آلفارومئومرسدس بنز

سدان ایتالیایی یا هاچ‌بک آلمانی؟ درگ آلفارومئو جولیا QV و مرسدس A45

وقتی از خودروهای پرفورمنس صحبت می‌شود اغلب نام آلمانی‌ها به میان می‌آید زیرا ب‌ام‌و M، مرسدس AMG و آئودی اسپرت همگی خودروهای بسیار سریع و قدرتمندی می‌سازند؛ اما کسانی که جایگزینی برای این سه‌گانهٔ ژرمنی می‌خواهند احتمالاً باید سراغ آلفارومئو بروند. این برند ایتالیایی ممکن است از لحاظ تنوع سبد محصولات حریف آلمانی‌ها نشود اما جولیا کوادریفولیو سلاحی چندمنظوره است که می‌تواند بسیاری از خودروهای جدید بازار را مغلوب کند.

حال کارواو می‌خواهد ببیند که آیا این سدان قدرتمند ایتالیایی از هاچ‌بک داغ AMG سریع‌تر است یا نه و بدین منظور آن‌را در برابر یک A45 S زردرنگ قرار داده است. در نگاه اول این مسابقه ممکن است مثل رویارویی فیل و فنجان به نظر برسد اما اعداد و ارقام نشان می‌دهند که دو خودرو می‌توانند هماورد خوبی برای یکدیگر باشند. هرچند آلفا قدرت بیشتری دارد اما این نیرو فقط به چرخ‌های عقب آن منتقل می‌شود و از لانچ کنترل هم بی‌بهره است. این در حالی است که نیروی موتور ۲ لیتری چهار سیلندر مرسدس از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. عجیب اینکه هرچند A45 خودروی کوچک‌تری از جولیا است اما وزن بیشتری دارد.

اولین درگ هرگز برای آلفا خوب نبود زیرا لاستیک‌های سرد روی مسیر سرد و انتقال نیرو فقط به دو چرخ اصلاً ترکیب خوبی نیست؛ بنابراین احتمالاً فهمیدید که منظور ما چیست اما اگر بخواهیم به عبارت ساده‌تر بگوییم، در درگ اول A45 جولیا را کاملاً نابود کرد. در درگ دوم، ایجاد چند تغییر در سیستم الکترونیکی کنترل پایداری اوضاع آلفا را کمی بهبود داد اما بازهم کافی نبود. سپس در درگ سوم مت واتسون تصمیم گرفت جولیا را در حالت مسابقه قرار داده و با فشار ملایم‌تری روی پدال گاز حرکت را آغاز کند. آیا این بار سدان اسپرت ایتالیایی موفق می‌شود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

مشخصات فنی

آلفارومئو جولیا QV

مرسدس A45 S AMG

پیشرانه ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۴۲۱ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۱۵۲۴ کیلوگرم ۱۶۳۵ کیلوگرم
قیمت ۶۷,۱۹۵ پوند ۵۰,۵۹۵ پوند
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه

  1. 🇮🇹Amin_sto🇮🇹

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (294 ديدگاه)

    آلفارومئو خیلی جذابه ، و اون موتور ۲.۹ لیتری ساخت فراری بی نظیره و صدای خیلی زیبایی تولید میکنه و تازه یه میل لنگ فیبر کربنی هم داره ، جولیا یکی از ماشین های مورد علاقه جرمی کلارکسون هست و شخصا توسط ایشون تایید شده .

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۶
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      همه میدونند کلارکسون درباره آلفا خیلی تعصبی نظر داد فقط به خاطر علاقه ای که به این برند داشت
      در حالی که جیمز می و ریچارد هموند اصلا قبول نداشتند
      شاید تنها نکته خوب آلفا استفاده از پیشرانه فراری باشه
      در ضمن جولیا در برابر رقبایی مثل بی ام و، آئودی و مرسدس هیچ شانسی برا پیروزی نداره
      پدال لطفا بزار کامنتم منتشر بشه ممنون

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱۵
      1. احمدرضا

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (419 ديدگاه)

        دوست عزیز
        بی ام و ام ۳ جدید چی بهتر از آلفا داره دقیقن 🙄😑
        قیافه بهتر؟ با اون جلو پنجره‌ 😪😂 موتور بهتر؟😆 فقط امکاناتش بهتره اونم آلفا با بروزرسانی جدید حل کرده

        آلفارومئو شانس نداره چون نه خودش آلمانیه نه مالکش😏
        همین قیافه و موتور آلمانی ها میزدن همه به به میکردین چون آلفارومئو هستش باید بد باشه 😏

        اشکال نداره به کارتون ادامه بدین چون فیات داره تازه روی آلفارومئو سرمایه گزاری میکنه 😁 ادامه بدین تا ایتالیایی ها دوباره خیز وردارن😎

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۱۴
        1. Moein

          ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (745 ديدگاه)

          👌👌👌

          موافقم ۸
          مخالفم ۲
        2. پدر خودرو سازی جهان

          ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          عزیزم من هیچ مشکلی با ایتالیایی ها ندارم
          اما آلفا در حد بقیه ایتالیایی ها نیست در حد مثلا مازراتی
          در پاسخ به حرفت در مورد جلوپنجره ام ٣ هم باید بهت بگم، هر چی باشه بهتر از جلو پنجره زاقارت جولیا هست

          موافقم ۲
          مخالفم ۱۴
        3. جناب ایکس

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (654 ديدگاه)

          @پدر خودرو سازی
          اصلا اینطور نیست. من پنجرنه جلو جولیا رو با ۱۰۰ تا ام ۳ جدید عوض نمیکنم.

          موافقم ۶
          مخالفم ۳
      2. احمدرضا

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (419 ديدگاه)

        نمیشد به سخن گوهربار جدیدت پاسخ بزنم پس روی این میزنم
        آلفارومئو مالک خوبی نداره
        فیات کرایسلر براش مهم نیست با پلتفرم های قدیمی کار میکنه اما آلفارومئو از اون نامردی ها بهترین ماشین رو ساخته
        نه تو نه من در حد آلفارومئو نیستیم که نظر بدیم
        اگه یادت باشه همین جولیا داشت بهترین خودرو دنیا میشد که به ۲۰۰۸ باخت اونم بخاطر موتور ۲۰۰۸ بود
        اون زمان بیمر جونت کجا بود 😆🤣
        تازه طراحی کابینش جزو بهترین طراحی کابین دنیا شد
        ۱۱۰ سال خودروسازی چیزی نیس که با حرف من و تو به فنا بره پس به خودت فشار نیار چون آلفارومئو داره راه پیشرفت رو طی میکنه 😊
        در ضمن برو ببین دنیا درباره کدوم جلو پنجره‌ حرف میزنه 😏 جولیا یا m3 😑

        پدال بزار نظرم منتشر شه 🤔

        موافقم ۸
        مخالفم ۲
    2. OMID

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2052 ديدگاه)

      میل لنگ فیبر کربنی نداریم
      منظور میل گاردان فیبر کربنی بوده

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
      1. 🇮🇹Amin_sto🇮🇹

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (294 ديدگاه)

        شاید آلفا به اندازه رقبا سریع نباشه اما هنر و ظرافت هست که تو این زیبای ایتالیایی موج میزنه و یه رویه کاملا متفاوت از مرسدس ، بی ام و و آئودی رو در پیش گرفته ، در ضمن فقط جرمی کلارکسون جولیا رو تحسین نمیکنه در تاپ گیر هم کریس هریس دیوونه ی
        جولیا هست ، در کل جولیا یکی از بهترین سدان های پرفورمنس بازار هست و از همه مهمتر اینکه ایتالیایی هست 🇮🇹❤🇮🇹

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۴
        1. [AMIN_TROFEO]

          ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          منکر این نمیشی که بهترین سدان پرفورمنس m5 cs هست؟
          اصلا مشخصاتشو دیدی؟

          موافقم ۳
          مخالفم ۳
  2. ツSAMURAIツ

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    بنز که شاهکاره
    اما من آلفا رو خیلی دوست دارم طراحیش زیباست و موتورش ساخت فراریه 😍

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      من هیچ جذابیتی در طراحی جولیا نمیبینم 😐

      موافقم ۶
      مخالفم ۱۶
      1. احمدرضا

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (419 ديدگاه)

        آرم آلمانی روش بزار اون موقع میبینی 😏🙄

        موافقم ۸
        مخالفم ۷
      2. ツSAMURAIツ

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1019 ديدگاه)

        سلیقه ایه

        موافقم ۶
        مخالفم ۱
      3. [AMIN_TROFEO]

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2051 ديدگاه)

        یه عینکی روی چشمت هست به نام عینک تعصب
        برش دار قشنگیشو میبینی

        موافقم ۸
        مخالفم ۲
        1. PHILIPP

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (167 ديدگاه)

          مدل طراحی این خوردرو بشدت سلیقه ای هستش (مثل مرسدس بنز میباخ ۶ کابریولت) یک فردی عاشقش میشه فرد دیگری با دیدنش حالش بهم می خوره ربطی به تعصب اینا نداره

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
  3. محمد رستمی نژاد

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (69 ديدگاه)

    انصافا کی الفا رو به به ۲لیتری توربو میده
    مهندسی رو ببین
    حداکثر سرعت الفا تقریبا ۳۰۰ کیلومتر هست
    با به V6

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
  4. محمد رستمی نژاد

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (69 ديدگاه)

    چند تا ماشین استوک با موتور V6 میتونن به ۳۰۵ کیلومتر برسن
    مهم تر اینکه موتورش از فراری هست
    طراحی که عالی
    دیگه چی از این بهتر

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      به قول خودت پیشرانه مال فراری هست نه آلفا پس باید فراری را تحسین کنیم

      موافقم ۸
      مخالفم ۶
  5. حسین

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2304 ديدگاه)

    یه سوال ، الفا مدل ۴ چرخ نداشته که در این درگ ازش استفاده بشه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۴
    1. SS

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (127 ديدگاه)

      داره منتاها دیگه از این موتور استفاده نمیکنه و به جاش از یه موتور I-4 توربوشارژ ۲ لیتری با قدرت ۲۸۰ اسب بخار استفاده میکنه !

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. حسین

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2304 ديدگاه)

        ممنون

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. MAHDI

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (5205 ديدگاه)

    عملکرد مرسدس AMG A45 خیلی خیلی خوب بود. چون هم وزن بیشتری داره و هم گشتاور و اسب بخار کمتری داره.
    اما چرا در مشخصات آلفارومئو جولیا زدید چهار چرخ محور!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  7. akrh78

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (693 ديدگاه)

    چرا کوادریفولیو فقط محور عقب ارائه میشه؟ 😬

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  8. مهرداد كمال

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (573 ديدگاه)

    انتخابم بنزه علکرد بی نهایت عالی با قیمت کمتر
    از زیبایی الفا هم نمیشه به راحتی گذشت

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  9. [AMIN_TROFEO]

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    نکته مثبت جولیا نسبت به گیبلی قیمت پایین ترشه
    اگه قیمت گیبلی رو پایین تر میذاشتن یا کیفیت متریال رو بهتر و در حد قیمتش میکردن فروشش هم خوب بود

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  10. 😎Ali Hossein😎

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    من باشم قطعا بنز رو انتخاب میکنم😎

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  11. Mf1

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (477 ديدگاه)

    هر دو خودرو از لحاظ طراحی عالی هستن ولی از لحاظ صدا بدون شک آلفا
    مرسدس دست هر چی خودرو برقی از پشت بسته از لحاظ صدا

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      کلا از پیشرانه ژرمن ها صدا در نمیاد به جز در مدل های گرون و پرچم دار
      بهترین صدای پیشرانه آلمانی ها( نظر شخصی)
      ١_ بی ام دبلیو
      ۲_ مرسدس بنز
      ٣_پورشه
      ۴_آئودی
      هر چند صدای پیشرانه مدل های جی تی مرسدس بهتر از بی ام دبلیو هست

      موافقم ۱
      مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا