بنتلیمرسدس بنز

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس بنز S600 در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار

تعداد معدودی از خودروسازان جهان توانایی ساخت خودروهایی سوپر لوکس را دارند. خودروهایی که نهایت راحتی و رفاه را برای سرنشینان خود به ارمغان می‌آورند. سدان‌هایی با پیشرانه‌های قدرتمند، فضای داخلی مجلل و البته قیمت گران. امروز در اینجا دو نمونه از برترین سدان‌های فوق لوکس دنیا را به جدالی جذاب دعوت کرده‌ایم. در یک‌سوی میدان مرسدس بنز S600 می‌غرد و در سوی دیگر بنتلی فلاینگ‌اسپار چنگ و دندان نشان می‌دهد.

2015-bentley-v-mercedes-9

مرسدس بنز S کلاس در انواع گوناگون و طیف قیمتی مختلفی عرضه می‌شود به‌طوری‌که قیمت ارزان‌ترین مدل آن یعنی S300 از ۱۴۶,۷۰۰ دلار شروع می‌شود درحالی‌که نمونهٔ مورد آزمایش ما که از نوع S600L است ۳۱۱,۵۸۰ دلار قیمت دارد. البته این گران‌ترین نسخهٔ S کلاس نیست چراکه مرسدس-میباخ ۳۳۵,۰۰۰ دلار قیمت دارد و S65 AMG با ۳۶۵,۷۲۰ دلار قیمت در رأس خانوادهٔ S کلاس قرار می‌گیرد. در سوی دیگر بنتلی فلاینگ‌اسپار را می‌بینیم که البته خانوادهٔ کوچک‌تری دارد به‌گونه‌ای که قیمت ارزان‌ترین نسخهٔ آن برای مدل V8 از ۲۸۲,۱۰۰ دلار شروع‌شده و نمونهٔ مورد آزمایش ما یعنی W12 قیمتی معادل ۳۱۵,۷۲۰ دلار دارد. البته این قیمت پایهٔ دو خودرو بوده و با سفارش آپشن‌ها قیمت هر دو خودرو از ۱۲ هزار دلار تا ۷۲,۸۷۰ دلار افزایش خواهد یافت که قیمت آن‌ها را به رولزرویس گوست ۴۰۶,۵۲۰ دلاری نزدیک می‌کند (قیمت‌ها مربوط به بازار استرالیا است).

2015-bentley-v-mercedes-5

بیرون

S کلاس جدید در جلو دارای یک جلوپنجرهٔ برجسته است و قسمت عقبی آن دارای چراغ‌های LED خیره‌کننده‌ای است که آن را در شب از تمامی خودروها متمایز می‌کند. از کروم نیز به‌صورت ماهرانه در جای‌جای خودرو استفاده‌شده است. لوگوی مرسدس بنز طبق سنت این خودروساز به‌صورت ایستاده زینت‌بخش کاپوت خودرو شده که البته برای ایمنی عابران پیاده به‌صورت تاشو طراحی‌شده است. این عنصر طراحی به‌تنهایی بر سابقهٔ درخشان مرسدس در ساخت خودروهای لوکس دلالت دارد. شبیه به نسل‌های گذشتهٔ S600، نشان افتخار V12 نیز بر روی گلگیر جلو نصب‌شده است. بااینکه رینگ‌های این خودرو طراحی نسبتاً ساده‌ای دارند اما طیف وسیعی از رینگ‌های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اینچی آلیاژی برای آن قابل سفارش است.

در سوی دیگر، بنتلی فلاینگ‌اسپار نیز طراحی زیباتری نسبت به فلاینگ‌اسپارهای قبلی دارد. جلوپنجرهٔ کرومی بزرگ، چراغ‌های جلویی که با LED مزین شده‌اند و لوگوی زیبای B بالدار بنتلی از عناصر طراحی قابل‌ذکر در قسمت جلویی خودرو بشمار می‌روند. بعلاوه فلاینگ‌اسپار مورد آزمایش ما با یک رنگ زیبایی رنگ‌آمیزی شده است که بین مشکی و ارغوانی تیره قرارگرفته و در خیابان تمامی نگاه‌ها را به سوی خود جلب می‌کند. ویژگی‌های قسمت جانبی فلاینگ‌اسپار نیز به‌اندازهٔ دیگر قسمت‌های آن قابل‌توجه است. زهوارهای کرومی قاب پنجره‌ها را در برگرفته درحالی‌که استفاده از رینگ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی ۵ پره، به فلاینگ‌اسپار کمک کرده که بیشتر از S600 شبیه به یک سدان مجلل باشد. در عقب شاهد چراغ‌های نازک‌تری هستیم که توسط کروم احاطه‌شده‌اند و سر اگزوزهای بیضی‌شکل درون سپر نیز جلب‌توجه می‌کنند. نشان W12 نصب‌شده بر روی ستون C هم خبر از نیروگاه پنهان‌شده در زیر کاپوت می‌دهد.

درون

در داخل تفاوت آشکاری میان این دو خودرو وجود دارد. درحالی‌که مرسدس بنز یک کابین مدرن و پر از تکنولوژی را ارائه می‌کند، بنتلی رویکرد کلاسیک و سنتی دارد. در داخل S600 شاهد دو صفحه‌نمایش هستیم که یکی درست روبروی راننده و دیگری در مرکز داشبورد قرارگرفته است و به‌محض اینکه درِ خودرو را باز می‌کنید بلافاصله این دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی جلب‌توجه می‌کنند. تمامی قسمت‌های داخلی با چرم باکیفیت پوشیده شده و فضای بسیار لوکسی را ارائه می‌کند که بعید است در خودروهای دیگری پیدا شود. حتی در یک رولزرویس! هنگامی‌که از بوی چرم داخل خودرو در حال مست شدن هستید، سیستم AirBlance مرسدس عطر موردنظر شما را از طریق سیستم تهویه در داخل اتاق پخش می‌کند.

2015-bentley-v-mercedes-6

هریک صفحه‌نمایش‌های S600 بیش از ۸۳۱ هزار پیکسل داشته و وضوح ۵۴۰×۱۱۴۰ را ارائه می‌کنند که بالاترین وضوح در میان تمامی صفحه‌نمایش‌ها است. همه‌چیز از ناوبری ماهواره‌ای گرفته تا فیلم، بر روی نمایشگر مرکزی خودرو نمایش داده می‌شود. سیستم ارتباطی-سرگرمی نیز بدون کمترین مشکلی و به بهترین نحو کار خود را انجام می‌دهد. علاوه بر این، نمایشگر مرکزی خودرو از تکنولوژی نمایش دوگانه سود می‌برد. بدین معنی که در زمان واحد سرنشین کناری می‌تواند یک فیلم تماشا کند درحالی‌که راننده می‌تواند از سیستم ناوبری استفاده نماید. سیستم صوتی قدرتمند S600 توانی معادل ۵۹۰ وات داشته و مجهز به دو پورت USB، بلوتوث، هارددیسک ۱۰ گیگابایتی و پلیر ۶ عددی CD/DVD است. اینترنت بی‌سیم نیز در داخل کابین خودرو وجود دارد.

صندلی‌های جلوی S600 بسیار راحت بوده و مجهز به مجموعهٔ کاملی از تنظیم‌کننده‌های برقی و ماساژور هستند. سرنشینان حتی می‌توانند دمای گرمایش قسمت‌های مختلف صندلی را به میل خود تنظیم کنند. سطح بالایی از لوکس گرایی در ردیف عقب نیز وجود داشته و صندلی‌های عقبی هم به تنظیم برقی، ماساژور و گرم‌کن مجهزند. همچنین یک سیستم سرگرمی برای سرنشینان عقبی با استفاده از دو صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی و هدفون‌های بی‌سیم ارائه‌شده است. صندلی‌های عقب فوق‌العاده راحت بوده و ماساژور آن‌ها کمک می‌کند که به‌راحتی استراحت کنید.

2015-bentley-v-mercedes-super-luxo-comparison-38

با تمامی راحتی کابین S600، از آن پیاده شده و با باز کردن درِ سنگین فلاینگ‌اسپار پای به اتاق آن می‌گذاریم. کابین فلاینگ‌اسپار بااینکه آن ظاهر مدرن S600 را ندارد اما از سبک خاص و منحصربه‌فرد خودش برخوردار است. فلاینگ‌اسپار خودروی دست سازی است که در مرکز تولید بنتلی در Crewe ساخته می‌شود و همه‌چیز از مونتاژ موتور گرفته تا دوخت صندلی‌ها توسط دست صورت می‌گیرد. خریداران بنتلی می‌توانند کاملاً خودروی خود را سفارشی نموده و سطح راحتی آن را بالاتر ببرند. فلاینگ‌اسپار مورد آزمایش ما مجهز به تجهیزات سفارشی با ارزشی در حدود ۱۸ هزار دلار است اما باوجوداین سطح از تجهیزات بازهم فضای داخلی آن یک نسل عقب‌تر از S600 احساس می‌شود.

2015-bentley-v-mercedes-10

بعلاوه برخی از تجهیزات فلاینگ اسپار از دیگر محصولات گروه فولکس‌واگن قرض گرفته‌شده درحالی‌که سیستم ارتباطی-سرگرمی آن نیز فاقد جدیدترین آپدیت‌ها بوده و در پس مرسدس قرار می‌گیرد. بااین‌حال، سیستم سرگرمی خودرو با استفاده از یک صفحه‌نمایش لمسی رنگی ۷ اینچی و ظرفیت ذخیرهٔ ۳۰ گیگابایتی (۱۵ گیگ برای موسیقی و ۱۵ گیگ برای داده‌ها و نقشه‌ها) ارائه می‌گردد. این نمایشگر می‌تواند برای کنترل ناوبری ماهواره‌ای، سیستم صوتی، سیستم بلوتوث و برخی از تنظیمات خودرو مورداستفاده قرار گیرد.

هرچند تکنولوژی کمتری در کابین بنتلی بکار رفته است اما طراحی خیره‌کننده‌ای داشته و راحت‌تر از مرسدس احساس می‌شود. کاربرد چوب نیز در جای‌جای خودرو بچشم می‌خورد. در فلاینگ‌اسپار یک سیستم صوتی پریمیوم با قیمت ۱۱ هزار دلار قابل سفارش است که وضوح صدای فوق‌العاده‌ای دارد. سیستمی با قدرت ۱۱۰۰ وات که صدا را به ۱۱ بلندگو و ۲ ساب ووفر غول‌پیکر که در صندوق بار نصب‌شده‌اند می‌فرستد. این قطعاً یکی از بهترین سیستم‌های صوتی دنیا است. در فلاینگ‌اسپار هم تنظیم برقی، ماساژور و گرم‌کن برای تمامی صندلی‌ها وجود دارد. ردیف عقبی صندلی‌ها فوق‌العاده راحت است و سیستم سرگرمی آن از دو صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی، هدست بی‌سیم و سیستم کنترل از راه دور تشکیل‌شده است که به سرنشینان عقب اجازه می‌دهد سرعت خودرو را بررسی، دمای تهویه مطبوع را تنظیم و موسیقی در حال پخش را کنترل کنند. هر دو خودرو مجهز به پرده‌های جانبی هستند که داخل اتاق خودرو را از دید مردم پنهان نگه می‌دارد.

2015-bentley-v-mercedes-super-luxo-comparison-58

عملکرد

هر دو خودروی S600 و فلاینگ‌اسپار مجهز به پیشرانهٔ ۱۲ سیلندر هستند اما ترکیب و آرایش آن‌ها متفاوت است به‌گونه‌ای که موتور S600 از نوع V شکل و از فلاینگ اسپار W شکل است. موتور V12 مرسدس با ۶ لیتر حجم و ۲ توربوشارژر، ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این نیرو توسط گیربکس ۷ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال میابد. مصرف سوخت ترکیبی S600 از سوی سازنده ۱۱.۳ لیتر در صد کیلومتر اعلام‌شده است. در سوی دیگر پیشرانهٔ W12 بنتلی با ۶ لیتر حجم و یک توربوشارژر دوقلو، ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و آن را از طریق یک گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ می‌فرستد. مصرف سوخت آن نیز به‌صورت ترکیبی ۱۴.۷ لیتر در صد کیلومتر است.

در پشت فرمان S600 مرعوب ابعاد غول‌آسای آن می‌شوید. کاپوت بسیار کشیده است و عقب خودرو یک‌میلیون کیلومتر دورتر احساس می‌شود! بااینکه دید جلو، عقب و طرفین عالی است اما سیستم دوربین خودرو نمایی کامل از بالای ماشین را بنمایش درمی‌آورد. ترکیبی از فرمان الکتریکی و سیستم Magic Body Control مرسدس بنز نیز موجب می‌شود که S600 در بدترین جاده‌ها هم قابل‌کنترل باشد. در این سیستم یک دوربین جاده را اسکن کرده و مجموعۀ تعلیق و دمپرهای تطبیقی خودرو را با توجه به آن تنظیم می‌کند.

عملکرد فرمان و ترمزهای S600 عالی است و به‌خوبی برای جاده و مکان‌های باریک پاسخگو است. راننده می‌تواند بین سه حالت راحت، اسپرت و دستی یکی را انتخاب کند که با توجه به آن، ویژگی‌های خودرو تغییر می‌کند. پاسخ موتور ۱۲ سیلندر آن شگفت‌آور است و بدون هیچ تأخیر توربویی این کرگدن ۲.۲ تنی را به جلو میراند. البته این پیشرانه تا حدودی کسل‌کننده است اما جای نگرانی نیست چراکه مدل‌های فوق‌العاده‌ای به نام S63 و S65 هم وجود دارند. بااینکه S600L طولی معادل ۵.۲۴ متر دارد اما کنترل خودرو بسیار راحت است و فرمان نیز بازخورد مناسبی از سطح مسیر ارائه می‌کند.

2015-bentley-v-mercedes-11

ولی بنتلی با ۲.۴ تن وزن و ۵.۲۹ متر طول، هم سنگین‌تر است و هم ۵ سانتیمتر طول بیشتری دارد. فلاینگ‌اسپار در جاده بسیار بزرگ احساس می‌شود درحالی‌که موقعیت راننده نیز بالاتر از S600 است. نیروگاه W12 آن با غرشی مهیب همانند S600 از پاسخگویی و عملکرد فوق‌العاده‌ای برخوردار است. هر دو خودرو ظرف فقط ۴.۶ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسند اما فلاینگ‌اسپار احساس بهتری دارد و آن به دلیل چهارچرخ محرک بودنش است. احساس فرمان آن نیز به دلیل عدم برخورداری از سیستم کمکی الکتریکی طبیعی‌تر از بنز است. ولی درحالی‌که احساس فرمان عالی است، ترمزها عملکرد چندان رضایت بخشی نداشته و بازخورد خوب S کلاس را ندارند. باوجود دوربین‌های متعدد در فلاینگ‌اسپار ، دید اطراف آن درست به‌خوبی S600 است. فلاینگ‌اسپار هم مانند S600 یک سدان لوکس مجلل بوده و عملکردی مشابه برادر اسپرتش یعنی کانتیننتال GT دارد. هر دو خودرو از راحتی، عملکرد و پویایی فوق‌العاده‌ای برخوردارند اما بدیهی است که S600 از آسایش بیشتری برخوردار است درحالی‌که عملکرد فلاینگ اسپار بهتر است.

2015-bentley-v-mercedes-7

نتیجه

هرچند بنتلی فلاینگ‌اسپار و مرسدس بنز S600 ازلحاظ فنی مشابه هم عمل کرده‌اند اما در دیگر زمینه‌ها بسیار متفاوت‌اند. S600 بر گجت‌ها و تکنولوژی‌ها تمرکز دارد درحالی‌که فلاینگ‌اسپار یک طراحی لوکس و کلاسیک را ارائه می‌کند. بااینکه هر دو خودرو از برترین‌های کلاس خود محسوب می‌شوند اما در پایان مرسدس بنز S600 پیروز رقابت است چراکه فناوری‌ها و ویژگی‌های آن بهتر بوده و ازلحاظ فنی هم برتر است. بااین‌حال بنتلی فلاینگ‌اسپار هم فوق‌العاده بوده و برای سنت‌گرایان طراحی‌شده است.

2015-bentley-v-mercedes-8

 

جدول امتیازات

  مرسدس بنز S600 بنتلی فلاینگ‌اسپار
عملکرد ۹ ۸
کابین و راحتی ۱۰ ۸
تکنولوژی ۱۰ ۷
قیمت و تجهیزات ۸.۵ ۸
رانندگی و هندلینگ ۹ ۹
امتیاز کلی ۹ ۸.۵

مشخصات فنی

  مرسدس بنز S600 بنتلی فلاینگ‌اسپار
پیشرانه ۶ لیتری V12 توئین توربو ۶ لیتری W12 توئین توربو
قدرت ۵۳۰ اسب بخار ۶۲۵ اسب بخار
گشتاور ۸۳۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفرتا صد ۴.۶ ثانیه ۴.۶ ثانیه
وزن ۲.۲ تن ۲.۴ تن
مصرف سوخت ۱۱.۳ لیتر در صد کیلومتر ۱۴.۷ لیتر در صد کیلومتر
قیمت ۳۱۱,۵۸۰ دلار ۳۱۵,۷۲۰ دلار

منبع: caradvice

2015-bentley-v-mercedes-3

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. mohammad_fm480

    ۱۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    بنز حرفی واسه گفتن نذاشت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مرسدس عالیه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Yelawolf

    ۲۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خب اول از همه چیز بزارید بهتون بگم من با دیدن نتیجه گیری و امتیازات خنده دار این مقاله و بخصوص اون مشخصات فنی یکم مشکوک شدم و رفتم سایت اصلی، ببینید این مشخصات فنی که تو اخر نوشتید تو سایت نبود و نمیدونم منبعش رو از کجا اوردید ولی این امار مشکل داره. اون قسمت شتاب صفر تا صدی که ذکر کردید درست نیست و بنتلی از نظر شتاب گیری سریع تره. اینم لینک معتبر از سایت اتومبیل مگ : http://www.automobilemag.com/news/bentley-flying-spur-vs-mercedes-benz-s600-v-rolls-royce-ghost/ پس در مورد اون عملکرد خودرو امتیاز اشتباهی دادید(جالبه که بنتلی با وزن بیشتر شتاب گیری بهتری داره). حالا این مورد برای من یکی زیاد مهم نیست، چیزی که بنتلی رو واسه من تبدیل به بهترین سدان تو صنعت خودرو سازی کرده کابین و فضای داخلیشه که اونم باز تو مقالتون امتیاز کمتری نسبت به مرسدس کسب کرده، که واقعا غیر قابل قبوله. تو یکی از بررسی های سایت موتورترند که داشت این دو برند رو مقایسه میکرد جانی لیبرمن از کارشناسای سایت دهنش وا مونده بود که چطور مرسدس تو کابین ماشین دویست هزار دلاری پلاستیک به کار میبره. درمورد تکنولوژی امتیازتون درسته و مرسدس بهتره،امکاناتش بیشتره. اما درمورد قیمت بهتره اینو بدونید که بنتلی دست ساز سفارشی و لوکس تر هستش زمان بیشتری صرف تولیدش میشه. ببینید چیزی که من میگم اینه که “شما نباید اخر مقالتون بین این دوتا برنده بازنده بزارید”. اکثر سایتایی که من رفتم برتری و ضعفای ماشینا رو میگن ولی در اخر انتخاب رو به خود خواننده واگذار میکنن. از نظر من مرسدس باید با برندایی مثل بی ام و، آئودی، پورشه مقایسه بشه. مشتریای بنتلی پول بابت مرسدس نمیدن. خود من اگه قرار باشه غیر از بنتلی انتخاب کنم به رولزرویس و استون مارتین فکر میکنم. خب دیگه حرفام تموم شد مرسی اونایی که تا اخر خوندن.

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. امیر دهقان

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (688 ديدگاه)

      منبع مقاله سایت Cardvice است و اطلاعات جدول از متن مقاله گرفته شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حسین

    ۲۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    مرسدس تو کلاس سدان لوکس هیچ حرفی واسه گفتن نذاشته واقعا عالیه
    کاریم به تعصبات ندارم ولی ماشینای آلمانی واقعا حرف ندارن انگلیس مک لارن میتونه رقیب خوبی برای پورشه باشه اما آستون مارتین رو خود انگلیسیا هم بهش اعتقاد ندارن اینو تو قسمتای برنامه تاپ گر میشه به وضوح فهمید.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا