دوئل مرسدس بنز GLA و اینفینیتی QX30

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور اول، قسمت دوازدهم، اولین دوئل از گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت لوکس

مرسدس بنز GLA

اینفینیتی QX30

؟

آئودی Q2

مینی کانتریمن

؟

ب‌ام‌و X2

رنجروور اووک

؟

ولوو XC40

آئودی Q3

؟

 

مرسدس بنز GLA

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت 2013

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MFA مرسدس بنز

امتیاز از کاربایر: 3.4 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 3.5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 72,869 دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: 34,962 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 24,104 دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 12,162 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 96 درصد

حفاظت از کودکان: 88 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 67 درصد

سیستم‌های ایمنی: 70 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

اینفینیتی QX30

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس 2015

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MFA مرسدس بنز

امتیاز از کاربایر: 3.6 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 3 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 1,797 دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: 439 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 14,093 دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 4,814 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 84 درصد

حفاظت از کودکان: 86 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 91 درصد

سیستم‌های ایمنی: 81 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

مرسدس GLA250

اینفینیتی QX30

پیشرانه 2 لیتری I4 2 لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 210 اسب بخار 210 اسب بخار
گشتاور 350 نیوتن متر 350 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو یا چهارچرخ جلو یا چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 5.8 ثانیه 6.2 ثانیه
مسافت 400 متر 14.5 ثانیه 14.8 ثانیه
حداکثر سرعت 210 کیلومتر/ساعت 210 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 9.0 لیتر (ترکیبی) 9.4 لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی 152 گرم/کیلومتر 155 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 56 لیتر 56 لیتر
وزن 1600 کیلوگرم 1600 کیلوگرم
طول 4.41 متر 4.42 متر
فاصلهٔ محوری 2.70 متر 2.70 متر
حجم صندوق بار 420 لیتر 430 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه آمریکا 34,395 دلار 30,945 دلار
قیمت موردبررسی 36,325 دلار 35,395 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

24 دیدگاه

  1. حمیدرضا
    سوابق: (1770 دیدگاه) ,

    به خاطر ایمنی بالای عابرین و سیستم های ایمنی به اینفینیتی رای دادم وگرنه برتری خاصی نداشت در واقع جفتشونم هاچ بکن

    پاسخ
      1. ..::Majidio Lamborghini::..
        سوابق: (11057 دیدگاه) ,

        هر ماشینی اون ستاره ی ۳ پر رو داشته باشه به خودی خود یک صفر از رقبا جلوئه
        باز حالا در مورد بی ام و ، لکسوس و آئودی این قضیه کمتر صدق می‌کنه اما اختلاف برند بنز و اینفینیتی خیلی زیاده ، معلومه که با قیمت مساوی بنز انتخاب بهتریه

        اسم بنز خودش یه دنیاس

        پاسخ
        1. ..::Majidio Lamborghini::..
          سوابق: (11057 دیدگاه) ,

          از کلاس کراس اوور ساب کامپکت متنفر ترجیح میدم یه استیشن یا هاچ بک سوار شم
          بهترین کلاس کراس اوور واسه من ، میدسایزه … فول سایز کاربردی نیست ، کامپکت رو میشه تحمل کرد اما ساب کامپکت یه شترگاوپلنگه مضحکه

  2. Radin
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    اینفینیتی طراحیش خیلی خاصه مشخصات فنی هم تقریبا یکیه ‌ بنزو خیلی دوس دارم ولی دوس ندارم اینفینیتی حذف بشه و میخوام به اینفینیتی رای بدم

    پاسخ
  3. saeed
    سوابق: (180 دیدگاه) ,

    طراحی بیرونش انصافا اینفینیتی به روز تره و انگار زمان بیشتری گذاشته شده روش برخلاف بنز که انگار خیلی حساسیتی رو طراحیش نبوده .طراحی داخلیش فکر کنم هیچ کدوم برتری خیلی خاصی ندارن بهم.فنی هم خیلی نزدیکن.تنها برتری بنز برندش و اسم کمپانیشه (که چیز کمی نیست ) و علاقه شخص .

    پاسخ
  4. سروش
    سوابق: (153 دیدگاه) ,

    پدال جان هر پستی رو که خیلی مشتاقم کامنت بزارم و ارزش بحث کردن داره رو چرا کامنتهاشو بستی؟ خودتون سانسور میکنید یا مجبورتون کردن؟

    پاسخ
  5. #ali.m#
    سوابق: (1802 دیدگاه) ,

    دیروز فرصت نکرددم جواب یکی از دوستانو در دوئل قبلی بدم .
    اقای مهران 911 چرا اینقدر به خودت فشار اوردی😂
    تو دوئل خودروهای اقتصادی اسم اس کلاس و رولز رویز میاری؟
    اول فکر کن ببین دارم در مورد سدان های غیر لوکس حرف میزنم یا لوکس و سوپر لوکس .
    ***

    پاسخ
    1. mehran911
      سوابق: (1567 دیدگاه) ,

      اون کامنت فاجعه بود
      ((( تو دوئل خودروهای اقتصادی اسم اس کلاس و رولز رویز میاری؟ )))
      خودت برو ببین چی نوشتی
      نوشتی : (( به هر حال سلاطین سدان ها همه ژاپنی هستن))
      این چه معنی میده ؟؟؟
      کاربرای سایت باید مواظب باشن همیشه بعد از خوندن کامنت منظور رو هم بپرسن تا شاید منظورت چیز دیگه ای باشه …

      پاسخ
  6. امیرمحمد
    سوابق: (227 دیدگاه) ,

    خب دوستان ما در این دوعل در واقع با دوتا مرسدس روبرو هستیم یکیشون یک مرسدس خالص و نابه و اون یکی یک مرسدس در لباس نیسانه من ترجیح میدم به نسخه ی اصلی رای بدم نه ریبیج شدش در لباس نیسان😊

    پاسخ
    1. #ali.m#
      سوابق: (1802 دیدگاه) ,

      همین الان پدال یه مطلب گذاشته در مورد یک نیسان در لباس مرسدس.(پیکاپ مرسدس)دقیقا پایین همین مطلب .
      نظرت در مورد اون چیه؟

      پاسخ
      1. امیرمحمد
        سوابق: (227 دیدگاه) ,

        علی من کلا با خودروی ریبیج شده حال نمیکنم چون به نظرم هیچ هویتی از خودش نداره حالا میخواد نیسان در لباس مرسدس باشه یا مرسدس در لباس نیسان به عنوان یه طرفدار خودروهای المانی مرسدس ایکس کلاس رو یه خودروی اشتباهی و بی هویت میدونم و به نظرم این که اسم مرسدس رو این خودرو باشه واقعا فاجعس برعکس جنابعالی که متعصب خشکی هستی و ژاپن رو تافته ی جدا بافته و بدون ایراد میدونی من تفکر صفر یا صدی ندارم همونقدر که عاشق مرسدسم در عین حال ایکس کلاس رو یه خودروی اشتباهی و بدردنخور میدونم اشتباهی که امیدوارم دیگه تکرار نشه…

        پاسخ
        1. امیرمحمد
          سوابق: (227 دیدگاه) ,

          و همینطور مطمیین باش اگر یروزی یه دوعل بین مرسدس ایکس کلاس و نیسان ناوارا انجام بشه صددرصد به ناوارا رای میدم نه ایکس کلاس همینطور که در این دوعل به مرسدس رای دادم😊

  7. کاوه
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    من معنای این همه خط شکسته و پیوسته روی بدنه خودروهای مثلا لوکس را نمی فهمم. تویوتا ماجرارو باب کرده. مثل سی اچ آر و البته لکسوس ان ایکس. شما ببینید لکسوس آرایکس نسل قدیم ،چقدر جذابتر از ان ایکسه . البته شاید نظر شخصی ام باشد. بههرحال نمی فهمم که اینفنیتی بر طبق کدام الزام دینامیکی این همه خط شکسته روی بدنه کار کرده؟ این خطها قراره چی کار کنند؟ به هرحال این نسخه پرفروش و البته نه چندان ممتاز بنز را ترجیح می دهم.

    پاسخ
  8. مهدی
    سوابق: (1331 دیدگاه) ,

    این مدل بنز طراحی خوبی نداره.انگار یه هاچبکه.که ارتفاع بهش داون.نه زیبایی یه هاچبک روداره ونه ظاهرکلاس خودش رو

    پاسخ
  9. Mohamad
    سوابق: (688 دیدگاه) ,

    راستش جفتش برام فرقی نداره فقط انگار ظاهر اینفینیتی بهتر و قابل قبولتره وگرنه آنچنان تفاوت اساسی ای من نمیبینم

    پاسخ
  10. (Saeed(peugeot
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    واقعا ظاهر اینفینیتی سرتره
    مشخصات فنی ام که تقریبا یکی هستند…
    رای من اینفینیتی..

    پاسخ
  11. Mp
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام:
    لطفا مقاله ای درباره ی موتور ها و دوچرخه های برقی در ایران و قیمت و مشخصات فنی آنها بگذارید.

    پاسخ
  12. کیوان
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    نیسان جزو برندهای مطرح جهان و بنز هم که جای خود داره اینفینیتی زیباتر و به روزتره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.