مرسدس بنز

سرمایه‌گذاری عظیم مرسدس بنز در تکنولوژی‌های جدید پیشرانه‌ها

کمپانی آلمانی در حال توسعه‌ی خانواده‌ی جدیدی از پیشرانه‌ها است که برای همگامی با قوانین آتی طراحی شده و اولین عضو دریافت‌کننده‌ی این پیشرانه‌ها نیز E کلاس جدید خواهد بود.

2016-Mercedes-NewEngineFamily-01
پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربودیزل جدید با ۱۹۱ اسب بخار با کد OM 654 شناخته شده و در مدل E220d بکار خواهد رفت. این پیشرانه مصرف ترکیبی ۳.۹ لیتری در هر صد کیلومتر را نشان می‌دهد و در هر کیلومتر ۱۰۲ گرم دی‌اکسید کربن بر جای می‌گذارد.

2016-Mercedes-NewEngineFamily-02
مرسدس اولین کمپانی‌ای است که پیشرانه‌ی دیزلی را عرضه می‌کند که با قوانین محدودکننده آلاینده‌های آتی همخوانی دارد. مرسدس برنامه دارد تا خانواده‌ی بزرگی از پیشرانه‌ها را با چندین خروجی متفاوت و برای نسخه‌های تک و دو دیفرانسیل بسازد. برنامه این است که تا اواخر سال ۲۰۱۹، هر مدل سواری و تجاری این برند از نسل جدید پیشرانه‌های دیزلی بنز برخوردار شود.

2016-Mercedes-NewEngineFamily-03
ویژگی‌هایی چون محفظه‌های احتراق پله‌دار و چرخش گازهای اگزوز پیشرفته (EGR) در این پیشرانه‌ها بکار خواهد رفت و نوع طراحی پیشرانه‌ها به همه‌ی قطعات اجازه خواهد داد تا EGR بجای کف خودرو مستقیماً در پیشرانه قرار بگیرد. کمپانی ادعا می‌کند که این تکنولوژی تأثیر سیستم را به‌طور قابل‌توجهی افزایش خواهد داد.

2016-Mercedes-NewEngineFamily-04
DEKRA که یک کمپانی مستقل بازرسی خودرو است پیشرانه‌ی جدید E220d را تحت روش واقعی آلاینده‌های خودرویی و دماهای مختلف (بین ۲ تا ۱۶ درجه‌ی سانتی‌گراد) آزمایش کرده و میزان کم آلایندگی نیتروژن اکسید این پیشرانه را تائید نموده است. در حقیقت، آن‌ها ادعا می‌کنند که پیشرانه‌ی E220d در همه‌ی چرخه‌های آزمایش، نیتروژن اکسید کمتر از ۸۰ میلی‌گرم در هر کیلومتر را تولید می‌کند.

2016-Mercedes-NewEngineFamily-05
مرسدس همچنین یکی از اولین خودروسازانی خواهد بود که فیلترهای ذرات را به پیشرانه‌های بنزینی خود اضافه کرده و اولین مدلی که از این ویژگی بهره‌مند خواهد شد S کلاس است.

Mercedes-Maybach S600
پروفسور توماس وبر عضو هیئت‌مدیره‌ی بخش تحقیقات و توسعه‌ی بنز می‌گوید:

اعتماد مشتریان برای ما بسیار مهم است و ما پاسخگویی خود نسبت به مسائل زیست‌محیطی را بسیار جدی می‌گیریم. این همان دلیلی است که ما ۵ سال پیش تصمیم گرفتیم تا به‌صورت هنگفت در توسعه‌ی تکنولوژی دیزلی سرمایه‌گذاری کنیم. در کنار این ما به‌صورت بی‌وقفه پیشرانه‌های بنزینی را کاراتر و دوستدار محیط‌زیست می‌کنیم؛ زیرا پیشرانه‌های احتراق داخلی پیشرفته تا زمان پذیرش وسیع خودروهای الکتریکی توسط عموم، به عنوان ستون مهره‌های صنعت خودروسازی باقی خواهند ماند. به همین دلیل، ما در حال سرمایه‌گذاری حدود ۳ میلیارد یورویی به منظور اطمینان از بهبود مصرف سوخت و کاهش آلاینده‌ها در خودروهای کنونی و آینده هستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. فقط انگلستان

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    شرکت بنز پنج تا ماشین تمام عیار داره بنزsl65 و gl63 و s65 و مکلارن slr و cl65 که واقعا وجه برتری بنز از بی ام و بیشتر این پنج ماشین هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مصطفی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (226 ديدگاه)

    یک دقیقه سکوت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مرسدس بنز، همیشه یکی از بهترین شرکتهای تولید کننده خودرو و موتورهای عالی بوده، در واقع یکی از پیشگامان هست و این رو در تمامی تاریخ شرکت، به اثبات رسونده. واقعا جای تقدیر داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. آرش آمار

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    :The UK’s most economical cars 2015

    • 1 Peugeot 208 1.6 BlueHDi – 94.2mpg
    • 2= Ford Fiesta 1.5 TDCi ECOnetic – 88.3mpg
    • 2= Hyundai i20 1.1 CRDi Blue – 88.3mpg
    • 2= Peugeot 308 1.6 BlueHDi – 88.3mpg
    • 2= Renault Clio 1.5 dCi 90 ECO – 88.3mpg
    • 2= Vauxhall Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX – 88.3mpg
    • 7= Citroen C4 1.6 BlueHDI – 85.6mpg
    • 7= Kia Rio 1.1 CRDi 1 – 85.6mpg
    • 7= Renault Clio 1.5 dCi 90 – 85.6mpg
    • 7= Vauxhall Astra 1.6 CDTi 16V ecoFLEX – 85.6mpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علي

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    من فکر کنم اگر در کاپوت هم نداشته باشه انقدر طراحی موتورش زیبا هست که کسی نگه چرا در نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ناسا

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    مدیریت درست دارن دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. moein

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    آلمانی ها مشتری خاص خودشونو دارن قیمت گرون می دن کیفیت خوب همراهش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. داج توماهاک

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      البته قیمت هاش نسبت به خودروهای ایتالیا و انگلیس زیاد گرون هم نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. احسان(احسان سابق)

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    3 میلیارد یورو سرمایه گذاری جهت کاهش مصرف سوخت و الایندگی کمتر.درود بر شرف چنین شرکت هایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احسان

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام بسیار عالی بود سرمایه گذاری در این حد در تکنولوژی بسیار مورد تحسین است درود بر این شرکتها و درود بر شما

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا