دوئل اینفینیتی Q60 و مرسدس بنز C کلاس کوپه

در قسمتی دیگر از دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز نوبت به گروه کوپه‌های متوسط رسیده است که در دوئل قبلی آن شاهد رقابت میان آئودی A5 و لکسس RC بودیم. در این نبرد مجموعاً تعداد 1704 رأی به ثبت رسیده که سهم آئودی از آن‌ها 1202 رأی و سهم لکسس 502 رأی بوده است؛ بنابراین A5 با کسب 70 درصد از کل آرا پیروز رقابت لقب می‌گیرد. حال امروز در آخرین دوئل گروه کوپه‌های متوسط بازهم یک آلمانی و یک ژاپنی به مصاف یکدیگر رفته‌اند اما این بار مرسدس بنز C کلاس کوپه در برابر اینفینیتی Q60 قرار گرفته است.

شورلت کامارو

دوج چلنجر

کادیلاک ATS کوپه

هوندا آکورد کوپه

دوج چلنجر

کادیلاک ATS کوپه

مرسدس بنز C کلاس

اینفینیتی Q60

ب‌ام‌و سری 4

فورد موستانگ

؟

فورد موستانگ

آئودی A5

لکسس RC

آئودی A5

مرسدس بنز C کلاس کوپه

مرسدس بنز برای اولین بار در سال 2000 یعنی نسل دوم C کلاس، نسخهٔ کوپهٔ آن‌را معرفی کرد. این یک کوپهٔ کوچک لیفت‌بک کوچک بود که در تعداد محدودی به کشورمان هم راه پیدا کرد. سپس در سال 2008 یعنی یک سال پس از معرفی نسل سوم C کلاس، نسل دوم نسخهٔ کوپهٔ آن‌هم معرفی شد که البته نامش به CLC تغییر پیدا کرده بود. این خودرو که با انتقاداتی هم مواجه شد، تا سال 2011 به تولید رسید و سپس در همین سال مرسدس بنز نسخهٔ کوپهٔ دیگری از همین نسل سوم C کلاس را معرفی کرد. این خودرو که بار دیگر نام C کلاس کوپه را گرفته بود، در اصل جایگزینی برای CLC محسوب می‌شد اما از استایل کاملاً متفاوتی سود می‌برد. این نسل تا سال 2015 روی خط تولید قرار داشت تا اینکه نهایتاً پس‌ از این ماجرای پرپیچ‌وخم نوبت به نسل کنونی C کلاس کوپه رسید. این خودرو که بر اساس نسل چهارم C کلاس ساخته شده است، برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت 2015 رونمایی شد. C کلاس کوپه کوچک‌ترین کوپهٔ مرسدس بنز محسوب می‌شود و از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به برادران بزرگ‌تر خود یعنی E کلاس کوپه و S کلاس کوپه دارد. این کوپهٔ لوکس آلمانی هم‌اکنون با پیشرانه‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌گردد که از نمونهٔ 1.6 لیتری چهار سیلندر شروع شده و نهایتاً به 4 لیتری V8 می‌رسد. قوی‌ترین عضو این خانواده مدل C63 S است که از موتور 4 لیتری V8 مشترک با مدل AMG GT استفاده می‌کند و 510 اسب بخار قدرت دارد. ولی در این رقابت، مدل C300 شرکت کرده که از یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی استفاده می‌کند. این موتور 245 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور دارد. C300 به‌صورت دیفرانسیل عقب یا با سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic قابل خریداری است.

اینفینیتی Q60

اینفینیتی در سال 2002 برای اولین بار نسخهٔ کوپهٔ سری G خود را معرفی کرد که بر اساس نسل سوم سری G سدان ساخته شده بود. سپس در سال 2006 نسل چهارم سری G معرفی شد و چندی بعد از نسخهٔ کوپهٔ آن‌هم پرده‌برداری شد. همچنین در این نسل نسخهٔ کابریولت هم به مدل‌ها اضافه گردید. تولید هر سه نسخهٔ سدان، کوپه و کابریولت سری G تا سال 2015 ادامه داشت درحالی‌که در سال 2013 اینفینیتی که استراتژی جدیدی برای نام‌گذاری محصولات خود در نظر گرفته بود، کوپهٔ جدیدی بنام Q60 را به‌عنوان جایگزینی برای نسخهٔ کوپهٔ سری G معرفی کرد. این خودرو بر اساس پلت‌فرم FM نیسان ساخته شده که با خودروهایی چون نیسان 370Z و اینفینیتی QX60 مشترک است؛ اما Q60 برخلاف سلفش تنها به‌صورت کوپه تولید می‌شود و نسخهٔ کابریولت ندارد. البته برای مدتی بین سال‌های 2013 تا 2015 نسخهٔ کابریولت سری G با نام Q60 کابریولت تولید و به بازار عرضه می‌شد. تنوع پیشرانه‌های Q60 بسیار کمتر از C کلاس کوپه است به‌گونه‌ای که در لیست موتورهای آن تنها دو نمونهٔ بنزینی به چشم می‌خورد و خبری هم از موتورهای دیزلی نیست. موتور اول از نوع 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است که 210 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد و برای دوئل ما هم همین موتور انتخاب شده است. موتور بعدی اما یک واحد 3 لیتری V6 توربوشارژ است که در دو سطح قدرت مختلف ارائه می‌شود. نسخهٔ قوی‌تر این موتور که در اصل قوی‌ترین پیشرانهٔ Q60 محسوب می‌شود 405 اسب بخار قدرت دارد. برای انتقال نیروی تمامی مدل‌ها نیز یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. همچنین مانند C کلاس کوپه، هر دو موتور Q60 به‌صورت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک قابل سفارش هستند.

مشخصات فنی

  مرسدس C300 کوپه اینفینیتی Q60
پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر 2 لیتری 4 سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 245 اسب بخار 210 اسب بخار
گشتاور 370 نیوتن متر 350 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته اتوماتیک 7 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب/چهارچرخ عقب/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 6.1 ثانیه 7.1 ثانیه
مسافت 400 متر 14.6 ثانیه 15.4 ثانیه
حداکثر سرعت 250 کیلومتر/ساعت 235 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 8.4 لیتر (ترکیبی) 9 لیتر (ترکیبی)
طول 4.68 متر 4.69 متر
فاصلهٔ محوری 2.84 متر 2.85 متر
وزن 1635 کیلوگرم 1691 کیلوگرم
حجم صندوق بار 395 لیتر 340 لیتر
قیمت پایه 42,000 دلار 40,000 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

62 دیدگاه

    1. HORSE
      سوابق: (217 دیدگاه) ,

      من q60 رو انتخاب میکنم چون زیباتر بود! همش هم بخاطر زحمات کمپانیه اینفینیتیه!
      ولی قبول دارم بنز بهتره!

      پاسخ
      1. CNA
        سوابق: (235 دیدگاه) ,

        مبارکتون باشه
        ولی کاملاً انتخاب اشتباهی بود
        اگه اینفینیتی زحمت میکشه
        پس حتماً بنز چی میکنه گاو میچرونه

        پاسخ
        1. CNA
          سوابق: (235 دیدگاه) ,

          آقا یه سوال اینایی که به q60
          رای میدن میخوان بگن خیلی از طراحی سرمون میشه
          یکی میگه طراحی اینفینیتی منحصر به فرده، انگار بنز از لیفان کپی کرده
          بعد یه نکته ما تو انتخاب ماشین
          ١٠٠ تا فاکتور داریم که بنز ٩٠٪؜ به بالا از اینفینیتی بهتر بود( البته به نظر خودم١٠٠٪؜بنز)و بقیه دوستان فقط به یه طراحی گیر دادن(خب بگین ما از بنز متنفریم ) وگرنه اینفینیتی انقدرام زیبا نیست که به بنز ترجیح بدین والا شما هم پول داشته باشین بنز میخرین
          دروغ میگم؟

        2. کرمانشاه تسلیت(Amrican muscle boys)
          سوابق: (589 دیدگاه) ,

          سی ان آ
          از طراحی فقط بت بگم که ماشاید مثه شما فارق التحصیل اشتوتکارت نباشیم
          ولی از طراحی یه چیزایی سرمون میشه
          هیچ کی به بنز شک نداره و به منکرش لعنت
          اما سی کلاس کوپه
          ای کلاس کوپه
          واس کلاس کوپه
          از نظر طراحی واستایل کلی ۷۰درصد یکین
          اون بقیشم مربوط به ابعادشونه
          وسلام

        3. کاوه آهنگر
          سوابق: (446 دیدگاه) ,

          جناب CNA , شما هم یجور میگی انتخاب ماشین ۱۰۰ تا فاکتور داره که در این فاکتور ها بنز ۱۰۰ درصد از اینفینیتی بهتر بود که انگار اینفینیتی لیفانه. دوست گرامی یخورده منطقی تر نظر بده, نیاز نیست تعصب جاهلانه رو به رخ دیگران بکشیم. من نمیدونم این مدل اظهار نظرهای خنده دار کی به پایان میرسه

    2. شاهين
      سوابق: (832 دیدگاه) ,

      قاطعانه مطمعنم همه شماهایی که دارین میگینq60 بهتره اگه تو مقام خرید قرار بگیرین و بخواین نزدیک ۵٠٠ میلیون تومن بابت بکی از این دوتا خرج کنین بدون تردید بنز رو میخرین…

      پاسخ
      1. DEADPOOL
        سوابق: (164 دیدگاه) ,

        دوستان آلمانی باز نترسین بابا بنزتون نمیبازه?
        درضمن اگه پول داشته باشم مطمئان هستم که بنز نمیخرم میرم یه 405 نوک مدادی میخرم ?ازهمه شونم بهتره تولید ملی هم هست ?

        پاسخ
        1. کوروش
          سوابق: (1018 دیدگاه) ,

          ترس 🙂

          یعنی واقعا فکر می کنید چیزی برای ترسیدن دارید ایا؟

        2. DEADPOOL
          سوابق: (164 دیدگاه) ,

          کوروش گلم یه چیز دارم که حسابی تورو میترسونه اگه پدال تاییدش کنه

        3. CNA
          سوابق: (235 دیدگاه) ,

          اخه برای چه بترسیم الان اگه بنز صعود نکنه چی میشه
          اتفاق خاصی قراره بیافته؟???

      2. #ali.m#
        سوابق: (1840 دیدگاه) ,

        500تومن ک هیچ3میلیارد هم داشته باشم باز ژاپنی میخرم.
        چرا فکر میکنید مردم نمیفهمن فقط شمایید ک خوبید .
        پس اینجوری اینفینیتی یه ماشینم نباید بفروشه .چون بنز اسم و رسم بزرگتری داره .
        پس حتما میباخ هم نباید حتی یدونه بفروشه .
        چون رولزرویز هست .

        پاسخ
        1. Alex Del Piero
          سوابق: (77 دیدگاه) ,

          مایباخ ۱۱۱ سال قدمت داره ،،، در مورد لکسوس که حرف نمی‌زنید

  1. Alireza
    سوابق: (138 دیدگاه) ,

    تا اطلاع ثانوی با افتخار و اقتدار مرسدس بنز

    پاسخ
  2. حمیدرضا
    سوابق: (2157 دیدگاه) ,

    به خاطر مشخصات بهتر به مرسدس رای دادم

    پاسخ
  3. رامکال
    سوابق: (595 دیدگاه) ,

    رای من =بنز
    هم توی جدول بهتر است و هم اینکه اینقدر توی اهواز ازش دیدم که نشون دهنده دوام بالاش و سازگاریش با آب و هوای سمت منه.

    پاسخ
  4. ارش
    سوابق: (639 دیدگاه) ,

    بدون هیچ تردیدی مرسدس c کوپه رو انتخاب میکنم . زیباتره سریع تره هندلینگش هم بهتره واز همه بالاتر شهرت وآوازه بنز پشت سرشه .نمی دانم چرا آمریکایی بازها با ماشین آلمانی اینقدر دشمنی دارن شاید یه دلیلش ترس و وحشتشونه البته بایدم بترسن .

    پاسخ
    1. (Ali(Chevy Nova
      سوابق: (4985 دیدگاه) ,

      ارش
      هم قطاراى المانى باز خودت رو ندیدى پس

      پاسخ
      1. ارش
        سوابق: (639 دیدگاه) ,

        البته اینا شوخیه ها به دل نگیرید یکمی می خوایم کل بندازیم سر به سررفقا بذاریم ضرری که نداره یکی از کسایی دوست دارم سربه سرش بذارم پهلوان مک لارنه همیشه جوری اذیتش میکنم که انگار از مک لارن بدم میاد ویه ماشین بدرد نخوره در صورتی که مک لارن یه اسطوره افسانه ای داره اونم f1 هستش یا تویوتا در مسابقات لمانز عالی بود منتها کمبود تجربه باعث شد قهرمانی از دست بره خودمم از عملکرد تویوتا شگفت زده شده بودم ولی گفتم بذار از فرصت استفاده کنم و ژاپنی بازها رو اذیت کنم.وگرنه بر و بچز پدال در واقع یه خانواده هستن.

        پاسخ
    2. (BayerischeMotorenWerke(Daniel
      سوابق: (787 دیدگاه) ,

      آرش داداش انتخاب هوشمندانه ای کردی.
      به حاشیه ها و درحاشیه ها توجه نکن.بخوای بحث کنی باید وقت مبارکتو حروم کنی.
      بنز بنز بنز
      درسته طرفدار بنزم ولی خودروسازی با بنز معنی میشه.

      پاسخ
    3. DEADPOOL
      سوابق: (164 دیدگاه) ,

      آرش خدایی این پست چه ربطی به آمریکا داشت؟??ببینین خودتون مشکل دارین ماکاریتون نداریم?

      پاسخ
      1. ارش
        سوابق: (639 دیدگاه) ,

        بالاخره باید از یه جایی شروع کنیم دیگه بی ربط باشه بهتره خخخخ

        پاسخ
  5. ارش
    سوابق: (639 دیدگاه) ,

    به همون دلیلی که دیروز به تویوتا رای دادم امروز هم به بنز رای میدم.

    پاسخ
  6. Ahura mazda 3
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    خداییش اونایی که به اینفینیتی رای دادید با دوهزار دلار بیشتر اگه میتونستید سوار بنز بشید اون این فی نی تی رو انتخاب میکردید؟؟؟!!!

    پاسخ
    1. kamran cooper
      سوابق: (119 دیدگاه) ,

      دوست گرامی خودرو مبحثی کاملا سلیقه ایه.
      در ضمن دلایل زیادی واسه انتخاب اینفینیتی هست.طراحیش واقعا منحصر به فرد و بی پروا و قشنگه.بنز هم زیباست ولی محافظه کارانه.به نظرم نیاز به یه باز طراحی توی بسیاری از محصولاتش داره.

      پاسخ
    2. Nissan...japan
      سوابق: (209 دیدگاه) ,

      دوست عزیز اینفینیتی و لکسس و اکیورا الان در سطحی قرار دارن که راحت میتونن به بنز ترجیح داده بشن اینجا بحث سلیقس و شاید یکم مشخصات… کسی که بنز بخره انتخابش عالیه کسی که اینفینیتی بخره اونم همینطور و چیز زیادی از دست نداده.

      پاسخ
      1. شاهين
        سوابق: (832 دیدگاه) ,

        بنز یعنی سلطان،لکسوس و آکورا اونفینتی نهایتا وزیر هستن…وزیر کجا و سلطان کجا

        پاسخ
    3. مجتبی
      سوابق: (151 دیدگاه) ,

      بله من انتخاب می کردم به خاطره:
      خاص بودن_کیفیت بالاتر_طراحی زیباتر و داشتن مدل دیوانه کننده به نام red sport

      پاسخ
      1. Achtung
        سوابق: (296 دیدگاه) ,

        آره رفیق اینا همشون بنز رو بیشتر از ماشینای ژاپنی دوست دارن اینجا برای اینکه دودستگی ایجاد کنن خودشون رو طرفدار ژاپنی نشون میدن

        پاسخ
    4. #ali.m#
      سوابق: (1840 دیدگاه) ,

      فقط یه بچه 12ساله فکر میکنه هنوزم بنز خداست و
      هیچ رقیبی نداره .

      پاسخ
      1. alirezaasg5
        سوابق: (244 دیدگاه) ,

        شما بزرگ شما سرور شما سالار شما اقا شما مشتی شما 70 ساله خوبه اصن ؟من کوچیک شمام و فکر میکنم بنز رقیبی نداره

        پاسخ
  7. مجتبی
    سوابق: (151 دیدگاه) ,

    من به q60 رای دادم ولی در عمل خودروهای infiniti اون طوری که باید باشند نیستن و از رقبا عقب تر هستن تو خودروهای لوکس من فقط به ترتیب lexus بعدش mercedes و cadillac انتخاب میکنم.
    تنها زمانی infiniti انتخاب میکنم که نسخه red sport باشه.

    پاسخ
  8. Amin
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    اگه اینفینیتی ٢۵٠،۶٠ اسب قدرتش بود قطعا بهش رای میدادم ولی الان مرسدس
    واقعا طراحی های بنز داره تکراری و کسل کننده میشه،کلاس c و e و s خیلی دیگه بیش از حد شبیه هم شدن

    پاسخ
  9. Del Piero
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    وقتی بنز هست اصلا ذهنم رو یک ثانیه هم درگیر اینفینیتی نمی‌کنم
    قطعا بنز

    پاسخ
    1. DEADPOOL
      سوابق: (164 دیدگاه) ,

      گلم بنز بنز مگه بنز چیه؟ الان میگه طراحی واصالت ?
      داشم توعکس دوم نگا کن از آینه بغل تا عقب ماشینو منکه حالم بهم خورد از این شاهکار دنیای خودرو?

      پاسخ
  10. Del Piero
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    طراحی و مهندسی بنز و کلا خودروسازان آلمانی ۵-۶ سال جلوتر از رقبای ژاپنی و ۱۰-۱۵ سال جلوتر از رقبای امریکاییست
    .
    کیو۶۰ فقط و فقط و فقط و فقط رنگ قرمزش قشنگه در باقی رنگ ها هیچ چنگی به دل نمی‌زنه

    پاسخ
    1. #ali.m#
      سوابق: (1840 دیدگاه) ,

      اصلا یه سر سوزن هم رو امریکایی ها تعصب ندارم .اما از این حالت که میخواید تنش ایجاد کنید بدم میاد .
      اخه برادر من 15سال ؟؟؟
      وقتی یه کادیلاک تو خیابون میبینی و بلند میگی اوف چ غولیه هم همین نظرو داری؟
      من ک فکر نمیکنم .
      والا چیزی که من دارم میبینم فعلا ژاپنی ها تو طراحی از المان عقب که نیستن هیچ ، جلو ترم هستن .
      توصیم اینه که ب جای ساختن پروفایل واسه کوبیدن بقیه .به زندگی عادیتون برسید .

      پاسخ
  11. Hosein
    سوابق: (296 دیدگاه) ,

    قطعا اینفینیتی q60.فوق العاده زیباتره

    پاسخ
  12. Efk
    سوابق: (209 دیدگاه) ,

    اول از همه بنزاز نظر فنی بهتره
    دوم طراحیش ساده و زیبا و باوقاره و چشمو نمیزنه
    سوم کاریزمایی که داره عمرا اینفینیتی نداره

    پاسخ
  13. mzbk
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    انتخاب من بنز چون کارش درسته-اینفینیتی خیلی شبیه هیوندای جنسیسه

    پاسخ
  14. Saman
    سوابق: (177 دیدگاه) ,

    کیفیت عالی طراحی بینظیر استهلاک کم دوام بالا قیمت منصفانه 🙂 خوب آره دیگه یعنی اینفینیتی. ماشین جررمنی 😀 پر خرج و پر استهلاک و با قابلیت اطمینان کمه و با افت قیمت هولناک 😀

    پاسخ
  15. orangotan
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    آقا زاده ها و نژاد برترا اگه اینفینیتی وارد کنن خوب سود میکنن ایرانیا عاشق طراحیاش میشن

    البته من به بنز رای دادم چون دوس داشتم

    پاسخ
  16. Infinite
    سوابق: (356 دیدگاه) ,

    طراحی داشبرد اینفینیتی متعلق به اواخر دهه گذشته‌ست.
    طراحی بیرونی نسبتا زیبایی داره اما با گذر زمان عادی خواهد شد.
    در مورد مشخصات فنی و ارزش برند هم حرفی نیست… همه چیز مشخص هست.
    #بنز

    پاسخ
  17. #ali.m#
    سوابق: (1840 دیدگاه) ,

    تو بحث طراحی که هر دو خوبن ولی اینفینیتی خیلی دلنشین تره.
    توی بحث فنی خب بنز جلو تره. ولی نه اونقدر که از سوار اینفینیتی شدن بگذرم .

    پاسخ
  18. Majidsh
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    واقعا نمیدونم تو زبان طراحی مرسدس چی هست که نمیشه زیبا نباشه

    پاسخ
  19. Pooriya_German_BMW
    سوابق: (410 دیدگاه) ,

    با اینکه با بنز زیاد حال نمیکنم ولی اینجا انتخاب آلمان و ژاپن
    پس قطعا بنز و قطعا آلمان

    پاسخ
  20. حمید ع
    سوابق: (184 دیدگاه) ,

    انصافا این سری محصولات بنز خیلی عالیع..خصوصا cو e و s کلاس کوپه..این سه تا زیبایی رو تو خودشون دارن..فقط متاسفانه هر سه تا خیلی شبیهن..حتی بعد از سالها این سه تا از رقبای بیمر و آئودی هم زیبا ترن.همیشه عاشق ژاپنی ها بودم..ولی این ۳تا رو با ژاپنی ها نمیتونم عوض کنم..همین هم باعث عذاب وجدانم شده!!!!اگه قتل کرده بودم اینقد عذاب وجدان نداشتم

    پاسخ
  21. علی
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    تنها مشکلم با بنز این طراحی جدید عقب و مخصوصا چراغ عقب هست که واقعا حس و حال بنز رو ندارن!
    مسلما به بنز رای دادم ولی کاشی این طراحی عقب رو یه بازنگری میکردن چون واقعا اون جذابیت بنز های قبلی رو ندارن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.