ب ام ومرسدس بنز

درگ ب‌ام‌و M3 تورینگ سفارشی با مرسدس C63 AMG استیت

استیشن‌های زیادی در بازار وجود ندارند که بتوانند با مرسدس C63 S AMG استیت رقابت کنند و همچنین خودرویی با لوگوی ب‌ام‌و هم در این بخش دیده نمی‌شود. البته باواریایی‌ها آلپینا B3 تورینگ را دارند اما موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی آن تنها ۴۶۲ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که زیر کاپوت مرسدس ۵۱۰ اسب بخار قدرت پنهان شده است. به همین دلیل، جای خالی M3 تورینگ در این بخش بشدت احساس می‌شود اما ب‌ام‌و مدت‌ها است که از ساخت آن امتناع می‌ورزد.

به این خاطر، برخی از کسانی که خواهان یک M3 تورینگ هستند خود دست‌به‌کار شده و اقدام به ساخت آن کرده‌اند که در اغلب موارد هم نتیجهٔ کار بسیار جالب‌توجه بوده است مثل همین نمونه‌ای که در اینجا مشاهده می‌کنید. کسی که این M3 تورینگ را ساخته است کار خود را با یک مدل ۳۲۰d تورینگ ساده آغاز کرده و سپس پیشرانه، گیربکس، سیستم تعلیق، پانل‌های بدنهٔ عریض‌تر و تقریباً هر قطعه‌ای که می‌توانسته از M3 بگیرد را به آن اضافه کرده است. نتیجهٔ این کار یک استیشن جذاب و اسپرت است که لیاقت گرفتن نشان M را دارد.

این شخص خلاق تغییراتی را هم در پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی استاندارد M3 ایجاد کرده و خروجی آن‌را به ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. این یعنی حالا این M3 تورینگ حتی از C63 S استیت هم قدرت بیشتری دارد؛ بنابراین روی کاغذ این ب‌ام‌و سفارشی باید سریع‌تر از رقیب اشتوتگارتی باشد خصوصاً با توجه به اینکه مرسدس صد کیلوگرم هم وزن بیشتری دارد. حال برای اینکه مشخص شود این M3 تورینگ در واقعیت در برابر رقیب اصلی خود چند مرده حلاج است، CarWow آن‌را در مسابقهٔ درگ در برابر C63 S قرار داده است.

بین این دو استیشن قدرتمند دو مسابقهٔ درگ و دو مسابقهٔ رولینگ برگزار می‌گردد. در این رقابت‌ها مشخص می‌شود این M3 تورینگ استثنایی مشکل انتقال قدرت به زمین دارد و به همین دلیل در هردو درگ از مرسدس شکست می‌خورد. البته با وجود این مشکل، ب‌ام‌و هنوز هم زمان قابل‌توجه ۱۲.۷ ثانیه را به ثبت می‌رساند. در مسابقهٔ رولینگ اما اوضاع تغییر کرده و M3 به لطف قدرت بیشتر و وزن کمتر هردو بار پیروز می‌شود. آخرین رقابت این دو خودرو هم آزمایش ترمز است که نتیجهٔ آن‌را می‌توانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

مشخصات فنی

ب‌ام‌و M3 تورینگ

مرسدس C63 S استیت

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۵۴۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۶۸۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۶۰۰ کیلوگرم ۱۷۰۰ کیلوگرم
قیمت ۵۰ هزار پوند ۷۰ هزار پوند
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه

  1. MAHDI

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4623 ديدگاه)

    البته فکرکنم M3CS تورینگ با تعداد محدودی معرفی شد!!!
    درسته که. این ماشین M3 نیست، اما بارم انگار تو کارخونه تول د شده اونقدر تمیز در اومده.
    تو رقابت درگ در شروع حرکت با مشکل بر می‌خورد و انگار نصف مسیر رو راننده داشت باهاش کشتی می‌گرفت که هدایتش کنه!!!
    (( ایکاش رقابت M3CS و C63S مجله CAR SALES رو میذاشتید که هم رقابت درگ انجام میدن و هم با M3CS و C63S فیس لیفت در پیست زمان گیری میکنن که خیلی خیلی جذابه))

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. behnam1012

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (349 ديدگاه)

    عجب چیزی شده 😍
    بخصوص نمای عقب که کاملا از مرسدس سر تره

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. پارسا عشق ماشین

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (90 ديدگاه)

    وای خدا عالی بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. (Saeed(peugeot

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (217 ديدگاه)

    جانم از این مرسدس …… جانم از این ستاره درخشان صنعت خودروسازی ….

    عالی بود …….. بی ام و هم خیلی خوب بود ، ولی یه بی ام و هیچ وقت یه بنز نمیشه …..با احترام به همه بیمر باز ها

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Malt hill

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (354 ديدگاه)

      ولی بنز هم بی ام و نمیشه 🙂
      روح اسپورت بی ام و خیلی خاصه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. ارشیاsvj

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (913 ديدگاه)

    خوب شده
    ولی یه جوریه انگار مگه نه؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Kf

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (102 ديدگاه)

    این که m3 نیست درسته موتور و گیربکس m3 هستش اما شاستی سیستم لانچ دیفرانسیل و چیزای دیگه هست که هیچ تغیری نکرده بعضی ها فکر کردن با یه موتور و دو تا اگزوز ماشین میشه M که کاملا اشتباهه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. داود

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (92 ديدگاه)

    هنوز از مادرش زاده نشده BMW را جا بذاره به شرط این که کلاسشون و تعداد سیلندرهاش مساوی باشند نه اینکه ۸سیلندر را با ۶ یا ۴ سیلندر مقایسه کنی

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا