دوئل مرسدس بنز GLC و لندروور دیسکاوری اسپرت

در ادامه برگزاری دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال، امروز نوبت به گروه کراس‌اوورهای کامپکت لوکس رسیده است. در دوئل قبلی این گروه، رقابت بین ولوو XC60 و لینکلن MKC برگزار شد که طی آن مجموعاً 1705 رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل، XC60 موفق شد با دریافت 1227 رأی و کسب 72 درصد از کل آراء، پیروزی قاطعانه‌ای کسب نماید درحالی‌که سهم MKC از آراء تنها 478 رأی بوده است. حال امروز در چهارمین دوئل گروه کراس‌اوورهای کامپکت لوکس، مرسدس بنز GLC و لندروور دیسکاوری اسپرت پای به میدان نبرد گذاشته‌اند.

ب‌ام‌و X3

لکسس NX

مرسدس بنز GLC

لندروور دیسکاوری اسپرت

لکسس NX

؟

دی‌اس 5

اینفینیتی QX50

جگوار F-Pace

آلفارومئو استلویو

؟

جگوار F-Pace

آکورا RDX

کادیلاک XT4

لینکلن MKC

ولوو XC60

؟

ولوو XC60

آئودی Q5

پورشه ماکان

مرسدس بنز GLC کوپه

ب‌ام‌و X4

؟

؟

مرسدس بنز GLC

مرسدس بنز برای اولین بار با معرفی مدل GLK در نمایشگاه پکن 2008 به بخش کراس‌اوورهای کامپکت لوکس وارد شد. سپس این خودرو برای مدل 2013 مورد فیس‌لیفت قرار گرفته و در نمایشگاه نیویورک 2012 رونمایی شد؛ اما سرانجام GLK در سال 2015 به پایان عمر خود رسید تا جایش را به کراس‌اوور تازه‌نفس مرسدس بنز بدهد. این خودرو که طبق شیوهٔ نام‌گذاری جدید مرسدس بنز، GLC نام گرفته بود به‌عنوان جانشین GLK در همین سال معرفی شد؛ بنابراین GLC در اصل نسل دوم GLK محسوب می‌شود. سپس چندی بعد، سازندهٔ آلمانی نسخهٔ کوپهٔ GLC را هم برای رقابت مستقیم با ب‌ام‌و X4 معرفی نمود. هردو نسخهٔ معمولی و کوپهٔ GLC در طراحی بسیار به برادر بزرگ‌تر خود یعنی GLE شباهت دارند. مرسدس بنز هم‌اکنون این کراس‌اوور کامپکت را با چهار پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌کند. پیشرانهٔ اول یک واحد 2 لیتری چهار سیلندر توربو است که در دو سطح قدرت مختلف در مدل‌های GLC250 و GLC300 عرضه می‌گردد. در رقابت ما نسخهٔ قدرتمندتر یعنی GLC300 شرکت کرده که 240 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic هم برای آن وجود دارد. در بین مدل‌های مختلف GLC اما یک نسخهٔ دیزلی با نام GLC250d و یک نمونهٔ هیبریدی با نام GLC350e هم وجود دارد درحالی‌که در صدر این خانواده مدل‌های اسپرت و عملکردی GLC43 و GLC63 ساخت مرسدس-آام‌گ قرار دارند. دراین‌بین، GLC63 S قوی‌ترین نسخهٔ GLC محسوب می‌شود که از پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی مرسدس-آام‌گ GT با 510 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. انتقال نیرو در تمامی مدل‌ها هم توسط یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌گیرد.

لندروور دیسکاوری اسپرت

لندروور از سال 1997 با مدل فری‌لندر در بخش شاسی‌بلندهای کامپکت لوکس حضور داشت. این خودرو در دو نسل تا سال 2014 به تولید رسید تا اینکه سرانجام لندروور جانشین آن‌را معرفی کرد؛ اما این خودرو به‌طور کامل نسبت به قبل متحول شده و نام آن نیز به دیسکاوری اسپرت تغییر یافت. این کراس‌اوور جدید در طراحی کاملاً از کانسپت دیسکاوری ویژن الهام گرفته است که در نمایشگاه نیویورک 2014 رونمایی شده بود. دیسکاوری اسپرت که در سبد محصولات لندروور در جایگاهی پایین‌تر از برادر بزرگ‌ترش یعنی مدل دیسکاوری قرار می‌گیرد، بر روی پلت‌فرم D8 جگوار-لندروور ساخته شده است. همین پلت‌فرم چندی بعد در اولین کراس‌اوور جگوار یعنی F-Pace هم مورداستفاده قرار گرفت. این کراس‌اوور کامپکت لوکس بریتانیایی با چهار پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌گردد که برخلاف مرسدس بنز GLC همگی از نوع 2 لیتری چهار سیلندر هستند. دو نمونه از این موتورها از نوع دیزلی و دو نمونه بنزینی هستند که ما برای این دوئل به جهت هماهنگی با رقیب آلمانی پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوی آن‌را انتخاب کرده‌ایم. این موتور 240 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور دارد که انتقال آن توسط یک گیربکس 6 سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ 9 سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. فقط تیپ پایهٔ دیزلی دیسکاوری اسپرت به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود و دیگر تیپ‌ها همگی به‌صورت استاندارد مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک هستند. تولید این خودرو از سپتامبر سال 2014 آغاز شده و از اوایل سال 2015 تحویل آن شروع گردید. دیسکاوری اسپرت طی سال‌های 2015 و 2016 مجموعاً تعداد 192 هزار دستگاه فروش داشته و سال گذشته با فروش 122,460 دستگاه، به پرفروش‌ترین محصول لندروور تبدیل شد.

 

مشخصات فنی

مرسدس بنز GLC300

لندروور دیسکاوری اسپرت

پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر 2 لیتری 4 سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 240 اسب بخار 240 اسب بخار
گشتاور 370 نیوتن متر 340 نیوتن متر
گیربکس 9 سرعته اتوماتیک 9 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب/چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 6 ثانیه 7.3 ثانیه
مسافت 400 متر 14.7 ثانیه 15.6 ثانیه
حداکثر سرعت 210 کیلومتر/ساعت 200 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 9.8 لیتر (ترکیبی) 10.2 لیتر (ترکیبی)
وزن 1850 کیلوگرم 1995 کیلوگرم
طول 4.65 متر 4.59 متر
فاصلهٔ محوری 2.87 متر 2.74 متر
قیمت پایه 40,145 دلار 38,690 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

46 دیدگاه

  1. Behnam.xan
    سوابق: (88 دیدگاه) ,

    مرسدس انتخاب بهتری هستش?

    پاسخ
    1. علي
      سوابق: (780 دیدگاه) ,

      با شما موافقم من هم به شخصه به مرسدس رای دادم . چرا؟
      چون که از همه نظر ی سرو گردن بالاتر از لندوور هندوستانه .
      چرا بالاتره ؟
      چون که هم داخل شهر و هم بیرون شهر قابل استفادست ، ضمنا برند مورد اطمینان تر و باکیفیت تریه و همچنین خدمات پس از فروش در بیشتر نقاط کشورها ارائه میده ، کلاس خیلی بالاتری داره ، و در کل شما صاحب یک دستگاه مرسدس بنز هستین که هیچکس نمیتونه به شما تعنه بزنه و ایراد بگیره.
      اما میرسیم به لندروور هندوستان کبیر که تازگیها به لطف شرکت تاتا موتورز هندوستان حرفای زیادی برای گفتن فقط و فقط در خارج از شهر داره و جون میده بندازیش زیر پات باهاش بزنی به بیابونا و در و دیوار .
      چون اگه داغونشم بکنی حس بدی بهت دست نمیده، ولی در مورد مرسدس اینطور نیست .
      فقط ایراداتی که به لندروور میتونم بهش بگیرم یکی اینکه برند فوق العاده معمولیه و زیر پای همه میبینی و دوم اینه که طراحی تکراری و ساده ایی داره و همچنین سوم اینکه خدمات پس از فروش تقریبا افتضاحی داره .
      با تچکر

      پاسخ
      1. Ahmad
        سوابق: (936 دیدگاه) ,

        من خودم به مرسدس رای دادم ولی شما انگار در مورد یک ماشین چینی داری صحبت میکنی.شما تجربه سواری با دیسکاوری رو داری.
        زیر پای همه میبینی رو دیگه کجای دلم بزارم

        پاسخ
      2. BMW
        سوابق: (397 دیدگاه) ,

        عاشق همین امضا آخر جملاتتم(باتچکر) اینطوری میشه از علی هایه دیگه تشخیصت داد ??? دوستان انگلیسی ناراحت نشن اما خیلی دوست دارم این علی رو از نزدیک ببینم ?

        پاسخ
        1. Serial winner
          سوابق: (10957 دیدگاه) ,

          .
          آره واقعا شخصیت خیلی جالبی داره .

          با تچکر از علی

    2. Amir.z
      سوابق: (122 دیدگاه) ,

      والا داداش ادم میترسه به بنز رای بده همه بگن بهش متعصب ولی خدایی دلایل انتخاب بنز واسه من این بود:
      ظاهرش برای من زیباتر
      گشتاور و شتاب بهتری داره هرچند که تو این کلاس انچنان مدنظر نیست
      فاصله محوری بیشتر که قاعدتا باید فضای داخلی یا صندوق بار بزرگتری داشته
      و مصرف سوخت کمتر

      پاسخ
    3. Peyman
      سوابق: (762 دیدگاه) ,

      منکه چشم بسته دیسکاوری رو انتخاب میکنم

      پاسخ
    4. شاهين
      سوابق: (709 دیدگاه) ,

      منم به بنز رای دادم.چون بنزه و پادشاه.فقط زمانی انتخابش ذهنمو درگیر میکنه که رقیبش پورشه باشه

      پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    چرا همیشه اونی که قوی تره مصرف سوختش کمتره؟

    پاسخ
    1. LAST VIPER
      سوابق: (589 دیدگاه) ,

      چون موتورش بهینه تر طراحی شده،واسه همین در عین مصرف کمتر قدرت بیشتری تولید میکنه

      پاسخ
  3. علیرضا
    سوابق: (237 دیدگاه) ,

    قیمت لندروور باید نصف بنز باشه,با اون قیافه بی ریختش…
    بنز باهات حرف میزنه

    پاسخ
  4. TRX
    سوابق: (263 دیدگاه) ,

    لندروز دیسکاوری اسپرت اصلا یه چیز دیگست ۱/۴ کاربرد شو GLC نداره ،
    GLC فقط به درد خانمها میخوره که باهاش پز بدن ، دوستان یک مقداری در مورد دیسکاوری اسپرت و قابلیت های آفرودش تحقیق کنن میبینن که ماهیت این دو تا ماشین کلا فرق میکنه ، هیچ وقت از روی دیتا شیت قصاوت نکنید

    پاسخ
    1. CNA
      سوابق: (235 دیدگاه) ,

      خب تو سوار پراید شو برا خانمت بنز بگیر

      پاسخ
      1. مرصاد
        سوابق: (87 دیدگاه) ,

        یاد بگیر برای نظر مخالف خودت احترام قائل بشی و سریع مسخره نکنی

        پاسخ
        1. CNA
          سوابق: (235 دیدگاه) ,

          اولاً مسخره نکردم
          دارم مصداق حرفشو بهش میگم
          اخه خدا وکیلی بنز glc فقط خانما باید سوارشن اونم برا پز دادن
          ??
          بعد اخه تو حرفاش میگه بنز یک چهارم قابلیت های لندرورو نداره پس باید با دیسکاوری پز بدیم نه بنز

      2. TRX
        سوابق: (263 دیدگاه) ,

        دوست عزیز اسم این کلاس کراس اور هست ، باید یه کاربردی توی خارج از جاده های اسفالت داشته باشه ، اگر قرار باشه به چند اسب بخار قدرت بیشتر و مصرف سوختش رای بدید چه فرقی با سگمنت سدان داره؟

        بعدشم نگفتم بنز کاربرد نداره گفتم مدل glc کاربردهای دیسکاوری اسپرت رو نداره
        http://images.caricos.com/l/land_rover/2015_land_rover_discovery_sport/images/1920×1080/2015_land_rover_discovery_sport_116_1920x1080.jpg

        پاسخ
  5. حمیدرضا
    سوابق: (1694 دیدگاه) ,

    رنجرور دقیقا یه اس یو وی هست شاید بنزم خوب باشه ولی قدرتی که رنجرور داره رو نباید با دیگر محصولات مقایسه کرد رای من رنجرور

    پاسخ
  6. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
    سوابق: (2053 دیدگاه) ,

    البته اینجا به بنز رأی دادم،ولی رفتم رنکینگِ کار اند درایور هم دیدم جدای از رتبه بالاتر glc وقتی دیدم رتبه آلفا استلویو از رنج روور ولار بالاتره به این مجله و عواملشون شک کردم?
    آخه مرد مؤمن آلفا تو چی سرتر از ولار هست؟؟!!
    حتی تو تست تصادف اروپایی هم به طور میانگین از آلفا بهتره.
    تو بقیه هم که بماند.

    پاسخ
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
      سوابق: (2592 دیدگاه) ,

      ولار فوق‌العادست، قطعا بهترین انتخاب تو اون رنج قیمتی، خودشه، طراحی فوق‌العاده، کیفیت بالا، پرستیژ مثال زدنی، برند دوست داشتنی، توان مناسب. . . هیچ حرف و حدیثی باقی نمی‌ذارن.

      پاسخ
    2. SERIAL WINNER
      سوابق: (10957 دیدگاه) ,

      .
      Stelvio که مشخصه خیلی بهتر از ولاره.
      اگر استلویو رو پایین تر از ولار میذاشتن جای تعجب داشت.
      مشخصات هر دو شون الان جلوی منه و با یک نگاه مشخص میشه آلفا از رنج روور خیلی سره.
      ارزون ترین تیپ ولار 50/000 دلاره و گرون ترین مدل استلویو 44/990 دلار !
      آلفا موتور 2 لیتری 280 اسب بخار 306 پوندفوت گشتاور ، لندروور موتور 2 لیتری 247 اسب بخار 269 پوند فوت گشتاور
      آلفا رومئو : مصرف شهری ، جاده ای و ترکیبی بهتر از رنج روور ، دامنه ی پیمایش بیشتر ، آلایندگی کمتر ، حجم مخزن سوخت بیشتر ، ضمن اینکه استلویو گشتاور بیشترش رو در دور موتور 1200rpm میده و ولار در 2000rpm.

      گارانتی موتور و گارانتی پایه ی هر دو 4 سال یا 50/000 مایله ، در حالی که گارانتی خوردگی بدنه ی آلفا 12 سالست و رنج روور 6 ساله.

      آلفا 1745 کیلوئه و رنج روور نزدیک به 2 تُن که این وزن زیاد خودش یه معضله.

      از نظر ایمنی :
      هر دو خودرو 5 ستاره ی ایمنی دارند.
      هر دو خودرو توسط EURO NCAP تست شدن ، در زمینه ی حفاظت از سرنشین بزرگسال آلفا رومئو 97درصد امتیاز رو گرفته و رنج روور فقط 93درصد !
      البته در زمینه ی حفاظت از سرنشین خردسال هم به ترتیب 84 و 85 گرفتن.

      ارزون ترین تیپ استلویو 0 تا 100 رو در 5/4 ثانیه طی میکنه و گرون ترین تیپ رنج روور با موتور 3 لیتری سوپرشارژ وی6 و قیمتی بسیار فراتر از استلویو ، صفر تا صدش 5/3 ثانیست.

      ولار با لیستی طولانی از آپشن ها قیمتش به 97000 دلار میرسه که به نظر من خیلی خنده داره و با این پول میشه سراغ بهترین SUV ها در کلاس های بالاتر رفت. من ترجیح میدم 77000 تا بدم استلویو QV ، رکورد دار نوربرگ رینگ ، رو بخرم و با 505 اسب بخار خالص ، سوپراسپرت های پرادعا رو به چالش بکشم

      پاسخ
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
        سوابق: (2053 دیدگاه) ,

        دوست من کسی که ولار رو میخره انتظار نداره باهاش 0 تا 100 رو تو 5 ثانیه بره!!
        کسی هم که بخواد مدل پرفورمنس رنج روور رو بگیره ،اسپرت svr هست که قشنگ مدل جدیدش قورت میدا آلفا رو.
        مشکل اینه که ماها همه چی رو تو قدرت و گشتاور میبینیم.
        تو این کلاس این مورد خیلی مهم نیست.
        در ضمن تو تست اروپایی هم به جز ایمنی بزرگسال تو باقی موارد ولار دست بالا رو داره.
        داداش همچین میگی فقط 93 درصد انگار داری با پراید مقایسه میکنی??
        تو باقی مواردی که گفتی هم جواب نمیدم فعلا چون سر درد دارم?((جدی میگم))

        پاسخ
        1. Serial winner
          سوابق: (10957 دیدگاه) ,

          .
          این همه در مورد گارانتی ، مصرف سوخت و دامنه ی پیمایش ، وزن و قیمت حرف زدم که نگی « مشکل اینه که ماها همه چی رو تو قدرت و گشتاور میبینیم.»
          ولار ماشین بسیار خوبیه ولی اوضاعش جوری نیست که اگر یک‌ مجله پایین تر از استلویو قرارش بده اعتبار اون مجله بره زیر سوال

        2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
          سوابق: (2053 دیدگاه) ,

          ..قابلیت اطمینان اثبات نشده..
          ..پدال تعویض دنده ی الکتریکی..
          ..طراحی داخلی کدر و تیره و منتقل کردن حس ارزان بودن ..
          .
          حالا شما معایب ولار رو بگو ببینم میتونه منو متقاعد کنه به ضعیف بودن مقابل آلفا.

        3. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
          سوابق: (2053 دیدگاه) ,

          در ضمن شیطون” با توجه به وزن بالای ولار مسافت 400 متر رو سریع تر از آلفا طی میکنه.
          ولار:14.1
          آلفا:14.2
          بعدشم یک دهم قابلیت های آفرود ولار رو نداره آلفا.
          ولار تا 65 سانتی متر در آب میتونه فرو بره و به حرکتش ادامه بده ماله آلفا چقدره؟؟
          حتی فضای صندوق عقب هم که تو این کلاس مهمه باز ولار برتره.
          ولار:558 لیتر
          آلفا:525 لیتر.

        4. Serial winner
          سوابق: (10957 دیدگاه) ,

          .
          آلفا گارانتیش با لندروور یکسانه و از نظر قابلیت اطمینان هم رنج روور نمیتونه چندان ادعایی ” در مقابل آلفا ” داشته باشه.
          من که تا الان از قابلیت اعتماد آلفا چیز بدی نشنیدم

          بعدشم ولار یک کراس اوور کامپکته. کراس اوور کامپکت آفرودش دیگه چیه که باز یک دهمش بخواد چی باشه !؟

          در مورد فرو رفتن در آب هم نمیشه نظر داد چون مشخصات استلویو هنوز کامل نیست و منم نمیدونم. احتمالا مال رنج روور بیشتر باشه ولی وقتی “حداقل” 12/000 دلار بیشتر برای ماشین پول میدی باید یک سری قابلیت هایی داشته باشه که پیش خودت نگی پولم رو حروم کردم رفت ! هر چند اون قابلیت ها در این کلاس اصلا کارایی نداشته باشن و به دردت نخورن.

          ظرفیت بکسل ولار رو هم اشتباه نوشتی. 1653 پونده که میشه 750 کیلوگرم .

        5. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
          سوابق: (2053 دیدگاه) ,

          داداش لندرووره ها!!!!
          750 کیلوگرم!!!!
          یعنی به اندازه ی خودروی فرمول یک ظرفیت کشش داره؟؟!!!?
          سایت خود لندروور زده ((حداکثر ظرفیت بکسل 2.400 کیلوگرم))
          بعضی سایت ها هم 2.5 تن زدن.
          امیر جان از این جفاها با ما مکن.??

        6. ارش
          سوابق: (539 دیدگاه) ,

          خداییش دیگه رنجرور رو با هر افرودری مقایسه نکنین ستمه.خیلی کم رقیب داره مثل بنز کلاس G یا هامر شاید جیپ و …الفا یه SUVسریع و چابکه در این حد و اندازه ها نیست.

  7. الف.ی
    سوابق: (1439 دیدگاه) ,

    عشق به مرسدس اجازه نمیده بهش رای ندم ولی خوب به نظرم اگه طرفداری رو هم کنار بذاریم باز هم حق با برتری مرسدسه

    پاسخ
  8. Hosein
    سوابق: (279 دیدگاه) ,

    لندروور.طراحیه جلوشون دوتاشون عالین ولی عقب دیسکاوری خیلی بهتره .

    پاسخ
  9. " swedish arrogant tiger"
    سوابق: (637 دیدگاه) ,

    قطعا بنز .
    مشخصات فنی بهتری داره قیافه واقعا دوست داشتنی داره .حتی اگه برتری های جی ال سی رو ندید بگیریم برند مرسدس فقط کافیه برا رای دادن…

    پاسخ
  10. حسین
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    من عاشق glc بودم تا اینکه این خودرو رو خارج از کشور دیدم اصلا جذابیت عکساشو نداشت، محصولای هم ردش ابهت بیشتری دارن، برعکس خودروهای سدان اصلا با هیچ رده ای از شاسی بلندای بنز بخصوص glc موافق نیستم. نه که بد باشن تو رده خودشون به نظرم انتظاری که از بنز میره رو بی جواب میذارن

    پاسخ
  11. LAST VIPER
    سوابق: (589 دیدگاه) ,

    از نظر زیبایی و تعصب برند به بنز رای میدم
    ولی گویا افرود لندروور بهتره

    پاسخ
  12. Reza lp
    سوابق: (493 دیدگاه) ,

    مثل اینکه این ماشین از خونواده لندروور نیست یعنی اون ابهت همیشگی لندروور رو نداره، مثلاً برای اقشار ضعیف جامعه ساخته شده . اگه ایووک بود اونو انتخاب میکردم به همین دلیل انتخاب من مرسدس هستش.

    پاسخ
  13. MehdiTurbo
    سوابق: (549 دیدگاه) ,

    عکس نسخه ی پایه ی لندرور از رینگش میشه فهمید و لندرور نسل جدیدش رونمایی شده ک خیلی بهتر از این نیخه هس

    پاسخ
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
      سوابق: (2592 دیدگاه) ,

      دقیقا باید از نسل جدید تو این دوئل استفاده میشد اما نمیدونم چرا اینکارو نکردن؛ نسل جدیش شیک‌تره، به خصوص کابینش، از نظر فنی هم ارتقا یافته.

      پاسخ
      1. امیر دهقان
        سوابق: (364 دیدگاه) ,

        دوستان
        این خودروی موجود در دوئل، نسل کنونی لندروور دیسکاوری اسپرت هست و نسل یا حتی فیس‌لیفت جدیدتر از این هنوز معرفی نشده.
        احتمالاً منظور شما لندروور دیسکاوری هست که مدلی بزرگتر بوده و نسل جدیدش بتازگی معرفی شده

        لندروور دیسکاوری:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_Discovery

        لندروور دیسکاوری اسپرت:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_Discovery_Sport

        پاسخ
  14. ارش
    سوابق: (539 دیدگاه) ,

    لندرور دیسکاوری چرا اینقدر کوچک شده مگه قبلا هفت نفره نبود خیلی خوش استیل تر از این بود .من متوجه نشدم این نسل جدید همون قبلیه است؟ یا یه مدل جدیده؟

    پاسخ
    1. AK_007
      سوابق: (534 دیدگاه) ,

      این دیسکاوری اسپورته
      ی مدل پایین تر و کوچیک تر از دیسکاوری

      پاسخ
  15. احمد
    سوابق: (82 دیدگاه) ,

    بنز که شبیه خودر های مزداست دیسکاوری ام همینطور دقیقا

    پاسخ
  16. A.B
    سوابق: (198 دیدگاه) ,

    با نمای عقب دیسکاوری اصلا حال نمیکنم و داشبورد بنز خیلی شیک تره

    پاسخ
  17. کیوان
    سوابق: (137 دیدگاه) ,

    ایرانی ها سنت را خیلی می پرستند و بدنبالش تعصب الانه فقط دوران بنز و بی ام دبلیو نیست و برندهای قدرتمندی ظاهر شده که قابل رقابت هستند کامنت دوستان بیشتر این مفهوم را داشت خوب بنز دیگه پس باید بهش رای بدیم در صورتی که شاسی بلنده پس برای جاده و بیابون هم هست انتخاب من رنجروور است دوستان امروزه تسلا بوگاتی رو عقب میزاره

    پاسخ
  18. حسین
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    بدون شک لندرور، لندرور تکرار نشدنیه، بنز سگ کی باشه با لندرور بخوای مقایسش کنی، لندرور یدونس فقطم واسه نمونس

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.