مرسدس بنز

مرسدس بنز S کلاس، محبوب‌ترین سدان بزرگ لوکس به انتخاب مخاطبین پدال

سدان‌های بزرگ یا فول سایز لوکس از گران‌ترین و مجهزترین سدان‌های دنیا هستند که هرچند هنوز هم لوکس‌ترین سدان‌های دنیا محسوب نمی‌شوند اما بااین‌حال بیشترین راحتی و رفاه را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهند. سدان‌های بزرگ لوکس از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های سازندگان خود برخوردارند و در اصل ویترینی برای نمایش توانایی‌ها و تکنولوژی‌های خودروسازان محسوب می‌شوند. در رقابت‌های پدال در این گروه ۱۰ خودرو حضور داشتند که عبارت‌اند از:

لینکلن کانتیننتال

کیا K900

مازراتی کواتروپورته

ب‌ام‌و سری ۷

کادیلاک CT6

جنسیس G90

مرسدس بنز S کلاس

جگوار XJ

آئودی A8

لکسس LS

در مرحلهٔ مقدماتی در گروه سدان‌های بزرگ لوکس پنج دوئل برگزار شد و از این طریق در پایان این مرحله پنج خودرو مستقیماً مجوز حضور در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی را دریافت کردند اما چون تعداد آن‌ها فرد بود باید خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود هم به آن‌ها اضافه می‌شد که آن مازراتی کواتروپورته بود. بدین ترتیب این شش سدان فول سایز لوکس راهی مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی شدند:

آئودی A8

لینکلن کانتیننتال

مرسدس بنز S کلاس

مازراتی کواتروپورته

ب‌ام‌و سری ۷

کادیلاک CT6

این شرکت‌کنندگان در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی طی سه دوئل بار دیگر رودرروی یکدیگر قرار گرفتند و از بین آن‌ها سه ماشین شامل آئودی A8، ب‌ام‌و سری ۷ و مرسدس بنز S کلاس مستقیماً راهی مرحلهٔ نیمه‌نهایی شدند؛ اما اینجا بازهم تعداد برندگان فرد بود و به همین دلیل کادیلاک CT6 که در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی با کمترین اختلاف شکست خورده بود نیز به برندگان اضافه شد و تعداد راه‌یافتگان به مرحلهٔ نیمه‌نهایی به چهار خودرو رسید. با برگزاری دو دوئل در این مرحله نیز نهایتاً آئودی A8 و مرسدس بنز S کلاس به‌عنوان فینالیست‌ها توسط شما انتخاب شده و به مرحلهٔ نهایی راه یافتند تا در آخرین دوئل این گروه هم مثل گروه سدان‌های متوسط لوکس شاهد رقابتی تمام آلمانی باشیم.

در این دوئل اما برخلاف دوئل بین ب‌ام‌و سری ۵ و مرسدس بنز E کلاس، سدان اشتوتگارتی با اختلاف رأی زیادی به پیروزی دست یافته و بااقتدار محبوب‌ترین سدان بزرگ لوکس لقب گرفته است. در آخرین دوئل این گروه مجموعاً تعداد ۱۷۸۲ رأی به ثبت رسیده که S کلاس با تصاحب ۱۲۳۶ عدد از آنها و کسب ۶۹ درصد از کل آراء پیروز شده درحالی‌که سهم A8 تنها ۵۴۶ رأی بوده است. سدان پرچم‌دار مرسدس بنز برای اینکه به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کند تقریباً همهٔ رقبا را با اختلاف زیادی از پیش روی خود برداشته است. این ماشین در مرحلهٔ مقدماتی در برابر جگوار XJ قرار گرفت، در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی مازراتی کواتروپورته را از سر راه خود کنار زد و در مرحلهٔ نیمه‌نهایی هم از سد کادیلاک CT6 عبور کرد.

 

رقبای مرسدس بنز S کلاس در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی جگوار XJ ۸۷
یک‌چهارم نهایی مازراتی کواتروپورته ۷۵
نیمه‌نهایی کادیلاک CT6 ۵۷
نهایی آئودی A8 ۶۹

 

S کلاس هم مثل E کلاس از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین محصولات در حال تولید مرسدس بنز محسوب می‌شود به‌گونه‌ای که از سال ۱۹۵۴ تاکنون بی‌وقفه طی نسل‌های مختلف در حال تولید بوده است. این ماشین به عقیدهٔ بسیاری از کارشناسان حوزهٔ خودرو، برترین سدان بزرگ لوکس دنیا محسوب می‌شود. S کلاس همواره معیاری در کلاس خود بوده است تا جایی که حتی هم‌وطنانش که نزدیک‌ترین رقبای آن هستند هم نتوانسته‌اند به شهرت و اعتبار S کلاس دست پیدا کنند. نسل کنونی این پرچم‌دار آلمانی که هم‌اکنون روزهای پایانی عمر خود را سپری می‌کند، در مدل‌ها و نسخه‌های بسیار مختلف و متنوعی ساخته می‌شود. لوکس‌ترین عضو خانوادهٔ S کلاس مدل مایباخ است و عنوان قدرتمندترین و اسپرت‌ترین عضو نیز در اختیار مدل S65 AMG است اما متأسفانه به‌تازگی تولید این مدل برای همیشه خاتمه یافت تا عنوان پرچم‌دار خانوادهٔ S کلاس به مدل S63 AMG برسد.

 

مشخصات فنی

مدل S63 AMG
پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۱۲ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
طول ۵,۲۷۱ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۱۶۵ میلی‌متر
وزن ۱۹۹۵ کیلوگرم
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر ترکیبی
قیمت ۱۴۹,۵۵۰ دلار

 

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه

  1. ایمان

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2874 ديدگاه)

    جادوی مرسدس بنز در S کلاس و G کلاس خلاصه شده
    باید دیوانه وار عاشقشون بود حتی اگه طرفدار BMW باشی

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. M

      ۱۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2369 ديدگاه)

      مرسدس گرون تره و بهتره !
      واسه من و شما که نمیخریم فاکتور اول مهم نیست فقط مهم اینه که بهتره ! پس رای منم بنز
      درسته بیمر پرفورمنس بسیار بهتری رو ارائه میده ولی سواری اس یه چی دیگس یکی از اعضای این خانواده رو سوار شدم توصیف ناپذیره سواری به قول سریال هیولا مبل راحتیامون جلو صندلیاش مثه جعبه میون !
      ,و راحتی تو این کلاس از پرفورمنس مهم تره پس منم میگم بنز !

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. محمد

      ۱۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      ممنون میشم از عزیزان پدال اگه در انتهای اعلام نتایج،
      یه جدول از برندگان کلاسهای مختلف هم بزارن،
      تا اینکه ببینیم هر برند چند تا خودرو برنده تو سگمتها داشته
      .
      این نوع قیاسهای نتایج هم جذاب میشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Car lover

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (682 ديدگاه)

    بی چون و چرا
    تنها رقیبش که اس کلاسو ب چالش کشیده کادیلاکه بقیه رقبای بنز کمتر از چهل درصد رای داشتن
    ولی خوب کادیلاک فقط وقتی میتونه عالیجنابو شکست بده که به ریشه های طراحیش تو دهه پنجاه و شصت برگرده
    مدلای دیویل ۶۶ و الدورادوی ۵۹ تکرار نشدنین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Car lover

      ۱۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (682 ديدگاه)

      فکر کنم مصرف سوخت مدل دیزلی یا هیبرید نوشته شده…
      و این که کاش پدال نتایج همه دویل هارو بزنه بفهمیم مثلا الان سری هفت از کی باخته یا کادیلاک کیارو شکستداده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. artin

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (53 ديدگاه)

    پدال جان بجای اینکه بنویسی مرسدس بنز اس کلاس در مراحل مختلف رقابت ها نوشتی مرسدس ای کلاس.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. کاوه

      ۱۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (61 ديدگاه)

      واضحه دیگه. از آئودی.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. shirko

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (488 ديدگاه)

    نوش جونش لیاقتشو داره که اول شه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. بهنام

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (488 ديدگاه)

    خودم به لکسوس ال اس رای دادم و واقعا مدل جدیدش رو دوست دارم ولی خودم قبول دارم تاج این کلاس روی سر مرسدس هست. حتی اگر اتاق قبلی مرسدس هم شرکت می‌کرد بازم قبول میکردم مرسدس در این کلاس حرف اول را و آخر رو میزنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. کاوه

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (61 ديدگاه)

    دوتن وزن داره، صفر تا صدش ۳٫۵ ثانیه!چه هیولای مجللیه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. BMW

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (467 ديدگاه)

    حق آئودی بود که اول شه

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  8. محسن مهدی ع

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بنده طرفدار متعصب بی ام دبلیو هستم،اما به نظرم وقت گذاشتن برای رقابت و پیشه گرفتن از تکنولوژی مرسدس بنز ،فقط وقت تلف کردنه،مخصوصا مرسدس سالهای اخیر.افکار و سیاست کلی این کمپانی،خیلی بی رحمانه و خارج از انتظار،میتونه هر موقع که اراده کنه ،جایگاه اولرو بسیار قاطعانه نصیب خودش کنه.گاهی قبول اینکه بهترین اونی نیست که ما طرفدارشیم،خیلی بهتر از مبارزه بادستان خالیه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    هر وقت نسلی از ، اس کلاس ، معرفی میشه ، با نواوری ها و تکنولوژی های خودش دنیای خودروسازی رو دگرگون میکنه

    شما طراحی جلو داشبورد و شکل فرمان اس کلاس رو
    با نزدیکترین رقیب‌اش یعنی ، سری۷ ، مقایسه بکنید

    حالا بعضی‌ها باز هم میان از کیفیت
    کابین و اینجور داستانا حرف میزنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (3018 ديدگاه)

      اون بعضیایی ک میگی، چنان سفت و سخت از ب‌ام‌و طرفداری میکنه و روزی صدتا کامنت در‌وصفش میذاره، که هر کی ندونه، فکر میکنه سهام‌دار اصلی این شرکته؛ خود سازنده‌ها هم اینقدر تعصب غیرمنطقی ندارن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. Farshad

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برای اینکه اطلاعات عمومیم زیاد بسه میپرسم رولزرویس فانتوم یا بنتلی مولسان در این کلاس قرار ندارند یا در این نظر سنجی داده نشدن؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    سلطان و دیگر هیچ…
    هر چقدر از زیبایی ، ابهت و لوکس بودن اس کلاس بگی بازم کمه، حتی اسمشم حس خوبی به آدم میده.!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. Amir

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    من طرفدار دو آتیشه ی بیمرم،با وجود اینکه سری هفت جدید فوق العادس ولی در کنار آئودی مثل همیشه باید تاج این کلاس رو تقدیم مرسدس کنن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. Kian70

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (8 ديدگاه)

    همه ی ما ایرانی ها دیونه وار عاشق مرسدس هستیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. حمیدرضا

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    فقط کادیلاک باهاش رقابت نزدیکی داشته که اونم فکر کنم به خاطر امکانات نسبت به قیمت و البته سواری فوق راحت کادیلاک بوده وگرنه تو تمام رقابت ها مسلط بوده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. Ali taghva

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باید رولز رویس فانتوم ۸ وبنتلی مولسان هم میذاشتین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. فقط پورشه

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (495 ديدگاه)

    توی دوئل سدان های متوسط لوکس گفتم که سری ۵ بهتر از E کلاس هست ولی اینجا قطعا بنز بالاتر از آئودی و بی ام و است

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا