پورشهمرسدس بنز

رقابت اس کلاس کوپه با پورشه پانامرا توربو

آیا مرسدس S 63 AMG کوپه پر زرق‌وبرق، می‌تواند قوی‌ترین مدل پورشه پانامرا یعنی توربو S را پشت سر بگذارد و نگاه عموم را به سمت خود جلب کند؟

Mercedes S 63 AMG Coupe vs Porsche Panamera Turbo S
Mercedes S 63 AMG Coupe vs Porsche Panamera Turbo S

همان‌طور که می‌دانید مرسدس بنز دارای یک سنت طولانی در ساخت خودروهای زیبا، مجلل، دو درب و قدرتمند است. S کلاس کوپه هم از این قاعده مستثنا نبوده و با هدف یک کوپهٔ سریع و لوکس که در واقع می‌توان آن را نسخهٔ جدید CL دانست، تولید شده است، که کاملاً هم با CL ارزشمند مطابقت دارد و جایگزین مناسبی برای آن به حساب می‌آید.

Porsche Panamera Turbo S
Porsche Panamera Turbo S

S کوپه بر اساس یک نسخه کوتاه‌تر از سالن فوق‌العادهٔ S کلاس، ویژگی‌های جدیدی را که پیشگام فن‌آوری است، در چنته دارد. زیبایی بدنه و کابین چشم‌نواز است و نمای کابین مثل همیشه، لوکس و کاربردی است. تریم AMG هم که تسلط کامل بر S 63 دارد و از موتور توربو دوقلو V8 جدید آن، ۵۷۷ اسب بخار قدرت خروجی گرفته است. با این حال، آن را در مقابل پورشه پانامرا توربو S قرار داده‌ایم که ترکیبی از قدرت V8 توئین توربو با سیستم تمام چرخ متحرک و بدنهٔ چهار درب کوپه است که عملکرد فوق‌العاده‌ای را در میان رقبا از خود به نمایش گذاشته است.

Mercedes S63 AMG Coupe
Mercedes S63 AMG Coupe

حال این دو خودروی رده بالا را از نظر بهره‌وری سوخت، راحتی و مجلل بودن، عملکرد فنی و هندلینگ مقایسه می‌کنیم.

شاخ به شاخ

فضای کابین و راحتی ردیف عقب

درست است که S کلاس کوپه فضای مسافری که نسخهٔ سالن آن دارد را ندارد اما با وجود سقف منحنی و شیب‌دار با ارتفاع کم، و پنجره‌های مخروطی، احساس گرم و نرم و راحتی را در ردیف پشت به شما ارائه می‌کند. لذا با وجود بدنهٔ اسپرت و کوپهٔ خود، به لطف فاصلهٔ طولانی دو محور، فضای کابین به اندازه کافی برای یک سفر طولانی وجود دارد و در کمال راحتی می‌توانید از ردیف عقب استفاده کنید. همچنین صندلی‌های عقب کاملاً راحت هستند و به‌خوبی و با زاویهٔ مناسب قرار گرفته‌اند که از تجهیزات عقب هم بهره‌مند هستند. پس اگر فضای عقب برای شما حائز اهمیت است، S کوپه نیازتان را برطرف می‌سازد، پورشه هم به لطف چهار درب بودن، نسبت به مرسدس فقط اندکی فضای پای عقب بیشتری دارد.

Mercedes S63 AMG Coupe
Mercedes S63 AMG Coupe
Porsche Panamera
Porsche Panamera

رینگ‌های اسپرت

مرسدس S کوپه به صورت استاندارد مجهز به رینگ‌های ۱۹ اینچی است که خودروی تست ما مجهز به رینگ‌های سیاه ۲۰ اینچی به ارزش ۱۷۴۰ پوند می‌باشد. پانامرا هم یک تایر پهن‌تر نسبت به مرسدس بنز دارد و به صورت استاندارد مجهز به رینگ‌های ۲۰ اینچی متعلق به مدل ۹۱۱ است، که خودروی مورد تست ما مجهز به رینگ‌های ۲۰ اینچی سبک‌وزن کلاسیک به ارزش ۲۵۸ پوند می‌باشد.

Porsche Panamera
Porsche Panamera
Mercedes S63 AMG Coupe
Mercedes S63 AMG Coupe

آپشن های استاندارد

S63 AMG به صورت استاندارد:

  • سیستم ناوبری
  • سیستم AM/FM/CD/SiriusXM استریو Burmester®
  • سانروف پانوراما
  • تهویه مطبوع فعال
  • ماساژور صندلی فعال و چند کنترله
  • گرم‌کن چهار صندلی، سردکن صندلی‌های جلو
  • پوشش چرم کابین و تجهیزات داخلی
  • دوربین دید عقب
  • چراغ‌های بیرونی تماماً LED
  • نورپردازی مرسدس درون کابین
  • اتصال بلوتوث
  • آفتاب‌گیر اتوماتیک و الکترونیکی شیشه‌های عقب
  • شیشه‌های حرارتی و ضد اشعه UV
  • سیستم خودکار پارک با سنسورهای فعال
  • رینگ‌های ۲۰ اینچی ساده
  • بسته کمک راننده DISTRONIC و ترمز PRE SAFE+
  • تشخیص نقطه کور فعال
  • تشخیص خط و نگهداری خودرو بین خطوط
  • کروز کنترل تطبیقی
  • سیستم مدیریت تجهیزات عقب (از جمله مدیریت سیستم‌های ایمنی)
  • فرمان گرم شونده
  • صندلی‌های جلو و عقب حافظه‌دار با تغییر زاویه و تهویه مطبوع
  • سیستم کنترل چهار منطقه‌ای هوای کابین به صورت خودکار، با کنترل درجه حرارت جداگانه برای هر چهار نفر
  • زیر پایی قابل تنظیم الکترونیکی برای صندلی عقب و حرکت ۷۷ میلی‌متری اتوماتیک صندلی جلو جهت فضای بیشتر صندلی عقب
  • پکیج سرگرمی صندلی عقب مجهز به یک سیستم سرگرمی با صفحه نمایش TFT دوگانه و هدست AKG
  • در این لیست از آپشن های مفید، سیستم مجیک بادی کنترل، سیستم صوتی ۳D با صدای فراگیر Burmester®، سیستم نایت ویژن دید در شب و یخچال عقب از نکات برجسته S63 AMG به حساب می‌آید.
Mercedes S63 AMG Coupe
Mercedes S63 AMG Coupe

پورشه پانامرا توربو S به صورت استاندارد:

  • بسته نورپردازی داخلی یکپارچه
  • تقریباً تمام چراغ‌های بیرونی LED
  • چراغ مطالعه برای سرنشینان جلو و عقب و چراغ جلوی پاها
  • کنترل چهار منطقه‌ای هوای کابین به صورت خودکار، با کنترل درجه حرارت جداگانه برای هر چهار نفر
  • شیشه‌های تیره و رنگی حرارتی، عایق سر و صدا
  • شیشه‌های ضد اشعه UV
  • آفتاب‌گیر الکترونیکی شیشه‌های عقب
  • رینگ‌های ۲۰ اینچی مدل ۹۱۱
  • پوشش چرم کامل کابین و تجهیزات داخلی
  • سیستم صوتی پریمیوم
  • ترمز سرامیکی
  • هشدار خروج از خط
  • فرمان گرم شونده
  • کپسول آتش
Porsche Panamera
Porsche Panamera

آپشن های اضافی

هر دو خودرو لیست بلند بالایی از آپشن های اختیاری را در هم دسترس دارند. S63 ما با تعداد زیادی از تریم های طراحی مخصوص و محدود سفارشی مرسدس آمده است. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: یک بستهٔ ۴۵۰۰ پوندی منحصربه‌فرد که شامل چرم مخصوص ناپا، نورپردازی به سبک AMG بر پنل درب‌ها، پوشش سقف میکروفایبر، و تشخیص نقاط کور الکتریکی می‌باشد، همچنین تریم زیبای پیانو، به رنگ سیاه و سفید به ارزش ۱۵۲۰ پوند نیز در دسترس است. تریم چرم مشکی در پانامرا ۳۶۶۵ دلار، سیستم صوتی BOSE1990 دلار، سیستم تعلیق بادی انطباقی ۳۹۸۰ دلار، سنسورهای جلو و عقب کمک پارک ۶۰۰ دلار در دسترس هستند.
حکم
جایگاه نخست: مرسدس بنزS ۶۳ AMG کوپه

Mercedes S63 AMG Coupe
Mercedes S63 AMG Coupe
Mercedes S63 AMG Coupe
Mercedes S63 AMG Coupe
مرسدس AMG S63 کوپه با راحتی شگفت‌انگیز، پالایش و بهره‌وری سوخت، و کیفیت خارق‌العاده، به‌راستی انتظارات ما را در کلاس S برآورده کرده است. مرسدس بنز، تکنولوژی جدید و نوآورانه، عملکرد فنی بالا و ویژگی‌های اسپرتی بسیاری را در یک بسته در قالب یک بدنهٔ شیک، اسپرت و جذاب فراهم آورده است. عملکرد این خودرو فوق‌العاده است و اکثر مواقع متوجه این خواهید شد که قدرت و هندلینگ خودرو بیش از چیزی است که شما نیاز دارید. با وجود حجم بیشتر نسبت به پورشه، آلودگی کمتری تولید می‌کند. با مرسدس S63 AMG، قدرت، عملکرد و هندلینگ یک سوپر اسپرت را در کنار راحتی و مجلل بودن یک سوپر لوکس، با هم در اختیار دارید، و این موارد باعث شد که این خودرو یکی از بهترین کوپه‌های اسپرت و فوق لوکس در جهان تبدیل باشد.

جایگاه دوم: پورشه پانامرا توربو S
Porsche Panamera
Porsche Panamera
Porsche Panamera
Porsche Panamera
پورشه برای پانامرا تمام تلاش خود را جهت تولید یک سوپر سالن تمام عیار کرده است، این در حالی است که یک کوپه چهار درب با شتاب و سرعتی برابر با سوپر اسپرت‌های سبک‌وزن و دو نفره! رسیدن به این دستاورد بسیار سخت است، ولی با این همه، مقابله با رقبای قدرتمندی چون S63 AMG و یا آئودی RS7 هم سخت‌تر از هر چیز دیگری است. این خودرو فوق‌العاده سریع و مجلل است اما برچسب قیمت بیش از ۱۳۰.۰۰۰ دلار برای مدل توربو S، گران‌تر از مرسدس S 63 کوپه است و این در حالی است که نسبت به مرسدس پالایش سوخت ضعیف‌تر، استهلاک بیشتر و هزینه‌های جاری بیشتری در برابر آپشن ها در پی دارد، و همین عوامل باعث می‌شود پورشه پانامرا توربو S فوق‌العاده، به‌رغم کابین عملی آن، مقام دوم را کسب کند.

آمار و ارقام

مشخصات Porsche Panamera Turbo S Mercedes

S 63 AMG Coupé

قیمت پایه / قیمت مدل تست £۱۳۲,۰۶۷/£۱۳۸,۳۶۲ £۱۲۵,۵۹۵/£۱۵۵,۷۳۵
ارزش باقیمانده پس از (۳ سال/۳۰.۰۰۰) £۴۹,۱۲۹/۳۷.۲% £۶۱,۰۳۹/۴۸.۶%
استهلاک £۸۲,۹۳۸ £۶۴,۵۵۶
مالیات سالانه / نرخ بالاتر £۹,۱۸۱/£۱۸,۳۶۱ £۸,۷۲۸/£۱۷,۴۵۵
طول / فاصلهٔ دو محور ۵,۰۱۵/۲,۹۲۰mm ۵,۰۲۷/۲,۹۴۵mm
ارتفاع / عرض ۱,۴۱۸/۱,۹۳۱mm ۱,۴۱۱/۱,۸۹۹mm
موتور / حجم ۸ سیلندر خورجینی توئین توربو / ۴.۸۰۶ سی‌سی ۸ سیلندر خورجینی توئین توربو / ۵.۴۶۱ سی‌سی
بیشینهٔ قدرت ۵۶۲ اسب بخار ۵۷۷ اسب بخار
بیشینهٔ گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر ۹۰۰ نیوتن‌متر
گیربکس و دیفرانسیل ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه / ۴WD ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه / RWD / آپشن ۴matic
حجم باک ۱۰۰ لیتر ۸۰ لیتر
حجم صندوق عقب ۴۴۵ لیتر ۴۰۰ لیتر
وزن خودرو / حمل بار ۱,۹۹۵/۵۰۵kg ۲,۰۷۰/۴۶۵kg
دایره دور زدن خودرو ۱۲ متر ۱۱.۶ متر
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی ۳ سال (نامحدود) / ۲ سال ۳ سال (نامحدود) / ۴ سال
رتبهٔ تولیدکننده / فروشنده ۳ / ۶ ۲۱ / ۹
۰ تا ۶۰ مایل ۳.۶ ثانیه ۴.۳ ثانیه RWD / 3.9 ثانیه ۴Matic
حداکثر سرعت (کیلومتر) ۳۰۹ ۳۰۰
مسافت ترمز از سرعت ۷۰ / ۶۰ / ۳۰ مایل ۴۲.۳/۳۱.۱/۸.۲ متر ۴۴.۱/۳۱.۸/۸.۵ متر
مصرف سوخت شهری / اتوبان / میانگین ۱۲.۲ / ۶.۴۰ / ۸.۴۹ لیتر ۱۱.۶ / ۶.۴۹ / ۸.۴۰ لیتر
تست واقعی / ادعای co2 کمپانی / مالیات ۳۴۵/۲۳۹g/km/35% ۳۷۱/۲۳۷g/km/35%
ایربگ / کروز کنترل / هشدار نقطه کور ۱۰ عدد / ۱.۵۸۹ پوند / ۴۹۸ پوند ۸ عدد / دارد / دارد / ۳۳۰ پوند
صندلی الکتریکی / چرم / گرم‌کن صندلی دارد / دارد / دارد دارد / دارد / دارد
رنگ متالیک / چراغ LED / دامپر فعال دارد / ۷۵۲ پوند / دارد دارد / دارد / دارد
دوربین دید عقب / soft close / ترمز سرامیکی ۴۷۳ پوند / ۵۰۷ پوند / دارد دارد / دارد / ۷.۰۹۰ پوند
ناوبری / usb / dab radio / بلوتوث دارد / دارد / دارد / دارد دارد / دارد / دارد / دارد

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. Archi khan

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2084 ديدگاه)

    انتخاب را واقعا برامون سخت کردی پدال!!؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (135 ديدگاه)

      خوب شد این مطلب گذاشته شد نزدیک بود گول بخورم برم پانامرا بگیرم! الان دیگه با خیال راحت میرم مرسدس می گیرم! کل مشکلات زندگیم با دونستن این موضوع برطرف شد!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Carroll Shelby

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (86 ديدگاه)

      انتخاب من فقط بنز

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (137 ديدگاه)

    هر دوشون عالین اما این دوتا ماشین اصلا به هم ربطی ندارن!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. REZA ///AMG

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2284 ديدگاه)

      درود
      نزدیک ترین رقیب به اس کوپه تو محصولات پورشه همین پانامراست
      درسته دقیق تو یه کلاس نیستند ولی خب میشه مقایسشون کرد
      پانامرا هم با S Class مقایسه میشه و هم با CLS Class
      و هیچکدوم هم غلط نیست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. حسين

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1328 ديدگاه)

        درود. با E کلاس هم مقایسش میکنن!!!! نمیدونم چرا!

        دست احمد آقا هم ایشالا برسه به جایی که واقعا دوتاشونو با قلم خودش مقایسه کنه

        بعد متنشو ما بخونیم بریم Sکلاسو بخریم 😉

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Ahmad..F12

          ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          قربونت حسین جان

          ایشالا شما هم ۲ بخری جفت شیم 😀

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  3. REZA ///AMG

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2284 ديدگاه)

    درود
    وقتی آپشن های استاندارد این دو تا رو مقایسه کردم واقعا یه لحظه دلم واسه پانامرا سوخت 😀
    به هر حال این اس کلاسه!!! شکست دادنش کار هر کسی نیست
    .
    .
    .
    ممنون از احمد گل

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Ahmad..F12

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      فدات رضا جان

      من خودم حض کردم واقعاً

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. shahryar

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (238 ديدگاه)

    این بنزه عجب چیزیه.
    بنز لایک….
    پورشه دیس….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. رضا

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (52 ديدگاه)

      ولی تکنولوژی پورشه از نظر من برتره و لایک داره.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. REZA ///AMG

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (2284 ديدگاه)

        هردوشون رو سر ما جا دارن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. aidin

          ۵ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (2 ديدگاه)

          اس کلاس یه چیز دیگس

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  5. RETOLEX

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1410 ديدگاه)

    No one can be a s class
    هیچی اس کلاس نمیشه
    Sssssssssssssss

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. مهران72

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (230 ديدگاه)

    سلام.
    ای خدا،این اس کلاس کوپه چقدر خوش تیپه آخه.
    اینکه یه ماشین خوب باشه عجیب نیست ولی اینکه یه ماشین از همه نظر کامل باشه کاریه که هرکسی نمیتونه انجام بده.حتی کمپانی های بزرگی مثل همین بنز هم نمی تونی همیشه یه همچین خودرو کاملی بسازه.
    عکس اولی رو ببینین!انگار بنز میخواد بره،نمی تونه یه جا وایسه
    🙂

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. صادق

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2126 ديدگاه)

    احمد جون، داداش، دمت گرم

    راستش خیلی نامردیه که با قاطعیت بگیم S-class بهتره (میدونم بهتره ها، ولی پورشه هم انصافا کم چیزی نیست، مطمئن موقع خرید با دیدنش یکم به شک میوفتید)

    ولی منم انتخابم اس کلاسه
    الان اگه مشکل مالی هم وجود داشته باشه (درسته خریداران اینا خیلی مشکل مالی ندارن ولی کلی میگم) با اینکه اس کلاس گرونتره ولی بازم صرف با اس کلاسه

    هم ارزش باقیمانده اش بیشتره
    طبق متن، استهلاکش پایین تره
    مالیاتش کمتره
    به خاطر آلایندگیش قطعا بیمه اش ارزون تر در میاد
    مصرفش کمتره
    از طرفی هم آپشناش خب بیشتر بودن

    به نظرم این موارد بالا خیلی خیلی میتونه توی خرید تاثیر گذار باشه

    ولی خب پورشه هم ترمزای بهتر
    فضای بیشتر
    سرعت بیشتر
    شتاب بیشتر داره
    (در واقع خصوصیات پورشه بودنشو داره) که اینا هم میتونه برای یه سری مهم باشه

    در کل شخصا S coupe رو انتخاب میکنم

    باشد که رستگار شویم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. صادق

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2126 ديدگاه)

      یه مورد دیگه هم یادم رفت بگم، اگه اهل تیون کردن ماشین باشی بازم اس کلاس بیشتر به کار میاد، به خاطر موتور بزرگش خیلی کارا میشه روش کرد

      ارادت

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Ahmad..F12

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      صادق جون میخوامت 😉

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. american muscle

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (98 ديدگاه)

    اومدین یه پورشه سدانو با یه اس کلاس کوپه مقایسه میکنین؟واقعا به این توجه نمیکنین که یه کارخونه میاد رو کوپه هاش بیشتر کار میکنه؟؟؟؟ آقای مترجم داری سلیقه شخصیتو میگنجونی تو متن؟نه؟ بگذریم گشتاور و اسب بخارش بیشتر تو جاده مستقیم به درد میخوره اون هندلینگی که یه پورشه داره جبران اسب بخار و گشتاور کمترشو میکنه.پورشه ماشین جمع و جوریه.بنز اگه تو ابعاد پورشه همچین چیزی بده بیرون شاید بشه مقایسه ای صورت داد من پرچمو میدم پورشه.طرفدارای پورشه واسه چن تا اسب بخار و گشتاور بیشتر خودشونو نبازن//////////////////////

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Ahmad..F12

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      جناب ماسل کار

      مگه من این تست رو انجام دادم که با عصبانیت میگی آقای مترجم داری سدان رو با کوپه مقایسه میکنی؟؟!!!!! 🙂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. american muscle

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (98 ديدگاه)

        نه آخه مورد داشتیم تو بین نویسنده های همین سایت که متنو تحریف میکنن..

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Ahmad..F12

          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          پس تا موردی ندیدیم نباید قضاوت پیش از گناه بکنیم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. REZA ///AMG

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2284 ديدگاه)

      درود
      آقای مترجم داره سلیقه شخصیشو وارد متن می کنه؟!؟!؟!
      خیلی جالبه واقعا … پس میشه بگی کجا سلیقه شخصی وارد شده؟
      قسمتی از متن اصلی رو بزار که اینجا ترجمه نشده یا قسمتی از ترجمه رو بزار که توی متن اصلی نیست لطفا!!!
      منظورت از یه پورشه ماشین جمع و جوریه چیه؟!؟!؟!
      اگه دلت میخواد مقایسه کنی … خیلی خب
      Mercedes-Benz E63 AMG-S 4Matic
      بیا اینم رقیب
      شتاب ۰-۶۰ مایلش هم ۳.۴ ثانیه
      .
      .
      .
      “…عملکرد این خودرو فوق‌العاده است و اکثر مواقع متوجه این خواهید شد که قدرت و هندلینگ خودرو بیش از چیزی است که شما نیاز دارید…”
      این چیزیه که در مورد هندلینگ اس کوپه گفته شده
      .
      .
      .
      “…پورشه برای پانامرا تمام تلاش خود را جهت تولید یک سوپر سالن تمام عیار کرده است، این در حالی است که یک کوپه چهار درب با شتاب و سرعتی برابر با سوپر اسپرت‌های سبک‌وزن و دو نفره! رسیدن به این دستاورد بسیار سخت است، ولی با این همه، مقابله با رقبای قدرتمندی چون S63 AMG و یا آئودی RS7 هم سخت‌تر از هر چیز دیگری است…”
      و این چیزیه که در مورد پورشه گفته شده…
      .
      رو چه اساسی میگی هندلینگ اس کوپه از پانامرا کمتره؟
      فراموش نکن درسته این یه پورشه هست ولی ۹۱۱ یا کیمن نیست که اینطوری در موردش میگی…قضیه پانامرا با همه اونها فرق میکنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. american muscle

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (98 ديدگاه)

    جالب تر اینه گشتاو و اسب بخار پورشه کمتره ولی هم ۰تا ۶۰ مایلش کمتره هم سرعت بیشتری میره………………………….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. RETOLEX

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1410 ديدگاه)

      بیشتر کمپانی ها دارن حجم رو میارن پایین ولی عملکرد رو بالا میبرن
      نمونش کمپانی ها ژاپنی که بیشتر ماشین های اقتصادی میسازن
      این کار در ماشین های خفن هم داره دیده میشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. american muscle

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (98 ديدگاه)

        خب.قبول دارم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. رهگذر

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (353 ديدگاه)

        سلاطین این کار آلمان ها هستند نه ژاپنی ها چه راحت تحریف میکنی ببین همین پورشه تو ۴ سیلندر هاش چقدر قدرت و گشتاور و … میگنجونه فولکس واگن مرسدس بر عکس ژاپنی ها هنوزخیلی نتونستند نزدیک شن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. RETOLEX

          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1410 ديدگاه)

          جوابی برات ندارم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. REZA ///AMG

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2284 ديدگاه)

      درود
      بحث شتاب چیزی نیست که بگی چون گشتاور یا اسب بخار بیشتره پس شتاب هم باید بیشتر باشه
      محاسبه شتاب یه ماشین به شکل تئوری کلی هم دنگ و فنگ داره
      اول نوع سیستم AWD و نوع لاستیک ها ، گیربکس و تعداد ضرایب دنده و همچنین سرعت تعویض دنده و همچنین عملکرد موتور مخصوصا در دور های پایین و توانایی دور گرفتن پیستون ها و همچنین عملکرد ماشین هنگام لانچ کردن و …!!!
      ولی همه اینا نصف کاره
      نصف دیگه وزن ماشینه که عامل فوق العاده مهمیه چه تو شتاب اولیه چه تو ثانویه
      برو یه نگاه به وزن دو خودرو بنداز اول:
      ۱۹۹۵ کیلو به ۲۰۷۰ کیلوگرم
      البته همش به خاطر وزن نیست ولی تا حدود زیادی توجیح می کنه
      بعدشم مگه فقط شتابه؟
      خب چرا نمیگی ماشین با حجم و تورک و HP بیشتر بنزین کمتری می خوره؟؟؟
      سرعت هم هیچ ربطی به گشتاور و گیربکس و … نداره
      فقط دو عامل موثره
      توان خروجی موتور و نیروهای مقاوم (مقاومت هوا و ایرودینامیک ماشین – توان هدر رفته در مجموعه powertrain – … )
      بیشتر این سرعت ها هم محدود کننده الکترونیکی دارند و از حدی بیشتر نمیرن
      مثل اکثر مدلهای بنز که روی ۲۴۸ محدود شدن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Ahmad..F12

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (2544 ديدگاه)

        تکبییییر….. 🙂

        رضا عاشقتم ۳>

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  10. american muscle

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (98 ديدگاه)

    پورشه برنده اصلیه که با حجم موتور کمتر.اسب بخار کمتر.گشتاور کمتر بازم از بنز سره.نمیدونم چرا رفتین تو خط اون بنز لش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. RETOLEX

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1410 ديدگاه)

      شما دوتا از اون ماسل هاتو بیار ببینم با این بنز لش چکار می کنن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. american muscle

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (98 ديدگاه)

        نمیشه یه کوپه جدیدو با یه ماسل قدیمی ترش مقایسه کرد.صب کن ماسل سازا بعدیشونو بدن بیرون بعد مقایسه کن.تازه تا چن سال بعد اسب بخار و گشتاور ماسلا ۴رقمی میشه.ببین کی گفتم بهت

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. kasra_AMG

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (544 ديدگاه)

        آی گل گفتی !

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. kasra_AMG

          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (544 ديدگاه)

          منظورم حرف رضا بود اشتباه شد ببخشید 🙂

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. مجتبی (ساروی )

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (551 ديدگاه)

      what؟(بنز لش)

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. حسين

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1328 ديدگاه)

      درود. بنز با موتور بزرگتر آلایندگی و مصرف کمتری داره 😉

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    4. رهگذر

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      تا اونجایی که ما میدونیم بخوان یه ماشین لش رو مثال بزنند بی برو برگرد ماشین آمریکایی مثال میزنند عجب رویی داری تو!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. شایان

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (98 ديدگاه)

        از امریکایی حالیت نی اینجوری میگی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  11. متین

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام …
    مقایسه خوبی بود با اینکه خیلی ها میگن این مقایسه جالب نبود و دو اتومبیل تست شده در یک کلاس ( تقریبا ) نبودن … اما اگه یکم انصاف داشته باشیم بهترین و مناسب ترین رقیب برای E63 Coupe همین پانامرا توربو اس هست … حالا درباره مقایسه :
    از لحاظ تیپ و قیافه ( که مسلما یه چیز شخصیه و برای هر کسی متفاوته ) E63 Coupe به راحتی یه سر و گردن از پانامرا بالاتره …
    از لحاظ زیبایی کابین هم واقعا سخته گفتنش چون E63 Coupe کنسول خلوت و مناسبی داره اما قسمت راست راننده و جلوی اون نسبتا شلوغه … در حالیکه پانامرا بر عکسه کنسول شلوغی داره اما قسمت راست و جلوی راننده نسبتا خلوته اما من از بالا بودن دسته دنده برای راحت عوض کردن دنده ها خیلی خوشم اومد ولی انتخاب کردن کابین خیلی سخته ولی من نظرم روی E63 هست ( به خاطر تجملی که داره ) …
    از لحاظ انجین هم که مرسدس پیروزه با این حال سنگینی مرسدس اونو تو دردسر انداخته و باعث شده شتاب صفر تا ۱۰۰ رو به پورشه ببازه و همچنین حداکثر سرعت رو ( البته باید به مرسدس حق داد چون با آپشن هایی که گذاشته و تجملی کردن یه کوپه اون رو با کوپه های معمولی و یا اسپرت متمایز کرده ) …
    در کل ممنون از آقای نیشابوری به خاطر مطلبشون … شب خوش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. american muscle

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (98 ديدگاه)

      داداش تو از عکس پروفایلت معلومه به سود کی حرف میزنی حالا هر چیم دوس داری طرفداریشو بکن خخخخ

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Ahmad..F12

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      ممنون از توجه شما متین جان

      باید خدمتت عارض بشم که E63 AMG شتابش ۳.۴ ثانیه است که در این مورد پانامرا رو پشت سر میذاره

      در مورد تاپ اسپید هم بازم بیشتر از پانامرا توربو اس هستش

      ارادت

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. متین

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (183 ديدگاه)

        سلام …
        با عرض معذرت من اشتباهاً (و همین الان فهمیدم!!!) به جای S63 اسم E63 رو اوردم … باز هم به خاطر اشتباهی که کردم از همه پدالی ها و مخصوصا شما عذر خواهی میکنم … شب خوش

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Ahmad..F12

          ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          درود متین جان

          من هم اول احتمال دادم، ولی دیدم چند جا E63 رو نام بردین گفتم حتماً ازش مطمئنین

          مشکلی نیس 😉

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  12. اکبر

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1487 ديدگاه)

    هر ماشینی که طرف مقایسش اس کلاس کوپه باشه از همون اول محکوم به شکسته.
    محسور زیبایی این ماشین شدم من،از لحاظ زیبایی،کابین،کیفیت،امکانات،تکنولوژی،هندلینگ و…آخرشه،مصرف سوختش برا یه ماشین ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری عالیه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. american muscle

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (98 ديدگاه)

      هر ماشینی؟؟؟؟؟ این حرفو نزن داداشششش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. شایان

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1339 ديدگاه)

        هر ماشینی که با بنز مقایسه بشه محکوم به شکسته حالا میخواد هرچی و هرکی باشه بنز سالار تمام اتومبیل هایه دنیاست

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  13. احمد باقری

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    واقعا بنز یک چیز دیگه است. کم کم باید متعصبین به پورشه، این تعصبات بیجا رو کنار بذارن و به واقعیات توجه کنن. بسیار عالی.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. شایان

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1339 ديدگاه)

      احمد یه سوال دارم ازت چرا اینقدر از پورشه بدت میاد؟!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. AMGs

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    یه کوپه تو هندلینگ امکانات و راحتی و لوکس بودن یه پانامرای سدان رو شکست داد!
    از این راحت تر و بی نقص ترonly Mercedes Benz
    The best or nothing

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. سجاد

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (65 ديدگاه)

    تشخیص خط و نگهداری خودرو بین خطوط :l

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. Mclaren

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (985 ديدگاه)

    جفتشون رو دوست دارم این همه جنگ واسه چیه؟مگه شرکت بنز یا پورشه ماله پدرتونه تو سر هم میزنین همو تحقیر میکنین…
    در کل جفتشون عالی هستن و انتخابش سلیقه ای نمیشه گفت پورشه کم آورد یا بنز کم آورد ولی آپشن های بنز تمومی ندارن اما پورشه هم واقعا واقعا خودروهای مردی میسازه.

    در کل
    نتیجه اخلاقی : بخاطر این برندها هم دیگه رو خرد نکنیم (با خودمم هستم) 😀

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. شایان

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1339 ديدگاه)

      شما از خودت شروع کن اول از همه هم از اسمت بعد مطمئن باش من یکی حرفتو گوش میکنم! اگه میخوای کسی عوض کنی اول خودتو عوض کن بردار من

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. mclaren

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (985 ديدگاه)

        داخل پرانتز رو شما دقت کن خط آخر
        در ضمن اسم من علاقه به اسطوره مکلارنه عکس من هم عشقه منه شما نمیتونی در مورد آواتار یا اسم بنده ایرادی بگیری شما هیچکس تو دنیا نمیتونی پیدا کنی که به مکلارن بگه آشغال حتی اگر بهترین نباشه تو زمینه کاری خودش اما جز بهتریناس و شما خیلی راحت بدون هیچ اطلاعاتی میای میگی آشغاله؟ برادر من اینم شد نظر؟ اینم شد منطق؟ حالا من تعصب دارم یا شما؟…شما علاقه شدید به بنز داری + آلمان توی تمام مطالب یه کلمه بکار میبری اونم اینکه فقط آلمان و بقیه آشغال اما من مثل شما نیستم عاشق تکنولوژی هستم عاشق مهندسی وقتی بنر داره خوب کار میکنه تحسینش میکنم وقتی رقیبش کم شرکتی نیست (پورشه) اونم تحسین میکنم هیچوقت هیچوقت کامنتی از بنده نمیبینی که نوشته باشم فلان شرکت چون ژاپنی چون چینی چون فرانسوی پس آشغاله !!!اصلا من و شما چه جایگاهی داریم که به شرکتی بگیم آشغال؟
        من به خود انگلیس علاقه خاصی ندارم من عاشق ایران خودمم اما از ۱۶ سال پیش که شما سنت قد نمیده عاشق مکلارن اف ۱ شدم یادمه بازی های ماشین از نید فور اسپید گرفته تا بقیه تا چندین و چند سال خفن ترین و گرون قیمت ترین ماشین اون بازی بود کم کم مطالعه کردم تحقیق کردم فهمیدم شرکتش چه غولیه باهاش آشنا شدم در مورد خیلی از خودروهای دیگه هم که اطلاعاتی تخصصی ندارم نه مثل شما بهش میگم آشغال نه کامنت میذارم…
        شما عاشق بنزی منم دارم میگم فوق العاده ست منم دوستش دارم اما بی ام دابلیو رو مثل المانیا بیشتر میپسندم.
        جنگی هم با کسی ندارم
        البته تنها جایی که من خیلی مخالفت کردم با بوگاتی بود که …. حوصلشو ندارم توضیح بدم 😀

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  17. The Best Or Nothing

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    پورشه مسلما یه لول پایین تر از مرسدس بود …
    ولی من وقتی پست رو باز کردم ، انتظار بررسی فنی رو هم داشتم …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. فرهاد

    ۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (253 ديدگاه)

    چقدر خوشگله این اس.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. Kian

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    نه الان هر ماشینی با بنز مقایسه شه نابوده؟!؟
    الان M6 گرن کوپ بنظرمن از جفت اینا بهتره
    M5 خیلی جذابتر از E63
    M4 هم خیلی جذابتر از C63
    X6 هم در کلاس خودش صاحب سبکه. حالا حالا مونده GLE بهش برسه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. سرمد

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بله هر ماشینی با بنز مقایسه شه نابوده خصوصا وقتی بحث از دوام و عمر باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا