لندروور-رنجروورمرسدس بنز

دوئل مرسدس بنز GLC و لندروور دیسکاوری اسپرت

در ادامه برگزاری دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال، امروز نوبت به گروه کراس‌اوورهای کامپکت لوکس رسیده است. در دوئل قبلی این گروه، رقابت بین ولوو XC60 و لینکلن MKC برگزار شد که طی آن مجموعاً ۱۷۰۵ رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل، XC60 موفق شد با دریافت ۱۲۲۷ رأی و کسب ۷۲ درصد از کل آراء، پیروزی قاطعانه‌ای کسب نماید درحالی‌که سهم MKC از آراء تنها ۴۷۸ رأی بوده است. حال امروز در چهارمین دوئل گروه کراس‌اوورهای کامپکت لوکس، مرسدس بنز GLC و لندروور دیسکاوری اسپرت پای به میدان نبرد گذاشته‌اند.

ب‌ام‌و X3

لکسس NX

مرسدس بنز GLC

لندروور دیسکاوری اسپرت

لکسس NX

؟

دی‌اس ۵

اینفینیتی QX50

جگوار F-Pace

آلفارومئو استلویو

؟

جگوار F-Pace

آکورا RDX

کادیلاک XT4

لینکلن MKC

ولوو XC60

؟

ولوو XC60

آئودی Q5

پورشه ماکان

مرسدس بنز GLC کوپه

ب‌ام‌و X4

؟

؟

مرسدس بنز GLC

مرسدس بنز برای اولین بار با معرفی مدل GLK در نمایشگاه پکن ۲۰۰۸ به بخش کراس‌اوورهای کامپکت لوکس وارد شد. سپس این خودرو برای مدل ۲۰۱۳ مورد فیس‌لیفت قرار گرفته و در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۲ رونمایی شد؛ اما سرانجام GLK در سال ۲۰۱۵ به پایان عمر خود رسید تا جایش را به کراس‌اوور تازه‌نفس مرسدس بنز بدهد. این خودرو که طبق شیوهٔ نام‌گذاری جدید مرسدس بنز، GLC نام گرفته بود به‌عنوان جانشین GLK در همین سال معرفی شد؛ بنابراین GLC در اصل نسل دوم GLK محسوب می‌شود. سپس چندی بعد، سازندهٔ آلمانی نسخهٔ کوپهٔ GLC را هم برای رقابت مستقیم با ب‌ام‌و X4 معرفی نمود. هردو نسخهٔ معمولی و کوپهٔ GLC در طراحی بسیار به برادر بزرگ‌تر خود یعنی GLE شباهت دارند. مرسدس بنز هم‌اکنون این کراس‌اوور کامپکت را با چهار پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌کند. پیشرانهٔ اول یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که در دو سطح قدرت مختلف در مدل‌های GLC250 و GLC300 عرضه می‌گردد. در رقابت ما نسخهٔ قدرتمندتر یعنی GLC300 شرکت کرده که ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic هم برای آن وجود دارد. در بین مدل‌های مختلف GLC اما یک نسخهٔ دیزلی با نام GLC250d و یک نمونهٔ هیبریدی با نام GLC350e هم وجود دارد درحالی‌که در صدر این خانواده مدل‌های اسپرت و عملکردی GLC43 و GLC63 ساخت مرسدس-آام‌گ قرار دارند. دراین‌بین، GLC63 S قوی‌ترین نسخهٔ GLC محسوب می‌شود که از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس-آام‌گ GT با ۵۱۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. انتقال نیرو در تمامی مدل‌ها هم توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌گیرد.

لندروور دیسکاوری اسپرت

لندروور از سال ۱۹۹۷ با مدل فری‌لندر در بخش شاسی‌بلندهای کامپکت لوکس حضور داشت. این خودرو در دو نسل تا سال ۲۰۱۴ به تولید رسید تا اینکه سرانجام لندروور جانشین آن‌را معرفی کرد؛ اما این خودرو به‌طور کامل نسبت به قبل متحول شده و نام آن نیز به دیسکاوری اسپرت تغییر یافت. این کراس‌اوور جدید در طراحی کاملاً از کانسپت دیسکاوری ویژن الهام گرفته است که در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۴ رونمایی شده بود. دیسکاوری اسپرت که در سبد محصولات لندروور در جایگاهی پایین‌تر از برادر بزرگ‌ترش یعنی مدل دیسکاوری قرار می‌گیرد، بر روی پلت‌فرم D8 جگوار-لندروور ساخته شده است. همین پلت‌فرم چندی بعد در اولین کراس‌اوور جگوار یعنی F-Pace هم مورداستفاده قرار گرفت. این کراس‌اوور کامپکت لوکس بریتانیایی با چهار پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌گردد که برخلاف مرسدس بنز GLC همگی از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر هستند. دو نمونه از این موتورها از نوع دیزلی و دو نمونه بنزینی هستند که ما برای این دوئل به جهت هماهنگی با رقیب آلمانی پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوی آن‌را انتخاب کرده‌ایم. این موتور ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد که انتقال آن توسط یک گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ ۹ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. فقط تیپ پایهٔ دیزلی دیسکاوری اسپرت به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود و دیگر تیپ‌ها همگی به‌صورت استاندارد مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک هستند. تولید این خودرو از سپتامبر سال ۲۰۱۴ آغاز شده و از اوایل سال ۲۰۱۵ تحویل آن شروع گردید. دیسکاوری اسپرت طی سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ مجموعاً تعداد ۱۹۲ هزار دستگاه فروش داشته و سال گذشته با فروش ۱۲۲,۴۶۰ دستگاه، به پرفروش‌ترین محصول لندروور تبدیل شد.

 

مشخصات فنی

مرسدس بنز GLC300

لندروور دیسکاوری اسپرت

پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۲۴۰ اسب بخار ۲۴۰ اسب بخار
گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر ۳۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب/چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۶ ثانیه ۷.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۷ ثانیه ۱۵.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت ۲۰۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹.۸ لیتر (ترکیبی) ۱۰.۲ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۸۵۰ کیلوگرم ۱۹۹۵ کیلوگرم
طول ۴.۶۵ متر ۴.۵۹ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۷ متر ۲.۷۴ متر
قیمت پایه ۴۰,۱۴۵ دلار ۳۸,۶۹۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9846677]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. Behnam.xan

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (155 ديدگاه)

    مرسدس انتخاب بهتری هستش?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۱۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      با شما موافقم من هم به شخصه به مرسدس رای دادم . چرا؟
      چون که از همه نظر ی سرو گردن بالاتر از لندوور هندوستانه .
      چرا بالاتره ؟
      چون که هم داخل شهر و هم بیرون شهر قابل استفادست ، ضمنا برند مورد اطمینان تر و باکیفیت تریه و همچنین خدمات پس از فروش در بیشتر نقاط کشورها ارائه میده ، کلاس خیلی بالاتری داره ، و در کل شما صاحب یک دستگاه مرسدس بنز هستین که هیچکس نمیتونه به شما تعنه بزنه و ایراد بگیره.
      اما میرسیم به لندروور هندوستان کبیر که تازگیها به لطف شرکت تاتا موتورز هندوستان حرفای زیادی برای گفتن فقط و فقط در خارج از شهر داره و جون میده بندازیش زیر پات باهاش بزنی به بیابونا و در و دیوار .
      چون اگه داغونشم بکنی حس بدی بهت دست نمیده، ولی در مورد مرسدس اینطور نیست .
      فقط ایراداتی که به لندروور میتونم بهش بگیرم یکی اینکه برند فوق العاده معمولیه و زیر پای همه میبینی و دوم اینه که طراحی تکراری و ساده ایی داره و همچنین سوم اینکه خدمات پس از فروش تقریبا افتضاحی داره .
      با تچکر

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Ahmad

        ۱۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1170 ديدگاه)

        من خودم به مرسدس رای دادم ولی شما انگار در مورد یک ماشین چینی داری صحبت میکنی.شما تجربه سواری با دیسکاوری رو داری.
        زیر پای همه میبینی رو دیگه کجای دلم بزارم

        موافقم 0
        مخالفم 1
      2. BMW

        ۱۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (584 ديدگاه)

        عاشق همین امضا آخر جملاتتم(باتچکر) اینطوری میشه از علی هایه دیگه تشخیصت داد ??? دوستان انگلیسی ناراحت نشن اما خیلی دوست دارم این علی رو از نزدیک ببینم ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Serial winner

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          آره واقعا شخصیت خیلی جالبی داره .

          با تچکر از علی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Amir.z

      ۱۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (175 ديدگاه)

      والا داداش ادم میترسه به بنز رای بده همه بگن بهش متعصب ولی خدایی دلایل انتخاب بنز واسه من این بود:
      ظاهرش برای من زیباتر
      گشتاور و شتاب بهتری داره هرچند که تو این کلاس انچنان مدنظر نیست
      فاصله محوری بیشتر که قاعدتا باید فضای داخلی یا صندوق بار بزرگتری داشته
      و مصرف سوخت کمتر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Peyman

      ۱۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      منکه چشم بسته دیسکاوری رو انتخاب میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. شاهين

      ۱۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      منم به بنز رای دادم.چون بنزه و پادشاه.فقط زمانی انتخابش ذهنمو درگیر میکنه که رقیبش پورشه باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    چرا همیشه اونی که قوی تره مصرف سوختش کمتره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. LAST VIPER

      ۱۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (589 ديدگاه)

      چون موتورش بهینه تر طراحی شده،واسه همین در عین مصرف کمتر قدرت بیشتری تولید میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    قیمت لندروور باید نصف بنز باشه,با اون قیافه بی ریختش…
    بنز باهات حرف میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. TRX

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (316 ديدگاه)

    لندروز دیسکاوری اسپرت اصلا یه چیز دیگست ۱/۴ کاربرد شو GLC نداره ،
    GLC فقط به درد خانمها میخوره که باهاش پز بدن ، دوستان یک مقداری در مورد دیسکاوری اسپرت و قابلیت های آفرودش تحقیق کنن میبینن که ماهیت این دو تا ماشین کلا فرق میکنه ، هیچ وقت از روی دیتا شیت قصاوت نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. CNA

      ۱۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (235 ديدگاه)

      خب تو سوار پراید شو برا خانمت بنز بگیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مرصاد

        ۱۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (96 ديدگاه)

        یاد بگیر برای نظر مخالف خودت احترام قائل بشی و سریع مسخره نکنی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. CNA

          ۱۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (235 ديدگاه)

          اولاً مسخره نکردم
          دارم مصداق حرفشو بهش میگم
          اخه خدا وکیلی بنز glc فقط خانما باید سوارشن اونم برا پز دادن
          ??
          بعد اخه تو حرفاش میگه بنز یک چهارم قابلیت های لندرورو نداره پس باید با دیسکاوری پز بدیم نه بنز

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. TRX

        ۱۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (316 ديدگاه)

        دوست عزیز اسم این کلاس کراس اور هست ، باید یه کاربردی توی خارج از جاده های اسفالت داشته باشه ، اگر قرار باشه به چند اسب بخار قدرت بیشتر و مصرف سوختش رای بدید چه فرقی با سگمنت سدان داره؟

        بعدشم نگفتم بنز کاربرد نداره گفتم مدل glc کاربردهای دیسکاوری اسپرت رو نداره
        http://images.caricos.com/l/land_rover/2015_land_rover_discovery_sport/images/1920×1080/2015_land_rover_discovery_sport_116_1920x1080.jpg

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    رنجرور دقیقا یه اس یو وی هست شاید بنزم خوب باشه ولی قدرتی که رنجرور داره رو نباید با دیگر محصولات مقایسه کرد رای من رنجرور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2777 ديدگاه)

    البته اینجا به بنز رأی دادم،ولی رفتم رنکینگِ کار اند درایور هم دیدم جدای از رتبه بالاتر glc وقتی دیدم رتبه آلفا استلویو از رنج روور ولار بالاتره به این مجله و عواملشون شک کردم?
    آخه مرد مؤمن آلفا تو چی سرتر از ولار هست؟؟!!
    حتی تو تست تصادف اروپایی هم به طور میانگین از آلفا بهتره.
    تو بقیه هم که بماند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      ولار فوق‌العادست، قطعا بهترین انتخاب تو اون رنج قیمتی، خودشه، طراحی فوق‌العاده، کیفیت بالا، پرستیژ مثال زدنی، برند دوست داشتنی، توان مناسب. . . هیچ حرف و حدیثی باقی نمی‌ذارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. SERIAL WINNER

      ۱۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      Stelvio که مشخصه خیلی بهتر از ولاره.
      اگر استلویو رو پایین تر از ولار میذاشتن جای تعجب داشت.
      مشخصات هر دو شون الان جلوی منه و با یک نگاه مشخص میشه آلفا از رنج روور خیلی سره.
      ارزون ترین تیپ ولار 50/000 دلاره و گرون ترین مدل استلویو 44/990 دلار !
      آلفا موتور 2 لیتری 280 اسب بخار 306 پوندفوت گشتاور ، لندروور موتور 2 لیتری 247 اسب بخار 269 پوند فوت گشتاور
      آلفا رومئو : مصرف شهری ، جاده ای و ترکیبی بهتر از رنج روور ، دامنه ی پیمایش بیشتر ، آلایندگی کمتر ، حجم مخزن سوخت بیشتر ، ضمن اینکه استلویو گشتاور بیشترش رو در دور موتور 1200rpm میده و ولار در 2000rpm.

      گارانتی موتور و گارانتی پایه ی هر دو 4 سال یا 50/000 مایله ، در حالی که گارانتی خوردگی بدنه ی آلفا 12 سالست و رنج روور 6 ساله.

      آلفا 1745 کیلوئه و رنج روور نزدیک به 2 تُن که این وزن زیاد خودش یه معضله.

      از نظر ایمنی :
      هر دو خودرو 5 ستاره ی ایمنی دارند.
      هر دو خودرو توسط EURO NCAP تست شدن ، در زمینه ی حفاظت از سرنشین بزرگسال آلفا رومئو 97درصد امتیاز رو گرفته و رنج روور فقط 93درصد !
      البته در زمینه ی حفاظت از سرنشین خردسال هم به ترتیب 84 و 85 گرفتن.

      ارزون ترین تیپ استلویو 0 تا 100 رو در 5/4 ثانیه طی میکنه و گرون ترین تیپ رنج روور با موتور 3 لیتری سوپرشارژ وی6 و قیمتی بسیار فراتر از استلویو ، صفر تا صدش 5/3 ثانیست.

      ولار با لیستی طولانی از آپشن ها قیمتش به 97000 دلار میرسه که به نظر من خیلی خنده داره و با این پول میشه سراغ بهترین SUV ها در کلاس های بالاتر رفت. من ترجیح میدم 77000 تا بدم استلویو QV ، رکورد دار نوربرگ رینگ ، رو بخرم و با 505 اسب بخار خالص ، سوپراسپرت های پرادعا رو به چالش بکشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۱۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (2777 ديدگاه)

        دوست من کسی که ولار رو میخره انتظار نداره باهاش 0 تا 100 رو تو 5 ثانیه بره!!
        کسی هم که بخواد مدل پرفورمنس رنج روور رو بگیره ،اسپرت svr هست که قشنگ مدل جدیدش قورت میدا آلفا رو.
        مشکل اینه که ماها همه چی رو تو قدرت و گشتاور میبینیم.
        تو این کلاس این مورد خیلی مهم نیست.
        در ضمن تو تست اروپایی هم به جز ایمنی بزرگسال تو باقی موارد ولار دست بالا رو داره.
        داداش همچین میگی فقط 93 درصد انگار داری با پراید مقایسه میکنی??
        تو باقی مواردی که گفتی هم جواب نمیدم فعلا چون سر درد دارم?((جدی میگم))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Serial winner

          ۱۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          این همه در مورد گارانتی ، مصرف سوخت و دامنه ی پیمایش ، وزن و قیمت حرف زدم که نگی « مشکل اینه که ماها همه چی رو تو قدرت و گشتاور میبینیم.»
          ولار ماشین بسیار خوبیه ولی اوضاعش جوری نیست که اگر یک‌ مجله پایین تر از استلویو قرارش بده اعتبار اون مجله بره زیر سوال

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۱۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (2777 ديدگاه)

          ..قابلیت اطمینان اثبات نشده..
          ..پدال تعویض دنده ی الکتریکی..
          ..طراحی داخلی کدر و تیره و منتقل کردن حس ارزان بودن ..
          .
          حالا شما معایب ولار رو بگو ببینم میتونه منو متقاعد کنه به ضعیف بودن مقابل آلفا.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۱۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (2777 ديدگاه)

          در ضمن شیطون” با توجه به وزن بالای ولار مسافت 400 متر رو سریع تر از آلفا طی میکنه.
          ولار:14.1
          آلفا:14.2
          بعدشم یک دهم قابلیت های آفرود ولار رو نداره آلفا.
          ولار تا 65 سانتی متر در آب میتونه فرو بره و به حرکتش ادامه بده ماله آلفا چقدره؟؟
          حتی فضای صندوق عقب هم که تو این کلاس مهمه باز ولار برتره.
          ولار:558 لیتر
          آلفا:525 لیتر.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۱۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (2777 ديدگاه)

          ظرفیت بکسل ولار هم 2/5 تن هستش.((ماله آلفا رو نمیدونم))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Serial winner

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          آلفا گارانتیش با لندروور یکسانه و از نظر قابلیت اطمینان هم رنج روور نمیتونه چندان ادعایی ” در مقابل آلفا ” داشته باشه.
          من که تا الان از قابلیت اعتماد آلفا چیز بدی نشنیدم

          بعدشم ولار یک کراس اوور کامپکته. کراس اوور کامپکت آفرودش دیگه چیه که باز یک دهمش بخواد چی باشه !؟

          در مورد فرو رفتن در آب هم نمیشه نظر داد چون مشخصات استلویو هنوز کامل نیست و منم نمیدونم. احتمالا مال رنج روور بیشتر باشه ولی وقتی “حداقل” 12/000 دلار بیشتر برای ماشین پول میدی باید یک سری قابلیت هایی داشته باشه که پیش خودت نگی پولم رو حروم کردم رفت ! هر چند اون قابلیت ها در این کلاس اصلا کارایی نداشته باشن و به دردت نخورن.

          ظرفیت بکسل ولار رو هم اشتباه نوشتی. 1653 پونده که میشه 750 کیلوگرم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (2777 ديدگاه)

          داداش لندرووره ها!!!!
          750 کیلوگرم!!!!
          یعنی به اندازه ی خودروی فرمول یک ظرفیت کشش داره؟؟!!!?
          سایت خود لندروور زده ((حداکثر ظرفیت بکسل 2.400 کیلوگرم))
          بعضی سایت ها هم 2.5 تن زدن.
          امیر جان از این جفاها با ما مکن.??

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. ارش

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1549 ديدگاه)

          خداییش دیگه رنجرور رو با هر افرودری مقایسه نکنین ستمه.خیلی کم رقیب داره مثل بنز کلاس G یا هامر شاید جیپ و …الفا یه SUVسریع و چابکه در این حد و اندازه ها نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    SUV یعنی لندروور، اما بین این دوتا، GLC شیک‌تره، چهره هماهنگ‌تری داره، کیفیتش بیشتره، مجموعه فنیش قوی‌تره. . . رای من GLC

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      GLC کوپه رو به این نسخه ترجیح میدم، ظاهر متفاوت‌تر و جذاب‌تری داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. الف.ی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    عشق به مرسدس اجازه نمیده بهش رای ندم ولی خوب به نظرم اگه طرفداری رو هم کنار بذاریم باز هم حق با برتری مرسدسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Hosein

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    لندروور.طراحیه جلوشون دوتاشون عالین ولی عقب دیسکاوری خیلی بهتره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mohammad_FM 480

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    قطعا بنز .
    مشخصات فنی بهتری داره قیافه واقعا دوست داشتنی داره .حتی اگه برتری های جی ال سی رو ندید بگیریم برند مرسدس فقط کافیه برا رای دادن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسین

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من عاشق glc بودم تا اینکه این خودرو رو خارج از کشور دیدم اصلا جذابیت عکساشو نداشت، محصولای هم ردش ابهت بیشتری دارن، برعکس خودروهای سدان اصلا با هیچ رده ای از شاسی بلندای بنز بخصوص glc موافق نیستم. نه که بد باشن تو رده خودشون به نظرم انتظاری که از بنز میره رو بی جواب میذارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. LAST VIPER

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    از نظر زیبایی و تعصب برند به بنز رای میدم
    ولی گویا افرود لندروور بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Reza lp

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    مثل اینکه این ماشین از خونواده لندروور نیست یعنی اون ابهت همیشگی لندروور رو نداره، مثلاً برای اقشار ضعیف جامعه ساخته شده . اگه ایووک بود اونو انتخاب میکردم به همین دلیل انتخاب من مرسدس هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. MehdiTurbo

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1950 ديدگاه)

    عکس نسخه ی پایه ی لندرور از رینگش میشه فهمید و لندرور نسل جدیدش رونمایی شده ک خیلی بهتر از این نیخه هس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      دقیقا باید از نسل جدید تو این دوئل استفاده میشد اما نمیدونم چرا اینکارو نکردن؛ نسل جدیش شیک‌تره، به خصوص کابینش، از نظر فنی هم ارتقا یافته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      ولی اینم در نظر بگیرین که دیسکاوری اسپورت موجود در دوئل، همچنان تو سایت لندروور برای فروش موجوده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر دهقان

        ۱۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (689 ديدگاه)

        دوستان
        این خودروی موجود در دوئل، نسل کنونی لندروور دیسکاوری اسپرت هست و نسل یا حتی فیس‌لیفت جدیدتر از این هنوز معرفی نشده.
        احتمالاً منظور شما لندروور دیسکاوری هست که مدلی بزرگتر بوده و نسل جدیدش بتازگی معرفی شده

        لندروور دیسکاوری:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_Discovery

        لندروور دیسکاوری اسپرت:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_Discovery_Sport

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. ارش

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    لندرور دیسکاوری چرا اینقدر کوچک شده مگه قبلا هفت نفره نبود خیلی خوش استیل تر از این بود .من متوجه نشدم این نسل جدید همون قبلیه است؟ یا یه مدل جدیده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      این دیسکاوری اسپورته
      ی مدل پایین تر و کوچیک تر از دیسکاوری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. احمد

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (113 ديدگاه)

    بنز که شبیه خودر های مزداست دیسکاوری ام همینطور دقیقا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. A.B

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    با نمای عقب دیسکاوری اصلا حال نمیکنم و داشبورد بنز خیلی شیک تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. کیوان

    ۲۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    ایرانی ها سنت را خیلی می پرستند و بدنبالش تعصب الانه فقط دوران بنز و بی ام دبلیو نیست و برندهای قدرتمندی ظاهر شده که قابل رقابت هستند کامنت دوستان بیشتر این مفهوم را داشت خوب بنز دیگه پس باید بهش رای بدیم در صورتی که شاسی بلنده پس برای جاده و بیابون هم هست انتخاب من رنجروور است دوستان امروزه تسلا بوگاتی رو عقب میزاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حسین

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بدون شک لندرور، لندرور تکرار نشدنیه، بنز سگ کی باشه با لندرور بخوای مقایسش کنی، لندرور یدونس فقطم واسه نمونس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. عباس موسوی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه بحثنمایندگی وخدمات وقیمت یه چیز دیگست ولی از لحاظ زیبایی و توانایی و امکانات هیچ ماشینی به گرد دیسکاوری نمیرسه تو گرما و زمینهای ناجور باکلی ماشینهای اروندی سر تر از بنز امتحان کردیم واقعا دیسکاوری یه دنیای دیگست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا