تو خارج مث انگولا؟!

        موافقم 3
        مخالفم 1
  2. حمید

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (370 ديدگاه)

    کسایی که میگن مرسدس دست دوم هیچ تصوری از هزینه نگهداریش تو کشور های غربی ندارن !
    فقط به درد این میخوره بگیری ، هفته ای یبار درش بیاری ،لذتش و ببری
    اس کلاس هیچوقت نمیتونه کاربرد کرولا رو واسه کسی داشته باشه حتی اگه نو باشه

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      حمید جان دقیقاً درست میفرمایید .

      کسی که کرولا صفر میخرد تکلیفش مشخصه و اگر نه هزینه‌های این دست خودروها وحشتناکه !

      یه ویدیو دیروز از علی بخردی دیدم در مورد bmw سری۷ که طرف حاضر شده بود ماشین را مفتی بده به تعمیرکار و خلاص ، حتماً ببینید تا گوشی دستتون بیاد چرا میگم از bmw در ایران فراری باشید و خودروهای bmw حتی جدیدهاش هم شدیداً مستهلک میشوند ، فاجعه‌ی تمام عیار هستند اما برخی‌ها نمیخواهند ببینند حقیقت را و تا کسی هم حقیقت را میگوید ، سریع واکنش هجومی نشان میدهند و … !

      بنز S که دنیای زیبای عاشقان خودروست اما یه مسئله‌ای که هست ، اینه که کلاً این خصلت آلمانی‌های لوکس هست که حتی اگر سوارش هم نشوید باید پس از مدنی مُعَیَن برخی از قطعاتش را به اجبار نو کنید و اگر نه اول ارور میدهند و سپس شروع به خرابی میکنند و … !

      این حرف من نیست ، این حرف مالکانش بوده و هست ، این حرف تست‌کنندگان مربوط به خودروهای جهانیست !

      به همین علت هست که دیگر در جهان دارند این دست خودروها را ۳ ساله و ۲ ساله لیز میکنند و این عمل را مدام تکرار میکنند تا گارانتی به اتمام نرسیده از شرش خلاص شوند !

      حتی نمیشود نِگهِشان داشت و گارانتی خرید اما خریدن گارانتی هم جزییاتی دارد که اکثراً کلاه سر مشتری میرود با تبصره و قانون‌هایی که در قرارداد میگذارند عملاً گارانتی یه برگه‌ی باتله هست !
      (( توجه کنید ، منظور از گارانتی ، اون گارانتی‌ای هست که میشه بعد از اتمام گارانتی استاندارد خود خودرو خرید )) !

      موافقم 4
      مخالفم 8
      1. کوشا

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (220 ديدگاه)

        من دقیقا می خواستم در مورد همچین گارانتی سوال بپرسم که دیدم شما بهش اشاره کردین. من اطلاعی از این گارانتی ها ندارم. ولی می گین این ماشین ها یکسری از قطعاتشون عمر به خصوص خودشونو دارن و بعد یه مدت ارور میده ماشین. به نظر شما به صرفه نیست که مثلا یه گارانتی درجه یک مثلا ده هزار دلاری بگیریم که قیمتش نصف این ماشینه ولی هزینه های قطعاتشو هم پوشش بده؟ اصلا همچین گارانتی وجود داره؟ به نظر من می ارزه ۳۰ هزار دلار برا s کلاس بدیم…

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (10056 ديدگاه)

          کوشا جان
          تا جایی که من اطلاع دارم مشتری و نمایندگی بابت خرید گارانتی با هم رایزنی میکنند و به یک مبلغ مشخصی میرسند که رقم بالایی هم هست که پوشش هزینه‌های احتمالی را بکند اما چون پس از اتمام لیز دیگر نمیشود اون خودرو را دوباره لیز کرد ، اگر خواستند میتوانند همان را سوار شوند و به قیمت خودش بخرندش و اگر هم خواستند به دلخواه گارانتی می‌کنند که به سبب افت بالای خودرو گارانتی ارزش خودش را از دست میدهد و از طرفی هم اگر گارانتی نکنند و به مشکل بخورند هم هزینه‌ها بسیار بالاست و در هر دو صورت مشتری هست که ضرر میکند و نمایندگی هم به روی گارانتی و فروش خودرو سود دوجانبه میبرد !

          طبق گفته کسانی که در آمریکا زندگی میکنند و میگویند دیگر به ندرت کسی خودروی لاکچری میخرد و اکثریت لیز میکنند و پس از اِتمام لیز پَسَش میدهند و مدل دیگر یا صفر همان خودرو را دوباره لیز میکنند !

          البته هر کشوری قانون خودش را دارد ولی آمریکا بهشت عاشقان خودروست که با ساده‌ترین شرایط میشه خودرو خرید و هر چند سال دوباره نو کرد و لذت برد با هر سطح درآمدی که دارند از تمام اقشار !

          البته فکر میکنم کانادا و اروپا شرایط فرق میکند و هزینه‌های جانبی بسیار بالاتر از آمریکا هست مثل بیمه که باید ماهیانه مبلغ بالایی پرداخت کنند !

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. mahan

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          کوشا جان اول که گارانتی ها در کشور های مختلف ممکنه فرق بکنه اما اکثرا قوانین یکسانی دارند.اصولا گارانتی اصلی که بعد از خرید یک خودروی صفر تحت پوشش نمایندگی 2 حالت داره:اولین حالت اینه که قطعات خودرو باید برای مدت معینی بدون عیب و نقص کار کنند و خودروساز یا نمایندگی موظف است تضمین کند که در این مدت عیب و یا نقصی در قطعات خودرو بوجود نمی آید، در غیر اینصورت بدون دریافت هزینه از مشتری قطعات باید تعویض شود.
          دومین حالت اینه که خدمات تعمیراتی به مدت مشخصی بدون هزینه برای مشتری ارائه می شود. به این معنی که در صورتی که خودرویی در تاریخ معینی دچار ایراد فنی شد، نمایندگان خدمات پس از فروش موظف است بدون دریافت هزینه ای خودرو را تعمیر کند.
          برخی از خودرو ها یک از دو گارانتی یا هر دو رو به ندرت البته هر دو رو دارند.جز این گارانتی (اصلی) دیگه ای ندیدم نه در روسیه نه در دبی نه در امریکا(البته لس انجلس ایالت کالیفرنیا ممکنه قانون از ایالتی به ایالت دیگه تغییر بکنه!)نه در اسپانیا.بیشتر این ها گارانتی نمیگن بیشتر یکسری بسته های مشتری مداری هستش که بسته به سلامت خودرو و تشخیص نمایندگی اختیاری هست که به نمایندگی ها داده میشه اون ها هم میتونند به مشتری ها ارائه بدهند.البته برخی برند ها تمدید گارانتی هم دارند منتها داخل کشور ندیدم ولی توی دبی یوکان دنالی دست دوم گرفتم منتها نمایندگی این ماشین رو سرویس کردن و گارانتی مجدد دو ساله کردن.فکر کنم منظور شما و نوید خان گارانتی دست دوم هست!گارانتی دست دوم معمولا به ماشین هایی تعلق میگیره که از خود نمایندگی میخرید منتها دست دوم هست.این ماشین ها معمولا بسیار تمیز و مشابه صفر هستند و نمایندگی تمام مشکلات این خودرو رو برطرف میکنه و البته روی قیمت حساب میکنه به برخی خودرو ها معمولا (خودرو هایی که افت قیمت کمتری دارند و از لحاظ استهلاک خیلی کم استهلاک و باکیفیت هستند و بیشتر خودروهای اقتصادی)برگه گارانتی میدند که ممکنه یکمی فرق هم داشته باشه و تبصره های متفاوتی داره ولی بد نیست!همچنین چون یک جنس دست دوم خریدید برخلاف بازار ایرانی که مثل یک بسته شانسی هست باز می کنید میبینید یک چیز دیگه هست و فقط ظاهر ماشین خوبه شما ماشینی که میخرید به شما برگه ضمانت و اطمینان میدهند که تا فلان قدر برای موتور و گیربکس ضمانت می کنیم.(((((اصل اون گارانتی همینه)))
          البته اگه خودرویی که خریداری کردید بعد دو سال گارانتیش تمام شد برخی از برند ها تمدید می کنند(بنز.رنجروور.بنتلی.رولزرویس.استون مارتین و …)این چندتا رو میدونم بقیه یا نیستن یا نمیدونم.اما توی ایران پرشیا خودرو هوویک این کار رو برای من انجام میده البته فقط یک سال بعد اتمام گارانتی که اونم فقط یک ساله چون بیش از بیست ساله که مشتری خانوادگیش هستیم.توی برخی نمایندگی برخی برندها در برخی کشورها به شکل زیره:
          بعد اتمام گارانتی نمایندگی خودروی شمارو بررسی میکنه که شامل بررسی موارد زیر میشه بررسی ارکان اصلی خودرو شامل حک شاسی .موتور؛ رنگ و مقایسه آنها با اطلاعات شرکت سازنده جهت تعیین اصالت خودرو همچنین بررسی اصالت کیلومترطی شده و بررسی کلی سیستم های الکترونیکی. الکتریکی و مکانیکی با استفاده از تجهیزات تخصصی مرسدس بنز.
          بعد میرسه سر اعلام نتیجه:پس از انجام ارزیابی های مذکور، نتیجه در دو سرفصل زیرارائه میشه:
          ۱) تعمیرات الزامی و استانداردسازی شامل انجام تعمیرات و یا تعویض قطعات معیوب سیستمهای اصلی خودرو نظیر”موتور، گیربکس، تعلیق، ترمز، فرمان، سوخت رسانی، سیستمهای ایمنی فعال و غیرفعال” و جایگزینی آنها با قطعات اصلی .
          ۲) تعمیرات توصیه ای نظیر ترمیم و تعمیر بخش هایی از بدنه و رنگ و یا تعویض قطعات تزئینی آسیب دیده.
          اگر خودروی شما تمام استاندارد های موارد بالا رو پاس کرد و در صورت معیوب بودن عیب های مذکوره رو رفع کردید میرسه به دادن گارانتی:
          خدمات گارانتی:
          پس از ارزیابی خودرو و اعلام نتیجه، در صورت تمایل مشتری به انجام تعمیرات الزامی، خودرو در تعمیرگاه مرکزی پذیرش و عیوب و نقائص مطابق با استانداردهای نمایندگی برطرف می شود و پس از انجام تستهای لازم و حاصل اطمینان از انجام تعمیرات صحیح، به انتخاب مشتری قرارداد یکساله و یا دوساله (بستگی به برند داره ولی همین حدوده بیشتر نیست) منعقد و خودرو تحت پوشش این خدمات قرار می گیرد.
          اما برخی نکات و تبصره هایی داره که باید حواسمون جمع باشه.
          1: در صورت انجام تعمیرات الزامی و خرید گارانتی، هزینه تعمیرات تا سقف مشخص شده توسط شرکت به عنوان تخفیف برای مشتری درنظر گرفته خواهد شد.(مثل گارانتی اول تا حالا ندیدم بدون هزینه باشه و تا جاییی که من دیدم تا سقف 80 درصد قیمت رو پوشش میدن)
          2: خدمات گارانتی به خودروهایی که تعمیرات الزامی را انجام داده و مورد تایید بخش گارانتی قرار گرفته باشند تعلق میگیرد.
          3.شامل هر برندی نمیشه و همچنین هر خودرویی از همون برند نیست و بستگی به سال ساخت ماشین داره و اصولا همچین گارانتی هایی رو یکی تا دو سال بعد اتمام گارانتی به شرط و شروطها میدن
          4.انواع مختلفی از بسته های گارانتی هم داریم برای مثال گارانتی های پرشیاخودرو بارها دیدم طلایی.نقره ای.bsi که هر کدوم بسته به قیمتش شامل برخی موارد میشه و گارانتی کاملتر گرانتر.
          این اطلاعی بود که من داشتم انشالله که پرسش سوالتون همین بوده باشه و در حد اطلاع خودم همینو میدونستم.
          البته اینم تازه یادم اومد میگم ولی میدونم منظورتون این نیست.برخی برند ها برخی ازقطعات به خصوص خودرو های خودشون رو گارانتی مادام العمر می کنند.مثل رنجروور که گارانتی مادام العر شاسی روی ماشین هاش داره.ولوو گارانتی مادام العمر تعمیر داره.بنتلی گارانتی مادام العمر موتوری داره و رولزرویس هم گارانتی مادام العمر ادوات داخلی!

          موافقم 7
          مخالفم 0
        3. کوشا

          ۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (220 ديدگاه)

          تشکر از آقایون نوید و ماهان که قضیه رو روشن کردن و ما رو مطلع کردن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. mahan

          ۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          خواهش می کنم کوشا جان.

          موافقم 0
          مخالفم 2
      2. افشار

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (692 ديدگاه)

        آقاجان این حرفها چیه !!؟؟ کسی که بنز و بی ام و میخره که نمیره باهاش مسافر کشی کنه در این حدی که شما میگی استهلاک داشته باشد !!! نمیخوام به علاقه هات توهین کنم ولی علی بخردی حرف الکی میزنه برای اینکه بی ام و و بنز اللخصوص بنز ماشینهای کم استهلاکی هستن ولی شاید چون حتی هزینه های نگهداری معمولی هم در ایران بالا هست یک همچین فکری کردی

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. کیان

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1412 ديدگاه)

          دوست عزیز به لیست پر استهلاک ترین برندها نگاه کنی با یه سرچ ساده میبینی ک بی ام و صدر جدول هست و بنز دوم جدول !!!
          یکم منطقی فکر کن اگر این ماشین استهلاک پایین داشته باشه چرا پس با این قیمت نازل به فروش میرسه ؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 3
        2. افشار

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (692 ديدگاه)

          آقای کیان من که درک نمیکنم شماها رو چه حسابی از این حرفها میزنین !!! آقا جان جدولهای من درآورد مجله ها و سایتها را ول کن چون آنها خودشون هم در ارائه آمار هزاران جور اختلاف نظر و دعوا باهم دارند و آمارهای جورواجور و ضد و نقیضی ارائا میدن و آخرش هم معلوم نیست که کدامشان راست میگن و کدامشان دروغ در حالی که واقعیت چیز دیگری هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. شاهین

          ۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (107 ديدگاه)

          *** علی بخردی رو اصلا میشناسی فقط 19 تا بی ام و داره و خودش عاشق بی ام و هست حدود 25 سال ماشین باز خفنه هیچ ایرانی اینقدر تجربه تو المانی ها نداره از روی تعصب حرف بی حساب نزن بی ام و هم نداشتی که این حرف رو میزنی تو همین ایران هم بی ام و بخری بالای 50 تا کار کلی هزینه نگهداری داره فقط

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. NAVID۰۰۹۸

          ۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (10056 ديدگاه)

          کیان جان
          میخواستم جواب ایشان را ندهم چون قرار بر این شد که بحث کشکی شکل نگیرد و این کاربر هدفش چیز دیگر هست و نه نقد یا بحث دوستانه !!!

          اما باید بگم با اینکه این رده خودروها استهلاک بالاتری نسبت به بقیه دارند اما قبلاً هم گفتم و باز هم میگویم که در اروپا زیاد میبینید سری ۷ ، xc90 ، کلاس S ، آئودی A8 را به عنوان تاکسی استفاده میکنند و … !

          اما مشکل را بارها گفتم که مثل اینکه فایده‌ای ندارد و خیلی از کاربران تمام تصوراتشون بسته به بازار مسخره‌ی ایران و قیمت‌های نجومی میلیاردی این دست از خودروهاست که در اکثر نقاط جهان با ۳ سال کارکرد حدود ۵۰٪ اُفت قیمت میخورند و سپس پلکانی سال به سال اُفت میخورند حتی اگر کم‌کارکرد و تمیز باشند .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. افشار

          ۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (692 ديدگاه)

          ببین شاهین‌ خیلی از افراد خیلی از ماشینها رو دارن ولی دلیل نمیشه که چون آن ماشینها رو دارن و سوار میشن پس هر حرفی که راجب ماشین میزنن درست باشه !!! در حال حاضر بیشتر مردم جهان ماشین دارن اما همه که طراح موتور و گیربکس و بدنه ماشین نیستن و همه که مکانیک درجه یک نیستن که بخوان در مورد ماشین نظرات حرفه ای بدهند ؟؟؟ خواهشاً بیخودی علی بخردی را بزرگش نکنین

          موافقم 3
          مخالفم 0
        6. mahan

          ۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          نوید جان بعضی حرف هارو نباید جواب داد اما گاهی ادم از دستش در میره و جواب نده تک و پهلوی ادم به حرف درمیاد.
          xc90ی که توی خارج مثل بنز کار میکنه توی ایران اصلا منطقی نیست و من بعد 2 هفته پسش دادم یا پانامرا و کاین رو هر کدوم رو کمتر از 1 سال سوار شدم چون واقعا از گرفتاری هاش و تیغ زدن های الکی خسته شدم.حالا خوبی بنز و بی ام و اینکه که تو کشور قدمت بیشتری داره باز چندتا تعمیرکار حرفه ای و چندتا قطعه اصل گیر میاد!من هیچ وقت نگفتم خودرو های المانی کم استهلاکه و فقط نسبت بهم کم استهلاکتر و پراستهلاکتر داریم و به علت تکنولوژی بالاتر و حساسیت ها و قربانش برم شرایط ایران ماشین گاها اذیت میشه.من با تجربه 318.328.335convertible.530xi E60.528.530 g30.630.650.740.750.730li.x3 E83.x3 F25.x3 F25 fecelift.x4.x6.z4
          c200.c350.E350 sedan w211.E350 sedan w212.E350 coupe.E250 sedan.s500.cls 63.g550.ml350.glk350.sl500.slk 350.
          panamera 4s.cayenne turbo s
          من با این تجربه از خودرو های المانی هیچ نمی دونم فقط بعضیا نمی دونم چه طور از طریق اسکرین بر همه امور واقف هستند

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. افشار

          ۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (692 ديدگاه)

          این نوید و فیک هاش آخرش میخواد به این نتیجه کشکی برسه که آلمانیها خیلی الکی هستن و استهلاک بالایی دارن و فقط تویوتا و لکسوس خیلی خوبن !!!! حالا از هیوندای کشیده بیرون و گیر داده به آلمانیها !!!! گفتم که در جریان باشین

          موافقم 4
          مخالفم 0
        8. mahan

          ۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          پسر خوب معلومه کی فیکه؟یک سری حرف ها زشته اصلا نباید گفت من همین الا با توی پارکینگم دو تا المانی x4 و e350 کوپه خوابیده و یک s500 و x3 هم تهرانه! تازه این ها دربرابر ماشین هایی که توی خارج داشتم ات و اشغال هستند.داری از چی دفاع می کنی چندتا المانی سوار شدی.من هم خوبیاشو گفتم هم معایبش رو اونی که داره میتونه خرجشو بکشه و شرایطش مهیا هست استفاده میکنه اونیم که نه هیچی.نمی دونم بحث شما برای چیه؟
          قضاوتت نمی کنم اما احساس می کنم المانی نداشتی و چند بار سوار شدی فقط.
          دیگه هم جوابتون رو نمیدم چون هدفتون مشخصه که چیه؟اگه توی چند پست قبل دیده باشید و چند پست قبل تر بارها گفتم is هیچ وقت بپای سری 3 و سی کلاس نمیرسه و بارها از معایب و مزایای هر برند گفتم.شما دنبال مغلطه هستید که با بحث کردن با بچه ها خودتو بالا بیاری که متعصفانه بهت بگم این چیز ها برام مهم نیست و حتی حساب کاربری هم ندارم!مغلطه و سفسطه نکن برادر من اگه به مذاکره و حرف زدن هست بیا ما خودمون بهت یاد میدیم که چه طور پیش قاضی ملق بازی کنی که خود قاضی گرگیجه بگیره!

          موافقم 1
          مخالفم 1
        9. افشار

          ۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (692 ديدگاه)

          حرف زدن داخل فضای مجازی که کنتور نمی اندازه آقای ماهان !!! اگر اینطوری باشه پس من هم استاد دانشگاه آکسفورد هستم و مهندسی مکانیک و طراحی خودرو تدریس میکنم !!! تازه یک کلکسون کامل از همه برندهای دنیا از مدلهای قدمی شان بگیر تا مدل های جدیدشان داخل یک گاراژ شخصی خیلی بزرگ دارم که حتی داخل خوابت هم نمیبینی !!! راستی یادم رفت بگم یک جزیره شخصی و ۱۰ تا هلی کوپتر شخصی و ۵ تا هواپیمای جت شخصی هم دارم

          موافقم 0
          مخالفم 1
        10. mahan

          ۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          افشار جان انشالله که داشته باشید یا به دست بیارید.کسی که از زندگیش راضی هست از خوش حالی مردم خوش حال میشه.انشالله شما و همه دوستان به هرچیز که دوست دارند برسند

          موافقم 0
          مخالفم 1
      3. Iman99

        ۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        Navid0098 اینهمه حرف میزنی که چی بشه تابلوعه تو هدفت یه چیز دیگس کلا میخوای از برند مورد علاقت بت بسازی و بقیه رو بکوبی هربار هم کامنت اول یا دوم ریپلای میکنی فقط کافیه یک کلمه برای بهونه پیدا کنی
        بعد اینهمه روضه خوندی که چی همه خودشون میدونن درست و غلط چیه کسی مثل تو که کرولا رو با ب ام و ۵ مقایسه کنه تکلیفش معلومه باید ***
        این حرفای که میزنی هیچ ارزشی نداره و کلا نظر شخصیه
        نظر شخصی خودتو به دیگران بعنوان یه حرف تحمیل نکن
        بارها گفتم نظرت درمورد علاقه مندی های خودت رو بده و برو و به دیگران احترام بزار
        همین مرسدس اس کلاس رو اگه از جهت برتری حساب کنی معلومی که کاملا برتر از یه خودروی اقتصادیه و هرکسی باتوجه به هزینه های اون میتونه از این ماشین استفاده کنه کسی هم که ماشین باز نیست و دنبال خودروی بهتری نیست و فقط میخواد از نقطه به نقطه ای دیگه منتقل شه یه راست میره سراغ خودروی اقتصادی یا هاچ بک
        ب ام و ام ۵ بهترین سدان فول سایز جهانه و از همه نظر هم بهترینه در کنار دیگر آلمانی ها خودش پادشاهی میکنه مثل پادشاهی شاسی بلند ها و آفرودر های امریکایی ازجمله فورد رپتور و رم تی ار اکس تو آفرودر ها و این برتری تو همه چیزای دیگه هم هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. mahan

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    یه عنوان صاحب یک نسخه از سال 2013 s500 و اینکه از اول دست خودمون بود و کارکردش حدود 97 هزارتا بود تا هفته پیش!لااقل هیچ وقت تو ایران همچین کاری رو نکنید.اگه بودجهتون به یک ماشین اقتصادی یا نیمه لوکس جدید میخوره هیچ وقت نمونه لوکس قدیمی رو جایگزین نکنید حتی ماشین مشکلی نداشته باشه تعویض قطعات مصرفی سالانه عادی که میتونه یکم اذیت کننده باشه رو کنار بگذاریم این ماشین ها قطعاتشون عمری داره و معمولا بعد هر چندسال ارور میده که فلان قطعه عمرش داره تموم میشه و تا ماشین اسیب ندیده باید عوض بشه و خودبه خود برخی قطعات رو باید تعویض کنید که با این بودجه نمیخوره و جز بدبخت کردن و درنهایت اذیت کردن ماشین و مفت فروختن چیزی عاید کسی نمیشه!
    اینجور انتخاب ها که به جای فلان ماشین صفر فلان ماشین دست دوم رو بگیرم بیشتر تو این سبک و رنج هستش مثال میزنم مثلا به جای خرید یک الانترا صفر یک سوناتا ال اف دست دوم تمیز 2016تا2017 بخریم.به جای راو4 صفر پرادو دست دوم تمیز بخریم.به جای کمری اریون تمیز بخریم.به جای اپتیما جی تی لاین جنسیس 2013 یا گرنجور تمیز بخریم!
    البته یک سطح بالاتر هم میشه منتها خیلی ریسکی هست و باید مراقب تر باشید.مثل اینکه به جای سری 3 مدل 2017 برید سری5 مدل 2014 بخریم.به جای x1 جدید 2017 بریم x3 قدیمی تر بخریم!به جای c200 مدل 2014 بریم 528 یا 525 مدل 2011تا2012 بخریم و … که باید خیلی مواظب باشید و تمام جوانب رو درنظر بگیریم

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. RezaRs

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      آقا ماهان علت همین افت قیمت هم همینه آلان با ۷۰ تا میشه یه مایباخ ۵۷ s در حدود ۳۰ ۴۰ تا کار پیدا کرد درسته پیمایش کمی داشته ولی عمر ماشینم بحث مهمیه ولی در خصوص مایباخ ۵۷ اگر بتونه یه ۴ددرشو با ۳۰ ۴۰ تا کار در حدود ۵۰ تا بخره بیاره ایران حالا به هر شکلی البته فکنم گفتید ( فعلا نشدنیه وارد کردنش ) قطعا میتونه رکورد بزنه و از مایباخ ۵۷ s قذافی که یه ماشین خیلی خاصتره گرون تر بشه
      ایران و قیمت های عجیب و غریبش 🤷‍♂️

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. mahan

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        بله رضا جان مگه c180 سال 2015 رو تو ایران گگرونتر از s500 2020 دارن نمیفروشن؟مگه لندکروز دو لکه رنگ افرود رفته ناراحت رو با یک فیس لیفت تایوانی 3 تومن نمیفروشن؟
        درسته رضاجان یک هزینه نگهداری دوم هر خودرویی در هر کشور عمر مفید داره و به تناسب اون عمر مفید یک بیمه براش میبندن ماشین های لوکس در خارج قیمت بیمه سربه فلک کشیده ای دارند حالا اگه قدیمی و لوکس باشه ممکنه 3 برابر قیمت ماشین هم گاهی دربیاد.حتی گاهی شده یک کرولا قدیمی بیمهش اندازه یک لکسس جدید بشه اونم بخاطر قدیمی بودن!حتی داشتن پارکینگ و نداشتنش هم توی بیمه تعیین کننده هست و فاکتورهای زیادی داره که کلافه کننده هست.قطعات مصرفی کمیاب و گران هم که بماند.گاهی اسقاط کردن یک ماشین توی خارج برای استفاده از قطعاتش از خرید قطعات برای افراد ارزانتر درمیاد و بدرد کسی که تو خارج زندگی میکنه نمیخوره مگر کلکسیونر باشه و یا عشقشو داشته باشه!ولی بله اگه بیاریمش تو ایران رکورد ها خواهد زد توی این بلاد گل و بلبل که پاترول 2014رو گفتن 20 میلیارد یا من بهترین رنجروور اتوبیوگرافی لانگ ویل بیس فول 2015 شخصی سازی شده رو گرفتم 250 هزار دلار اینجا نزدیک عید اومدم تهران نمایشگاه سینا جنیدی از دوستان چون منم رنجروور اسپرت 2010 رو بهم گفت 25 میلیارد در صورتی که تو دبی با 300 تا 400 میلیون میشه سوار شد!

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. RezaRs

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          قیمت گذاری ها عجیبه ولی قطعا با اصلاح قوانین مالیاتی و خارج کردن خودروسازی از دست مافیا و ازاد کردن واردات و برخورد جدی با گرون فروش ها به نظرم درست شدنیه ولی ممکنه هرکی بخاد اینکارو بکنه بهش بگن ۱ درصد از پول هر پرایدو بهت میدیم اونم جیره خور اون مافیا شه
          عجیبه این مافیا حتی نمی دونم کی اند و چی اند ولی بزرگترین قاتلین تاریخ بشریت اند به خاطر یه مشت اسکناس بی ارزش جون هموطن هاشونو به خطر انداختن با ماشین نا امین و ممنوعیت ورود ماشین های ایمن
          یک ضرب المثل سرخ پوستی هست که اگر اشتباه نکنم میگه ( تنها وقتی آخرین درخت بمیرد وآخرین رودخانه مسموم شود و آخرین ماهی شکار شود، انسان ها خواهند فهمید که نمیشود پول را خورد)
          البته ماهم در جواب سرخ پوست های خردمند داریم که :
          پدرم روضه ی رضوان به دو گندم بفروخت
          من چرا ملک جهان را به جویی نفروشم
          منتها ما ایرانی ها که همیشه مضمون ظاهری رو درک میکنیم به جای اینکه کنایه حافظ رو بگیریم ملک جهان را به جویی میفروشیم

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. mahan

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          بله رضاجان درست میفرمایی اما مافیا متاسفانه قدرتش بزرگتر از این حرفا هستش و شکست دادنشون نیاز به یک همبستگی و اتحاد سراسری داره اما شدنیه!اما فقط باید بخوایم

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      باریکلا ماهان جان
      دقیقاً درسته
      بارها و بارها با خودم کلنجار رفتم که بروم برای خرید لکسوس LS460 مدل ۲۰۱۲ که مدام با خودم میجنگم هنوز هم این فکر ول کن من نیست ، مطمئناً هیچگاه خودروی کارکرده‌ی لاکچری نمیخرم ولی همیشه هم با خودم درگیری ذهنی دارم بین خریدن و نخریدن !
      دلیلش هم کاملاً مشخصه ، اول که خودروهای لاکچری باید از صفر خرید تا به جزییات خدماتش واقف بود و اینکه بورس شدیداً بدی داره که راحت فروخته نمیشه و اینکه اگر خدای نکرده عیبی پیدا کنه دیگر اول مکافات‌هایش هست ، با اینکه از نزدیک در آجودانیه دیدم لکسوس LS مدل ۲۰۰۸ مثل ساعت در سکوت کار میکرد و کیلومترش بالای ۵۰۰هزار کیلومتر بود !

      بنز S که سلطان هست اما هزینه‌های جانبی این دست خودروها بیش‌ از حد بالاست !

      دوستانی که میگن ارزان میشه و میشه خرید باید در نظر بگیرند که اگر این خودروها به خرج بیوفتند ، هزینه‌ی تامین قطعه و دستمزدشان در خارج از کشور حتی از قیمت خریدش هم بالا میزنه و با ایران مقایسه نفرمایید اصلاً و ابداً !!!

      دوستی هم گفتند در منطقه آزاد خودروی پلاک ملی را میدهند و یه مدل پلاک منطقه آزاد هم قیمت ایرانی اما خودروی خارجی سوار میشوند مثل سوناتا یا الانترا که به نظرم کار اشتباهی نباشه چون شهرهای جنوبی راحت‌تر به قطعات استوک و … از دوبی دسترسی دارند و راحت بدون نگرانی تهیه میکنند و مثل تهران نیست که قیمت‌ها چندین برابر بالاتره و ارزش خرید ندارند !
      طرف با لنج یا قایق از دوبی همه چیز میاره و میبنده روی ماشین از موتور گیربکس گرفته تا روغن فیلتر و لاستیک خارجی و اصل و نظارت‌ها مثل شهرهای مرکزی و بالایی ایران نیست !!!

      برای همین خیلی‌ها با خودرو سفر میکنند به شهرهای جنوبی و لاستیک و باتری را بسیار ارزان‌تر با خیال راحت همان جا عوض میکنند و یه سفری هم میکنند و بر میگردند تا چند سال با خیال راحت استفاده میکنند !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. با مهربونی جهان زیباتره

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1102 ديدگاه)

        لکسس ک خرجش قابل مقایسه با بنز و بیمر نیست

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (10056 ديدگاه)

          بله
          لوسوس خرجش با بنز و bmw قابل مقایسه نیست اما به سبب محدودیتی که در ورودش به ایران داشت و کم وارد شد ، سبب شد بسیار کم وجود داشته باشه و خدماتش را هرجایی نتواند انجام دهد و … !
          بلاخره هرچی که باشه ، لاکچری هست و لاکچری بازی هم هزینه‌ی لاکچری طلب میکند !

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. mahan

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        خواهش می کنم نویدجان به قول معروف پیش استاد درس پس میدیم.در مورد خودرو های لاکچری نمیشه ریسک کرد مگر اینکه صاحبش رو بشناسی ولی مطمئن ترین روش اینه که از اول دست خودت باشه.فکر کنم اون دفعه دوستان یادشون هست که من خرج لوازم مصرفی بی ام و 730li رو در طی 2سال و نیم استفاده اونم نه مداوم ماشین 4م اود تازه بیشتر با همین لندکروز جابه جا میشم شاید هفته ای چندبار بیرون بیارم و اخر هفته ای که افرود نرم باهاش بریم دوری بزنیم و مسافرت کوتاهی بریم حدود 140 میلیون خرج لوازم مصرفی شده بود و عزیزانی هم که بی ام و داشتند تائید کردند که چیز زیادی تعویض نکردم همون لوازم مصرفی و طبیعی!من همیشه معتقدم که وقتی یک ماشین لاکشری تو کلاس سری7 و اس و ائودی میخری کمه کم باید اندازه همون ماشین رو جداگانه تو حسابت داشته باشی خودتون هم که شاهدید دم عید چند تصادف ریز برام رخ داده بود از مالیده شدن تا افتادن سنگ رو شیشه!حتی امسال که روی چندتا پروژه سرمایه گذاری کردم دستم یکم خالی شده و تصمیم داشتم کواتروپورته بخرم اما یکم دودوتاچهارتا کردم دیدم میتونم نگهش دارم اما یکم اعصابم بهم میریزه و بقول معروف روزه شک دار نگرفتم و یک e350 کوپه خریدم.راستش برای خرید LS460 شما حق دارید هرکی نشسته نتونسته از فکرش دربیاد!لازم نیست که اصلا براتون توضیح بدم کم خرج ترینشون هست مطمئنا خودت استاد این کاری که خرجش یک هشتم 750li و یک پنجم s500 اما همین هم درنظر بگیریم معادل خرج دو تا سه تا rx350 و اگر به خرج مصرف لوازمش بیفتید که خیلی بیشتر میشه!LS460 مدل 2013 رو سینا گذاشته 3500تومن که پایینتر هم میده و خیلی وسوسه شدم اما به خودم قول دادم لااقل تا اخر بهار و پاییز ماشین عوض نکنم ولی مفته واقعا(توی ایران منظورمه البته که s500 2013 رو بهم قیمت دادم 7 تومن و واقعا گزافه یا 750 رو قیمت دارم بین 2500 تا 3 تومن دارند میدن 2011 شو) یکی هم توی اتوخسروانی هست هفته پیش که بود حالا حالا هم فروش نمیره 2012 رو گذاشته 2800.قیمت خیلی معقولی داره ولی اگه خواستی بخری از دوست من بخر مدل 2012 رو خودم براش خریدم 5هزارتا کار بود 500 میلون الان هم 70 هزارتا بیشتر کار نکرده و خیلی احتیاط میکنه و توی اتوبان از 120 بیشتر این ماشین نرفته حاظره 50 میلیارد بهم بده فردا ازش بخوام ولی لکسس رو میترسه بهم بسپره و منم خیلی رعایت می کنم و ازین بنده خدا ماشین نمیگیرم یعنی بهت بگم خیلی حساسه و هر ماه چرم های صندلی رو سرویس میکنه ولی خود من شخصا 6 ماهه که به s500 سر نزدم هفته پیش تازه بردم یک حالی به ماشین دادم این قدر خاک نشسته بود روش انگار خاکستری بود!بهت بگم من این ماشین رو برات تا اخر روزی که حاظری سوارش بشی تضمین می کنم.هر وقت می خواد بفروشه بهت خبر میدم.
        دقیقا حتی اگه خرج هم نیفته خرج عادیشون بسیار زیاده!شاید جالب باشه برات این ماشین خب بزرگه پدر ما هم زیاد استفاده نمیکنه تو شهر تنگ و پرترافیک تهران به منم که نمیده چون راننده بدی هستم این ماشین شاید 4 ماه بدون استفاده بمونه و هفته ای یک ساعت استفاده بشه ولی هر 5 ماه ارورچک میده که باید تعویض روغن و فیلتر و هزارتا کوفت و درد رو بررسی بشه بیشتر روغن و نفتیجات!چه استفاده کنید چه نکنید.شاید من یک سال هم سر به پزشکم نزنم ولی این عناقا باید هر 5ماه به 5 ماه بره دکتر و چک بشه حالا بماند هر 4 سال به 4 سال برخی از قطعاتش رو باید عوض کرد و یکبار تسمه فلانجا یک بار موس یکبار زنجیر بسیار جا یکبار هزار جا!خب طبیعیه و فلسفهش همینه لذت دو طرفه!!من هرازگاهی مثال میزنم میگم ازدواج رو من قبلا کردم و با نامزدم شوخی می کنم و میگم احترامت به خانم بزرگ رو نباید فراموش کنی و هر چی گفت چشم یادت نره😂😂😂!اول برای خانم بزرگ خرج می کنم هرچی موند برای توعه😂.من این ماشین هارو مثل یک مدل ایتالیایی مثال میزنم که بسیار زیبا و باکیفیته منتها کرم ها و لوازم مصرفی و مخصوص به خودش رو داره و از خوراک تا لباس و جواهرات و همه چیز ر. باید براش خرج بیشتری کنی تا یک خانم معمولی!

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (10056 ديدگاه)

          دقیقاً درست میفرمائید آقا ماهان

          خودروهای لاکچری را حتی اگر سوار نشوید ، باز مدام باید چکاپ شوند که یکی مثل من به سبب نداشتن حوصله در چنین مواردی اصلاً مورد انتخابم نیستند در ایران و نه جایی دیگر !!!

          دوستان عزیز
          شاید تا به حال صدها بار در کامنت‌ها گفتم ، در ایران سه چیز را نداریم ( جاده‌ و خیابان‌های استاندارد / بنزین و روغن مناسب اصلی / خدمات زیر نظر شرکت جهانی با دانش علم روز ) ، که به همین دلایل میگویم همیشه سعی کنید پا روی دل بگذارید و با عقل تصمیم بگیرید و نه با دل و قلب !

          من هم مثل شما آلمانی‌ها را دوست دارم اما آلمانی سوار شدن همانا و مشکلات بعدش هم همانا ، بحث خرابی نیست ، بحث اول خدمات و گرانی قطعات مصرفی هست و سپس خرابی و ارور و مشکلات ادامه‌دارشان !

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mahan

          ۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          🙏🏻🙏🏻 خواهش میکنم نوید جان پیش استاد درس پس میدیم.نمی دونم چرا مردم سر یک سری چیزایی تعصب دارند که از کنارش هم رد نشدند و ادم میاد صادقانه میگه فکر می کنند داره بزرگ نمایی میکنه.خداشاهده سر فروختن 730li حالا درسته خیلی گرونتر از حد عادی فروختم ولی به اون جوون شمالی هم گفتم که اسیر میشی و فلان و توی شمال نمایندگی و خدمات و متخصص نیست و درامدی هم نداری ضرر میکنی.منتها این عزیز 25 میلیارد زمین های باباشو خریده بودم و یکم پول دستشون اومده و متاسفانه جو گرفتهتشون اون دفعه دیدمش دیدم با پژو پارس رفت و امد میکنه گفتم ماشین کو میگه نه فروش میره هزینهش خیلی زیاده فعلا گذاشتمش تو پارکینگ گفتم تو پارکینگ هم بمونه خرج هاش زیادتر هم میشه و قطعات مصرفیش عمری داره و ربطی به مصرف نداره(حالا خدا شاهده 140 تومن خودم خرج کرده بودم و ماشین مشکلی نداشت موقع تحویل) راهنمایی کردم بیاردش پرشیاخودرو هوویک تعمیر کنه و بذاره نمایشگاه تا بفروشه.
          یا 740 رو یک کارمند اومده بود بخره دیدم کارمنده گفتم برنمیای و فلان بسیار براش یک پرادو پیدا کردم و بعدا 740 رو به یک بازاری فروختم.
          منتها نمی دونم چرا بعضیا چشمشون رو به حقیقت بستن

          موافقم 0
          مخالفم 2
      3. mahan

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        راستش قبلا این طور بود الان قیمت خودرو های منطقه ازاد سربه فلک کشیده و حدود 20 تا 30 درصد ارزانتر از ملی هستش و افت قیمت و حتی نوسان کاهشی کمتری نسبت به ملی داره.من همیشه گفتم خودرو های منطقه برای چندتا کاربرد خوبه.یک ماشین بازی من یکسری خودرو هاییی که ملی نمیشد رو منطقه میخریدم و حالشو میبردم از مزدا 6 و تاروس بگیر تا ماستنگ و کامارو و چلنجر و لینکن mkz!دومی برای ماشین دوم یک ماشین المانی یا ژاپنی گران داری یک کره ای لواپشن برای داخل شهر میخری یا افرادی که شرکت دارند و می خوان برای مدیراشون و شرکت ماشین بخرند من 5 تا توسان و اسپرتیج خرید به قیمت ارزان همینو اگه ملی میخریدم باید پول بیشتری میدادم در صورتی که اینا همچین ماشین های بیرون شهری هم نیستند.در مورد لوازم دقیقا درست گفتی خود من گاهی با بارها لوازم جانبی رو قبل از اینکه نیاز بشه میگم برام بفرستند با یک چهارم قیمت برام درمیاد و بنظرم ارزش داره مخصوصا گمرک های جنوبی برای شمال این قدر ها خوب نیست!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کوشا

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (220 ديدگاه)

          آقای ماهان. من بالا تر یه سوال از آقای نوید در مورد گارانتی های خودرو های کارکرده تو کشور های خارجی پرسیدم. شما هم اگه اطلاعی از این گارانتی ها دارین خوشحال می شم که اطلاعاتتون رو در اختیار من بزارین.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mahan

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          چشم حتما.راستش نیدیدم سوالتون رو قبلا وگرنه به اندازه سواد خودم انجام وظیفه می کردم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Iman99

          ۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          بحث خرج بیشتر کاملا مشخصه خودرویی که بهتر و پیشرفته تره و تکنولوژی بالاتری داره هزینه بالاتری هم داره مثلا مرسدس خیلی بهتر از لکسسه ولی خب هزینه های بیشتری هم داره کلا کسایی که میگرن خودشون مشکلی ندارن از این بابت.
          نوید ۰۰۹۸ هم که کلا روی صحبتش ظاهرا با مدد کاران محترم کمیته امداده چون کلا این جنبه واسش مهمه به همین دلیل نظرات اشتباهی میده درصورتی که باید علمی و درست حرف بزنه که نمیزنه بالاتر تو ریپلای کامنتهاش عرض کردم درستش چبه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. بهنام

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (983 ديدگاه)

    اینجور مواقعه باید به این نکته دقت کنید که از پس هزینه های این ماشین بر میاید یا نه
    صد در صد این ماشین بهتر از کرولا ست ولی خب هزینه نهگداری بالایی داره با توجه به مستهلک بودن بیشتر قطعات ( حتی با فرض این که به موقعه سرویس شده باشه بازم هزینه نگهداری بالایی داره )
    تو منطقه ازاد خیلی ها رو دیدم ماشین ایرانی فروختن پلاک منطقه گرفتن ولی با یه تصادف کوچیک موندن حالا چطوری درستش کنن سوناتا دیدم اینه پراید بسته 😑😂

    موافقم 8
    مخالفم 0
  5. افشار

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (692 ديدگاه)

    از نظرربنده ارزشش را داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Erfan

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (241 ديدگاه)

    متاسفانه با توجه به هزینه های نگهداری بالای خودروهای قدیمی و تکنولوژی پایین تر پیشرانه و قطعات در نتیجه آن مستهلک تر بودن قطعات ارزش خرید یه تویوتا کرولا صفر کیلومتر بهتره. 👌

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. امیرحسین

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (443 ديدگاه)

    سلام،تشکر از جناب آبتین،HamiD و جناب فکر کنم Ejman بود.🌹

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      خواهش میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      خواهش میکنم⁦❤️⁩

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. محمد ب

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (210 ديدگاه)

    خریدش با توجه به هزینه هایی که داره اشتباهه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. porsche

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    معاملرو جوش میدم

    شیرینی من یادت نره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahan

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      منم سکوت می کنم نمیذارم معامله بپاشه شیرینی منم یادتون نره😂😂😂

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    هرچند که یه آلمانی لوکس با این قیمتا عالیه ( البته در ایران قیمت این و امثال این چیزی دیگر است !) ولی به قول معروف به درد کسی میخوره که هم پولشو داره هم حوصلشو . بنابراین بهتره اون اکثر افراد برن یک کرولا یا النترا بخرن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. car reminds me of love

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    بنز – ترکیبی عشقولانه از لوکس و اسپرت.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      👍

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mahan

      ۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      با چاشنی ابهت و کاریزما👌👌

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Ali

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (267 ديدگاه)

    من کرولا میگیرم چون دوام ماشین واسم اهمیت داره نه لوکس بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ناشناس

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (59 ديدگاه)

    تو رادیاتورش ضد یخ بریز ، روغن شرو به موقع عوض کن ,تو زمستون بزار یه هفت هشت دقیقه کارکنه و بعد راه بیوفت ،دنده مرده نرو و به موتور هم فشار نیار.اذیتت نمی کنه.تجربه رانندگی با سمندی که 280 هزارتا راه رفته.10 ساله که دست خودمه و واشر سر سیلندرشو رو تا حالا عوض نکردم.خوشبختانه گیربکسش هم اصلا اذیت نکرده.
    البته فکر می کنم که بنز کیفیت ساختش سه برابر تولیدات وطنی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    بنظرم که ارزش خرید نداره،اونجا مالیات و هزینه های جانبی ماشین های قدیمی خیلی بالاست و چند برابر پول خود ماشین رو باید هزینه بعضی چیزای دیگه کنی!
    اس کلاس جدید بهتره….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. تاریخ

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم ماشین آلمانی نداشتم. ولی یک بار سوار خودروی اس-500 مدیر یک شرکت شدم که برای ممیزی رفته بودم آنجا. در بین صحبت ها او گفت که اس 500 را با کارکرد پایین می خرد و بعد از 30 الی 40 هزار کیلومتر کارکرد می فروشد و از نو یک دستگاه دیگر با کارکرد کم می خرد و سوار می شود. منطق من می گوید باید از هزینه این خودرو ترسید. مقاومت بی دلیل است.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا