مرسدس بنز

فراخوان چند صد هزار دستگاهی مرسدس در اروپا

پس از ملاقات دیتر زچه مدیرعامل دایملر با وزیر حمل‌ونقل آلمان، آندراس شویر دستور فراخوان ۷۷۴ هزار دستگاه خودروی دیزلی این خودروساز در اروپا را صادر کرد. گفته شده یک فراخوان ضروری به خاطر استفاده از دستگاه‌های آلایندگی ممنوعه لازم است. این فراخوان مدل‌های مرسدس بنز GLC و C کلاس و همچنین ون ویتو را شامل می‌شود.


این خودروساز آلمانی پیشرانه و نرم‌افزار کنترل سیستم اگزوز خودروهای یاد شده را ارتقا داده اما برنامه‌ای برای ارتقای سخت‌افزاری وجود ندارد. اگرچه این فراخوان اصلاً خبر خوبی برای دایملر نیست اما اساساً به معنی فرار کردن از هزینه‌های بیشتر دولتی همچون جریمه‌های مالی است.

فراخوان مرسدس اندکی پس از کشف ۵ دستگاه نرم‌افزاری تقلب تأیید نشده در برخی از محصولات مجهز به پیشرانه‌های یورو ۶ دیزلی صورت می‌گیرد. بنا به گفته روزنامه بیلد، حدود ۱ میلیون خودرو به این دستگاه‌های به اصطلاح تقلب آلایندگی مجهز هستند.

البته دایملر هنوز هم استفاده از دستگاه‌های تقلب آلایندگی را رد می‌کند و اعلام کرده که در صورت نیاز به دادگاه شکایت خواهد کرد. خودروهای مجهز به این دستگاه‌ها تنها در اروپا به فروش رفته‌اند.

Mercedes C-Class Estate
دایملر با فراخوان جدید از جریمه سنگین حدود ۴.۴ میلیارد دلاری می‌گریزد. بنا به گفته یکی از تحلیلگران بازار، این فراخوان هزینه‌ای کمتر از ۱۲۰ میلیون دلار برای دایملر خواهد داشت. این تحلیل‌گر در مصاحبه با اتوموتیونیوز گفته است:

ما هیچ مدرکی را که نشان دهد دایملر نرم‌افزاری به منظور تقلب در تست‌های آلایندگی طراحی کرده نداریم. با این فراخوان گزینه جریمه از روی میز برداشته می‌شود.

سال پیش نیز حدود ۳ میلیون دستگاه خودروی مرسدس برای به‌روزرسانی نرم‌افزاری فراخوان شده بود. فراخوان‌های مشابهی نیز توسط فولکس‌واگن و BMW اعلام شده است.

Mercedes Benz Vito 4WD
به عنوان سخن پایانی باید گفت مرسدس در حال حاضر اقدام به بررسی و به‌روزرسانی نرم‌افزار ۴۹۲۳ دستگاه از ویتوهای دیزلی در سراسر جهانی کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    اینقدر خبر بد از دیزل نذارین اون رودلف دیزل بدبخت تنش تو گور داره میلرزه کلا افتاده رو ویبره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بنزامسال فراخوان وسیعی واسه محصولاتgکلاس.s65.میباخ.glc.کلاسs.کلاسe. کلاسc.وهمینطورglk بوده در۳مرحله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    فراخوان دیگر۱میلیونی بنز برای جلوگیری ازآتش سوزی چندین کلاس ازخودروهاش بود.وفراخوان بعدی فراخوان خودروهای بازار آمریکاش بود که اونم برای چندین مدل محصولات که بیشتر کلاسeبوده واسه معیوب بودن سیستم سوخت رسانی وسیم کشی اون هابوده.(خبرکامل رومیتونید درMercedes blog یاسایت های ایرانی بخونید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    البته فراخوان نشان ازاهمیت دادن به خدمات به مشتری روداره ولی اینارو واسه یه سری ازدوستان که میان مسخره میکنن یه سری ازشرکت هارو اگه فراخوان بدن گفتم.و الا فراخوان دادن نشان ازمشتری مداری یک شرکته وخودرو هم وسیله ساخت دست بشره که هیچوقت بی نقص نخواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (97 ديدگاه)

      حرف شما درست ولی چرا اگر هیوندای یا کیا فراخوان بدهند یه عده میان میگن کره ای ها بی کیفیت هستند؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. shirko

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    چه عجب فراخوان بنزم نشون دادن !!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا