درگ جالب تسلا مدل S و مرسدس AMG GT63

تاکنون در پدال مسابقات درگ زیادی را دیده‌اید و هنگامی‌که یک طرف این مسابقات تسلا مدل S باشد معمولاً پیش از دیدن ویدئو نتیجه را میدانید؛ اما این کلیپ هفت‌دقیقه‌ای از Lovecars کمی متفاوت است زیرا در آن سه مسابقه بین مدل S P100D و رقیبش یعنی مرسدس AMG GT63 برگزار می‌شود؛ بنابراین آیا تسلا در این رقابت هم پیروز می‌شود؟ مطمئناً در اکثر درگ‌ها این سدان الکتریکی آمریکایی پیروز می‌شود اما این صرفاً یک درگ دیگر نیست که تسلا در آن بنزینی‌ها را تحقیر می‌کند. در ادامه دلیل چنین چیزی را توضیح می‌دهیم.

در ابتدا بگوییم که پشت فرمان این خودروها تیف نیدل می‌نشیند که همیشه خبر خوبی است. ثانیاً، قدرتمندترین نسخهٔ AMG GT4 در این رقابت حضور ندارد بلکه مدل GT63 به میدان آمده که البته با پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی 585 اسب بخاری خود هنوز هم رقیب قدرتمندی برای هر مدعی چه یک سوپراسپرت دودر چه یک سوپر سدان الکتریکی است. در درگ اول تسلا کاملاً AMG را نابود می‌کند اما این رقابت صرفاً در مسافت یک‌چهارم مایل یعنی جایی که P100D در آن می‌درخشد به پایان نمی‌رسد.

در این رقابت، یک مسابقهٔ درگ رولینگ یا در حال حرکت هم بین دو خودرو برگزار می‌شود و هر دو ماشین در هنگام حرکت با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت گاز را تخته می‌کنند. در درگ‌ها اغلب مسابقهٔ رولینگ از تسلا ندیده‌ایم اما قبل از اینکه فکر کنید این نقطه‌ضعف تسلا است، مرسدس کاملاً سلاخی می‌شود! البته تیف نیدل مرسدس را در حالت تعویض دندهٔ دستی قرار داد و در همان لحظهٔ کوتاهی که دنده را تعویض کرد مدل S با نیروی فوری خود به‌سادگی دور شد. بااین‌حال اگر AMG در حالت اتوماتیک و دندهٔ درست بود بازهم به‌احتمال‌زیاد تسلا فاصله می‌گرفت ولی شاید نه این‌قدر زیاد.


یکی دیگر از قسمت‌های جالب این رقابت اما مربوط به پیروزی در مسابقه نیست بلکه توانایی برای رانندگی تا خانه بعد از مسابقه را نشان می‌دهد. خودروها در مسابقات درگ مطمئناً سوخت بیشتری نسبت به رانندگی معمولی مصرف می‌کنند و همین موضوع در مورد شارژ باطری‌های تسلا هم وجود دارد. در این رقابت میزان بُرد هردو خودرو قبل و بعد از مسابقه بررسی شد و در کمال تعجب هردو ماشین 80 کیلومتر از بُرد خود را از دست دادند؛ بنابراین از این لحاظ بنزین و برق تقریباً برابر بودند. علاوه بر این، این ویدئو نمایشی عالی از ویژگی‌های مثبت و منفی خودروهای برقی و بنزینی فعلی را نشان می‌دهد.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

6 دیدگاه

  1. Behrouz. anzali
    سوابق: (185 دیدگاه) ,

    درگ جالبی بود . ای کاش نسخه قویتر gt4 رو میاوردن نتیجه اونم میدونستیم . البته بازم معتقد هستم که برقی و بنزینی رو نباید با هم مقایسه کرد . و این یه نظر شخصیه. اینم بگم این مرسدس چقدر جذابه قیافه اش لامصب.

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1407 دیدگاه) ,

      درواقع این نوع رقابتها بیشتر برای جلب توجه مخاطبان بازار به خودروهای برقیه
      وگرنه مشخصه که موتورهای برقی راندمان بهتری از ابتدا در اختیار راننده قرار میدن
      .
      اما یکی صدای موتورهای بنزینی رو ندارن
      یکی هم کشش جذاب دنده های مختلف موتورهای بنزینی
      گرچه که سریعتر هستن اما لذت رانندگی کمتری دارن

      پاسخ
  2. MAHDI
    سوابق: (3207 دیدگاه) ,

    رقابت جذابی هستش. تیف نیدل باعث جذابیت بیشترش شده. اما ایکاش حداقل نسخه GT63S رو میاوردن واسه این رقابت.اصلا جدای از نوع برقی و بنزینی اگه اسب بخار روهم معیار قرار بدیم بازم اختلاف تقریبا 200 اسب بخاری دارن!!!!!!
    بهتره که برقی ها باهم درگ داشته باشن و بنزینی ها هم با همدیگه.

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (3207 دیدگاه) ,

      درگ های جدید این هفته درگ هاچبک های داغ هستش که کانال BOTB انجام داده که تمامی هاچبک های داغ رو جمع کردن و دوبه دو باهم بینشون رقابت درگ انجام میدن و پیروز به مرحله بعدی میره.
      درگ بعدی ادامه درگ CAR MAGAZINE هستش که هفته پیش برگزار شد بین تویوتا سوپرا و
      فورد موستانگ GT و ب ام و Z4. که پیروز درگ یعنی تویوتا سوپرا در رقابت جدید مقابل ب ام وM2 قرار گرفته!!!!!
      درگ دیگه از MOTOR SPORT هستش بازهم بین
      تویوتا سوپرا و ب ام و M2 در مسیر1000 متر.

      درگ بعدی از CARWOW هستش بین تراک ها یا وانت ها یعنی بین:: فرود F150 رپتور و فورد رنجر رپتور و مرسدس Xکلاس و فولکس واگن آماروک!!

      که امیدوارم پدال مطالبشون رو بزاره.

      پاسخ
  3. Elmiraj
    سوابق: (907 دیدگاه) ,

    پیروزی های پی در پی تسلا خسته کننده شده…!!!
    .
    .
    شدیدا منتظر رویارویی Model S plaid و تایکان Turbo S هستم…..

    پاسخ
  4. رها
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    یک ته چهره ای از بنزهای cls ۳۵۰ و ۵۵۰ موجود در داخل کشور زیر مدل ۲۰۱۰ داره .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.