دوئل پورشه کاین و مرسدس بنز GLE کوپه

همچنان در دور هفتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال هستیم که امروز به گروه کراس‌اوورهای متوسط لوکس رسیده است. در دوئل قبلی این گروه دو کراس‌اوور آمریکایی یعنی کادیلاک XT5 و لینکلن MKX در برابر یکدیگر قرار گرفتند که درمجموع طی این رقابت تعداد 1265 رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل XT5 موفق شد با دریافت 1083 رأی و کسب 85 درصد از کل آراء پیروزی مقتدرانه‌ای کسب نماید درحالی‌که MKX تنها 182 رأی دریافت کرده است. حال امروز در دوئل دیگری از گروه کراس‌اوورهای متوسط لوکس دو کراس‌اوور آلمانی بنام‌های پورشه کاین و مرسدس بنز GLE کوپه به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

مازراتی لوانته

رنجروور اسپرت

پورشه کاین

مرسدس بنز GLE کوپه

رنجروور اسپرت

؟

رنجروور ولار

ب‌ام‌و X6

مرسدس بنز GLE

لکسس RX

رنجروور ولار

مرسدس بنز GLE

کادیلاک XT5

لینکلن MKX

ب‌ام‌و X5

 اینفینیتی QX70

کادیلاک XT5

؟

لینکلن ناتیلوس

فولکس‌واگن توآرگ

جگوار I-Pace

تسلا مدل X

؟

؟

پورشه کاین
پورشه کاین
پیش از آنکه تب کراس‌اوورسازی تا این حد فراگیر شود، پورشه تصمیم گرفت برای اولین بار به دنیای شاسی‌بلندها وارد شود. بدین ترتیب این شرکت در سال 2002 نخستین شاسی‌بلند خود را با نام کاین معرفی کرد. این خودرو که یک کراس‌اوور لوکس متوسط بود، روی پلت‌فرم PL71 گروه فولکس‌واگن ساخته شده بود که با دیگر کراس‌اوورهای متوسط این گروه یعنی فولکس‌واگن توآرگ و آئودی Q7 مشترک بود. کاین ساختارشکنی بسیار بزرگی برای پورشه محسوب می‌شد چراکه این شرکت تا آن زمان غیر از خودروهای اسپرت، محصول دیگری تولید نکرده بود و بنابراین این ریسک بزرگی بشمار می‌رفت. نسل اول کاین به مدت هشت سال روی خط تولید بود تا اینکه در نمایشگاه ژنو 2010 رسماً نسل دوم آن رونمایی شد که به‌تازگی جای خود را به نسل سوم داده است. این نسل برای اولین بار در تاریخ 29 آگوست امسال به‌صورت آنلاین رونمایی شد. نسل سوم کاین نیز پلت‌فرم مشترکی با طیف گسترده‌ای از کراس‌اوورهای گروه فولکس‌واگن همچون آئودی Q7، بنتلی بنتایگا و لامبورگینی اوروس دارد درحالی‌که در آینده آئودی Q8 و نسل جدید فولکس‌واگن توآرگ هم روی همین پلت‌فرم ساخته خواهند شد. نسل سوم کاین در ابتدا در دو نسخهٔ پایه و S معرفی شد و سپس در نمایشگاه فرانکفورت امسال نسخهٔ توربو هم به آن‌ها اضافه گردید؛ بنابراین در خانوادهٔ این کراس‌اوور آلمانی فعلاً همین سه مدل حضور دارند که مدل توربو قوی‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. ولی ما برای این دوئل نسخهٔ پایهٔ کاین را انتخاب کرده‌ایم که به یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توربو مجهز است. این موتور 340 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. پورشه کاین تا پایان ماه نوامبر در بازار ایالات‌متحده بیش از 11 هزار دستگاه و تا پایان اکتبر در اروپا نزدیک به 10 هزار دستگاه فروش داشته است.

مرسدس بنز GLE کوپه
مرسدس بنز GLE کوپه
در دورانی که هنوز خبری از محبوبیت عجیب‌وغریب کراس‌اوورها نبود، مرسدس بنز تنها مدل G کلاس را به‌عنوان یک اس‌یووی در سبد محصولات خود داشت. سپس این شرکت در اوایل دههٔ 90 میلادی تصمیم به گسترش خانوادهٔ اس‌یووی‌های خود گرفت و پس از همکاری نیمه‌کاره‌ای با میتسوبیشی، سرانجام دومین اس‌یووی مرسدس بنز با نام M کلاس در فوریهٔ سال 1997 رونمایی شد. این خودرو که بعدها با نام ML هم عرضه گردید، یک اس‌یووی متوسط لوکس با ساختار بدنه روی شاسی بود. سپس در نمایشگاه دیترویت 2005 نسل دوم M کلاس رونمایی شده و با مدل 2006 به بازار آمد؛ اما این نسل برخلاف نسل قبلی بر روی پلت‌فرم مشترکی با مدل بزرگ‌تر GL ساخته شده بود و ساختاری یکپارچه داشت و بنابراین به یک کراس‌اوور تبدیل شد. نهایتاً در سال 2011 نیز نوبت به معرفی نسل سوم ML با مدل 2012 رسید؛ سپس بعد از استراتژی نام‌گذاری مرسدس بنز، نسخهٔ کوپهٔ ML برای اولین بار نمایشگاه دیترویت 2015 با نام GLE کوپه رونمایی شد. بدین ترتیب اولین کراس‌اوور کوپهٔ مرسدس بنز برای رقابت مستقیم با ب‌ام‌و X6 متولد شد. تنوع مدل‌ها و پیشرانه‌های GLE کوپه اما کمتر از نسخهٔ معمولی آن است به‌نحوی‌که تنها در چهار مدل مختلف تولید می‌شود که ما از بین آن‌ها به جهت هماهنگی با پورشه کاین پایه، مدل GLE43 AMG را انتخاب کرده‌ایم. این مدل به یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو با 365 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور مجهز است. البته این مدل در ابتدا با نام GLE450 به بازار عرضه می‌شد اما از مدل 2017 نام آن به GLE43 تغییر پیدا کرده است. مرسدس بنز GLE تا پایان ماه نوامبر در بازار ایالات‌متحده نزدیک به 49 هزار دستگاه و تا پایان اکتبر در اروپا بیش از 22 هزار دستگاه فروش داشته است (شامل هردو نسخهٔ معمولی و کوپه).

مشخصات فنی

پورشه کاین

مرسدس بنز GLE43

پیشرانه 3 لیتری V6 3 لیتری V6
تنفس توربوشارژ توئین توربو
قدرت 340 اسب بخار 365 اسب بخار
گشتاور 450 نیوتن متر 520 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 9 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 5.7 ثانیه 5.3 ثانیه
مسافت 400 متر 14.1 ثانیه 13.8 ثانیه
حداکثر سرعت 250 کیلومتر/ساعت 250 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 10.2 لیتر (ترکیبی) 11.7 لیتر (ترکیبی)
وزن 2050 کیلوگرم 2350 کیلوگرم
طول 4.92 متر 4.89 متر
فاصلهٔ محوری 2.89 متر 2.91 متر
حجم صندوق بار 750 لیتر 650 لیتر
قیمت پایه 66,750 دلار 70,575 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

43 دیدگاه

    1. Cristiano Rolambo
      سوابق: (10698 دیدگاه) ,

      جدا از رقابت کاین و GLE و کلا بدون توجه به این دوئل ، دوست دارید آرم کدام خودروساز روی ماشینتون باشه ؟
      1- پورشه : لایک???
      2- مرسدس بنز : دیسلایک???

      پاسخ
      1. KamyR
        سوابق: (34 دیدگاه) ,

        پورشه شاخ تر و خاص تره چون تعداد مدل هاش کمه

        پاسخ
        1. علی
          سوابق: (656 دیدگاه) ,

          پدال عزیز حداقل ی طرفه قضیرو ی خودروی((( الکی اصیل اینگیلیسی میذاشتی))) که اوت شدنشو میدیدیم یکمی میخندیدیم و روحیمون عوض میشد .اخه این چه دوئلیه؟!!

          با تچکر

        2. PARTHIAN
          سوابق: (1064 دیدگاه) ,

          این مقایسه بین کمپانی ها نیست
          بین ۲ تا ماشینه

      2. بهرام
        سوابق: (112 دیدگاه) ,

        یه پای فینال معلومه که لامبورگینی اوروسه ولی اون یکی فینالیست کدومه خیلی جذاب میشه رقابت ?

        پاسخ
        1. مهدی
          سوابق: (421 دیدگاه) ,

          خیلی نامردیه لامبو اوروس بیاد تو این رقابت چون قیمت اینا60 تا 80 هزار تا هستش بعد لامبو با 200 هزار تا میخوام بهتر نباشه صد سال سیاه بعد لامبو تازه فعلا رو کاغد خیلی خوبه باید یکی دوسال ازش استفاده بشه بعدنظر داد

    2. شاهين
      سوابق: (696 دیدگاه) ,

      با وجود لامبورگینی اوروس تو این گروه از الان برنده این سگمنت هم معلوم شد …من حواسم نبود اون بزرگوار هم اضافه شده تو این گروه

      پاسخ
      1. Cristiano Rolambo
        سوابق: (10698 دیدگاه) ,

        .
        آره ، گلادیاتوری که همه منتظرش بودیم بالاخره وارد آمفی تئاتر شد

        پاسخ
        1. فقط انگلستان
          سوابق: (718 دیدگاه) ,

          طرفداران آلمان دارن این حرف رو می زنن
          (پدال عزیز حداقل ی طرفه قضیرو ی خودروی((( الکی اصیل اینگیلیسی میذاشتی))) که اوت شدنشو میدیدیم یکمی میخندیدیم و روحیمون عوض میشد .اخه این چه دوئلیه)
          جالبه که بعضی از جملاتشم می زاره توی چند تا پرانتز تا که شاید حرفش بیشتر باعث شکست خوردن خودروهای انگلیسی بشه ولی عزیزم از این خبرا نیست انگلیس خودروهاش عالین عالی
          به نظرم بهتر بود بنتلی بنتایگا هم توی این گروه قرار می گرفت چون کلاسش بیشتر به این گروه میاد تا گروه فول سایز های غول پیکر
          اگه بود مثل آب خوردن امثال پورشه کاین و بی ام و X5 رو کنار می زد (تکرار می کنم مثل خوردن آب ) و مستقیم می رفت به مرحله فینال و اونجا با لامبورگینی اوروس روبه رو می شد

          با تچکر فراوان بابت کنار زدن امثال پورشه کاین .

        2. فقط انگلستان
          سوابق: (718 دیدگاه) ,

          حالا که دوئل مخصوص خودروهای آلمانیه منم یه عکس از دو خودرو آلمانی می ذارم
          مکانش سئوله

        3. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
          سوابق: (1973 دیدگاه) ,

          فقط انگلستان عزیز سلام،و اینکه خیلی دیر به دیر میای سایت.?
          بعدشم واقعا فکر کردی این دوستمون طرفدار خودروسازی آلمانه؟؟!!!
          ………..
          من هزارتا بنتایگا رو با یه دونه رنج روور SVAutobiography LWB عوض نمیکنم.
          چه بنتایگا چه رولز رویس کولینان و ……باید با فیس لیفت مدل جدید SVAutobiography رقابت کنن چون به نظرم برای رقابت عادلانه نیازی نبود رنج روور نسل جدید این ماشین رو بیرون بده!!!!!!!!!!
          همیشه تو شاسی بلندا انتخاب اولم لندروور رنج روور هست.
          واقعا جالبه آدم میخونه که اولین شاسی بلندی که تونسته از عمق 90 سانتی متری آب عبور کنه ماله این شرکت بوده.
          الان هم مدل جدید دیسکاوری میتونه بیش از 90 سانتی رو طی کنه که خودش یکی رکورده.
          واقعا نوآوری های این کمپانی زیاده و پیشتاز تو کلاس خودش.
          …………….
          این جا هم صد در صد رای من کاینه چون معتقدم پورشه تو شاسی بلندای عملکردی حرف اول رو میزنه.
          اگه مشکل خاصی پیش نیاد فینال بین کاین و اورورس خواهد بود.
          …………..
          امیر جان امیدوارم بیشتر کامنتهای باشکوه ازت ببینم و از حضورت استفاده کنم.((خوش برگشتی))

        4. فقط انگلستان
          سوابق: (718 دیدگاه) ,

          دانیال جان سلام از منه حالت خوبه
          من بیشتر سعی می کنم کامنت های بزرگوارانی مثل تو رو بخونم و ازشون لذت ببرم و این باعث می شه در حضور عزیزانی مثل شما که توی کامنتاتون همه چیزهای لازمه رو می گید کمتر پیام بزارم
          در مورد علی عزیز هم احساس می کنم طرفدار ماشین های آلمانیه
          بهترین شاسی بلند مورد علاقه من هم رنجروور اتوبیوگرافیه چون انگار همه چیزش طبق سلیقه من ساخته شده البته من شاسی بلندای دیگرو هم دوست دارم ولی چند درجه پایین تر از اتوبیوگرافی
          در مورد فینال این گروه هم به نظرم اوروس می ره فینال ولی نمی تونم با قاطعیت بگم که رقیبش در فینال کدوم ماشینه ولی به نظرم اوروس لیاقت اول شدن در این گروه رو داره

          یه چیزم از قلم نندازم اونم اینکه منم دلم برای امیر تنگ شده بود و خوشحال شدم که کامنتش رو دیدم

          ارادت فراوان به دانیال عزیز و مکلارن سوار.

        5. Madjid thunderbird
          سوابق: (10698 دیدگاه) ,

          ممنون دانیال جان

          من همیشه حواسم به این سایت هست منتها بعضی وقتا کارام زیاد و سنگین میشه و نمیتونم کامنت بذارم.

          میخوامت رفیق.

  1. شاهين
    سوابق: (696 دیدگاه) ,

    آقا قرار نبود این دوعل تو مرحله مقدماتی انجام بشه.این خودش فینال بود.آخه من چجوری از بین این دوتا انتخاب کنم.با عرض احترام به پورشه کبیر من به بنز رای دادم.ولی بازم میگم این دوعل جاش تو فینال بودا

    پاسخ
  2. سياوش
    سوابق: (148 دیدگاه) ,

    پدال جان واقعا خودت احساس نمیکنی اوروس سطحش خیلی از این رقبا بالاتره؟؟؟

    پاسخ
    1. PARTHIAN
      سوابق: (1064 دیدگاه) ,

      شما بفرمایید تو کدوم سگمنت پس باید بذارنشون
      با اف ۱۴ باشه خوبه؟
      همینه سگمنتش دیگه حالا هی بیا متکبر شو😎😎😎😄

      پاسخ
    2. رامين
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      شما انگار نمیدونی پورشه چیه همین اوروس که میگی قراره از پیشرانه پورشه استفاده کنه بزار توربو اس پورشه بیاد بعد بگو فکر کنم چون پورشه تو ایران زیاد شده از چشم افتاده پورش کاین اصلی توربو اس هست نه حتی توربو این مدل ها فقط برای سود دهی به پورشه هست و اینم یادت نره کاین بهترین شاسی بلند دنیا هست به گفته کار شناسان

      پاسخ
      1. کوروش
        سوابق: (891 دیدگاه) ,

        بهترین شاسی بلند اسپورت
        وکرنه
        چون x5 ، لندکروز ، lx570 ، گرند چروکی ، اسکالید، پاترول ، g class ، رنجروور ، نویگیتور و ….. اینها هم شاسی هستند و قطعا از کاین ضعیف تر نیستند

        پاسخ
        1. رامين
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          تا حالا جیپ چروکی رو دیدی عزیزم؟ شما میدونی جیپ جایگاهش کجاس؟ توشو نگاه کن تکنولوژی بکار رفته فنی شو نگاه کن در ضمن نویگیتور رو خودم نشستم ٢٠١٨ رو بله هم مثل کشتی هست و از lx570 هم خیلی بزرگتره ولی دوست عزیز بحث سره خوب نیست سره بهترینه اینا همه خوبن همونجور که s class بهترینه تو لوکس ها رولز رویس هم لوکس هست بله شما نمیتونی از اس ایراد بگیری ولی در حد رولز رویس هم نیست توی پرفورمنس حرف اول رو پورشه میزنه کارخانه بابام که نیست حقیقته شما یه لکسس نام ببر که به بی ام و برسه از نظر پرفورمنس غیر lfa خب نمیتونه مثل اینکه ما نمیتونیم یه سوناتا یا سانتافه تولید کنیم اونها هم اینطورن و پورشه ۵ تا٧-٨ هزار دلار بابته فنر بندی هندلینگ و حتی آفرود پورشه کاین آفرود بی نظیری داره ولی چون بیشتر ما برای گاز دادن ماشین اسپرت میخریمش و گرونه صدمه دیدن بهش نمی برن ایشالا یه روز سوار شی همه رو با این نتیجه میرسی پورشه بهترینه ماله من نیست کارخانش از ماشین سوار های واقعی بپرس که تو راحتی و پرفورمنس هم کاین بهترینه

    3. Amin
      سوابق: (90 دیدگاه) ,

      همین اوروس که میفرمایید پلتفرمش با کاین و و ائودی q7 مشترکه و اصلا هم سطحش خیلی بالاتر از مثلا کاین توربو اس نیست

      پاسخ
  3. امیر
    سوابق: (306 دیدگاه) ,

    بنز خب خیلی طراحی بیرونیش جذابه ولی طراحی داخلی کاین که برای یه خودروی لوکس خیلی مهمه خیلی شیک تر وزیباتره ولوکستر بنظر میاد درکل کاین

    پاسخ
  4. PARTHIAN
    سوابق: (1064 دیدگاه) ,

    بنر از هر لحاظ سرتره قدرت و گشتاور بیشتر گیربکس ۹ دندش
    صفر تا صدش
    رای من بنز با ابهت

    پاسخ
    1. رامين
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      این باید با کاین gts که هنوز نیامده مقایسه بشه به عنوان مثال پانامرا gts با 4s خیلی فرق دارن ولی gts هم موتور تقویت شده و اسپرت شده ی 4s هست

      پاسخ
  5. الف.ی
    سوابق: (1353 دیدگاه) ,

    به نظرم نمای عقب کاین زیباتر از مرسدسه ولی نمای جلو بنز ابهت بیشتری داره
    من که به مرسدس رای میدم
    پدال به هیچ عنوان به نظرات و سوالات و پیشنهاد های کاربرا در مورد دوئل ها توجه نکردی
    چرا نسخه های توربو اس و 63 اس رو مقایسه نکردید؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

    پاسخ
    1. سردبیر
      سوابق: (471 دیدگاه) ,

      سلام. برای تنوع در رقابت ها در هر سگمنت تصمیم گرفتیم تا از مدل های مختلفی استفاده کنیم. از انجا که در مرحله بعدی، برندگان با رقبای سخت تری مواجه خواهند شد، مدل های قوی تری ازجمله مواردی که شما فرمودید وارد میدان خواهند شد. مثلا برای رقابت برنده این رقابت با اوروس نیاز است که به سراغ پرچمداران آنها برویم.
      ارادت

      پاسخ
      1. PARTHIAN
        سوابق: (1064 دیدگاه) ,

        جناب سردبیر هنوز که برنده اوروس وx5مشخص نیس.
        همچین میفرمایین برنده این رقابت
        با اوروس که اینگار برنده دوئل x5و اوروس رو از همین الان مشخص کردین.

        پاسخ
        1. Just bentley continental
          سوابق: (273 دیدگاه) ,

          من بغیر اینه از همین الان میگم
          اوروس با اختلاف این سگمنتو جمع می کنه. با اختلاف.

  6. ساسان
    سوابق: (497 دیدگاه) ,

    به پورشه رای دادم..نمای بیرونی و داخلیش معرکست.بخصوص داخلی
    ببینید کی اینجاست….اوروس بزرگ هم که وارد رقابت شد…عالیه

    پاسخ
  7. مهران
    سوابق: (245 دیدگاه) ,

    خیلی کم پیش میاد که با یه کراس اوور حال کنم ولی کاین از آون دسته ماشیناست که عاشقم

    پاسخ
  8. MOBINPOURMAMD
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    عاقا این دوتا داستانش جداس.خدایی چرا گذاشتین تو ۱ گروه؟؟؟ یکی کوپس یکی اس‌یو‌وی

    پاسخ
  9. حمیدرضا
    سوابق: (1572 دیدگاه) ,

    به خاطر قدرت موتور در تیپ پایه در مقایسه با پرچمدار و قیمت کمتر با توجه به مصرف کمتر به پورشه رای دادم

    پاسخ
  10. hamid
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    لامصبا هر دوشونو آدم دوس داره داشته باشه.

    پاسخ
  11. Babak
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    از هر جهت که توجه کنید مشخصات بنز بهتره نمیدونم چرا پورشه بیشتر رای آورده!!(با اینکه عاشق پورشه هستم) ولی اینجا GLE از نظر فنی کاملا بهتره

    پاسخ
  12. ahmad m
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    من که بین این دو نمیتونم یکیشو انتخاب کنم

    پاسخ
  13. achtung
    سوابق: (237 دیدگاه) ,

    هر دوشون عالین مهم اینه که ماشین نازین هم نازن هم nazi ?? هستن

    پاسخ
  14. Mohamad
    سوابق: (617 دیدگاه) ,

    کلا تو آلمانیا به پورشه تمایل دارم و بنظرم بهترین برندشونم همینه به لحاظ کیفی و فنی

    پاسخ
  15. R
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    به طور کلی پورشه طراحی داخلیش حرف نداره خیلی لوکسه ولی ظاهر بیرونیش زشته ولی مرسدس برعکس من به مرسدس رای دادم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.