دوئل شورلت کوروت و مرسدس AMG GT

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت بیست‌سوم، اولین دوئل از گروه سوپراسپرت‌ها

دوئل‌های گروه سوپراسپرت‌ها در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

شورلت کوروت

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2013

نسل کنونی: هفتم

ترکیب: موتور جلو، محور عقب

امتیاز از کارانددرایور: 5 از 5

فروش سال 2017 در آمریکا: 25,079 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 18,791 دستگاه

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: بهبود شاسی و قدرت نسبت به Z06، داون‌فورس عالی، قابلیت استفادهٔ روزانه، قیمت نصف رقبا

نقاط منفی: گیربکس اتوماتیک تنبل

 

مرسدس AMG GT

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس 2014

نسل کنونی: اول

ترکیب: موتور جلو، محور عقب

امتیاز از کارانددرایور: 5 از 5

فروش سال 2017 در آمریکا: 1,609 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 1,525 دستگاه

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: توانایی بالای ترمزها، عرض و پایداری بیشتر نسبت به دیگر نسخه‌ها

نقاط منفی: از پشت فرمان خودروی بزرگی احساس می‌شود

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

مرسدس AMG GT R

شورلت کوروت ZR1

پیشرانه 4 لیتری V8 6.2 لیتری V8
تنفس توئین توربو سوپرشارژ
قدرت 580 اسب بخار 755 اسب بخار
گشتاور 700 نیوتن متر 970 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا 96 2.9 ثانیه 3.0 ثانیه
مسافت 400 متر 11.1 ثانیه 10.8 ثانیه
حداکثر سرعت 315 کیلومتر/ساعت 340 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 13.8 لیتر ترکیبی 15.7 لیتر ترکیبی
ظرفیت باک 75 لیتر 70 لیتر
طول 4.55 متر 4.56 متر
فاصلهٔ محوری 2.63 متر 2.71 متر
وزن 1655 کیلوگرم 1665 کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن 1 به 2.8 1 به 2.2
حجم صندوق بار 340 لیتر 424 لیتر
ظرفیت سرنشین 2 نفر 2 نفر
قیمت پایه آمریکا 113,395 دلار 56,590 دلار
قیمت مورد بررسی 157,995 دلار 119,995 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

60 دیدگاه

  1. Radin
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    انتخاب من کوروته هم پیشرانه قویتری داره نسبت به بنز هم ارزونتره و ظاهرش زیباتره فقط مصرف سوختش بالاس که اونم با توجه به حجم پیشرانه طبیعیه تنها دلیلی که میشه به بنز رای داد عشق و علاقس

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (778 دیدگاه) ,

      خب ببین اولا ظاهر که سلیقه ایه و به نظر من شکل و ظاهر داخل و بیرون بنز فرسنگ ها هیولاتر و مدرن تره. دوما خیلی ضایعس که با موتور 6200cc از موتور 4000 cc عقب بیوفتی. حالا اصلا میگیم مساوی باشی. بعدشم که بحث مرغوبیت برند میاد وسط که طبیعیه بنز خیلی گرونتر از شورلت باشه. قطعا شورلت تو قیمت پایه انتخاب فوقالعاده ایه اما وقتی بحث انتخاب از بین این دو تا باشه خب قطعا بنز

      پاسخ
      1. امیر
        سوابق: (452 دیدگاه) ,

        با موتور 6200از 4000سی سی عقب بمونی؟!!!
        نکنه مشخصاتو ندیدی دوست عزیز؟
        تو شتاب اولیه درسته برتره بنز ولی تو 400متر حرفی برای گفتن نداره بنز(تاپ اسپیدش هم ک کمتر از شوی هس)
        درسته بنز عالیه و تکنولوژی بسیار مخوفی داره اما دیگه نمیشه غیر منطقی صحبت کرد درمورد شوی

        پاسخ
      2. Jdm
        سوابق: (31 دیدگاه) ,

        خب چه ربطی به حجم موتور داره!!!؟
        بنز تویین توربوئه
        کوروت سوپر شارژه
        (بازده توربو بیشتر از سوپرشارژه ولی حس و حالش نه)

        پاسخ
    2. مزدا
      سوابق: (939 دیدگاه) ,

      خدایش کورت با این قدرت و قیمت پایه که داره مفت هست

      پاسخ
    3. یانکی
      سوابق: (386 دیدگاه) ,

      پدال همیشه أمار أمریکاییها رو غلط میزنه 0 تا 100 کوروت 2.8 و 400 متر رو در 10.6 ثبت میکنه.انصافا این همه اضافه پول بدی بنز که چی آخه.همون تاریخچه کوروت به هیکل بنز می ارزه.نسل7 کجا نسل 1 کجا

      پاسخ
      1. Hamid...Audi
        سوابق: (566 دیدگاه) ,

        قشنگترین جکی که تو پدال شنیدم:
        «همون تاریخچه کوروت به هیکل بنز می ارزه.»
        نه دادا اینطوریام که میگی نیست.یه دونه اس۶۵۰ میباخ به کل صنعت خودرو سازی امریکا میارزه.

        پاسخ
    4. Elmiraj
      سوابق: (328 دیدگاه) ,

      نه درگ ، نه پیست ، نه تاپ اسپید ، نه اصالت ، نه قیمت و‌‌ نه زیبایی …………….
      .
      .
      جایی نیست که مرسدس به ZR1 حتی نزدیک هم بشه …!!!

      پاسخ
      1. کوروش
        سوابق: (993 دیدگاه) ,

        دقیقا چون اصولا همیشه امریکایی دوستان توهم خوب بودن ماشین امریکایی را دارند فکر مکینن اصالت یک حلب می تواند با شاهکاری مثل amg برابری کنند احتمالا اگر هنوز بلد باشند چسب درستی بکار ببرند که بتواند کل اصالت این چیز را تحمل کند می شود به بقیه نکات مثبتش فکر کرد
        مرسدس در صدر تمام جدول هاست نه در انتها لذا کوروت فقط می تواند به شاهکار های منقرض شده نزدیک بشود

        پاسخ
        1. Elmiraj
          سوابق: (328 دیدگاه) ,

          کوروش @
          باشه تو و دوستات از داوران و کارشناسان Road and Track بهتر سرتون میشه 😂

  2. Roham
    سوابق: (345 دیدگاه) ,

    چقدر سخته به یکی از این دو اسطوره رای بدم
    دو تا شون خیلی خوبن

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (695 دیدگاه) ,

      ۵۰ هزار دلار پول بیشتر مرسدس، برای ۰.۱ ثانیه شتاب بیشتر
      منطقیه؟؟؟
      فروششون توی آمریکا هم همینو نشون میده
      (البته که کوروت باید در خانه آمار بهتری داشته باشه اما اختلاف زیاد هم همینو نشون میده)

      پاسخ
      1. کاوه
        سوابق: (134 دیدگاه) ,

        مگه همه چی شتابه؟ مگه دبیرستانه اینجا؟

        پاسخ
      2. جی کلاس مرسدس
        سوابق: (66 دیدگاه) ,

        مگه شما میخوای اینارو بخری که میگی قیمتش باید اینقدر باشه یا گرونه یا ارزون عجب آدم‌هایی هستین شماها اینجا میگه هرکس علاقه داره رای بده نگفت کدوم خوبه کدوم بد یا نظر کارشناسی بدین

        پاسخ
      3. Mآsكvيch
        سوابق: (82 دیدگاه) ,

        جدی فکر کردی اون ۵٠ هزار دلار بیشتر فقط واس همون ٠.١ ثانیه شتاب بهتره؟!!!

        پاسخ
        1. Mohammad
          سوابق: (938 دیدگاه) ,

          نخیر اون پنجاه هزار دلار اختلاف به خاطر اینکه که کوروت رکورد های پیست عالی داره درحالی که بنز حتی از پس وایپر هم برنمیاد تو پیست
          Gtr پیست نوربررینگ : ۷.۹
          وایپر پیست نوربررینگ : ۷.۱
          اگه اشتباه نکنم البته
          تازه با اینکه جی تی آر یه ماشین به روز و وایپر قدیمی

        2. Mآsكvيch
          سوابق: (82 دیدگاه) ,

          کوروت هم تو نوربرگ رینگ رکوردش 7:12 بوده 😂 این عالیه؟؟! یک ثانیه نسبت نه نسل قبل پیشرفت !!!!! اون ٧:١٣ این ٧:١٢ :)) با اون همه حجم و اسب بخار و گشتار و ادعا
          حدود ١۶۵ اسب بیشتر داره نسبت به بنز اما شتابش ضعیف تره!!! اینجا تفاوت قدرت و تکنولوژی دو برند مشخص میشه

        3. Amir Machine
          سوابق: (417 دیدگاه) ,

          تو هر وقت لینک آوردی که زمان 7:12 کوروت ZR1 رسمیه و تو لیست تایم‌های رسمی نوربرگ‌رینگ ثبت شده بعداً چپ‌وراست همه‌جا هی 7:12 رو تکرار کن
          اگه بنا به ملاک قرار دادن زمان غیررسمی باشه که منم میگم تایم ZR1 تو نوربرگ‌رینگ 6:57 هست که مدرک قوی‌تری هم براش وجود داره

          https://www.pedal.ir/%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%AA/%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%84%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AA-zr1-%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A8%D8%B1%DA%AF%E2%80%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/

          ضمناً اون تایم 7:13 مال کوروت Z06 همین نسل فعلیه نه نسل قبل، تایم ZR1 نسل قبل 7:19 بود
          تو که هنوز فرق کوروت C7 Z06 رو با C6 ZR1 نمیدونی نمیخواد از تایم نوربرگ‌رینگ حرف بزنی

  3. Ferrari Fxx K Evo
    سوابق: (516 دیدگاه) ,

    نقاط منفی: از پشت فرمان خودروی بزرگی احساس می‌شود

    وخی برو عامووو

    پاسخ
  4. علی رضا
    سوابق: (154 دیدگاه) ,

    واقعا خیلی انتخاب سختیه !
    رای من با احترام به کوروت بدلیل نداشتن نکته منفی قابل توجه و طراحی زیباتر خارجی ( سلیقه ای) و طراحی جذاب تر کابین و البته احتمال عملکرد بهتر در پیست : مرسدس AMG GTR

    پاسخ
  5. doubt
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    اولین باره میبینم 50-50 مساوی هستن دو تا ماشین تو دوئل. انصاافا سخته رای دادن. 10 دیقه طول کشید تا رای دادم

    پاسخ
  6. الف.ی
    سوابق: (1458 دیدگاه) ,

    به
    چه دوئلی!!!!
    هیچ چیز نمیتونست موقع بازگشت به پدال بعد از مدت طولانی بیشتر از این خوشحالم کنه
    رای من که معلومه ولی دو تا ماشین با فلسفه جدا هستن
    خواهشا قیمت مرسدس رو بهونه نکنین
    مشخصه چرا اینقدر اختلاف قیمت دارن

    پاسخ
      1. الف.ی
        سوابق: (1458 دیدگاه) ,

        نه اینکه قصدی داشته باشم ولی واقعا توضیحش از حوصله خارجه

        پاسخ
  7. آرمین
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    به نظرم منظورش از بزرگ بودن جی تی کاپوت بلند جی تی بوده که واقعا هم همینطوره و در کمتر خودروی اسپرتی شاهدش هستیم که به احتمال زیاد جی تی و وایپر حس بزرگ بودن و در کنترل بودن کمتری رو به راننده منتقل میکنن بهترین برند های خودرو از نظر سایز و ابعاد استاندارد در سوپر اسپورت ها فراری و در اسپورت ها هم پورشه هست که خیلی راننده حس در کنترل بودن و اشراف کامل به جاده و محیط اطرافشو احساس میکنه

    پاسخ
  8. Efk
    سوابق: (201 دیدگاه) ,

    انتخابم مرسدس
    تو این سطح از ماشینای امریکایی وایپر رو خیلی بیشتر از کوروت می پسندم
    ماشین امریکایی تو هر کلاسی باید ماسل کار باشه

    پاسخ
  9. Cadillac
    سوابق: (1484 دیدگاه) ,

    شورولت کوروت یه دنیاییه واسه خودش
    مخصوصا کهzr1 هم باشه،اصالت زیبایی
    موتور طراحی اسم و رسم
    بنز هم عالیه ولی رای من
    chevrolet corvette zr1

    پاسخ
  10. حمیدرضا
    سوابق: (1970 دیدگاه) ,

    کوروت چون با قیمت پایه مرسدس میتونی اپشنالشو بخری

    پاسخ
  11. iman
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    اقا مقایسه amg gt با لامبورگینی نامردیه
    بذارین amg one بیاد بعد با اون مقایسه کنین

    پاسخ
    1. علی رضا
      سوابق: (154 دیدگاه) ,

      اون جوری باز هم نامردیه

      پاسخ
    2. ایلیا
      سوابق: (426 دیدگاه) ,

      جان؟ وان؟ یبار کلاس دوئل رو ببین

      پاسخ
  12. sina7
    سوابق: (118 دیدگاه) ,

    جفتشون عالین ولی به شخصه اگه پولشونو داشته باشم میرم سراغ اون دوتا ماشین دیگه ی دوئل

    پاسخ
  13. یوسف
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    من شخصا طرفدار مرسدسم اما خداییش منصفانه رفتار کنیم کوروت عالیه منم کوروت و انتخاب میکنم چون هم مردونه هست هم شیک تره البته مرسدسم عالیه ولی بین این دوتا کوروت خیلی بهتره .

    خانوما اکثرا از مرسدس خوششون میاد ولی ما پسرای جوون اکثرا قدرت موتور و شتاب و صدای خاص و قیافه مردونه بودن ماشینو میپسندیم

    پاسخ
    1. جی کلاس مرسدس
      سوابق: (66 دیدگاه) ,

      کجا و کی گفته شده خانم ها کورت دوست ندارن مرسدس ای ام جی دوست دارن طبق کدوم آمار طبق کدوم سند حتی حرف به خدا آدم عصبی میشه اتفاقا قیافه مرسدس کاملا مردانه تره و خشن تر و جذاب تر برای جوون‌ها

      پاسخ
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
        سوابق: (2140 دیدگاه) ,

        حالا مگه چی گفته، فحش داده؟؟
        نمیدونم چرا تو تفکر بعضی هامون زن یه نوع توهینه.😑
        ..
        سال 2017هم 720 جایزه ماشین رویایی بانوان رو گرفت،که افتخار مهمیه به نظره من که تونسته نظر خانوم ها رو به خودش جلب کنه.

        پاسخ
        1. جی کلاس مرسدس
          سوابق: (66 دیدگاه) ,

          من که نگفتم توهینه بقیه دوست دارن توهین کنن حالا این مک لارن چی داره که خانم ها دوستش داشته باشن اتفاقا اون دوستمون راست کفته مرسدس و خانم ها دوست دارن و عاشقشن ولی نه ای ام جی رو منم گفتم این مدل والا در کل خانم‌ها مرسدس و ب ام و رو دوست دارن چون لوکسن و دهن پرکن

    2. Ahmad
      سوابق: (331 دیدگاه) ,

      حالا کوروت مثلا خیلی مردونه یه نگاه به برجستگی کاپوتش بکن خخخخخ میفهمی چی میگم مثل خط وسط کاپوت پیکان شاید بعضیا بگیرن منظورم چیه خخخخخ.

      پاسخ
  14. mohammad
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    هردوشون فوق العاده هستن…

    پاسخ
  15. Ahmad
    سوابق: (331 دیدگاه) ,

    بنز فوق العاده چیه بابا این امریکایی حیف نکرده بنز و با امریکایی مقایسه کنی .

    پاسخ
    1. Alireza
      سوابق: (22 دیدگاه) ,

      ایشون تمام مدل های دو برند رو رونده و نظر کاملا کارشناسی شده ای رو میده به حرفش گوش کنین

      پاسخ
  16. Amir
    سوابق: (553 دیدگاه) ,

    من به کوروت رای دادم چون واقعا دوستش دارم با اینکه از رقبای اروپاییش خیلی ارزونتره اما از لحاظ احساس و حس و حال چیزی کم نداره صداشم که قطعا معرکست بی نهایت جذابه.بنز هم یه شاهکار مهندسیه و نمیشه ازش ایرادی گرفت در واقع اینجا سلیقه افراد حکم رو صادر می کنه.

    پاسخ
  17. محمدامین مقدم
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    AMG GT به وضوح خودروی بهتری در مقایسه با ZR1 هست . رای من ZR1 به چند دلیل اول اینکه غرش یک موتور هشت سیلندر با حجم بیشتر لذت رانندگی رو افزایش میده ، دوم پیروزی ZR1 در خط مستقیم (درگ) و سوم گشتاور 970 نیوتن متری و چهارم حداکثر سرعت بیشتر و پنجم قیمت خیلی کم تر نسبت به AMG GT . منتها از مهندسی مرسدس بنز نباید چشم پوشی کرد که توانست با حجم و اسب بخار و گشتاور کمتر عملکرد تقریبا یکسانی در خط مستقیم برای AMG GT قرار بده . مرسدس بنز برندی با پرستیژ بالا هست که طرفداران خاص خودش رو داره که به واسطه مهندسی ناب طرفداران و علاقمندان رو به سمت خودش کشیده . تنها موضوع باقی مانده عملکرد C7 ZR1 در پیست هست که باید منتظر موند.

    پاسخ
  18. سعید
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    کوروت اصلا حال نمیده، کلا ماشین امریکایی فقط ماسل کار و پیکاپ های غول پیکر

    پاسخ
  19. امیر
    سوابق: (452 دیدگاه) ,

    فنی هرکدوم نقاط ضعفی داره و نقاط مثبتی
    مصرف سوخت بالای شوی ک به دلیل حجم بالاترشه
    تاپ اسپید و مسافت 400متر بنز ک بخاطر قدرت کمترشه
    طراحی کابین و خارجی هم سلیقس
    با اینکه زیاد با کوروت حال نمیکنم اما طراحی خارجیشو بیشتر از بنز دوس دارم اما کابین بنز واقعا حس لوکس و اسپرت بودنو باهم داره
    با توجه به اختلاف وحشتناک قیمت (باز بعضی از دوستان میان میگن قیمت بالا بی دلیل نیس!!)و با احترام به المانی دوس داشتنی کوروتو انتخاب میکنم بخاطر صدای مخوفش!
    اما کاش وایپر بود …

    پاسخ
  20. mohsen1615
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    واقعا یه نیمه نهایی بیهوده و بدون هیجان
    بدون فراری گروه سوپراسپرت ها هیچ معنایی نداره
    مرسدس AMG آخه جاش تو نیمه نهاییه!

    پاسخ
  21. power active
    سوابق: (145 دیدگاه) ,

    چون ظرفیتشون ۲ نفرست. هیچ کدوم ۴ نفر باشه یه ۲ ۳ نفرو سوار کنیم یه دوری بزنیم حالی به حولییی :))

    پاسخ
  22. Alireza
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    من نمیفهمم یه عده طرفدارنما واقعا فازشون چیه
    دارم متنو میخونم بعد ک میام قسمت نظرات ی عده دارن به ماشینای مورد علاقه همدیگه توهین میکنن.
    هیچکس حق اینو نداره بیاد راجع به چیزی ک هیچ ربطی بهش نداره نظر بده
    لطفا داخل محدوده و گلیم خودتون بمونید
    بیشتر کسایی ک تو سایتن عشق ماشینن و طبیعتا عاشق یه ماشین که تبدیل به جزعی از اون شده و یکی میاد راحت این اجازه رو بخودش میده ک احساسات خیلیا رو جریحه دار کنه
    این مثل چیزای دیگه نیس ک برا کسی مهم نباشه
    من خودم کوروت بازم و جدیدا انقد واسش حاشیه درس کردن اعصاب نمونده

    پاسخ
  23. iman
    سوابق: (192 دیدگاه) ,

    فراری 488 حذف میشه، پورشه 911 حذف میشه بعد ای ام جی بره فینال، خیلی جالبه

    پاسخ
  24. Ardalan
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    کوروت با اون همه اسب بخار و گشتاور بیشتر چیکار میکنه؟

    پاسخ
    1. ALIREZA034
      سوابق: (76 دیدگاه) ,

      این نظر از سر تجربه یا سن کم هستش.کاری میکنه که ۴٠٠مترو زودتر طی میکنه و این فاصله به دلیل کشش بالا بیشتر و بیشتر میشه.

      پاسخ
  25. HUMMER
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    ضمن احترام به بنز,اما من کروت رو بیشتر میپسندم ,شاید به خاطر تعصبی که دارم باشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.