دوئل مرسدس بنز S کلاس کوپه و بنتلی کانتیننتال

کم‌کم در حال نزدیک شدن به پایان دور دوم مرحلهٔ مقدماتی دوئل‌های خودرویی پدال هستیم و امروز نوبت به گروه کوپه‌های بزرگ لوکس رسیده است. در اولین دوئل این گروه، ب‌ام‌و M6 به مصاف مازراتی گرن توریزمو رفت که در این رقابت جمعاً در هردو نظرسنجی تعداد 2103 رأی به ثبت رسید که از بسیاری از دوئل‌های قبلی بالاتر است. از این آراء، M6 توانست 1339 رأی را تصاحب کند درحالی‌که به گرن توریزمو 764 رأی داده شده است و بنابراین ب‌ام‌و M6 با کسب 63 درصد از کل آراء پیروز این رقابت شده و مازراتی گرن توریزمو از صعود به مرحلهٔ بعد بازماند. امروز اما دو نمونه از لوکس‌ترین و گران‌ترین کوپه‌های بازار یعنی مرسدس بنز S کلاس کوپه و بنتلی کانتیننتال رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

مرسدس بنز S کلاس کوپه

بنتلی کانتیننتال

ب‌ام‌و سری 6

مازراتی گرن توریزمو

؟

ب‌ام‌و سری 6

رولزرویس ریث

آستون‌مارتین DB11

آستون‌مارتین ونکوئیش

فراری GTC4

؟

؟

مرسدس بنز SL

لکسس LC

؟

بنتلی کانتیننتال GT

کانتیننتال در بنتلی نام بسیار باسابقه‌ای است که پیشینهٔ آن به سال 1952 بازمی‌گردد. البته قبل از آن در سال 1939 لینکلن از این نام استفاده کرده بود و به‌تازگی هم آن‌را احیا نموده است. درهرحال بنتلی تا سال 1965 از این نام برای یک سدان لوکس در نسل‌های مختلف استفاده کرد که البته در برخی نسل‌ها نسخهٔ کوپهٔ آن‌هم ساخته می‌شد. سپس برای مدتی نزدیک به 20 سال از نام کانتیننتال خبری نبود تا اینکه در سال 1985 بنتلی که در آن سال‌ها زیرمجموعهٔ رولزرویس بود، مدل کورنیش این شرکت را با نام کانتیننتال عرضه کرد. بعدازاین نهایتاً در سال 1991 بنتلی یک کوپهٔ لوکس بزرگ کاملاً جدید را بنام نام کانتیننتال معرفی نمود و بدین ترتیب کانتیننتال تبدیل به یک کوپهٔ بزرگ شد. سپس بعد از مالکیت فولکس‌واگن بر بنتلی، در سال 2003 نسل جدید کانتیننتال معرفی شد که این نخستین محصول بنتلی در دوران مالکیت فولکس‌واگن بود و کاملاً نسبت به قبل متحول شده بود تا جایی که آن‌را نسل اول دوران جدید کانتیننتال می‌دانند. همچنین در این دوران جدید نام خودرو به کانتیننتال GT تغییر پیدا کرد. این کوپهٔ لوکس اما در حال حاضر در نسل دوم دوران جدید خود قرار دارد که در نمایشگاه پاریس 2010 معرفی شد و تولید آن همچنان با انجام فیس‌لیفت‌ها و به‌روزرسانی‌هایی ادامه دارد. البته نسل سوم کانتیننتال GT هم‌اکنون مراحل پایانی توسعه را طی می‌کند و به‌زودی معرفی خواهد شد. نسخهٔ کابریولت این ماشین هم با نام کانتیننتال GTC تولید می‌شود. بنتلی این کوپهٔ لوکس خود را با دو پیشرانهٔ مختلف W12 و V8 عرضه می‌کند که ما برای این دوئل موتور قوی‌تر دوازده سیلندر را انتخاب کرده‌ایم. همچنین نمونهٔ موردبررسی ما از نوع اسپید است که قدرت بیشتری نسبت به نمونه‌های معمولی دارد. این مدل در سینهٔ خود یک موتور 6 لیتری دوازده سیلندر توئین توربو با آرایش منحصربه‌فرد W شکل دارد که 640 اسب بخار قدرت و 860 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

مرسدس بنز S کلاس کوپه

هرچند معرفی نسخهٔ کوپهٔ مرسدس بنز S کلاس به فوریهٔ سال 2014 بازمی‌گردد و سابقهٔ کوتاهی دارد اما پیشینهٔ این خودرو بسیار طولانی‌تر از این است چراکه مرسدس بنز از چندین دهه پیش اقدام به ساخت نسخهٔ کوپهٔ S کلاس با نام‌های مختلفی مانند 280SE کوپه می‌کرد؛ اما در سال 1992، سازندهٔ آلمانی نسل اول مدل جدید CL را به‌عنوان یک کوپهٔ لوکس بزرگ و جایگزینی برای S کلاس کوپه معرفی نمود که تولید آن در طی سه نسل تا سال 2014 ادامه یافت؛ اما همان‌طور که اشاره شده در این سال مرسدس بنز تصمیم گرفت طبق شیوهٔ نام‌گذاری جدید خود، بار دیگر نام S کلاس کوپه را احیا کند و بدین ترتیب S کلاس کوپه جایگزین CL شد. این خودرو که بر اساس S کلاس نسل W222 ساخته شده است، برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2014 به نمایش عمومی درآمد. هرچند این خودرو نسخهٔ کوپهٔ S کلاس است اما در طراحی خصوصاً در بخش عقب تفاوت‌های نسبتاً زیادی با برادر سدان خود دارد. برخلاف CL، نسخهٔ کابریولت این خودرو نیز با نام S کلاس کابریولت ساخته می‌شود و به‌تازگی یک نسخهٔ ویژه و لوکس‌تر از آن توسط مایباخ با نام S650 معرفی شده است. S کلاس کوپه برخلاف نسخهٔ سدان تنها با سه پیشرانه و در سه مدل با نام‌های S500، S63 AMG و S65 AMG تولید می‌شود که ما در این دوئل جهت هماهنگی با رقیب بریتانیایی، قوی‌ترین نسخهٔ آن یعنی مدل S65 را انتخاب کرده‌ایم. این مدل از یک نیروگاه 6 لیتری V12 توئین توربو استفاده می‌کند که 630 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی آن‌هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. نکتهٔ عجیب در مورد S65 کوپه این است که درحالی‌که مرسدس بنز برای دو نسخهٔ دیگر، سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic را ارائه می‌کند، S65 فقط به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود و امکان سفارش سامانهٔ 4Matic برای آن وجود ندارد.

 

مشخصات فنی

مرسدس-آام‌گ S65 کوپه بنتلی کانتیننتال GT اسپید
پیشرانه 6 لیتری V12 6 لیتری W12
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت 630 اسب بخار 640 اسب بخار
گشتاور 1000 نیوتن متر 840 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 4.1 ثانیه 3.9 ثانیه
مسافت 400 متر 12.2 ثانیه 12.1 ثانیه
حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت 330 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت 14.5 لیتر (ترکیبی) 15.6 لیتر (ترکیبی)
وزن 2200 کیلوگرم 2320 کیلوگرم
طول 5.04 متر 4.81 متر
فاصلهٔ محوری 2.94 متر 2.74 متر
قیمت پایه 233,525 دلار 243,025 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

73 دیدگاه

  1. Jast bentley continental
    سوابق: (185 دیدگاه) ,

    ووقعا کانتیننتال بهتره هم قیافه و عملکرد اختلاف قیمت چندانی هم ندارن و در مورد تلگرام هم به نظرم جالب نیست و نظر سنجی سایت فقط باید باشه چون هر کی عشق ماشینه میاد سایت نه تلگرام.

    پاسخ
    1. Moein
      سوابق: (74 دیدگاه) ,

      مرسدس دیوونه کننده خوبه.بنتلی هم عالیه ولی تقریبا همه ی خطوط بدنه رو حفظم.از وقتی چشم باز کردم بنتلی این شکلی بوده.

      پاسخ
  2. #ali.m#
    سوابق: (1844 دیدگاه) ,

    از نظر فنی ک هر دو نقریبا یک هستن ولی بنتلی یه کوچولو قوی تره .که زیاد مهم نیست .
    پس همه چیز برمیگرده به سلیقه ک سلیقه ی من با بنتلیه .خاص جذاب و متفاوت .

    پاسخ
  3. Hamid...Audi
    سوابق: (615 دیدگاه) ,

    توی تلگرام بنز خیلی بالاتره و احتمال زیاد میره بالا.
    ولی وجود نظر سنجی تو تلگرام اصلا جالب نیست.همه کسایی که پدال رو دنبال رو میکنن به سایت دسترسی دارن و میتونن رای بدن.وجود تلگرام یعنی دادن فرصت به کسایی که میتونن دو تا رای بدن!!!!!
    خواهشا نظر سنجی تو تلگرام رو حذف کنین.

    پاسخ
    1. ب ام و سلطان
      سوابق: (198 دیدگاه) ,

      حذف کنن که آلمانی محبوب و برتر بالا نیاد هان خواهاش حذف نکنید و واقعا هرکدوم که محبوب ترن و واقعا محبوب ترن و واقعا محبوب ترن بیان بالا

      پاسخ
      1. Hamid...Audi
        سوابق: (615 دیدگاه) ,

        من کاری به ماشین محبوب تر ندارم.
        وقتی همه به سایت دسترسی دارن نظر سنجی همزمان تو تلگرام مسخره س.همینجا هم میشه ماشین محبوب تر رو شناسایی کرد.

        پاسخ
  4. misha
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    نمای عقب بنز اصلا جالب نیس. کانتیننتال چهره خیلی پخته تری داره یه کوچولو هم قویتره پس کانتیننتال

    پاسخ
  5. ایلیا
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    واقعا نمیتونم منطق رای گیری تو تلگرام رو درک کنم ….اگه نظرسنجی واسه سایت پداله که ما اینجا هستیم و توی نظرسنجی ها شرکت میکنیم پس دیگه کانال تلگرام واسه کیه؟ تلگرام فقط باعث بی اعتبار کردن نتایج میشه چون یا خیلی ها دوبار رای میدن و یا اینکه کسایی که به سایت سر نمیزنن و اطلاعات خودرویی ندارن در نظر سنجی تلگرام شرکت میکنن تازه میشه نطرسنجی رو توی گروه های مختلف کپی کرد و از اعضای گروه بخوای به فلان گزینه رای بدن….خواهشن از این رقابت به بعد نظرسنجی تلگرام رو حذف کنید و فقط لینک مسابقه رو اونجا بذارید، باور کنید قضیه خیلی واضحه نمیدونم این اصرار بر کار اشتباه دلیلش چیه

    پاسخ
    1. ب ام و سلطان
      سوابق: (198 دیدگاه) ,

      تموم حرفهای که میزنی برای کاربران این سایت هم هست تازه اگر حقیقت باشه چطور یه هو به این نتیجه رسیدین ه باید حذف بشه تا حالا نفهمیدین الان یهو باید حذف بشه

      پاسخ
    2. سردبیر
      سوابق: (494 دیدگاه) ,

      سلام ایلیای عزیز
      همانطور که بارها عرض کرده ایم، این نظرسنجی ها نه برای شناخت خودروهای برتر از نظر فنی بلکه شناخت خودروهای محبوب تر است و این حق کاربران تلگرام از هر طیف و اطلاعاتی هم که باشند هست که خودروی محبوب آنها نیز شناخته شود و بدانها نیز حق رای داده شود. حتی اگر دسترسی ما به طیف بالاتر و رسانه های بیشتری نیز بود باید این کار را در آنجا نیز تکرار می کردیم.
      بعلاوه اگر طرفداران خودروی X بخواهند هم در سایت و تلگرام رای دهند، قطعا طرفداران خودروی Y نیز به همان نسبت و میزان می توانند. بنابراین دلیلی بر نگرانی از مخدوش شدن نتایج وجود ندارد. ما نیز آمار هر دو مدیوم را اعلام می کنیم و اگر در جایی نتایج سایت با نظرسنجی متفاوت می شود نیز از سلایق متفاوت طیف کاربران این دو رسانه است. این بازی برد و باخت نیست که از آرای کمتر خودروی محبوب خود ناراحت شویم چون با همین آمارهاست که درمی یابیم کدام خودرو در بین مردم و عموم جامعه ما محبوب ترند. حتی این امار می تواند بسیار مورد توجه واردکنندگان خودرو برای انتخاب مدل های وارداتی باشد.
      بنابراین ما به همه مخاطبان با هر اطلاعات و هر طیف و سلیقه احترام می گذاریم.
      از شما نیز برای ابراز دغدغه های خود و مشارکت سپاسگذاریم.
      ارادتمند

      پاسخ
  6. Raha Souri
    سوابق: (289 دیدگاه) ,

    اگه پای خاص بودن وسط باشه خب مسلما بنتلی ولی کسی نمیتونه از بنز ایرادی بگیره جفتشون ماه ان ولی بنتلی خاصتر

    پاسخ
  7. شایان
    سوابق: (1329 دیدگاه) ,

    خیلی خیلی جالبه همه اونایی که میگن نظرسنجی تلگرام حذف شه ضد آلمانی هستن اتفاقا تمامیه دوستانی که ماشین بازن و آلمانی باز و دیگه اینجا نمیان به خاطر همین ماشین بازن نبودن اکثریت فعلی سایت پدال و جو بدی که راه افتاده و روز به روزم بیشتر میشه که واقعا نمیدون چرا! در تلگرام عوض هستن و فقط اونجا میرن عجیبه چظور این کامنت ها چاپ میشه

    پاسخ
    1. Hamid...Audi
      سوابق: (615 دیدگاه) ,

      من الان ضد آلمانیم؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      از نظر من ماشین باید یا آلمانی باشه یا ژاپنی…
      ولی بازم میگم وقتی همه کاربر ها به سایت دسترسی دارن نظر سنجی توی تلگرام یا جای دیگه معنی نداره.

      پاسخ
  8. مهدي
    سوابق: (262 دیدگاه) ,

    رقابت بسیار نزدیکیه دوست ندارم بگم کدوم بده کدوم خوب هر دو عالین ولی خب سلیقه شخصی من بنزه

    پاسخ
  9. ahmad m
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    هر دو خودرو فوق العاده و بی نظیرن , انتخاب یکی از این دو واقعا سخته , با این حال من به مرسدس رای میدم

    پاسخ
  10. Sajjad
    سوابق: (1506 دیدگاه) ,

    با مقایسه گشتاور دوتاشون میشه فهمید که بنز اصلا جالب عمل نکرده
    گشتاور بنز 1000 نیوتون متر
    بنتلی 840 نیوتون متر
    اونوقت شتاب بنتلی 2 صدم ثانیه بهتر از بنزه!
    طبیعتا با این همه گشتاور باید بنز شتاب بهتری داشته باشه در صورتی که 120 کیلو هم سبک تر از بنتلیه!
    واقعا بنتلی برتره
    از هر لحاظ

    پاسخ
  11. روزبه
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    واژه لوکس تو بنتلی خلاصه میشه …

    پاسخ
  12. Swedish arrogant tigers
    سوابق: (740 دیدگاه) ,

    فقط اس کلاس رو عشق است❤.

    پاسخ
  13. مانی
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    شتاب بهتر بنتلی بخاطر دو دیفرانسیله بودنشه 400 مترو نگاه کن 1000 متر بماند

    پاسخ
  14. good mood
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    اگه تعصب رو کنار بذاریم قطعا بنتلی خیلی خاص تره

    پاسخ
  15. امير
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستانی که میگن خاص منظورشون چیه بنتلی سالهاس داره تو یه پلت فرم ماشین تولید میکنه بنز یه ابر کارخونه س با ده ها مدل و مهندسی برتر

    پاسخ
  16. امير
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    طراحی چراغهای عقب بنز زیاد جالب نیست ولی جلوش واقعا زیباست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.