لندروور-رنجروورمرسدس بنز

دوئل نهایی، مرسدس بنز GLA یا رنجروور اووک؟

مرحلهٔ نهایی، گروه بیست‌وهشتم، کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت لوکس

 

مرسدس بنز GLA

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت 2013

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MFA مرسدس بنز

امتیاز از کاربایر: 3.4 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 3.5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 72,869 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 72,798 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 24,104 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 24,136 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 96 درصد

حفاظت از کودکان: 88 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 67 درصد

سیستم‌های ایمنی: 70 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تجهیزات استاندارد خوب، صندلی‌های راحت، کابین ساکت

نقاط منفی: قیمت بالا، رانندگی نه‌چندان سرگرم‌کننده، هزینه‌های نگهداری بالاتر نسبت به رقبا

 

رنجروور اووک

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس 2010

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: D8 جگوار-لندروور

امتیاز از کاربایر: 3.9 از 5

امتیاز از کارانددرایور: – از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 56,834 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 39,475 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 11,979 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 9,917 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 94 درصد

حفاظت از کودکان: 87 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 72 درصد

سیستم‌های ایمنی: 73 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: طراحی ظاهری متمایز، کابین شیک، هندلینگ خوب، توانایی‌های آفرود فوق‌العاده، سیستم هیبریدی خفیف

نقاط منفی: قیمت گران، صندلی‌های عقب کمی تنگ

 

 

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

رنجروور اووک مرسدس GLA250
پیشرانه 2 لیتری I4 2 لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 250 اسب بخار 210 اسب بخار
گشتاور 365 نیوتن متر 350 نیوتن متر
گیربکس 9 سرعته اتوماتیک 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ جلو یا چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 7.5 ثانیه 6.6 ثانیه
حداکثر سرعت 230 کیلومتر/ساعت 230 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 7.9 لیتر ترکیبی 6.6 لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی 180 گرم/کیلومتر 153 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 67 لیتر 56 لیتر
وزن 1893 کیلومتر 1430 کیلوگرم
طول 4.37 متر 4.42 متر
فاصلهٔ محوری 2.68 متر 2.70 متر
حجم صندوق بار 590 لیتر 420 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه آمریکا 42,795 دلار 34,945 دلار
قیمت پایه بریتانیا 31,382 پوند 22,971 پوند
قیمت موردبررسی 36,903 پوند 30,993 پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه

  1. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (332 ديدگاه)

    سوار gla شدم
    ارتفاع یه کراس اوور رو نداره
    حتی اندازه های یه هاچ بک هم نیست بزرگتره
    یگی از اون مدل هایی هست که بنز باید درموردش یه فکری بکنه
    انتخاب من رنجروور اووک

    1. محمد

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      با تمام قلبم
      با کمال احترام به بنز
      قطعا رنج روور ایووک
      .
      .
      معتبر
      لوکس
      زیبا
      با پرستیژ
      با شخصیت یه شاسی بلند حقیقی
      و خاص

    2. مزدا

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1432 ديدگاه)

      اینا تو یه کلاس هستن!!؟

  2. Dante

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (92 ديدگاه)

    عقب بنز خیلی زشته .
    انتخاب من رنجروور

  3. ارش

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (14 ديدگاه)

    فقط آمار فروش گویای برتری مرسدس بنز

    1. کیان

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (401 ديدگاه)

      دوست عزیز این چه صحبتی هس که میفرمایین، میخواین پراید تو سگمنت خودش مقایسه کنیم و بنا به امار فروش به این نتیجه برسیم که چراید بهترینه ؟!!!

      1. نوید جهرمی

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (2842 ديدگاه)

        اگه بازار آزاد و بدون انحصار بود و باز پراید پر فروش بود، مثال شما درسته.

  4. (saeed(peugeot

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (15 ديدگاه)

    با همه شایستگی هایی که مرسدس داره ولی تو این رقابت جلوی این اسطوره ی آفرود فکر نکنم حرفی برای گفتن داشته باشه ……فوق العادس برند رنجرورر
    طراحی داخلی عالی …..بیرونی فوق العاده…..توان و گشتاور هم که عالیه
    اختلاف شتاب هم به خاطر 500 کیلو اختلاف وزنه…..
    صلابت ماشین با 1.900 کیلوگرم وزن دیوانه کنندس..
    فقط رنجروور

    1. AMIR / ARMI

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (390 ديدگاه)

      سال 2010 اولین بار رنج روور اووک معرفی شده
      سوال من از شما اینه
      چطور با 9 سال حضور در بازار به عنوان کراس اوور ساب‌ کامپکت
      اسطوره ی افرود بهش میگی ملاک شما چیه دقیقا
      درست فرانسوی دوست داری ولی فرانسوی بازی دیگه درنیار

      1. ارش

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (14 ديدگاه)

        اصولا ما چهار اسطوره در آفرود داریم لندرور دیفندر رنجرور بنز جی کلاس و جیپ رانگلرو البته تویوتا لندکروز دهه ۷۰ و۸۰ میلادی .

        1. AMIR / ARMI

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (390 ديدگاه)

          جدای اینکه همه اینایی که گفتی بر اساس جیپ ساخته شدن
          ولی الان به نظرت درسته تو پست جیپ رنگید( کوچیک ترین جیپ )
          بیام بگم اسطوره افرود

      2. (Saeed(peugeot

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (326 ديدگاه)

        دوست عزیز جواب شما رو راجع به اسطوره بودن رنجروور تو آفرود ….یه دوستی تو پایین تر دادن……در ثانی عاشق ماشین فرانسوی هستم و رو عقیدمم هستم….
        عشقمم میکشه اینجوری باشم…
        فرانسوی بازی حالا چی هست که شما رو اذیت کرده.‌‌‌….پیشنهاد میکنم شما یه طرفی باش…..آخه آدمای حرفه ای نظر میدن و هر کسی ام عاشق یه برنده.

        1. AMIR / ARMI

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (390 ديدگاه)

          شما در اصل گفتی
          اووک اسطوره افرود
          اگه منظورت رنجروور اسطوره افرود هست
          که باید بگم مطلب اشتباه اومدی
          چون اینجا داریم دو مدل رو برسی میکنیم نه دو برند رو
          فرانوسوی بازی هم که گفتم یعنی دقیقا همین
          قیمه هارو بریزی تو ماستا

  5. علی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (5 ديدگاه)

    قابل مقایسه نیست بنز با رنجروور
    خاص ترین برند دنیاس رنجروور
    رای من رنجروور

    1. منوچهر

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (26 ديدگاه)

      اره مرسدس خیلی سرتره
      ولی چون اینجا از مرسدس و آلمانی ها بدشون میاد رای و به اوپک میدن بالاخره ایرانین دیگه امروز یه حرف میزنن به ساعت نمیکشه چون متعصبن میشن علیه حرف خودشون بعد میگن چرا ما باید اینجوری زندگی کنیم

      1. منوچهر

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (26 ديدگاه)

        اووک

  6. ho3ein

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (39 ديدگاه)

    با احترام به بنز عزیز ولی قطعا و با اختلاف رای من اووک هستش
    هردو ماشینو از نزدیک دیدم اووک ی چیزه دیگست،خیلی خوشگله لامصب،ی دونه قرمز شرابی با رینگ های مشکی هستش تو تبریز خودشم فک کنم دیزلی باشه،لامصب خیلی جیگره ادم دلش میخواد فقط ی ساعت بشینه نگاش کنه،من خودم هروقت می بینمش که جایی پارکه اروم ماشینمو پارک میکنم قشنگ ی رب نگاش میکنم

  7. حسین وی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (411 ديدگاه)

    GLA ماشینیه که تکلیفش با خودش معلوم نیست !
    هیچ دلیلی نمیبینم که به رنج رای ندم
    خیلی دلبری میکنه
    تو آفرودم که اصلا قابل مقایسه نیست gla با رنجی

  8. yasin

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (9 ديدگاه)

    توی این رده لینکلن کورسیر جدیدا معرفی شده که فوق العادس

    1. AMIR / ARMI

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (390 ديدگاه)

      لینکلن کرسیر رقیب gla نیست
      بلکه رقیب glc هستش

      1. VIPER

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (1955 ديدگاه)

        امیر داداش لینکن کورسیر تو سگمنت x1 هست ناتیلوس سگمنت x3و آویاتور تو سگمنتx5

        1. AMIR / ARMI

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (390 ديدگاه)

          اخ ببخشید راست میگی الان نگاه کردم
          حق با توئه اشتباه شد
          کرسیر رقیب x1 و gla هستش
          ممنون

        2. Amir Machine

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (674 ديدگاه)

          دوستان، کرسیر کراس‌اوور ساب‌کامپکت نیست بلکه کامپکته و رقیب GLC و X3 محسوب میشه نه GLA
          ناتیلوس و اویاتور هم هردو در کلاس میان سایز هستن و رقیب GLE و X5
          البته اویاتور رو تا حدودی میشه با مرسدس GLS و ب‌ام‌و X7 هم قابل مقایسه دونست

      2. yasin

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (9 ديدگاه)

        کورسیر بر اساس فورد اسکیپ ساخته شده که یه کراس اور ساب کامپکته

  9. علی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    رقابت اینا مثل رقابت ملخ و پروانه است

  10. (Saeed(peugeot

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (326 ديدگاه)

    در جواب دوستمون آقا ….. AMIR
    فرانسوی باز بهتر هیچی بازه …..شما هم وقتی تکلیفت مشخص شد بعدا بیا نظر بده…..
    در ضمن حواست باشه تو قیمه فرانسوی آ نیوفتی
    آخه غذاشون یه وجب روغن روشه جوون……

    1. AMIR / ARMI

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (390 ديدگاه)

      سعید جان تکلیف من مشخصه عاشق کرایسلر و جیپ هستم
      تازه نمیخواستم اینجا بگم ولی خودم عاشق پژو 508 هستم مخصوصا کابینش
      ولی اینکه بیای تو مطلب اووک بگی اسطوره افروده
      به همون اندازه بیمعنی هست که بگی بنتلی و بوگاتی هم المانی هستن

      1. مانی

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (1808 ديدگاه)

        اتفاقا بنتلی و بوگاتی کاملا آلمانی هستن
        مثلا موتور W12 و W16 این دوتا از دوتا موتور VR6 و VR8 ساخته شده که کاملا مال فولکسه

  11. علیرضا

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سلام اگر یک مقایسه ی مختصری هم بین قدرت آفرود این دو تا هم میشد فکر نمیکنم مرسدس بیشتر از ۱۰ درصد رای میاورد

  12. مهدی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (701 ديدگاه)

    تو منطقه زیاد سوار gla شدم میشه گفت ابن ماشین همراه cla جز بدترین ساخته های مرسدس هستن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن