مرسدس بنز

معرفی خودروی ایمنی جدید و آزمایشی مرسدس بنز

خودروی ایمنی آزمایشی مرسدس بنز که با نام ESF 2019 شناخته می‌شود یک GLE نیمه خودران است که از قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی استفاده می‌کند. این خودرو همچنین دارای ویژگی‌های ایمنی جدیدی بوده و با دیدن خطرات بالقوه می‌تواند هشدار بدهد.


این خودرو از جهات بسیاری به عنوان پیش‌نمایش تکنولوژی‌های آینده مرسدس بنز عمل کرده و هم‌اکنون در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ حضور دارد.


اولا کالنیوس مدیرعامل دایملر دراین‌باره گفته است:

ایمنی بخشی از DNA مرسدس بنز است. ما مکررا نشان داده‌ایم که از دهه‌ی ۷۰ میلادی تاکنون ایده‌های بسیار زیادی در بخش ایمنی داریم و خودروهای ایمنی آزمایشی ما این موضوع را نشان می‌دهند. ESF 2019 جدید نشان دهنده‌ی حمل‌ونقل آینده بوده و طیف وسیعی از نوآوری‌ها را به همگان ارائه می‌کند؛ و من قبلاً گفته‌ام که برخی از این ویژگی‌ها کاملاً نزدیک تولید انبوه هستند.

اما ESF 2019 با چندین خلاقیت جدید معرفی شده که هدف آن نه‌تنها حفاظت از سرنشینان بلکه محافظت از دیگر رانندگان نیز می‌باشد.


برای مثال زمانی که خودرو در حالت کاملاً خودران قرار داشته باشد غربیلک فرمان و پدال‌ها به منظور کاهش ریسک جراحت در زمان تصادف جمع می‌شوند. همچنین توجه خودرو به سیستم‌های حفاظتی و ایربگ ها معطوف می‌شود.


از دیگر تکنولوژی‌های جالب‌توجه این خودرو می‌توان به تکنولوژی چراغ جلوی انقلابی با نام دیجیتال لایت اشاره کرد که از نوربالای باکیفیت HD سود برده و رزولوشن آن بیش از ۲ میلیون پیکسل است. این خودرو همچنین از سیستم کودک پیش ایمنی برخوردار است که در آن کمربند ایمنی و عناصر حفاظتی جانبی قبل از تصادف به‌صورت پیشگیرانه کشیده می‌شوند.


هنوز تحت تأثیر قرار نگرفته‌اید؟ خب نظرتان درباره‌ی ربات کوچکی که به‌صورت خودکار از بخش عقب این شاسی‌بلند خارج می‌شود چیست؟ این ربات پس از تصادف خارج شده و به عنوان یک علامت هشداردهنده‌ی کنار جاده‌ای عمل می‌کند.
مدیر بخش ایمنی محصولات مرسدس بنز خاطرنشان می‌سازد:

ایمنی همچنان ارزش کلیدی برند ماست. مزیت زیاد عملکردهای خودران این است که در آینده تصادفات کمتری به خاطر خطای راننده رخ خواهد داد. البته خودروهای کاملاً خودران و بدون راننده با محدودیت‌های فیزیکی همراه خواهند شد و بی‌شک ترافیک ترکیبی خودروهای خودران و بدون خودران طی چند سال وجود خواهد داشت.

از دیگر نوآوری‌های EFS 2019 می‌توان به عملکردهای پیش ایمنی، ایربگ عقب با ایده‌ی باد شوندگی جدید و دستیار ترمز فعال اشاره کرد. سیستم اولی از پیش کشنده‌ی کمربند برای هشدار به راننده در زمان تخمین اشتباه سرعت در سر پیچ استفاده می‌کند.

مرسدس در طول این سال‌ها بیش از ۳۰ خودروی ایمنی آزمایشی ساخته که ۴ نمونه‌ی آن با نام های ESF 5، ESF 15، ESF 22 و ESF 24 به نمایش عموم درآمده‌اند.

ESF 2019 جایگزین مستقیم ESF 2009 بوده که نوآوری‌های زیاد آن روانه‌ی محصولات تولیدی این شرکت شده‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به Beltbag، ایمپالس پیش ایمنی جانبی و دستیار نوربالای فعال اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مک وال

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (217 ديدگاه)

    فرمان مستطیلی اذیت کننده نیست؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MehdiTurbo

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1921 ديدگاه)

      هی خداااا،آخه چرااااا ؟؟؟واقعن چرا،بابا اینا همه پدال از کانسپت میگه بعد یه عده میگند اگه چراغاش اینجوری زشته،گند زده به طراحی چراغاش،بعد دوباره همه توضیح میدن

      “این خودرو از جهات بسیاری به عنوان پیش‌نمایش تکنولوژی‌های آینده مرسدس بنز عمل کرده و هم‌اکنون در نمایشگاه فرانکفورت 2019 حضور دارد.”

      هیچ خودرویی با فرمان مستطیلی نداریم و تولید نمیشه،کاری به فرمول ۱ ندارم خودروی شهری مثل این.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. بهراد

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    فقط بجای جلوپنجره نمایشگر گذاشتن ،بازم موتور به خوبی خنک میشه؟
    یه ربات هم ساخته بودن موقع تصادف در میومد و تابلوی خطر رو نشون میداد.که نشون ندادن یا من ندیدم
    بعدشم فکر می کردم نوار های نارنجی، LED هستن اما انگار رادیومیه ( همون ماده شب تاب سبز تو ساعت ها)

    https://cnet2.cbsistatic.com/img/m_OzgOpvT-aYZPlQB6V2SirJAX8=/980×551/2019/05/20/496511d3-e86d-4f9d-8e47-a48fb7e04f81/mercedes-benz-esv-022.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا