دوئل ولوو XC60 و مرسدس بنز GLC

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور دوم، قسمت دهم، دومین دوئل از گروه کراس‌اوورهای کامپکت لوکس

دوئل‌های گروه کراس‌اوورهای کامپکت لوکس در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

نتایج دوئل قبلی بین کادیلاک XT4 و جگوار F-Pace

مجموع آراء: 1207

آراء کادیلاک XT4: 427

آراء جگوار F-Pace: 780

پیروز دوئل: جگوار F-Pace با کسب 64 درصد از کل آراء

 

مرسدس بنز GLC

تاریخ معرفی: 2015

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: 4.1 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4.5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 111,193 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 125,143 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 48,643 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 69,729 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 95 درصد

حفاظت از کودکان: 89 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 82 درصد

سیستم‌های ایمنی: 71 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: هزینه‌های نگهداری نسبتاً پایین، ساکت و راحت، کیفیت بالای کابین

نقاط منفی: قیمت گران، توانایی‌های آفرود محدود

 

ولوو XC60

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2017

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: SPA ولوو

امتیاز از کاربایر: 4.2 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 99,023 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 80,000 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 22,516 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 32,689 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 98 درصد

حفاظت از کودکان: 87 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 76 درصد

سیستم‌های ایمنی: 95 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: کابین زیبا، ظاهر شیک، سریع، تجهیزات استاندارد زیاد

نقاط منفی: فرمان بی‌احساس، صندوق بار کوچک

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

مرسدس GLC43

ولوو XC60 T8

پیشرانه 3 لیتری V6 2 لیتری I4 + الکتریکی
تنفس توئین توربو توئین شارژر
قدرت 365 اسب بخار 400 اسب بخار
گشتاور 520 نیوتن متر 640 نیوتن متر
گیربکس 9 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 4.5 ثانیه 4.9 ثانیه
مسافت 400 متر 13.1 ثانیه 13.8 ثانیه
حداکثر سرعت 215 کیلومتر/ساعت 225 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 11.7 لیتر ترکیبی 9.0 لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی 194 گرم/کیلومتر 49 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 66 لیتر 50 لیتر
برد تمام الکتریکی ندارد 30 کیلومتر
وزن 1930 کیلوگرم 2150 کیلوگرم
طول 4.66 متر 4.69 متر
فاصلهٔ محوری 2.87 متر 2.86 متر
حجم صندوق بار 550 لیتر 505 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه بریتانیا 34,476 پوند 35,162 پوند
قیمت موردبررسی 48,648 پوند 50,587 پوند
قیمت پایه آمریکا 41,695 دلار 40,795 دلار
قیمت موردبررسی 57,245 دلار 54,695 دلار

 

*مصرف سوخت ولوو XC60 T8 در صورت استفاده از موتور الکتریکی به 4 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

31 دیدگاه

  1. سروش
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    چقدر ولوو خوب کار کرده. برای بیشتر مصارف شهری نیازی به موتور درون سوز نیست. آلایندگی کمش هم محشره. بقیه مشخصات هم تقریبا برابره. مرسدس همیشه خوب بوده و برتری هایی مثل سواری یا کیفیت متریال داخل ممکنه داشته باشه ولی اینجا ولوو واقعا بهتره.

    پاسخ
    1. ..::Majidio Lamborghini::..
      سوابق: (11192 دیدگاه) ,

      ۹۸ درصد حفاظت از بزرگسالان شوخی به نظر میاد ، تا وقتی آدم اسم ولوو رو‌ می‌بینه

      هر جا دیدید درصد حفاظت از بزرگسالانِ یک ماشین در آزمون euro NCAP بالای ۹۵ درصد شده چشم بسته بگین اون ماشین یک ولووئه. من بهش میگم «قانون ۹۵» !!

      به ندرت استثنائاتی مثل بنز A class با حفاظت ۹۶ درصدی پیدا میشن که از این قانون ۹۵ تبعیت نکنن.

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (911 دیدگاه) ,

        یه قانونی هم هست البته به اسم قانون ۵٪
        هرجا دیدید حفاظت بزرگسالان یه ماشین پایین تر از ۵ درصده،
        چشم بشته بگید اون ماشین حاصل مونتاژ جذاب یه دیار آشناست
        .
        به ندرت محصولات دیگه ای رو پیدا میکنید که حفاظت کمتر از ۵٪ داشته باشن، مگر ماشینهای جدیدتر خودشون
        .
        جالبه که خارجی‌هایی هم که مونتاژ بشه، حتی ترمز دیسکیشون هم کاسه ای میشه
        واسه بهتر شدن کسب و کار تعمیرکاران و خودروسازانشون

        پاسخ
      2. emad1990
        سوابق: (999 دیدگاه) ,

        قانون 95 و 85 و … بریزید دور.الان حتی هیوندای هم میتونه ماشینی بزنه که ایمنی لازمو پاس کنه
        دیگه مثل گذشته نیست که اسم ایمنی بیاد همه یاد وولو بیفتن.الان همه شرکتا به اون سطح از دانش رسیدن که یه محصول استاندارد در اکثر ابعاد بدن بیرون

        پاسخ
    2. مزدا
      سوابق: (1024 دیدگاه) ,

      از نقاط منفی ولوو نوشته بود فرمان بی احساس!!
      فرمان ولوو خیلی هم ساده و جذابه

      پاسخ
      1. علی رضا
        سوابق: (223 دیدگاه) ,

        فکر کنم منظورش این بود که بازخورد های جاده رو به خوبی به راننده منتقل نمیکنه

        پاسخ
      2. Mad.z.Max
        سوابق: (183 دیدگاه) ,

        در همین حد بعضی از کاربرای سایت اطلاعات فنیشون از دنیای ماشین بالاس! فرمونش خیلیم ساده و جذابه : ))))))))

        پاسخ
  2. Amir
    سوابق: (600 دیدگاه) ,

    ولوو به نظرم خیلی جذابتره،به علاوه کاری که مهندسان ولوو انجام میدن هم خیلی برجسته است فقط به میزان آلایندگیش توجه کنید!!

    پاسخ
    1. علی رضا
      سوابق: (223 دیدگاه) ,

      خوب اگه glc هم موتور الکتریکی داشت میزان آلایندگی کمتری داشت ، نمیشه گفت مهندسی ولوو پیشرفته تر از مرسدس

      پاسخ
      1. Amir
        سوابق: (600 دیدگاه) ,

        درسته مرسدس هم میتونه این کار رو انجام بده اما ولوو زودتر به این کار جامه ی عمل پوشانده و این ارزشمنده!

        پاسخ
    2. شاهين
      سوابق: (828 دیدگاه) ,

      من شخصا چهره عجیب غریب و جلو داشبورد و چراغ های عقب ولوو رو اصلا نمیپسندم و عامه پسند نیست، اما…..راجبه بنز : نحوه چیدمان دنده،مانیتور و شکل فرمان بنز+شتاب فوقالعادش+طراحی برجسته اتاق و در نهایت برند غولش باعث میشه حتی در زمان انتخاب به ولوو فکر هم نکنم

      پاسخ
  3. حمیدرضا
    سوابق: (2106 دیدگاه) ,

    مصرف ترکیبی ولوو یکم زیاد نیست به نظرم برای یه ماشین هیبریدی با این ابعاد یکم مصرفش بالاست ولی چون خودم ولوو رو به خاطر طراحی و البته امکانات ایمنی پایه بسیار بالایی که داره دوست دارم اینجا هم ولوو رو انتخاب می کنم و به نظرم میزان مالیاتش خصوصا که میزان الایندگیش واقعا کمتره هزینه های جانبیش از مرسدس کمتر میشه

    پاسخ
  4. Mآsكvيch
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    GLC رو انتخاب میکنم،طراحی داخلی و خارجی فوق العاده ای داره،باید از نزدیک دید تا متوجه شد چی میگم،تو عکس اونقدر مشخص
    فنی خیلی خوب و بهتری هم داره،نمره بهتر کار اند درایور و فروش بالاتر

    پاسخ
  5. ahmad m
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    انتخاب بین خوب و خوبتر ، به نظر glc گزینه بهتری میاد

    پاسخ
  6. kian70
    سوابق: (107 دیدگاه) ,

    رای دادن بهشون سخته
    هر کدوم برنده بشن از ارزش هاشون کم نمیشه مثل تیم ملیمون😁😁😁

    پاسخ
  7. Khosrow
    سوابق: (913 دیدگاه) ,

    ولوو خوبه ولی فقط کیفیت کابین مرسدس میارزه به ولوو / مشخصات فنی هم که مرسدس بهتره / طراحی هم که مرسدس بهتره / قیمت هم که مرسدس بهتره / دوستانی هم که میگن ولوو – مرزهای ماشین بازی و اوتول شناسی رو پشت سر گذاشتن همی ..

    پاسخ
  8. حسین
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    کیفیت کابین وولوو خیلی بهتره . پلاستیک کاری داخل کابین وولو هم خیلی کمتر از بنزه . پیشرانه 4 سیلندر وولو تغریبا اندازه 6 سیلندر بنز جواب میده که این خودش پون خیلی خوبه واسه این که هزینه های نگهداری کاهش پیدا میکنه . در قسمت طراحی بیرونی و مخصوصا طراحی قسمت عقبی خودرو ها وولو بازم جلوتره

    لطفا متعصبانه بنز را انخاب نکنید گرچه بنز هم خیلی خوبه ولی اینجا وولو یذره بهتره

    پاسخ
    1. OMID
      سوابق: (603 دیدگاه) ,

      یه جا اشتب زدی
      هزینه موتوریش بیشتر از مرسدس میشه چون رو یه موتور چهار سیلندر هم توربو شارژر گذاشته هم سوپرشارژر و کلی قدرت ازش گرفته پس استهلاکش هم به طبع میره بالا

      پاسخ
  9. doubt
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    خدایی اصلا نباید به این نکات مثبت و منفی که واس ماشینا میزنه توجه کرد تو رای دادن. اکثرشون آدمو متعجب میکنه!!!!

    پاسخ
  10. بهاري
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    واقعا طراحی بنز چه داخلی چه خارجی یه سروگردن بالاتره هنوز ولو با اینکه یه کمپانی قدیمیه خیلی کار داره به بنز برسه
    همون ارم بنز به کله کمپانی ولو می ارزه

    پاسخ
  11. ali
    سوابق: (847 دیدگاه) ,

    به ولوو رای میدم
    کیفیت بهتر
    ایمنی بهتر
    طراحی صد برابر بهتر
    نمای عقب و جلو صد و سی برابر بهتر
    سابقه خوشنامیش صدبرابر بهتر.
    نه به کسی که به بنز داده منفی دادم و میدم و نه برا جذب خریدار میام برا یکی از خوبیای ولوو بگم. وقتی خوبه چه حاجت به بیان منه؟
    شمام بیایین منفی بدین نه ناراحت میشم نه برام مهمه. ***

    پاسخ
  12. علي
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعا تعصب رو باید کنار گذاشت اینجا بنز مقابل ولوو حرفی برا گفتن نداره لطفا عقلانی رای بدین تا سطح این رقابتها حفظ بشه ، این مدل ولوو واقعا محشره

    پاسخ
    1. بهزاد
      سوابق: (53 دیدگاه) ,

      این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟

      پاسخ
  13. امیر
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    ولوو هیچ وقت کمتر از بنز نبوده و در اینجا هم ولوو بهتره. اونایی که رای به بنز میدن تعصب دارن

    پاسخ
  14. " swedish arrogant tiger"
    سوابق: (686 دیدگاه) ,

    مقایسه های بنز و ولوو همیشه از مقایسه هایی بوده که نتونستم قاطعانه یکی رو انتخاب کنم .چون هردو از بهترین ها هستن و و بنظرم نمیشه مقایسه کرد
    به رسم ادب این بار هم به هیچکدوم رای نمیدم…

    پاسخ
  15. احسان_ی
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    1_در اگر و شاید نتوان نشست
    2_فرض محال هیچ وقت محال نیست
    بنابراین بنز بهتره، اکثر اونایی که به ولوو رای دادن ته دلشون هنوز تو دوراهی مانده،

    پاسخ
  16. امير
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظر من ولوو تو این تقابل بهتر از بنز هست و واقعا شاهکار ساختن مهندسین ولوو !!! قابل تحسین هست و این همه پشتکار و پیشرفت ولوو رو ببین به کجا رسونده که تو صنایع سنگین حرف اول رو تو دنیا میزنه و تو بخش سواری هم جز بهترینهاست

    پاسخ
  17. مجتبی صوفی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    کاش میشد تو ایران خریدشون من همون بدرو میگرفتم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.