دوئل مرسدس بنز E کلاس و اینفینیتی Q70

همان‌طور که دیروز در مطلب مقدماتی به اطلاعتان رساندیم، از امروز رقابت‌ها و دوئل‌های جذاب خودرویی را آغاز می‌کنیم. همان‌طور که میدانید گروه نخست این رقابت‌ها، سگمنت سدان‌های متوسط لوکس است که دور اول آن با دیدار مرسدس بنز E کلاس و اینفینیتی Q70 آغاز می‌شود. البته لازم به ذکر است که در روزهای آینده صرفاً به این کلاس نمی‌پردازیم بلکه ابتدا دور اول تمامی سگمنت‌ها برگزار می‌شود و پس از پایان دوباره به این سگمنت بازخواهیم گشت. در دوئل‌ها نیز اطلاعات و مشخصاتی کلی به همراه توضیحاتی اجمالی و کوتاه در مورد هر خودرو ارائه می‌شود و بعدازآن همه‌چیز به نظر و رأی شما بستگی دارد. با این مقدمه اولین دور از رقابت‌های خودرویی پدال را آغاز می‌کنیم.

infiniti-vs-mercedes

مرسدس بنز E کلاس

mercedes-benz-e-class-4

مرسدس بنز E کلاس یکی از شناخته‌شده‌ترین خودروهای کلاس سدان‌های متوسط لوکس سگمنت E محسوب می‌شود و به‌نوعی خودروی نمادین این کلاس است. نسل کنونی این سدان لوکس آلمانی در سال 2016 با کد W213 معرفی شد و بنابراین خودروی جدیدی محسوب می‌شود. برای این دوئل، مدل E400 را انتخاب کرده‌ایم تا با رقیب ژاپنی‌اش همخوانی داشته باشد. این ماشین مجهز به یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو است که 330 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور تولید کرده و آن‌را از طریق یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. البته امکان سفارش سیستم چهارچرخ محرک 4Matic هم برای آن وجود دارد.

اینفینیتی Q70

infiniti-q70-2015-1024-10

پیشینهٔ این سدان ژاپنی به سال 1989 و عرضهٔ کوپهٔ M30 بازمی‌گردد. این خودرو به‌عنوان یک کوپهٔ متوسط لوکس به همراه نسخهٔ کابریولت تا سال 1992 تولید شد تا اینکه پس از وقفه‌ای چندساله، در سال 2002 نسل دوم آن در قامت یک سدان متوسط لوکس و با نام سری M به بازار آمد. نسل چهارم اینفینیتی سری M در سال 2009 به‌عنوان سدان پرچم‌دار اینفینیتی معرفی شد و تولید آن هنوز ادامه دارد؛ اما در سال 2013 با تغییر شیوهٔ نام‌گذاری اینفینیتی، نام این سدان به Q70 تغییر پیدا کرد و در سال 2015 نیز فیس‌لیفتی را تجربه نمود. این خودرو با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌شود که اولی یک نمونهٔ 3.7 لیتری V6 با 330 اسب بخار قدرت و 365 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند درحالی‌که امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.

مشخصات فنی

  مرسدس بنز E کلاس اینفینیتی Q70
پیشرانه 3 لیتری V6 3.7 لیتری V6
قدرت 330 اسب بخار 330 اسب بخار
گشتاور 480 نیوتن متر 365 نیوتن متر
گیربکس 9 سرعته اتوماتیک 7 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب/چهارچرخ عقب/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 5.3 ثانیه 5.6 ثانیه
طول 4.92 متر 4.94 متر
وزن 1850 کیلوگرم 1900 کیلوگرم
قیمت پایه حدود 57 هزار دلار 51 هزار دلار

با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی های فنی، قیمت و مقرون به صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

61 دیدگاه

  1. sasan
    سوابق: (105 دیدگاه) ,

    بنز…ظاهر زیبا…کیفیت بهتر…ازهمه مهمتراینکه یه ستاره ی سه پر رو ی جلو پنجرشه.یعنی اینکه بنزه!!!

    پاسخ
  2. یاس ی
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    رای من به بنز بود، با اینکه اینیفینیتی را خیلی دوست دارم ولی طراحی خارجی بنز و کیفیت متریال و اعتبار برند جای شکی باقی نمیگذاره که به بنز رای بدی. اینیفینیتی خیلی خوبه ولی توی این بخش از صنعت خودرو یا شاید هم توی اکثر رده های خودرویی بنز ی وزنه محسوب میشه، که خیلی هم سنگینه.

    پاسخ
  3. آریا
    سوابق: (182 دیدگاه) ,

    عشق است بنز
    تعداد کامنتا نشون میده چه جذبه ای داره لامصب

    پاسخ
  4. e36
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    معلوم بود بنز برندس ولی طبق آرا اینفینیتی آبرومندانه باخته

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x