بنتلیمرسدس بنز

دوئل مرسدس بنز S کلاس کوپه و بنتلی کانتیننتال

کم‌کم در حال نزدیک شدن به پایان دور دوم مرحلهٔ مقدماتی دوئل‌های خودرویی پدال هستیم و امروز نوبت به گروه کوپه‌های بزرگ لوکس رسیده است. در اولین دوئل این گروه، ب‌ام‌و M6 به مصاف مازراتی گرن توریزمو رفت که در این رقابت جمعاً در هردو نظرسنجی تعداد ۲۱۰۳ رأی به ثبت رسید که از بسیاری از دوئل‌های قبلی بالاتر است. از این آراء، M6 توانست ۱۳۳۹ رأی را تصاحب کند درحالی‌که به گرن توریزمو ۷۶۴ رأی داده شده است و بنابراین ب‌ام‌و M6 با کسب ۶۳ درصد از کل آراء پیروز این رقابت شده و مازراتی گرن توریزمو از صعود به مرحلهٔ بعد بازماند. امروز اما دو نمونه از لوکس‌ترین و گران‌ترین کوپه‌های بازار یعنی مرسدس بنز S کلاس کوپه و بنتلی کانتیننتال رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

مرسدس بنز S کلاس کوپه

بنتلی کانتیننتال

ب‌ام‌و سری ۶

مازراتی گرن توریزمو

؟

ب‌ام‌و سری ۶

رولزرویس ریث

آستون‌مارتین DB11

آستون‌مارتین ونکوئیش

فراری GTC4

؟

؟

مرسدس بنز SL

لکسس LC

؟

بنتلی کانتیننتال GT

کانتیننتال در بنتلی نام بسیار باسابقه‌ای است که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۵۲ بازمی‌گردد. البته قبل از آن در سال ۱۹۳۹ لینکلن از این نام استفاده کرده بود و به‌تازگی هم آن‌را احیا نموده است. درهرحال بنتلی تا سال ۱۹۶۵ از این نام برای یک سدان لوکس در نسل‌های مختلف استفاده کرد که البته در برخی نسل‌ها نسخهٔ کوپهٔ آن‌هم ساخته می‌شد. سپس برای مدتی نزدیک به ۲۰ سال از نام کانتیننتال خبری نبود تا اینکه در سال ۱۹۸۵ بنتلی که در آن سال‌ها زیرمجموعهٔ رولزرویس بود، مدل کورنیش این شرکت را با نام کانتیننتال عرضه کرد. بعدازاین نهایتاً در سال ۱۹۹۱ بنتلی یک کوپهٔ لوکس بزرگ کاملاً جدید را بنام نام کانتیننتال معرفی نمود و بدین ترتیب کانتیننتال تبدیل به یک کوپهٔ بزرگ شد. سپس بعد از مالکیت فولکس‌واگن بر بنتلی، در سال ۲۰۰۳ نسل جدید کانتیننتال معرفی شد که این نخستین محصول بنتلی در دوران مالکیت فولکس‌واگن بود و کاملاً نسبت به قبل متحول شده بود تا جایی که آن‌را نسل اول دوران جدید کانتیننتال می‌دانند. همچنین در این دوران جدید نام خودرو به کانتیننتال GT تغییر پیدا کرد. این کوپهٔ لوکس اما در حال حاضر در نسل دوم دوران جدید خود قرار دارد که در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۰ معرفی شد و تولید آن همچنان با انجام فیس‌لیفت‌ها و به‌روزرسانی‌هایی ادامه دارد. البته نسل سوم کانتیننتال GT هم‌اکنون مراحل پایانی توسعه را طی می‌کند و به‌زودی معرفی خواهد شد. نسخهٔ کابریولت این ماشین هم با نام کانتیننتال GTC تولید می‌شود. بنتلی این کوپهٔ لوکس خود را با دو پیشرانهٔ مختلف W12 و V8 عرضه می‌کند که ما برای این دوئل موتور قوی‌تر دوازده سیلندر را انتخاب کرده‌ایم. همچنین نمونهٔ موردبررسی ما از نوع اسپید است که قدرت بیشتری نسبت به نمونه‌های معمولی دارد. این مدل در سینهٔ خود یک موتور ۶ لیتری دوازده سیلندر توئین توربو با آرایش منحصربه‌فرد W شکل دارد که ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

مرسدس بنز S کلاس کوپه

هرچند معرفی نسخهٔ کوپهٔ مرسدس بنز S کلاس به فوریهٔ سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد و سابقهٔ کوتاهی دارد اما پیشینهٔ این خودرو بسیار طولانی‌تر از این است چراکه مرسدس بنز از چندین دهه پیش اقدام به ساخت نسخهٔ کوپهٔ S کلاس با نام‌های مختلفی مانند ۲۸۰SE کوپه می‌کرد؛ اما در سال ۱۹۹۲، سازندهٔ آلمانی نسل اول مدل جدید CL را به‌عنوان یک کوپهٔ لوکس بزرگ و جایگزینی برای S کلاس کوپه معرفی نمود که تولید آن در طی سه نسل تا سال ۲۰۱۴ ادامه یافت؛ اما همان‌طور که اشاره شده در این سال مرسدس بنز تصمیم گرفت طبق شیوهٔ نام‌گذاری جدید خود، بار دیگر نام S کلاس کوپه را احیا کند و بدین ترتیب S کلاس کوپه جایگزین CL شد. این خودرو که بر اساس S کلاس نسل W222 ساخته شده است، برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴ به نمایش عمومی درآمد. هرچند این خودرو نسخهٔ کوپهٔ S کلاس است اما در طراحی خصوصاً در بخش عقب تفاوت‌های نسبتاً زیادی با برادر سدان خود دارد. برخلاف CL، نسخهٔ کابریولت این خودرو نیز با نام S کلاس کابریولت ساخته می‌شود و به‌تازگی یک نسخهٔ ویژه و لوکس‌تر از آن توسط مایباخ با نام S650 معرفی شده است. S کلاس کوپه برخلاف نسخهٔ سدان تنها با سه پیشرانه و در سه مدل با نام‌های S500، S63 AMG و S65 AMG تولید می‌شود که ما در این دوئل جهت هماهنگی با رقیب بریتانیایی، قوی‌ترین نسخهٔ آن یعنی مدل S65 را انتخاب کرده‌ایم. این مدل از یک نیروگاه ۶ لیتری V12 توئین توربو استفاده می‌کند که ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی آن‌هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. نکتهٔ عجیب در مورد S65 کوپه این است که درحالی‌که مرسدس بنز برای دو نسخهٔ دیگر، سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic را ارائه می‌کند، S65 فقط به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود و امکان سفارش سامانهٔ ۴Matic برای آن وجود ندارد.

 

مشخصات فنی

مرسدس-آام‌گ S65 کوپه بنتلی کانتیننتال GT اسپید
پیشرانه ۶ لیتری V12 ۶ لیتری W12
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۶۳۰ اسب بخار ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر ۸۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۴.۱ ثانیه ۳.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۲ ثانیه ۱۲.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۱۴.۵ لیتر (ترکیبی) ۱۵.۶ لیتر (ترکیبی)
وزن ۲۲۰۰ کیلوگرم ۲۳۲۰ کیلوگرم
طول ۵.۰۴ متر ۴.۸۱ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۹۴ متر ۲.۷۴ متر
قیمت پایه ۲۳۳,۵۲۵ دلار ۲۴۳,۰۲۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9773038]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۳ دیدگاه‌ها

  1. Jast bentley continental

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    ووقعا کانتیننتال بهتره هم قیافه و عملکرد اختلاف قیمت چندانی هم ندارن و در مورد تلگرام هم به نظرم جالب نیست و نظر سنجی سایت فقط باید باشه چون هر کی عشق ماشینه میاد سایت نه تلگرام.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Moein

      ۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (74 ديدگاه)

      مرسدس دیوونه کننده خوبه.بنتلی هم عالیه ولی تقریبا همه ی خطوط بدنه رو حفظم.از وقتی چشم باز کردم بنتلی این شکلی بوده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. #ali.m#

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    از نظر فنی ک هر دو نقریبا یک هستن ولی بنتلی یه کوچولو قوی تره .که زیاد مهم نیست .
    پس همه چیز برمیگرده به سلیقه ک سلیقه ی من با بنتلیه .خاص جذاب و متفاوت .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. Hamid...Audi

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (712 ديدگاه)

    توی تلگرام بنز خیلی بالاتره و احتمال زیاد میره بالا.
    ولی وجود نظر سنجی تو تلگرام اصلا جالب نیست.همه کسایی که پدال رو دنبال رو میکنن به سایت دسترسی دارن و میتونن رای بدن.وجود تلگرام یعنی دادن فرصت به کسایی که میتونن دو تا رای بدن!!!!!
    خواهشا نظر سنجی تو تلگرام رو حذف کنین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ب ام و سلطان

      ۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (198 ديدگاه)

      حذف کنن که آلمانی محبوب و برتر بالا نیاد هان خواهاش حذف نکنید و واقعا هرکدوم که محبوب ترن و واقعا محبوب ترن و واقعا محبوب ترن بیان بالا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid...Audi

        ۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (712 ديدگاه)

        من کاری به ماشین محبوب تر ندارم.
        وقتی همه به سایت دسترسی دارن نظر سنجی همزمان تو تلگرام مسخره س.همینجا هم میشه ماشین محبوب تر رو شناسایی کرد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. misha

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    نمای عقب بنز اصلا جالب نیس. کانتیننتال چهره خیلی پخته تری داره یه کوچولو هم قویتره پس کانتیننتال

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. ایلیا

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    واقعا نمیتونم منطق رای گیری تو تلگرام رو درک کنم ….اگه نظرسنجی واسه سایت پداله که ما اینجا هستیم و توی نظرسنجی ها شرکت میکنیم پس دیگه کانال تلگرام واسه کیه؟ تلگرام فقط باعث بی اعتبار کردن نتایج میشه چون یا خیلی ها دوبار رای میدن و یا اینکه کسایی که به سایت سر نمیزنن و اطلاعات خودرویی ندارن در نظر سنجی تلگرام شرکت میکنن تازه میشه نطرسنجی رو توی گروه های مختلف کپی کرد و از اعضای گروه بخوای به فلان گزینه رای بدن….خواهشن از این رقابت به بعد نظرسنجی تلگرام رو حذف کنید و فقط لینک مسابقه رو اونجا بذارید، باور کنید قضیه خیلی واضحه نمیدونم این اصرار بر کار اشتباه دلیلش چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ب ام و سلطان

      ۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (198 ديدگاه)

      تموم حرفهای که میزنی برای کاربران این سایت هم هست تازه اگر حقیقت باشه چطور یه هو به این نتیجه رسیدین ه باید حذف بشه تا حالا نفهمیدین الان یهو باید حذف بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سردبیر

      ۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (764 ديدگاه)

      سلام ایلیای عزیز
      همانطور که بارها عرض کرده ایم، این نظرسنجی ها نه برای شناخت خودروهای برتر از نظر فنی بلکه شناخت خودروهای محبوب تر است و این حق کاربران تلگرام از هر طیف و اطلاعاتی هم که باشند هست که خودروی محبوب آنها نیز شناخته شود و بدانها نیز حق رای داده شود. حتی اگر دسترسی ما به طیف بالاتر و رسانه های بیشتری نیز بود باید این کار را در آنجا نیز تکرار می کردیم.
      بعلاوه اگر طرفداران خودروی X بخواهند هم در سایت و تلگرام رای دهند، قطعا طرفداران خودروی Y نیز به همان نسبت و میزان می توانند. بنابراین دلیلی بر نگرانی از مخدوش شدن نتایج وجود ندارد. ما نیز آمار هر دو مدیوم را اعلام می کنیم و اگر در جایی نتایج سایت با نظرسنجی متفاوت می شود نیز از سلایق متفاوت طیف کاربران این دو رسانه است. این بازی برد و باخت نیست که از آرای کمتر خودروی محبوب خود ناراحت شویم چون با همین آمارهاست که درمی یابیم کدام خودرو در بین مردم و عموم جامعه ما محبوب ترند. حتی این امار می تواند بسیار مورد توجه واردکنندگان خودرو برای انتخاب مدل های وارداتی باشد.
      بنابراین ما به همه مخاطبان با هر اطلاعات و هر طیف و سلیقه احترام می گذاریم.
      از شما نیز برای ابراز دغدغه های خود و مشارکت سپاسگذاریم.
      ارادتمند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. احسان

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    مرسدس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Raha

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    اگه پای خاص بودن وسط باشه خب مسلما بنتلی ولی کسی نمیتونه از بنز ایرادی بگیره جفتشون ماه ان ولی بنتلی خاصتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. شایان

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    خیلی خیلی جالبه همه اونایی که میگن نظرسنجی تلگرام حذف شه ضد آلمانی هستن اتفاقا تمامیه دوستانی که ماشین بازن و آلمانی باز و دیگه اینجا نمیان به خاطر همین ماشین بازن نبودن اکثریت فعلی سایت پدال و جو بدی که راه افتاده و روز به روزم بیشتر میشه که واقعا نمیدون چرا! در تلگرام عوض هستن و فقط اونجا میرن عجیبه چظور این کامنت ها چاپ میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (712 ديدگاه)

      من الان ضد آلمانیم؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      از نظر من ماشین باید یا آلمانی باشه یا ژاپنی…
      ولی بازم میگم وقتی همه کاربر ها به سایت دسترسی دارن نظر سنجی توی تلگرام یا جای دیگه معنی نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. مهدي

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    رقابت بسیار نزدیکیه دوست ندارم بگم کدوم بده کدوم خوب هر دو عالین ولی خب سلیقه شخصی من بنزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ahmad m

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (62 ديدگاه)

    هر دو خودرو فوق العاده و بی نظیرن , انتخاب یکی از این دو واقعا سخته , با این حال من به مرسدس رای میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Fit Demon

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    با مقایسه گشتاور دوتاشون میشه فهمید که بنز اصلا جالب عمل نکرده
    گشتاور بنز 1000 نیوتون متر
    بنتلی 840 نیوتون متر
    اونوقت شتاب بنتلی 2 صدم ثانیه بهتر از بنزه!
    طبیعتا با این همه گشتاور باید بنز شتاب بهتری داشته باشه در صورتی که 120 کیلو هم سبک تر از بنتلیه!
    واقعا بنتلی برتره
    از هر لحاظ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. روزبه

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (57 ديدگاه)

    واژه لوکس تو بنتلی خلاصه میشه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. mohsen

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    منتظر M8 هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. E 36

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (918 ديدگاه)

    بنتلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Swedish arrogant tigers

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    فقط اس کلاس رو عشق است❤.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مانی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    شتاب بهتر بنتلی بخاطر دو دیفرانسیله بودنشه 400 مترو نگاه کن 1000 متر بماند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. good mood

    ۱۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    اگه تعصب رو کنار بذاریم قطعا بنتلی خیلی خاص تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امير

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستانی که میگن خاص منظورشون چیه بنتلی سالهاس داره تو یه پلت فرم ماشین تولید میکنه بنز یه ابر کارخونه س با ده ها مدل و مهندسی برتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امير

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (27 ديدگاه)

    طراحی چراغهای عقب بنز زیاد جالب نیست ولی جلوش واقعا زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا