مرسدس بنز

رانندگی با مرسدس بنز G550 مدل 2016 یا جعبهٔ دوست‌داشتنی

یک نیروگاه V8 بای توربو خشم و قدرت بیشتری را برای G واگن به ارمغان آورده است

مرسدس بنز G واگن یا همان G کلاس برای اولین بار به سفارش ایران طراحی و تولید شد و بااینکه چندین دهه از تولد آن می‌گذرد اما همچنان با همان شکل و استایل اولیه و بدون تغییر چندانی در حال تولید بوده و همچنان پرطرفدار و دوست‌داشتنی است. به همین دلیل مرسدس بنز بااینکه بارها تصمیم به ایجاد تغییرات کلی در این خودرو داشته است اما تاکنون از این امر امتناع کرده و G کلاس را همچنان با همان ظاهر کلاسیک و جعبه‌ای شکل تولید می‌کند. بعلاوه به‌تازگی قلب G550 بروز و کوچک‌تر شده و به موتور ۴ لیتری V8 بای توربو بسیار محبوب که در مدل‌های AMG GT و C63 AMG استفاده می‌گردد مجهز شده است. یک موتور V8 مخصوص ماشین‌های اسپرت در سینهٔ G کلاس ایده مناسبی به نظر می‌رسد.

2016-mercedes-benz-g550-1

محاسن

این اولین باری است که من پشت یک G550 با موتور جدید ۴ لیتری V8 می‌نشینم. موتور قدرتمند جدید به‌خوبیِ موتور قبلی احساس می‌شود و باید صادقانه گفت که حتی بهتر از موتور V12 در مدل G65 است. هرچند G500 به قدرتمندی G63 و G65 نیست اما موتور ۴ لیتری V8 آن با ۴۱۶ اسب بخار قدرت می‌تواند جثهٔ ۲۶۳۰ کیلوگرمی خودرو را زیر ۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند. بنابراین اگر مشکلی با نبود نشان‌های AMG بر روی خودروی خود ندارید G550 انتخاب بهتری است.

2016-mercedes-benz-g550-10

G550 مورد آزمایش ما لباسی از ترکیب رنگ‌های قرمز و بنفش بر تن داشت که به همراه رینگ‌های تیره‌رنگ به سبک AMG چهره‌ای فوق‌العاده برای آن پدید آورده بود که قطعاً انتخاب بهتری نسبت به رنگ‌های خاکستری و مشکی معمول محصولات مرسدس بنز بشمار می‌رود. بااین‌حال G کلاس یکی از محصولات مرسدس است که گسترده‌ترین طیف رنگ برای آن ارائه می‌شود و من خوشحالم که نمونهٔ مورد آزمایش ما یکی از بهترین و زیباترین رنگ‌های قابل سفارش برای G کلاس را داشت.

2016-mercedes-benz-g550-5

همهٔ موارد مثبتی که از این به بعد قصد دارم برای G550 ذکر کنم شبیه همان محاسنی است که در مورد G65 AMG گفته‌ام. مثلاً این خودرو تکنولوژی و راحتی فوق‌العاده بالایی را در داخل یکی از قدیمی‌ترین اتاق خودروی جهان ارائه می‌کند. این خودرو از ارتفاع رانندگی بسیار بالایی برخوردار است و یکی از منحصربه‌فردترین تجربه‌های رانندگی دنیا را ارائه می‌کند. بخصوص وقتی دکمهٔ استارت آن‌را فشار می‌دهید صدای موتور کاملاً آلمانی است.

معایب

شما ممکن است فکر کنید مرسدس بنز G550 خودروی بسیار بزرگی است اما درواقع این خودرو فقط بلند است! یعنی وقتی روی صندلی‌های عقب آن می‌نشینید فضای پای بسیار کمی دارند که به میزان شگفت‌آوری کمتر از فضای پای صندلی‌های جلو است. هرچند که سقف بسیار بلندی داشته و صندوق بار جعبه‌ای شکلی در پشت صندلی‌های عقب وجود دارد.

2016-mercedes-benz-g550-11

آمریکایی‌ها در رابطه با این خودرو یک اعتراض جزئی دارند: نگه‌دارنده‌های لیوان آن کجاست؟ من میدانم که این ماشین در آلمان طراحی‌شده و با دقت و مهندسی فوق‌العادهٔ آلمانی شکل‌گرفته اما هنگامی‌که برای فروش در ایالات‌متحده عرضه می‌گردد باید محلی برای قرار دادن لیوان و فنجان در آن تعبیه گردد لطفاً!

G550 نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار از یک G65 ارزان‌تر است اما این ماشین با ۱۱۹ هزار دلار قیمت بازهم بسیار گران است. چراکه این خودرو به مرتب گران‌تر از SUVهای لوکس دیگری است که برای استفادهٔ روزانه بهتر هستند و درعین‌حال برای رانندگی در جاده‌های ناهموار و خشن هم مناسب‌اند مانند رنجروور. پس درواقع شما فقط برای ظاهر خاص G550 پول پرداخت می‌کنید درحالی‌که ارزش پرداخت چنین مبلغ گزافی را ندارد.

2016-mercedes-benz-g550-2

مشخصات فنی

Mercedes Benz G550 2016
پیشرانه ۴ لیتری V8 بای‌توربو
قدرت ۴۱۶ اسب بخار
گشتاور ۶۱۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک
شتاب صفرتا ۹۶ ۵.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۱۸.۱ لیتر (ترکیبی)
وزن خالص ۲۶۳۰ کیلوگرم
ظرفیت کشش ۳۱۷۵ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
حداکثر حجم صندوق بار ۲۲۵۱ لیتر
قیمت پایه ۱۱۹,۰۰۰ دلار
قیمت مورد آزمایش ۱۲۵,۰۷۵ دلار

 

رقبا

رنجروور، لکسوس LX570، کادیلاک اسکالید و پورشه کاین S

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. كاپيتاليسم

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (194 ديدگاه)

    Gکلاس یک افسانه واقعی
    “مرسدس بنز G واگن یا همان G کلاس برای اولین بار به سفارش ایران طراحی و تولید شد ”
    بعد از امریکا دومین کشوری که f14 داشت ، خط مونتاژ کادیلاک ، بیوک و شورلت رو داشت و به شیخ نشین های حاشیه خودرو صادر میکرد! ، در حال خرید شرکت GMC و بسیاری از شرکت های خارجی بود ،تبلیغات شرکت هایی مثل هما و غیره تو پایتخت های قلب اروپا دیده میشد، یکی از با اعتبار ترین پاسپورت ها رو داشت و بدون ویزا میتونست به ژاپن ، المان و اکثر کشورهای جهان اولی مسافرت کنه،واحد پولش در معاملات بین المللی استفاده میشد ، دانشگاهایی با سطح بالای علمی و مبادله دانشجو با اروپا و سایرکشورها
    و حالا… ، حالا داریم پراید تولید میکنیم
    کادیلاک های مونتاژ ایران بعد از گذشت۴٠ سال ایمن تر ، با امکانات تر و زیباتر از خودرو های مونتاژی امروز سایپا هستش

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      سخن گفتی عزیز، کردی کبابم…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        به به کجا بودی نوید عزیز؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نوید جهرمی

          ۹ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (3691 ديدگاه)

          چاکرم. خودتی بهنام جون؟
          برا دوره شهر خودمون نیستم.اینترنت و اینا دم دستم نبود.این تعطیلات ی سر اومدم خونه.
          ایشالا بیشتر کنار دوستان باشیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. adel

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (171 ديدگاه)

      چه اعتباری داشت ایران اون زمان…
      حالا ببین چی سر این کشور آمده که بعد این همه سال هنوز پراید و پژو تولید میکنن اونم با چه کیفیت افتضاحی… هنوزم یک خودرو ازخودمون نداریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mohammad-fm480

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    ماشین شیک و خیلی خاصیه.خب معلومه از رنجروور گرونتره این کجا رنجروور کجا. اما من اگه بخوام یک gکلاس بخرم انتخاب من :g63

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اشکان

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (81 ديدگاه)

      همچین گفتی این کجا و رنجروور کجا…!انگار داری با پراید مقایسش میکنی…..رنجروور به نظرم تو بازه قیمتی خودش،لوکس ترین،قدرتمند ترین،آفرودی ترین و با اصالت ترین suv هستش…..

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. خسته شده

        ۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (623 ديدگاه)

        کی میگه اینو کجا نوشته شده آفرودترین و با اصالت ترین و لوکس ترینه؟!!!!!!!!!!!!!!!!! این مدل مرسدس یه مدله تکیه که بالاتر از رنجروور هم حریفه خاص بودن و کاربردی بودنش هم نمیشن رنجروور وقتی از ب ام و و پوشه کاین لندکرووز تویه آفرود شکست میخوره شک نکن این مدل هیچش میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. محمد حسین

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    از نظر ارزش در برابر پول پرداختی باید بگم هیچ یک از G واگن ها توجیه پذیر نیستن ( و همون طوری که گفته شد شما پول خاص بودن رو می پردازید) با این حال من اگه پول داشتم حتما G65 رو می خریدم! چون معتقدم G کلاس بنز واقعا درّ قیمتیه که هزینه کردن برای رسیدن بهش واقعا ارزششو داره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. «میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    قبلا هم گفتم و بد نیست دوباره یاد آوری کنم که مرسدس بنز جی کلاس تنها مدلی از مرسدس بنزه که نسخه AMG آن فروش بیشتری از نسخه معمولی آن دارد . از نظر ارزش پرداختی که خب کاملا مشخصه نمیرزه اما به نظر من باید عاشق این ماشین بود . چون اگر عاشقش نباشی و فقط برای اینکه بخواهی خودتو نشون بدی و سوارش بشی ؛ بعد یک مدت دلتو میزنه .
    به امید اینکه همه عاشقا به عشقشون برسن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      درود آقا میلاد این مدل مرسدس مدله تکیه که هرکی سوارش نمیشه باید عاشقش باشی باید با کلاس باشی پولدار باشی مافیا باشی!!! کلا آدم قوی ای باشی ضمنا اینکه ماشین دوست و ماشین دان هم باشی یعنی تموم و کمال باشی!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. uss zumwalt DDG-1000

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قدرت و شتاب خوبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حميد

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    من تو خارج که میپرسیدم میگفتند این مدل ماشین دست دومش افت قیمت نداره و هرچی ادم گردن کلفت بود یکدونه داشت
    به هر حال دست ایران درد نکنه با این سفارش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محسن

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (190 ديدگاه)

    جالبه… تنها مشکلشون نبود نگه دارنده لیوانه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. تمدن عرب

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    فردی که ادعا میکنه بنز G کلاس به سفارش محمد رضا پهلوی ،، توسط شرکت بنز طراحی شده مدرک معتبر نشون بده .

    عده ایی حرف پوچ زیاد میزنن و در توهم به سر میبرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كاپيتاليسم

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (194 ديدگاه)

      https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_G-Class

      The G-class was developed as a military vehicle from a suggestion by the Shah of Iran (at the time a significant Mercedes shareholder) to Mercedes[4] and offered as a civilian version in 1979.
      میتونید به زبان انگلیسی جست وجو کنید دوست عزیز
      این اتفاق چیز چندان عجیبی نیست به عنوان مثالg class 6*6 هم بنا به درخواست بازار استرالیا ساخته شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر دهقان

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (689 ديدگاه)

      در تایید حرف شما جناب «کاپیتالیسم» و در پاسخ به شما جناب «تمدن عرب»:
      این قسمت از نوشتۀ سایت ویکیپدیا در رابطه با مرسدس بنز G کلاس کاملاً موید این امر است:
      The G-class was developed as a military vehicle from a suggestion by the Shah of Iran (at the time a significant Mercedes shareholder) to Mercedes and offered as a civilian version in 1979
      ترجمه:
      «توسعۀ G کلاس طبق پیشنهاد شاه ایران به مرسدس بنز (شاه ایران در آن زمان سهام قابل توجهی از مرسدس را در اختیار داشت) جهت ساخت یک وسیلۀ نقلیۀ نظامی آغاز شده و در سال 1979 به‌عنوان خودرویی غیر نظامی معرفی شد».
      البته منابع دیگری هم در این رابطه وجود دارند که با سرچ انگلیسی می‌توانید آنها را پیدا کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. نوید جهرمی

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      حاجی یه سرچ ساده بزنی میتونی پیدا کنی. هم سایتای فارسی هم انگلیسی.
      از این گذشته بنیاد پهلوی چن درصدی از سهام مرسدس رو در اختیار داشت. از اون طرف مرسدس سهامدار ایدیم تبریز بود.
      شما چرا بقیه رو متوهم و پوچ گو میبینی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. جاوید راد

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      لینک منبع انگلیسی :
      https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_G-Class
      در پاراگراف دوم به شاه ایران به عنوان پیشنهاد دهنده و سعامدار بزرگ اشاره شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. Gklass

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام خدمت همه و همچنین شمایی که میگی این حرفا واقعی نیست، من مدتهاست در اوکراین زندگی میکنم، اولا این ماشین رو آدمهای گردن کلفت سوار میشن و همینطور شرکتهای بادیگارد ازشون برای تشریفات و اسکورت اشخاص مهم استفاده میکنن، دوما این مطالب رو درمورد سفارش شاه ایران محمدرضا پهلوی درست هست و به زبان روسی خودم خوندم بعد برای تایید واسه خودم به سایتهای فارسی مراجعه کردم مطمین شدم که درسته این مطلب، حتی اینجا دقیقا از اسم مستعار ماشین شاهی برای این مدل استفاده میکنند. جالب اینجاست که دقیقا کلمه شاه رو میگن. پس شما نمیدونی الکی نگو. نژادپرستی هم کار خوبی نیس داداش عرب!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین بسیار خوبیه، ولی دیگه کم کم باید یه ظاهر بهتر براش طراحی کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. تمدن عرب

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ALIREZA034

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    به نظر من رقباش بیشتر لوکس و لاکچری هستن در حالی که این ماشین کلاسیکه که باید با یه عشق و دیدگاه خاصی اینقدر پول براش هزینه کنی.من یه عکس ازش دیدم تو افرود که یکی از چرخاش حدود 20 درجه کج شده بود رو تپه ولی سالم بود که اینم یکی از قابلیتاشه که انعطاف پذیره.یکی از دوستان گفت برای گردن کلفتا و مافیاس.منم به نظرم همچین شخصیتی میتونه داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فقط آمریکایی

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    توی آفرود بنز و رنجروور به پای جیپ رانگلر
    نمی رسند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Archi KHAN

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    دمت گرم پ د ا ل
    نظر ح ذ ف میکنی در حد دیکانستراکشن !!
    خودم آخره نظرم نوشته بودم ، حذف میشه اما همون چند ساعتی هم که بود اونایی که باید میدیدن ، دیدن !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا