پورشهمرسدس بنز

دوئل مرسدس بنز SLC و پورشه باکستر

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور دوم، قسمت پانزدهم، دومین دوئل از گروه اسپرت‌ها

دوئل‌های گروه اسپرت‌ها در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین آلپاین A110 و آلفارومئو ۴C

مجموع آراء: ۱۱۶۲

آراء آلپاین A110: 585

آراء آلفارومئو ۴C: 577

پیروز دوئل: آلپاین A110 با کسب ۵۰.۳ درصد از کل آراء

 

مرسدس بنز SLC

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶

نسل کنونی: سوم

پلت‌فرم: –

ترکیب: موتور موتور جلو

امتیاز از کاربایر: ۳.۳ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۷,۸۷۹ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۵,۱۸۸ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲,۸۶۰ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱,۹۹۳ دستگاه

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تجهیزات زیاد، مناسب برای پیمایش‌های بزرگراهی

نقاط منفی: رانندگی نه‌چندان جذاب، کابین قدیمی

 

پورشه باکستر

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: –

ترکیب: موتور وسط

امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۸,۴۳۸ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۸,۲۰۲ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۵,۰۸۷ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۵,۲۷۶ دستگاه

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: سریع‌تر از همیشه، رانندگی فوق‌العاده، هزینه‌های نگهداری پایین

نقاط منفی: آپشن‌های گران‌قیمت، قیمت گران، پیشرانهٔ فاقد شخصیت

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

مرسدس SLC43

پورشه باکستر S

پیشرانه ۳ لیتری V6 ۲.۵ لیتری H4
تنفس توئین توربو توربو
قدرت ۳۶۵ اسب بخار ۳۵۰ اسب بخار
گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۴ ثانیه ۳.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۸ ثانیه ۱۱.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۸۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۰.۲ لیتر ترکیبی ۹.۸ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۱۷۸ گرم/کیلومتر ۱۶۷ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۶۰ لیتر ۶۴ لیتر
وزن ۱۵۴۲ کیلوگرم ۱۴۳۳ کیلوگرم
طول ۴.۱۴ متر ۴.۳۸ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۴۳ متر ۲.۴۷ متر
حجم صندوق بار ۲۲۵ لیتر ۲۷۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۲۷,۶۴۰ پوند ۴۶,۵۰۵ پوند
قیمت موردبررسی ۴۲,۸۸۹ پوند ۵۷,۴۶۱ پوند
قیمت پایه آمریکا ۴۹,۳۹۵ دلار ۶۰,۰۵۰ دلار
قیمت موردبررسی ۶۲,۳۴۵ دلار ۷۰,۸۵۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 
[polldaddy poll=10245023]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه

  1. حسین

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (127 ديدگاه)

    باکستر از همه نظر سر تره تو این دوئل و با توجه به سر تر بودنش قیمت ۱۰ هزار دلار بیشترش کاملا توجیه پذیره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۱ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      انتخاب سختیه اما پورشه
      اما دوست داشتم این دو ۲ سمت نیمه نهایی بودن که فینال به هم میخوردن
      ضمنا به احتمال قوی پورشه برنده گروهه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. M

      ۱ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2369 ديدگاه)

      تا الان که به این سن رسیدم هیچوقت بنز رو انقدر دست و پا بسته ندیده بودم
      همه جوره خیییلی عقبه
      چه امتیازایی که گرفته چه پرفورمنس !
      توجه مارو جلب میکنم به عکس شماره چهار
      قیافه راننده هارو ! انگار همین الان از سر جنازه مقتولشون اومدن !
      من اگه پشت اینا به خصوص پورشه بشیندم کنترل لب و دهنمو قسمت ناخود آگاه بدنم به عهده میگیره و به اندازه یه کروکدیل نیشمو باز میکنه !

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Ali Keyhani

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (627 ديدگاه)

    باکستر هم سرتره از لحاظ فنی هم بیشتر به دل میشینه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. Chevo

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (41 ديدگاه)

    نمیدونم منظور نویسنده از اینکه نوشته پیشرانه باکستر فاقد شخصیت هست اینه که پیشرانه باید با پوشش کت و شلوار و کراوات درون خودرو قرار میگرفت؟؟؟!!!!!!🥴🥴😄😄

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. OMID

      ۱ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2052 ديدگاه)

      بیشتر منظورش صدا و دورگیری و … پیشرانه باید باشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. امیر

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (81 ديدگاه)

    آقا شتاب پرشه ۴.۲ ثانیس اینجا نوشته ۳.۶ یهو خودتون انتخابش کنین دیگه این شو چیه که الکی راه انداختیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. King918

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2484 ديدگاه)

    یعنی یه پورشه توی دوئل های پدال رای بیاره … خیلی عجیبه .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    اون هایی که میگین مشخصات اشتباهه نگران نباشید اینجا واسه عکس ها رای میدن نه مشخصات

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. مهدی دهقان

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (65 ديدگاه)

    امروز رو سایت ها یه خبر اومد حالا که چینی ها در حال رفتن از ایرانن خودرو سازا در حال مذاکره با لادا برای مونتاژ محصولات لادا تو ایرانه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. اعتمادیان

      ۱ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (252 ديدگاه)

      خدا عاقبت همه ما رو ختم بخیر کنه با این هوشمندی مسئولین

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. MAHDI

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (5205 ديدگاه)

    خوب بنزهم خوبه.اما باکستر و درکل کیمن خیلی خیلی کامل هستن وبهترین عملکرد رو دارن.انتخاب من باکستر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. Sobhan

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (15 ديدگاه)

    پورشه ۷۱۸ با موتور ۴ سیلند عملکرد بسیار بهتری نسبت به بنز slcداره همچنین مصرف سوخت اقتصادی ترو رانندگی و دینامیک عالی، برتری قطعی نسبت به بنز داره و عملا مثل همیشه بنز بازنده است😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علی رضا

      ۱ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (223 ديدگاه)

      عملا مثل همیشه بازندست.😐😐

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. OMID

      ۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2052 ديدگاه)

      بنز دقیقا کجا همیشه بازندست ؟ فرمول یک ؟ نه همیشه برندست .
      اس کلاس ؟ نه معمولا تو مجلات برندست .
      مخم سوت کشید از جمله اخرت😲

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. علی رضا

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    اصلا قابل قیاس نیستن بجز کابین پورشه در بقیه موارد خیلی بهتر از slc

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. نیما

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (323 ديدگاه)

    خب معلومه هر چی پول بدی همونقدر آش میخوری
    پورشه حدود ۱۱ هزار دلار گرون تره و از اون جایی که تمام دوستان به منابع لایتناهی مالی وصل هستن مثل همیشه گرون تره رو برداشتن.
    ما هم همون بنز رو انتحاب میکنیم
    شتاب و گشتاورش هم بیشتر هست. حالا یه کم شتابش کمتره. با یک ثانیه دیر تر رسیدن به ۱۰۰ کیبومتر در ساعت، هیچ اتفاقی نمیوفته؛ عوضش ۱۱ هزار دلار میمونه برای خرید های دیگه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ADAK

      ۱ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1081 ديدگاه)

      میتونی هم دنا توربو را انتخاب کنی ، تازه پول بیشتری هم برات میمونه برای خریدهای دیگه !!!
      آخه این چه منطقیه برادر من …

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. محمد

      ۱ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (81 ديدگاه)

      خیلی خنده بود نظرت داداش😂😅😂
      اولا ۱۱ هزار نیست و ۸ هزارتاست فرقشون توی مقایسه
      (یه نصیحت از من بهت مدل پایین تر بخر ولی مدل پایه نخر، ماشین به امکاناتشه وگرنه پرایدم راه میره، اگزوز بذاری برات صدا هم میده😂)
      دوما تو اگه ۶۲ هزار دلار توی دستت گرفتی من شخصا اون ۸ هزارتاش رو بهت میدم برو پورشه بخر که خرج زیادی نکنی 😂😂😂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. Khosrow

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    SLC خیلی زیباتر از چیزیه که تو عکس نشون میده ..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. Saman

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (120 ديدگاه)

    هر دو فروش بسیار کمی دارن و رو به زوال هستن و ارزش خرید ندارند ولی خوب پورش بسیار بهتر از اون یکی هستش. و با این قیمت ماشینهای کروکی بسیار بهتر و جذاب تری در بازار یافت می شود.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. Mآsكvيch

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (72 ديدگاه)

    باکستر سرتره
    عاشق طراحیشم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. سام

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (706 ديدگاه)

    پورشه باکستر چه از نظر طراحی،چه از نظر کیفیت و چه مشخصات فنی و تکنیکی از رقیب دیگر خود برتر است. من در این دوئل خودرویی به باکستر زیبا و دوست داشتنی رأی می دهم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. iman

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (253 ديدگاه)

    باکستر بی تردید بهترین خودروی این کلاسه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    باکستر خوبه اما یه جذابیت خاصی تو چهره slc هست که حداقل برای من خیلی جالبه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. (Saeed(peugeot

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (326 ديدگاه)

    با احترام به مرسدس
    رای من هم پورشه هست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. Farzad nh

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام
    من یک ۲۰۶ تیپ ۲ دارم که ۲ دو روزه که وقتی میزنم دنده دو جا میره اما تا گاز میدم دنده از جا در میره و صدا میده و باید با دست نگه دارم دنده رو کسی میدونه اشکالش چیه
    ممنون میشم جواب بدین
    با سپاس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Mad.z.Max

      ۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (778 ديدگاه)

      طبیعتا گیربکست رو چرخ دنده ی دوم هرز کرده. ولی اینجا جای این سوالا نیس عزیز، زیر مطلب مربوط به ایرادات خودرو کامنت بذار، دقیقتر و سریعتر راهنمایی میشی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. mohammad FM480

      ۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز ، با توجه به چیزی که گفتید ظاهرا دنده چنگکی تون تیز کرده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. emad1990

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    مترجم عزیز جناب دهقان آلپین درست هست نه آلپاین
    در واقع هم آلپین نوشته میشه و هم آلپین تلفظ میشه. منبع هم خواستید در خدمتم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. Farzad

    ۲۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1954 ديدگاه)

    باکستر یه چیز دیگست لعنتی .❤

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا