مرسدس بنز

رسیدن مرسدس-ای‌ام‌جی وان به “مراحل پایانی توسعه”

مرسدس-ای ام جی وان یکی از خبرسازترین خودروهای پرفورمنس دنیاست که چشم‌های زیادی به دنبال معرفی آن می‌باشد. ژرمن‌ها با انتشار کلیپ جدیدی نشان داده‌اند که پروتوتایپ وان چه هیبتی دارد.

این فیلم که البته به طرز عجیبی چند دقیقه بعد از انتشار، از تمام منابع حذف شده و در حال حاضر نیز در دسترس نیست، در پیست ایمندینگن آلمان ضبط شده و نشان دهنده‌ی مرسدس-ای ام جی وان به عنوان یکی از جاه‌طلبانه‌ترین خودروهای پرفورمنس دنیاست. قطعاً وجود تأخیرهای متعدد در زمان رونمایی این خودرو حرف‌وحدیث‌هایی به وجود آورده اما به نظر می‌رسد این خودرو به مراحل پایانی توسعه خود نزدیک شده و مرسدس از سال آینده کار تحویل آن به مشتریان را شروع خواهد کرد.

در این ویدئو علاوه بر نگاهی به قوای محرکه پیشرفته فرمول ۱ وان، بلکه فرصت تست هایپرکار هیبریدی مرسدس-ای ام جی در سرعت‌های بالا نیز فراهم شده بود.

در جایی از فیلم توبیاس موئرز رئیس اسبق مرسدس-ای ام جی پشت فرمان این پروتوتایپ می‌نشیند. او و همچنین باقی تیم مرسدس می‌گویند این خودرو به تمامی سنگ محک‌های پرفورمنس مدنظر دست یافته است. اولا کالنیوس رئیس دایملر با انتشار بیانیه‌ای کوتاه تائید کرده توسعه هایپرکار وان در مراحل پایانی خود قرار داشته و این خودرو با حداکثر قدرت کار می‌کند.

به عنوان یادآوری باید گفت ای ام جی وان از قوای محرکه برگرفته از مسابقات فرمول ۱ که شامل نیروگاه ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو و چهار پیشرانه الکتریکی است سود می‌برد. مدل نهایی قدرت ۹۸۶ اسب بخاری و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۶ ثانیه و حداکثر سرعت فراتر از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد داشت.

شاید پرفورمنس این خودرو در خط مستقیم همه را تحت تأثیر قرار ندهد اما این عملکرد خودرو در پیچ‌هاست که چشم را به خود خیره خواهد کرد.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه

  1. رضا

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (48 ديدگاه)

    آیا گرفتن این قدرت از این موتور باعث استهلاک سریعترش نمیشه؟
    یه سوال دیگه این خودرو فقط مخصوص پیسته یا جاده ای هم هست؟

    1. OMID-LAMBO

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (349 ديدگاه)

      هم پیست و هم جاده
      در موتورم بله ! باعث استهلاکش میشه و فک کنم مرسدس بعد از ۵۰۰۰۰ کیلومتر باید تعمیر اساسی صورت بگیره که البته برای یک کلکسیونر ماشین شاید ۱۰-۱۵ سال طول بکشه یا بیشتر

    2. ممد ژانگولر

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (832 ديدگاه)

      این ماشین عشق منه ❤️
      قراره فقط یک نسخه ادیشن ازش تولید بشه بنام ممد ژانگولر روی رکابشم حک بشه
      اونایی که راجب این ماشین غر میزنن شاید اجازه بدم باهاش عکس بگیرن😎

    3. Zonda R

      ۲۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1813 ديدگاه)

      این موتور بعد از ۱۰۰ هزار تا باید تعویض بشه

    4. Ahmd

      ۲۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (86 ديدگاه)

      موتور ۲JZ تویوتا چیزیش نمیشه . این چیزیش بشه :))

  2. ارشیاsvj

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (519 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده ایه ولی طراحیش افتضاحه😒😒😒

  3. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (901 ديدگاه)

    این شما و این هم پادشاه هایپرکار ها
    مرسدس ‘پروجکت – One’ وارد میشود

    1. SF90 STRADALE

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      رقبای سرسختی داره که یکیشون آستون مارتین والکری هست
      باید منتظر عملکرد دوتاشون باشیم ….

  4. Joker

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (239 ديدگاه)

    خریداران گرامی‌ بدنتان را گرم کنید واسه هُل دادن این اعجوبه،فراری همین مشخصات رو بدون هیچ محدودیتی و به صورت تولید انبوه ساخته ولی اینا الان چند ساله سعی در ساختن این همچین ماشینی دارن در آخر هم مشخص نیست به مرحله تولید برسه یا خیر؟!!! قبول کنید هایپر ساختن کار هر خودروسازی نیست حتی اگه مرسدس کبیر باشی…

    1. 917

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (140 ديدگاه)

      دقیقا کدوم ماشین فراری تولید انبوهه؟

      1. Ferrari

        ۱۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1516 ديدگاه)

        منظورش احتمالا sf90 stradale هست که به به نظرم حرفش درسته.
        شما همین الان با ۳۷۶ هزارپوند میتونی sf90 بخری

        1. محمد

          ۱۹ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (22 ديدگاه)

          دوست عزیز این به احتمال فراوان بهتر از استراداله خواهد بود
          ماشین های زیادی با قدرت بیشتر از هزار اسب وجود دارن ولی بهترینشون فرمول یکه پس ملاک فقط قدرت نیست

      2. Joker

        ۱۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (239 ديدگاه)

        منظور از تولید انبوه بودن یه خودرو هایپر یا سوپراسپرت اینه که قرار نیست با تعداد مشخصی تولید بشه،یعنی هر خریدار هر وقت اراده کنه میتونه یه sf90 استراداله بخره بر خلاف خودروهای تولید محدود که به تعداد مشخصی تولید و از قبل توسط مشتری های ثروتمند پیش خرید میشن و تو بازار آزاد هم با قیمت سرسام آوری معامله میشن(نمونش لافراری آپرتا که به تعداد محدود ۲۰۰ دستگاه و به قیمت ۲ میلیون دلار تولید شد که همه این تعداد به مشتری های خاص تحویل داده شد و در حال حاضر با قیمت بیش از ۶ میلیون دلار خرید و فروش میشه!!!) شما یه مقایسه کوچیک بکنی پروجکت وان رو با sf90 میبینی هر دو هیبرید و هر دو قدرت مشابه و مشخصات تقریبا یکسان دارن(sf90 شتاب صفر تا ۹۶ دو ثانیه ای و صفر تا دویست ۶ ثانیه ای رو تو چند تا مجله خودرویی به راحتی ثبت کرده) از یه طرف مرسدس رو داریم با یه اجین با استهلاک فوق‌العاده بالا و عمر مفید بسیار پایین و قیمت میلیون دلاری و هزار جور محدودیت دیگه! از یه طرف فراری رو داریم با پرفورمنس بالاتر از حتی خیلی از هایپرکارای روز دنیا همراه با قیمت معقول یه سوپرکار و تعداد تولید بالا و استهلاک بسیار پایین همراه با بهترین انجین ۸ سیلندر تاریخ و قابلیت استفاده روزانه و عملکرد چشمگیر در پیست،حالا از دید یه ناظر که قصدش فقط مقایسه ست شما بگو کدوم انتخاب معقول تریه…

        1. SF90 STRADALE

          ۱۹ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          طرفدار دوآتیشه فراری هستم ؛ اینو همه میدونن
          ولی پرفورمنس AMG ONE بهتر از SF۹۰ استراداله هست
          در این موضوع هیچ شکی ندارم ؛ درستشم همینه چون انجین F۱ هست که روی یک ماشین جاده ای نصب شده
          فعلاً اصلی ترین رقیبش ” والکری ” هست

        2. علی

          ۱۹ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (3 ديدگاه)

          دوست عزیز بحث تولید انبوه نیست بحث پرفورمنس ماشینه هنوز هیچ شرکتی به صورت رسمی توان تولید همچین ماشینی رو نداره این ماشین ساخته شده که رکوردهای پیستها رو به خون بکشه کاری که فراری معظم شما سالهاس توانشو نداشته چه دوست داشته باشین چه نه پروجکت وان قراره به یکی از اربابان پیست تبدیل بشه وگرنه ماشینهای زیادی هستن با انجین قوی تر و قدرت بیشتر و هدفشون متفاوت بود

        3. SF90 STRADALE

          ۱۹ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          @ علی
          اینکه فراری توانایی رکوردزنی در پیست رو نداره جمله خنده داریه
          فراری و پیست اسمشون به هم گره خورده و همه فراری رو با پیست مسابقه میشناسن

        4. حسین دهمرد

          ۱۹ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (1026 ديدگاه)

          خوب طرف اینو میخره میزاره تو کلکسیونش بعدم زنگ میزنه یه استراداله بیارن دم خونه ش. تو قلمرو هایپر کارهاشما مجبور به انتخاب نیستید بلکه به قول اون یارو میگی همشو بده

    2. زیزیگولو

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (199 ديدگاه)

      جوکر !!! اکثر مدلای فراری هیچ وقت به تولید انبوه نرسیدن البته کمپانیهای دیگه ای هم تو دنیا بودن که بعضی از ابر خودروهاشون هرگز به خط تولید انبوه راه پیدا نکرد مثل مدل کادیلاک Sixteen یا کرایسلر ام‌ای یا مازراتی بیردکیج یا اکورا ASCC یا …………

      1. Muty

        ۱۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (890 ديدگاه)

        دوست عزیز هیچکدوم از محصولات فراری تولید انبوه نیستن
        خودروسازی که در سال ۷-۸ هزار خودرو بسازه که تولید انبوه حساب نمیشه

        1. زیزیگولو

          ۱۹ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (199 ديدگاه)

          منم همین رو گفتم … اکثر یعنی همه

  5. مهدی

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (725 ديدگاه)

    استفاده موتور فرمول وان تو یه خودروی شهری بیشتر یه حرکت تبلیغاتی هست … مجوز تردد شهری هم داشته باشه استفاده شهری نمیشه ازش کرد چون اون موتور اساسا قابلیت این رو نداره

    1. 917

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (140 ديدگاه)

      این نوع ماشینا بیشتر جنبه کپسول زمان رو دارن و با توجه به قیمت و هزینه نگه داری، زیاد کاربردی نیستن. در عوض مثل یه مجسمه میمونه که برترین تکنولوژی صنعت خودرو زمان حاظر رو تو خودش جا داده.

    2. Harley-Davidson

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (17 ديدگاه)

      میخوای از هایپرکار استفاده ی شهری کنی 🤣🤣🤣🤣🤣

  6. Mf1

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (130 ديدگاه)

    اگه هندلینگش مثل CLK GTR باشه بدون شک بهترین وسریعترین خودرو بنز در طول تاریخ میشه وتازمان عرضه بایستی صبر کرد ونمیشه الان قضاوت کرد و تز الکی بدییم

  7. ساسان

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (942 ديدگاه)

    نمای پشت خودرو کلا” اونتادوره

    1. sina7

      ۲۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (352 ديدگاه)

      دقیقا!!!
      عقبشو که دیدم گفتم چقدر شبیه لامبورگینیه.

  8. Carbonado Aventador

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3930 ديدگاه)

    حالا ما کار نداریم…
    ولی اگه آرمشو با آرم لامبورگینی هم عوض کنیم کسی شک نمیکنه…
    اسپیلیتر جلو
    چراغ جلو
    چراغ عقب
    سپر‌ و دیفیوزر عقب..
    همه ی اینارو لامبو از سال ۲۰۰۰ به اینور مود کرد!

  9. Mahdi

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (64 ديدگاه)

    ماشین خارق‌العاده ی . ظاهرش هم قشنگ . به نظر دوستان رکورد نوربرگ رینگ رو می زنن

  10. ارش

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1052 ديدگاه)

    دو اعجوبه در راهن پروجکت وان و والکری😍👌🏻

  11. مرتضی

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (49 ديدگاه)

    اون عکس آخری
    توی کابین موبایله رو دقت کردین؟

  12. آریا ماشین

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (460 ديدگاه)

    از آخر نفهمیدیم!
    یه بار گفتن ۱۲۵۰ اسب بخار ، باز گفتن ۱۰۵۴ اسب بخار ، الان هم میگن ۹۸۶
    قدرت دقیق این خودرو چنده؟
    در ضمن در مورد مقایسه این ماشین با sf90 استراداله هیچ نظری نمیشه داد تا هر دوشون رو تو جاده نبینیم
    هر دو تقریبا یه مقدار قدرت و گشتاور و شتاب دارن و همه چی بر میگرده به آیرودینامیک که ۱۰۰ درصد amg one در اون بهتر هست
    رو کاغذ که one سریع تره باید ببینیم تو جاده چی میشه
    البته اختلاف قیمت چند صد هزار دلاری رو هم نمیشه نادیده گرفت

  13. محمدهادی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    واه واه این دیگه چه عربده کشیه
    با اینکه از بچگی مسحور ماشینای لامبورگینیم،ولی باید بگم این مشخصات و اطلعات اگر به واقعیت تبدیل بشه با یه عربده کش قدار جدید طرفیم که میشه تصورکرد قابلیت های یه ماشین خیابونی رو به قابلیت های یه خودروی مسابقه ایه پیستی تبدیل کنه
    شاید تحمل شتاب جانبی درحدود ۲و نیم جی…
    از قیافه و ارتفاع فوق العاده کوتاه و پوزه ی چسبیده به زمینش میترسم
    باید منتظر رکورد گیریش تو جهنم سبز باشیم

  14. محمدهادی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    جلوی ماشین یه شباهتایی به مک لارن اف وان فقید داره
    درکل زیباترین و ارزشمندترین مرسدس تاریخ میتونه باشه
    امیدوارم تولید بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن